Ja dat is ook zo, maar het kan dan bijvoorbeeld ook 1 A330 en 1 A380 zijn he Een A380 is niet 2 x zo groot als bijv een 772, en kan dus niet zomaar even 2 hele vluchten door 1 vlucht vervangen. Maar is het niet zo dat een A380 zelfs al rendabel is als het maar voor de helft vol zit? Ach ja, ik wil gewoon een echte A380 met KLM livery zienquote:Op woensdag 19 juni 2013 22:37 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Een volle vlucht is helaas niet perse een rendabele vlucht daarnaast vliegt KLM denk ik liever 2x dagelijks een volle A330/747 naar JFK dan 1x per dag een volle A380. Je wil ook voor connecties e.d. een goed aanbod neer kunnen zetten.
Volgens mij is het nooit dagelijks geweest toch? En anders gebruikt Desi Bouterse hem misschien?quote:Op woensdag 19 juni 2013 22:40 schreef Sunri5e het volgende:
Surinam Airways vloog in het verleden toch dagelijks op Amsterdam met hun a340? Nu zie ik net dat ze nog maar 5 vluchten doen per week. Iemand een idee wat er die andere 2 dagen met die kist gebeurd?
Ik heb geen ervaring met vliegen, maar ruim 18:20 uur in een vliegtuig zittenquote:Op woensdag 19 juni 2013 22:19 schreef Mylene het volgende:
Het zou tof zijn als SQ haar oude route van Singapore via Amsterdam naar Newark weer oppikt, en dan met een A380. SQ stopte deze route omdat ze nonstop gingen vliegen over de Noordpool. Deze wordt nu ook gestaakt.
Nou kan ik dit ook wel vinden, maar is er ook een website/programma waar je dit soort dingen heel snel kunt bekijken (kan nu wel flightaware e..d gebruiken maar dat duurt lang. Heb wel SkyTeam Traveldesk op m'n laptop staan wat iets helpt).quote:Op woensdag 19 juni 2013 22:30 schreef Sunri5e het volgende:
JFK doet KLM met een 772 en een 747 combi 2x per dag
ATL doet KLM met een A330-200
BKK doet KLM met een 772
HKG doet KLM met een 747 combi
KUL doet KLM met een 773
NRT doet KLM met een 773 en een 747 combi 2x per dag
YYZ doet KLM met een MD11 en een 747 combi 2 keer per dag
PVG doet KLM met een 747 combi
CUR/AUA met een 747 en een a330 soms 2x per dag
SIN met een 777-200
PBM met een 747
Dit dus. Denk aan Delta, Etihad enz.quote:Op woensdag 19 juni 2013 22:37 schreef Thetallguy het volgende:
Een volle vlucht is helaas niet perse een rendabele vlucht daarnaast vliegt KLM denk ik liever 2x dagelijks een volle A330/747 naar JFK dan 1x per dag een volle A380. Je wil ook voor connecties e.d. een goed aanbod neer kunnen zetten.
Voor wat ik kan vinden niets. Wel vreemd want dat kost alleen maar geld.quote:Op woensdag 19 juni 2013 22:40 schreef Sunri5e het volgende:
Surinam Airways vloog in het verleden toch dagelijks op Amsterdam met hun a340? Nu zie ik net dat ze nog maar 5 vluchten doen per week. Iemand een idee wat er die andere 2 dagen met die kist gebeurd?
Ik dacht van wel. Maar die kist staat dus 2 dagen niets te doen.quote:Op woensdag 19 juni 2013 22:53 schreef dutchgirl86 het volgende:
[..]
Volgens mij is het nooit dagelijks geweest toch? En anders gebruikt Desi Bouterse hem misschien?
En dat komt omdat klm een log, zwaar en bureaucratisch monster is met veel politiek. Verandering en inspringen op snelle marktwisselingen kunnen ze niet daar.quote:Op woensdag 19 juni 2013 16:16 schreef Woods het volgende:
[..]
Volgens mij heeft KLM dan ook niet op tijd kunnen innoveren en voorbij gestreefd door Emirates.
De CUR vlucht zit qua business class vrij vaak gewoon vol, voor best redelijke prijzen (voor de verkoper)quote:Op woensdag 19 juni 2013 22:11 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
CURAUA/SINDPS/PBM/BKK is sowieso veel low yielding vakantie/vfrverkeer, daar moeten ze het echt niet van hebben.
Curacao zit idd altijd vol.quote:Op donderdag 20 juni 2013 09:14 schreef The_stranger het volgende:
[..]
De CUR vlucht zit qua business class vrij vaak gewoon vol, voor best redelijke prijzen (voor de verkoper)
New York wordt nu door Singapore via Frankfurt bediend... .... met een A380.quote:Op woensdag 19 juni 2013 22:19 schreef Mylene het volgende:
Het zou tof zijn als SQ haar oude route van Singapore via Amsterdam naar Newark weer oppikt, en dan met een A380. SQ stopte deze route omdat ze nonstop gingen vliegen over de Noordpool. Deze wordt nu ook gestaakt.
quote:Op donderdag 20 juni 2013 15:55 schreef APK het volgende:
Is het misschien een idee om die eerste vliegervaringen in een eigen topic te plaatsen?
Was alleen maar een voorstel hoor, ik heb hier niks te zeggenquote:
En dáárna Mock The Week voor mensen met humorquote:Documentary telling the inside story of low-cost airlines - a tale of big characters and big money. Ryanair's Michael O'Leary and EasyJet's Sir Stelios Haji-Ioannou opened up new frontiers in the aviation industry as their airlines offered cheap flights to a vast range of popular and alternative destinations.
The programme follows O'Leary as he flies to Poland, takes an EasyJet flight to Moscow and a joins a group of lads travelling to Riga to sample the low-cost airline experience.
As the cost of flying keeps increasing, how much further can these companies grow? Stelios, EasyJet's biggest shareholder, is trying to halt its expansion, while O'Leary has just placed a massive order for new planes.
Slightly offtopic, maar dat is toch een DC-8? Toen vliegtuigen nog klonken als zwaar getergde 'mechanische dieren'. Geeft mij kippenvel. Ze rookten toen ook nog een beetje, maar dat is sowieso VERBOTEN. Doe een beetje van deze genen in de A380 en het is een supertoestel.quote:Op donderdag 20 juni 2013 11:31 schreef Iwanius het volgende:
Een algemene vraag tussen alle Airbus verhalen door wat misschien wel aardig is als afwisseling:
Wat was het eerste vliegtuig waar je ooit in vloog? Voor mij waren dat er 2.
[ afbeelding ]
(rechts op de achtergrond)
en
[ afbeelding ]
Dit.quote:
Een beetje roken? Maar het is idd een DC8quote:Op donderdag 20 juni 2013 22:37 schreef Yvesss het volgende:
[..]
Slightly offtopic, maar dat is toch een DC-8? Toen vliegtuigen nog klonken als zwaar getergde 'mechanische dieren'. Geeft mij kippenvel. Ze rookten toen ook nog een beetje, maar dat is sowieso VERBOTEN. Doe een beetje van deze genen in de A380 en het is een supertoestel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |