Wij hebben onze hypotheek rechtstreeks bij de ING aangevraagd.. zonder tussen persoon.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 00:17 schreef hugecooll het volgende:
Intern kan er naast de 'normale' adviseur nog niemand het dossier beoordelen, gebeurt nogal eens bij intermediairs
Ehm het kan het bijvoorbeeld zo zijn dat je inkomen niet hoog genoeg is, maar er toch gronden zijn om serieuzer te kijken naar de hypotheekaanvraag zonder 'm direct af te wijzen. Dan zal een kredietcommissie akkoord moeten geven. Het is in ieder geval geen standaardsituatie.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 00:21 schreef GroenerDanGras het volgende:
[..]
Wij hebben onze hypotheek rechtstreeks bij de ING aangevraagd.. zonder tussen persoon.
Wij kunnen met ons inkomen een 2x zo duur huis kopen als dat we nu gedaan hebben.. daar ligt het niet aan. We moesten nog wel wat dingen afbetalen. Misschien is dat het?quote:Op zaterdag 18 mei 2013 00:29 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ehm het kan het bijvoorbeeld zo zijn dat je inkomen niet hoog genoeg is, maar er toch gronden zijn om serieuzer te kijken naar de hypotheekaanvraag zonder 'm direct af te wijzen. Dan zal een kredietcommissie akkoord moeten geven. Het is in ieder geval geen standaardsituatie.
Is er iets 'apart' aan je situatie?
Misschien. Kan je wel beter aan je adviseur vragenquote:Op zaterdag 18 mei 2013 00:41 schreef GroenerDanGras het volgende:
[..]
Wij kunnen met ons inkomen een 2x zo duur huis kopen als dat we nu gedaan hebben.. daar ligt het niet aan. We moesten nog wel wat dingen afbetalen. Misschien is dat het?
Slim!quote:Op zaterdag 18 mei 2013 00:21 schreef GroenerDanGras het volgende:
Wij hebben onze hypotheek rechtstreeks bij de ING aangevraagd.. zonder tussen persoon.
Even lezen: die hebben ze niet ingeschakeld.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 01:00 schreef hugecooll het volgende:
Misschien. Kan je wel beter aan je adviseur vragen
Je ziet zijn smiley niet? Daarom dus handig om het wel met een adviseur te doen.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 10:17 schreef blomke het volgende:
[..]
Even lezen: die hebben ze niet ingeschakeld.
Wat heeft een adviseur nou met interne (ING-)bankprocedures van doen?quote:Op zaterdag 18 mei 2013 10:18 schreef kabouter1986 het volgende:
Je ziet zijn smiley niet? Daarom dus handig om het wel met een adviseur te doen.
Bij ING is een tweede beoordeling dus wél een standaard.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 00:29 schreef hugecooll het volgende:
Dan zal een kredietcommissie akkoord moeten geven. Het is in ieder geval geen standaardsituatie.
Een hypotheek afsluiten met een adviseur bedoel ik. Men jij kan echt niet begrijpend lezen.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 10:20 schreef blomke het volgende:
[..]
Wat heeft een adviseur nou met interne (ING-)bankprocedures van doen?
Wat is dan het voordeel t.a.v. de bankbeoordelingen??quote:Op zaterdag 18 mei 2013 10:26 schreef kabouter1986 het volgende:
Een hypotheek afsluiten met een adviseur bedoel ik.
ten 1e onafhankelijkheid, banken hebben de afgelopen tijd niet zo goed hun best gedaan, weet niet of je het nieuws gevolgd hebt.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 10:27 schreef blomke het volgende:
[..]
Wat is dan het voordeel t.a.v. de bankbeoordelingen??
Geloof je 't zelf?quote:Op zaterdag 18 mei 2013 10:33 schreef kabouter1986 het volgende:
Kijken bij alle hypotheek verstrekkers waardoor je een beter aanbod krijgt.
Jij hebt ook niet gelezen, ik reageerde op jouw opmerking over de hypotheekadviseur.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 10:42 schreef blomke het volgende:
[..]
Geloof je 't zelf?
Overigens heb je blijkbaar niet goed gelezen, de vraag (en mijn antwoorden) gingen over de (tweede) bankbeoordelingen. Dus over een aanvraag die al helemaal afgerond is en slechts een laatste beoodeling behoeft.
Van alle hypotheekverstrekkers?quote:Op zaterdag 18 mei 2013 10:45 schreef kabouter1986 het volgende:
Wij kregen meerdere overzichten van verschillende banken wat het ons ging kosten en wat het ons opleverde. Weet niet hoe het bij andere adviseurs gaat maar wij kregen zeker meerdere adviezen.
Dan zou ik me geen zorgen maken.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 00:41 schreef GroenerDanGras het volgende:
[..]
Wij kunnen met ons inkomen een 2x zo duur huis kopen als dat we nu gedaan hebben..
Ik heb gelezen. Die persoon waarbij je het aanvraagt bij de ING is ook een adviseur, toch? Of hij moet alles zelfstandig hebben gedaan, natuurlijk.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 10:17 schreef blomke het volgende:
[..]
Even lezen: die hebben ze niet ingeschakeld.
Wij hadden hetzelfde, was ook direct bij de bank. In ons geval mocht onze "verkoper" geen beslissingen maken (ondanks dat ze "senior adviseur" was), maar moest haar manager dat doen. Ging vrij snel en was ook meteen akkoord. Volgens mij werd er meer gekeken of zij geen fouten had gemaakt of dingen over het hoofd had gezien en alle papieren nogmaals checken. Eigenlijk zijn er per vestiging maar 1 of 2 mensen die bevoegd zijn om hypotheken daadwerkelijk af te sluiten, de rest is contactpersoon van de klanten.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 00:21 schreef GroenerDanGras het volgende:
[..]
wel dus.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 00:29 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Het is in ieder geval geen standaardsituatie.
Ik heb ook mijn hypotheek bij de Rabobank.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 16:08 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Mja, bij ING blijkbaar wel. Bij Rabobank is het iig niet standaard
En daar is het niet standaardquote:Op zaterdag 18 mei 2013 16:09 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Ik heb ook mijn hypotheek bij de Rabobank.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |