Aristocraten zijn vooral bekend uit de periode van 1848 tot 1914. Zij lijken mij een veel stabielere factor in tijden dat er spanningen zijn met andere landen en dat we op het punt staan dat er een oorlog uitbreekt dan dat zooitje ambtenaren in Den Haag dat werkt zonder verder eigenbelang.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 02:09 schreef Nober het volgende:
Vrede?
World War I (WWI) was a global war centred in Europe that began on 28 July 1914 and lasted until 11 November 1918.
Ik aan mijzelf niet tot de elite, hoe kom je erbij.quote:
Ja, een klein groepje alle macht en zo'n beetje al het geld geven is een goed plan ja.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 02:15 schreef wenfer2 het volgende:
[..]
Ik aan mijzelf niet tot de elite, hoe kom je erbij.Ik zeg alleen dat het alleen maar bergafwaarts loopt als er geen elite heerst. Juist in tijden van crisis zouden de aristocraten als een stabiele factor fungeren.
De EU won onlangs de Nobel prijs voor de Vrede, ben je kenneljk al vergeten.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 02:13 schreef wenfer2 het volgende:
[..]
Aristocraten zijn vooral bekend uit de periode van 1848 tot 1914. Zij lijken mij een veel stabielere factor in tijden dat er spanningen zijn met andere landen en dat we op het punt staan dat er een oorlog uitbreekt dan dat zooitje ambtenaren in Den Haag dat werkt zonder verder eigenbelang.
[ afbeelding ]
De EU is hartstikke leuk in tijden van economische groei en internationale handel. Juist in tijden van economische teruggang is het zaak dat er bepaalde mensen met financiële macht én bestuurlijke macht het voortouw nemen op nationaal niveau.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 02:16 schreef Nober het volgende:
[..]
De EU won onlangs de Nobel prijs voor de Vrede, ben je kenneljk al vergeten.
Ja, want in die tijd waren er geen problemen, tuurlijk.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 02:13 schreef wenfer2 het volgende:
[..]
Aristocraten zijn vooral bekend uit de periode van 1848 tot 1914. Zij lijken mij een veel stabielere factor in tijden dat er spanningen zijn met andere landen en dat we op het punt staan dat er een oorlog uitbreekt dan dat zooitje ambtenaren in Den Haag dat werkt zonder verder eigenbelang.
[ afbeelding ]
Ik ben nog wezen stemmen toen, zoals het hoort.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 02:20 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ja, want in die tijd waren er geen problemen, tuurlijk.En wij hadden in 1848 gewoon een kabinet hoor, ik weet niet wat jij lult.
In 1848 was er geen algemeen kiesrecht en konden bepaalde groepen zoals vrouwen niet stemmen.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 02:20 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ja, want in die tijd waren er geen problemen, tuurlijk.En wij hadden in 1848 gewoon een kabinet hoor, ik weet niet wat jij lult.
En wie mocht er dan wel stemmen?quote:Op zaterdag 18 mei 2013 02:22 schreef superdrufus het volgende:
[..]
In 1848 was er geen algemeen kiesrecht en konden bepaalde groepen zoals vrouwen niet stemmen.
Ja maar het zit me niet fijn dat ons land in handen ligt van een man die voor een schamel salaris vergeleken wat hij zou kunnen verdienen in het bedrijfsleven, woonachtig in een doorzonwoning in Utrecht. Veel liever zou ik een leider willen die ook echt afhankelijk zou zijn van de financiële positie van Nederland.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 02:20 schreef Rezania het volgende:
[..]
quote:
http://www.parlement.com/9353000/1/j9vvj1gor340pz8/vh8lnhrre0zrquote:Het censuskiesrecht van 1850
Bij de Grondwetsherziening van 1848 i werden directe verkiezingen ingevoerd. Voortaan werden de leden van de Tweede Kamer (en ook van Provinciale Staten en de gemeenteraden) rechtstreeks door de burgers gekozen. Niet ieder kreeg echter het kiesrecht. Alleen mannen van boven de 23 jaar die voor een bepaald bedrag in de directe belastingen werden aangeslagen, kregen het stemrecht. Dit heet censuskiesrecht.
Het bedrag waarvoor iemand moest zijn aangeslagen om stemrecht te krijgen verschilde per gemeente. Het lag tussen de 20 en 160 gulden. In plattelandsgemeenten was het bedrag lager dan in de steden. Slechts in 14 gemeenten lag de census boven de 50 gulden, maar daar woonden wel de meeste kiezers. Op het platteland waren er daardoor meer kiezers dan in de steden.
De belastingen die van belang waren voor het verkrijgen van het stemrecht waren de grondbelasting, de personele belasting en de patentbelasting.
Klopt met Gianna Michaels, Anissa Kate, Annette Schwarz, Sasha Grey, Jenna Haze en Nicole Sheridan.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 02:25 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
dat is toch die film over poezen?
Je moet je maar afvragen of de huidige vorm van democratie de juiste is. Waarom laten wij al die onwetenden beslissen over ons eigen lot d.m.v. kiesrecht. Waarom schaffen wij de 1e en 2e kamer niet gewoon af en halen wij niet gewoon de 5 beste financiële denkers hier naartoe en belonen ze met een salaris van 1 mld per jaar. Dit is slechts een uitvergroot voorbeeld natuurlijk maar als je dit zou doen met een economisch achtergesteld Aziatisch of Afrikaans land zou dit land binnen de kortste keren zo concurrerend kunnen zijn dat het bij de absolute top zou kunnen horen.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 02:22 schreef superdrufus het volgende:
[..]
In 1848 was er geen algemeen kiesrecht en konden bepaalde groepen zoals vrouwen niet stemmen.
Ik ken 2 namen uit het rijtjequote:Op zaterdag 18 mei 2013 02:28 schreef Nober het volgende:
[..]
Klopt met Gianna Michaels, Anissa Kate, Annette Schwarz, Sasha Grey, Jenna Haze en Nicole Sheridan.
quote:Op zaterdag 18 mei 2013 02:08 schreef wenfer2 het volgende:
Waar zijn die goede tijden gebleven van 1848 tot 1914 dat Nederland werd geregeerd door ware aristocraten. Zij die het volk leidde. Zij die het goede voorbeeld geven. Zij die zorgden voor de regulering van voedingsmiddelen en vrede. Waar is die goede oude tijd gebleven dat er nog regenten boven het volk stonden en nog wisten hoe het hoorde. Als zij er nog waren was Nederland hoe dan ook een stuk minder verloederd geweest en in zo'n erbarmelijke toestand vol disrespect geraakt.
Deze man.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 02:36 schreef Peerijsje het volgende:
[..]
Hij is het in ieder geval met je eens.
Democratie en alle ideeën erachter grijpen terug naar het Griekse ideaal van de polis. Wij als West-Europa willen ons spiegelen aan de ideale staat van het oude Athene. Zelfs ons onderwijs doet daaraan denken. Het gymnasium en het atheneum doet terugdenken aan hun Griekse oorsprong. Als je je afvraagt of democratie de juiste staatsvorm is, moet je je ook afvragen welke staatsvorm dan past bij het vormen van een staat waarin iedereen zich kan ontplooien.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 02:29 schreef wenfer2 het volgende:
[..]
Je moet je maar afvragen of de huidige vorm van democratie de juiste is. Waarom laten wij al die onwetenden beslissen over ons eigen lot d.m.v. kiesrecht. Waarom schaffen wij de 1e en 2e kamer niet gewoon af en halen wij niet gewoon de 5 beste financiële denkers hier naartoe en belonen ze met een salaris van 1 mld per jaar. Dit is slechts een uitvergroot voorbeeld natuurlijk maar als je dit zou doen met een economisch achtergesteld Aziatisch of Afrikaans land zou dit land binnen de kortste keren zo concurrerend kunnen zijn dat het bij de absolute top zou kunnen horen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |