Ik meende dat Mark Harmon niet zoveel op had met LA (wat ik vermakelijk vind, maar een stuk minder origineel dan NCIS zelf) en niet zat te wachten op crossovers, en Harmon heeft kennelijk redelijk wat invloed.quote:
Dat risico loop je in principe elke keer dat als een van de contracten afloopt. Dat iemand na zo lang in een serie te zitten ineens zo abrupt weggaat komt echter niet veel voor naar mijn idee. Meestal is het een besluit van de schrijvers/producenten of word het in overleg in de loop van een seizoen besproken en kunnen ze de verhaallijn er op aanpassen. Voor zover mij bekend is heeft Cote het besluit zelf genomen aan het einde van het seizoen.quote:Op maandag 29 juli 2013 23:19 schreef Dingest het volgende:
Mja, Cote heeft er 8 seizoenen ingezeten. Elk seizoen dat je blijft zinspelen op 'iets gebeuren' en er niets mee doet vergroot je het risico dat andere plannen bepalen wat er werkelijk gebeurd. Dus in zoverre is het wel de schuld van de schrijvers (en producenten) dat er te lang gewacht is als ze er verder ooit iets mee hadden willen doenWant de set-up en insinuaties waren toch iets te sterk aanwezig om het als plagerijtje af te doen naar de kijker, ook al hadden ze soms zelf andere relaties. Ik bedoel, zelfs Mulder en Scully kwamen uiteindelijk samen
In de finale van LA leek daar bij een van de "koppels" wel iets meer vaart in te zitten dan bij Tony en Ziva. Bovendien is 2 (en een beetje) seizoenen Kensi/Deeks wel iets anders dan 8 seizoenen Tony/Zivaquote:In NCIS LA doen ze dit geintje zelfs met twee (potentiële) koppels, en dat begint allemaal wel een beetje vervelend te worden en zichzelf te herhalen als ze het maar steeds van zich af blijven schuiven...
SPOILER: tipje van sluier voor nieuwe seizoenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bron: http://www.cbs.com/shows/fall-previews-2013/news/1001047/Ja doei.
Wel mee eens. Dat hele will they/won't they is leuk om naar te kijken, maar op een gegeven punt moet je toch een keer verder met dat verhaal. Laat ze bij elkaar komen, of laat de personages inderdaad zeggen dat het niet kan gezien hun baan/positie. Maar dan weet de kijker in ieder geval waar hij aan toe is. Bij NCIS hebben ze het wel heel lang gerekt....en ja, dan krijg je dit. Ik snap niet altijd waarom schrijvers zo bang zijn ( niet alleen bij NCIS ) om hoofdpersonages bij elkaar te brengen als ze een hele tijd een will they/won't they relatie hebben gehad. Ik kijk geen Castle, maar ik vind Bones echt niet slechter nu de hoofdpersonages bij elkaar zijn. Een extra dimensie is juist verfrissend. En het is niet zo dat als je ze bij elkaar brengt dat er geen drama meer kan zijn.quote:Op maandag 29 juli 2013 23:57 schreef Dingest het volgende:
Dat is een beetje mijn punt, dat ze het net zolang hebben lopen rekken van seizoen tot seizoen totdat ze uiteindelijk er niet meer mee aan de bak hoefde. Een koppel verandert de dynamiek van de show en stiekem willen ze dat ook weer niet, want a) kost dat extra werk om allemaal uit te pluizen ipv de gevestigde lijn van de status quo houden en b) als dat niet goed valt kan het een show redelijk verpesten omdat de focus anders komt te liggen. En dat kan je prima een paar seizoenen rekken, zelfs met hoofdpersonages (zie bijv. Bones of Castle), maar niet 8. Er zijn shows die dan duidelijk zeggen 'ze willen wel, maar het kan/mag niet gebeuren in hun positie' en dan verwatert het wat. NCIS heeft dit nooit echt gedaan en bleef zinspelen op de mogelijkheid. Cote ging niet weg 'voordat de schrijvers er iets mee konden doen' want dat konden ze al bijna 8 jaar, Cote ging weg voordat de schrijvers/TPTB er imho vrij bewust iets besloten of durfden mee te doen. Dat kan ik ze best kwalijk nemen![]()
Overigens kijk ik series meestal in blokken achter elkaar ipv keurig 1 aflevering per week, en dan valt zeker bij NCIS LA die herhaling van zetten heel erg opNiet alleen Kensi-Deeks trouwens, maar hun hele formule die ze duidelijk wat minder serieus nemen
NCIS is daarin variabeler en kan ik echt veel makkelijker meerdere afleveringen achter elkaar kijken, wat best een prestatie is voor een serie die al 10 jaar loopt
TV-producenten durven niet zo snel iets te veranderen aan een 'winning format', bang dat ze kijkcijfers verliezen. DiNozzo blijft ook al eeuwen op zijn plek zitten, ondanks dat hij eind seizoen 3 al zijn eigen team aangeboden kreegquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 10:09 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Wel mee eens. Dat hele will they/won't they is leuk om naar te kijken, maar op een gegeven punt moet je toch een keer verder met dat verhaal. Laat ze bij elkaar komen, of laat de personages inderdaad zeggen dat het niet kan gezien hun baan/positie. Maar dan weet de kijker in ieder geval waar hij aan toe is. Bij NCIS hebben ze het wel heel lang gerekt....en ja, dan krijg je dit. Ik snap niet altijd waarom schrijvers zo bang zijn ( niet alleen bij NCIS ) om hoofdpersonages bij elkaar te brengen als ze een hele tijd een will they/won't they relatie hebben gehad. Ik kijk geen Castle, maar ik vind Bones echt niet slechter nu de hoofdpersonages bij elkaar zijn. Een extra dimensie is juist verfrissend. En het is niet zo dat als je ze bij elkaar brengt dat er geen drama meer kan zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The only easy day, was yesterday. (USMC)
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
quote:Op woensdag 2 oktober 2013 09:06 schreef DaMook het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
Oei das best wel leuke eye candyquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 14:57 schreef Max23 het volgende:
Ik las op internet dat Emily Wickersham waarschijnlijk de rol gaat spelen van Ziva's vervanger.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |