Omdat het kanquote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:36 schreef Maisnon het volgende:
Bol.com heeft maar 1 van de 2 dozen afgeleverd vandaag
Waarom bestaat heel mijn leven uit op een doos wachten
Schaterlachquote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:36 schreef Maisnon het volgende:
quote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:36 schreef Maisnon het volgende:
quote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:36 schreef Maisnon het volgende:
Ik ben nooit getest... Heb lang getwijfeld om het wel te laten doen en twijfel is er nog steeds. Maar behalve dat het een verklaring is voor mijn debiele manier-van-doen levert het me verder niet zoveel op.quote:
Je kunt er vast ergens een subsidie mee verkrijgen, winwinquote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:38 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Ik ben nooit getest... Heb lang getwijfeld om het wel te laten doen en twijfel is er nog steeds. Maar behalve dat het een verklaring is voor mijn debiele manier-van-doen levert het me verder niet zoveel op.
Heb die twijfel al vaker hier in het topic neergelegd
dit!quote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:38 schreef Mirjam het volgende:
[..]
Je kunt er vast ergens een subsidie mee verkrijgen, winwin
Die heb ik helemaal nooit meegekregen johquote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:38 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Ik ben nooit getest... Heb lang getwijfeld om het wel te laten doen en twijfel is er nog steeds. Maar behalve dat het een verklaring is voor mijn debiele manier-van-doen levert het me verder niet zoveel op.
Heb die twijfel al vaker hier in het topic neergelegd
Ja jongequote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:39 schreef Nagelschaartje het volgende:
Ermagerd ben ik te laat voor de Wajong?
Daar hedde gij nun punt!quote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:38 schreef Mirjam het volgende:
[..]
Je kunt er vast ergens een subsidie mee verkrijgen, winwin
quote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:40 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Ja als ik er zelf niet om kan lachen he
Autisme is sowieso echt superbreed, een heel spectrum met veel varianten. Ook een soort verzamel ze allemaalquote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:40 schreef Nagelschaartje het volgende:
Nou ja, het blijft wel een twijfel van me. Ergens lijkt daadwerkelijk het stempel me heel fijn, omdat ik mezelf beter kan verklaren zeg maar. Maar ja, als ik daarmee aankom bij de huisarts.. "hoi, ik wil een stempel, maar verder niks".
En m'n grootste angst is natuurlijk dat blijkt dat er niks aan de hand is en dat ik gewoon raar ben
Ja, en dan, als je gewoon raar bent? Dat wist je al langquote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:40 schreef Nagelschaartje het volgende:
Nou ja, het blijft wel een twijfel van me. Ergens lijkt daadwerkelijk het stempel me heel fijn, omdat ik mezelf beter kan verklaren zeg maar. Maar ja, als ik daarmee aankom bij de huisarts.. "hoi, ik wil een stempel, maar verder niks".
En m'n grootste angst is natuurlijk dat blijkt dat er niks aan de hand is en dat ik gewoon raar ben
is ook een stempel hequote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:40 schreef Nagelschaartje het volgende:
de hand is en dat ik gewoon raar ben
Ja dat klopt, maar dan had ik dus nooit het recht om te zeggen dat ik een halve autist benquote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:42 schreef Lindytje het volgende:
[..]
Ja, en dan, als je gewoon raar bent? Dat wist je al lang
En wat als je het zou doen? Dan ben je iig van je twijfel af. Je verliest er niks mee, behalve een testdag.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:43 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Ja dat klopt, maar dan had ik dus nooit het recht om te zeggen dat ik een halve autist ben![]()
![]()
Het slaat allemaal nergens op. Maar toch blijf ik twijfelen..
Ik kan slecht tegen grote gezelschappen of menigtes, heb technieken om dat aan te kunnen.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:41 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Autisme is sowieso echt superbreed, een heel spectrum met veel varianten. Ook een soort verzamel ze allemaal
Wat heb je dan concreet waarvan je denkt: das niet goed?
Ik heb eigenlijk geen idee hoe het werkt, of ik het gewoon aan de huisarts kan vragen ofzo. En of je het ook moet betalen enzo.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:44 schreef Lindytje het volgende:
[..]
En wat als je het zou doen? Dan ben je iig van je twijfel af. Je verliest er niks mee, behalve een testdag.
Ja he?quote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:45 schreef Stormqueen het volgende:
ermahgerd schaar, je bent soms net een wijf
Ik denk dat je naar de HA kunt gaan en die je doorverwijst naar een spiegoloog.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:47 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk geen idee hoe het werkt, of ik het gewoon aan de huisarts kan vragen ofzo. En of je het ook moet betalen enzo.
Heb je ook vaak een overgevoeligheid voor geluiden, dat jij die oppikt en de rest niet? of dat je telkens zinnen napraat zachtjesquote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:46 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Ik kan slecht tegen grote gezelschappen of menigtes, heb technieken om dat aan te kunnen.
Ik kan slecht tegen aanrakingen, ik snap sociale interacties nooit zo goed (de eerste meet heb ik geen woord gezegd). Ik heb tijd nodig om me op mijn plek te voelen.
Ik hecht aan veiligheid en bekendheid, langer dan een week op vakantie trek ik niet. Als ik op vakantie ga met anderen dan sla ik op een gegeven moment om, dat trek ik niet. Daarna moet ik minimaal een week bijkomen.
Ik maak het leven voorspelbaar voor mezelf door in scenario's te denken. Daar ben ik heel goed in geworden. Vrijwel altijd heb ik alle scenario's in m'n hoofd en daardoor kom ik de dag door. Als iets echt niet in een scenario zat raak ik daar van van streek en kost het tijd om te herstellen.
Dat zijn de dingen die het meest invloed hebben.
En ik heb een feest van herkenning met mijn autisten-kindertjes![]()
Doet dat niet velen pijn??quote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:53 schreef Maisnon het volgende:
Ik moest vanochtend trouwens naar zo'n lasermevrouw in t ziekenhuis, intake gesprek voor het gebied ontharen waar ze uiteindelijk de grote verbouwing gaan doen.
't Was sowieso een toffe vrouw, nouja hé, niet veel ouder dan mij en heel aardigvolgende week mag ik de eerste sessie gaan doen, ben benieuwd..
Als 't hetzelfde voelt als in m'n gezicht valt het wel meequote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:56 schreef Lindytje het volgende:
[..]
Doet dat niet velen pijn??
Succes in elk geval
Ik weet eigenlijk niet of ik gevoeliger ben voor geluiden dan anderen. Wel kan ik niet goed tegen veel geluiden door elkaar en als ik in een rumoerige omgeving zit vind ik het moeilijker om een gesprek te volgen. Als ik de stad in ga ofzo heb ik eigenlijk altijd m'n ipod aan, zodat ik me dat op kan focussen.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:49 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Heb je ook vaak een overgevoeligheid voor geluiden, dat jij die oppikt en de rest niet? of dat je telkens zinnen napraat zachtjes
godsamme met stroomquote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:59 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Als 't hetzelfde voelt als in m'n gezicht valt het wel meetis even warm en pijn maar zodra het voorbij is voel je al helemaal niks meer.
Maar dat is dus met de laserdevice, ik ben bang als ze met stroom gaan ontharen dat het dan wel zeer doet, we zullen zien
't Is sowieso een gedoe de hele tijd reizen naar dit en naar dat voor al dat ontharen en psych en weetikveelwat
Oké, nice!quote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:59 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Als 't hetzelfde voelt als in m'n gezicht valt het wel meetis even warm en pijn maar zodra het voorbij is voel je al helemaal niks meer.
Maar dat is dus met de laserdevice, ik ben bang als ze met stroom gaan ontharen dat het dan wel zeer doet, we zullen zien
't Is sowieso een gedoe de hele tijd reizen naar dit en naar dat voor al dat ontharen en psych en weetikveelwat
Ja ik bedoel zo dat je napraat zonder echt te praten maar wel die beweging heel absent minded met je lippen maaktquote:Op vrijdag 17 mei 2013 13:00 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Ik weet eigenlijk niet of ik gevoeliger ben voor geluiden dan anderen. Wel kan ik niet goed tegen veel geluiden door elkaar en als ik in een rumoerige omgeving zit vind ik het moeilijker om een gesprek te volgen. Als ik de stad in ga ofzo heb ik eigenlijk altijd m'n ipod aan, zodat ik me dat op kan focussen.
Napraten doe ik niet, ken ook weinig autisten die dat doen. En ik heb er heel veel gezien in m'n werk
Dit klinkt echt PRECIES zoals mijn broer en die is wel gediagnosticeerdquote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:46 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Ik kan slecht tegen grote gezelschappen of menigtes, heb technieken om dat aan te kunnen.
Ik kan slecht tegen aanrakingen, ik snap sociale interacties nooit zo goed (de eerste meet heb ik geen woord gezegd). Ik heb tijd nodig om me op mijn plek te voelen.
Ik hecht aan veiligheid en bekendheid, langer dan een week op vakantie trek ik niet. Als ik op vakantie ga met anderen dan sla ik op een gegeven moment om, dat trek ik niet. Daarna moet ik minimaal een week bijkomen.
Ik maak het leven voorspelbaar voor mezelf door in scenario's te denken. Daar ben ik heel goed in geworden. Vrijwel altijd heb ik alle scenario's in m'n hoofd en daardoor kom ik de dag door. Als iets echt niet in een scenario zat raak ik daar van van streek en kost het tijd om te herstellen.
Dat zijn de dingen die het meest invloed hebben.
En ik heb een feest van herkenning met mijn autisten-kindertjes![]()
Ja precies datquote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:54 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Schaar je kunt jezelf naar centrum autisme laten verwijzen, daar doen ze ook voor volwassenen de diagnose.
Voor het diagnosetraject ga je dan naar Oegstgeest en eventuele behandeling wordt in Voorburg gedaan.
Wij zijn daar met oudste geweest en al die tijd heb ik getwijfeld of ik mezelf aan moest melden maar ik heb hetzelfde als jij...ik doe er niets mee als het wel zo is, en als het niet zo is vind ik dat de uitslag niet klopt want dat ik gewoon zo raar ben gaat er bij mij niet in
Gesprekken, vragenlijsten, testen en ik denk dat ze ook wel met je familie willen praten om te horen hoe je als kind was.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 13:03 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Ja precies dat. En ik weet niet hoe ingrijpend het is. Zijn het wat gesprekjes en vragenlijstjes, of moeten ze ook met m'n familie praten ofzo
. Daar heb ik dan weer geen zin in.
Ik praat wel tegen mezelf, maar dan doe ik net of ik het tegen de hond heb, dus dat telt nietquote:Op vrijdag 17 mei 2013 13:02 schreef Miss_Congeniality het volgende:
[..]
Dit klinkt echt PRECIES zoals mijn broer en die is wel gediagnosticeerd
En hij is heel gevoelig voor geluiden en brabbelt graag in zichzelf, hele verhalen tegen niemand ophangen alsnog denkt dat ie alleen is
Ik heb je uitleg van gisteravond nog terug zitten lezen maar mén wat komt daar allemaal veel bij kijken zeg!quote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:59 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Ik praat gewoon sowieso tegen de kattenquote:Op vrijdag 17 mei 2013 13:05 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Ik praat wel tegen mezelf, maar dan doe ik net of ik het tegen de hond heb, dus dat telt niet.
Ik ook tegen Sien en de konijnenquote:Op vrijdag 17 mei 2013 13:06 schreef Miss_Congeniality het volgende:
[..]
Ik praat gewoon sowieso tegen de katten![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |