abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127992295
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 16:12 schreef Woods het volgende:
Ik vraag me dan ook af waaraan dat ligt dat KLM geen bijv. A380 wilt kopen. Enerzijds komt dit doordat vele voor een andere en nu voor Emirates kiezen maar waarom kan Emirates dit wel en KLM dit niet. Emirates barst natuurlijk obvious van het geld maar zou KLM niet beter kunnen investeren of worden ze bewust door Air France achter gehouden?
Het gaat er niet alleen om of de A380 vol zit, het gaat ook om hoeveel A380's kan je vullen. Als je met een bepaald vliegtuig wil vliegen, heb je meer kosten dan alleen de aanschaf. De kosten qua opleidingen (de vliegers mogen elk jaar minstens vier keer in de simulator), onderhoud, administratie en dergelijke zijn enorm hoog. Zet je dat tegen een of twee A380's dan zijn de kosten per vliegtuig gewoon zo hoog dat je ze niet winstgevend kunt vliegen.

Daarnaast is de strategie vaak (bij KLM) om juist vaker met "kleinere" vliegtuigen op een bestemming te vliegen dan 1x per dag met een grote.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  woensdag 19 juni 2013 @ 16:16:55 #122
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_127992327
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 16:15 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Het gaat er niet alleen om of de A380 vol zit, het gaat ook om hoeveel A380's kan je vullen. Als je met een bepaald vliegtuig wil vliegen, heb je meer kosten dan alleen de aanschaf. De kosten qua opleidingen (de vliegers mogen elk jaar minstens vier keer in de simulator), onderhoud, administratie en dergelijke zijn enorm hoog. Zet je dat tegen een of twee A380's dan zijn de kosten per vliegtuig gewoon zo hoog dat je ze niet winstgevend kunt vliegen.

Daarnaast is de strategie vaak (bij KLM) om juist vaker met "kleinere" vliegtuigen op een bestemming te vliegen dan 1x per dag met een grote.
Volgens mij heeft KLM dan ook niet op tijd kunnen innoveren en voorbij gestreefd door Emirates.
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_127992471
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 16:16 schreef Woods het volgende:

[..]

Volgens mij heeft KLM dan ook niet op tijd kunnen innoveren en voorbij gestreefd door Emirates.
Dat kun je denken, maar ten tijde van de introductie van de A380 is er wel degelijk een business case geweest (samen met de Fransen) om te kijken of de A380 in het KLM plaatje past. En dat bleek (toen) niet zo.

Wat emirates doet is simpelweg overal waar ze kunnen een zo groot mogelijk toestel inzetten om zo klanten te trekken. Winst is van secundair belang op bepaalde routes, klanten afsnoepen van anderen is primair. Zodra er genoeg klanten zijn om die ene A380 te vullen (en dus geen verlies te draaien) sturen ze de tweede, en derde....

Daar heeft AF/KLM geen geld voor (noch een andere Europese maatschappij). Echter tot nu toe zijn de bezettingsgraden van KLM nog steeds bijzonder hoog, klanten genoeg dus...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_127993199
De oudste 744 is trouwens niet 28 jaar oud. 28 jaar geleden waren er nog geen 744s, pas vanaf 1989. KLM heeft er geloof ik 4 van 24 jaar en nog eens 10 van 20 of ouder.
  woensdag 19 juni 2013 @ 17:04:23 #125
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_127994103
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 16:39 schreef dutchgirl86 het volgende:
pas vanaf 1989
De oudste komt uit 1988. EIS idd 1989.
pi_127996801
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 16:39 schreef dutchgirl86 het volgende:
De oudste 744 is trouwens niet 28 jaar oud. 28 jaar geleden waren er nog geen 744s, pas vanaf 1989. KLM heeft er geloof ik 4 van 24 jaar en nog eens 10 van 20 of ouder.
Oeps, rekenfoutje :@ :+

Maar feit blijft dat het oude beestjes zijn. Heel veel 747-400's gaan er helaas tegenwoordig uit.
Deels vanwege leeftijd; deels vanwege stijgende brandstofkosten.

Het feit dat alle 747's nu nog een interieur overhall krijgen is mooi; want dat betekend dat ze nog wel even blijven. Bovendien lees ik nog over D-checks van een paar jaar geleden dus dat is ook mooi meegenomen.
  woensdag 19 juni 2013 @ 18:33:08 #127
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_127997146
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 15:53 schreef dutchgirl86 het volgende:

[..]

Nog geen 5 jaar in de 747. De eerste pas in de zomer van 2009 geloof ik. Was hoog tijd.
In de zomer van 2009 heb ik met de "Nairobi" gevlogen en daar zat het toen al in.
pi_128001688
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 18:22 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Oeps, rekenfoutje :@ :+

Maar feit blijft dat het oude beestjes zijn. Heel veel 747-400's gaan er helaas tegenwoordig uit.
Deels vanwege leeftijd; deels vanwege stijgende brandstofkosten.

Het feit dat alle 747's nu nog een interieur overhall krijgen is mooi; want dat betekend dat ze nog wel even blijven. Bovendien lees ik nog over D-checks van een paar jaar geleden dus dat is ook mooi meegenomen.
Idd, zeker oude beestjes! Voor de diversiteit van de vloot ben ik blij dat ze nog even blijven. Maar had persoonlijk gewoon graag A380s gezien :) Zo jammer dat het lef er niet is om de 5 zéér oude antieke 744s niet te vervangen door A380s. Maar ja, tegenwoordig zal het waarschijnlijk allemaal niet meer mogelijk zijn, om welke reden dan ook.

Het blijft gewoon jammer dat de directe concurrenten zoals LH en BA (en ook moeder AF) het wel allemaal kunnen, maar KLM als 4e? maatschappij van Europa niet. Jammer dat de grens net bij KLM (en AMS) ligt. Als FRA, LHR en CDG wel vele A380s met gemak kunnen vullen, en AMS absoluut NOOIT, dan vind ik dat gewoonweg een beetje vreemd en erg jammer als Nederlandse luchtvaartliefhebber.
pi_128001743
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 20:18 schreef dutchgirl86 het volgende:
Als FRA, LHR en CDG wel vele A380s met gemak kunnen vullen, en AMS absoluut NOOIT, dan vind ik dat gewoonweg een beetje vreemd en erg jammer als Nederlandse luchtvaartliefhebber.
Je weet dat er dagelijks een A380 van Schiphol vliegt hè. En plannen voor meer.
  woensdag 19 juni 2013 @ 20:24:46 #130
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_128001972
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 20:19 schreef Piles het volgende:

[..]

Je weet dat er dagelijks een A380 van Schiphol vliegt hè. En plannen voor meer.
Vervang AMS door KLM.
pi_128002295
quote:
2s.gif Op woensdag 19 juni 2013 20:24 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Vervang AMS door KLM.
Dat schrijft ze bewust niet.
pi_128002965
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 16:16 schreef Woods het volgende:

[..]

Volgens mij heeft KLM dan ook niet op tijd kunnen innoveren en voorbij gestreefd door Emirates.
Probeer eens met Emirates van Amsterdam naar Trondheim te vliegen. Of New York naar Buenos Aires. Of Belgrado naar Eindhoven. Of Parijs naar San Fransisco. Het is niet dat ze omdat ze met tig A380s vliegen gelijk de wereld domineren. Europa-Azie/Afrika/Kangaroo doen ze wat dat betreft lekker ja, maar echt innovatief is het ook niet.

Paar KLM plusjes ;)
-webcare in 8? talen 24/7
-meet&seat
-maaltijden preorder in economy
-passbook ondersteuning in de iOS app (sinds vandaag)
-paid luggage intra-europa, of je het leuk vindt of niet, ze zijn wel voorlopers in Europa
-vliegen op biofuel (mix)
-een van de hoogste aircraft utilization rates wereldwijd (longhaul) ik geloof dat een kist gemiddeld 17 van de 24u vliegend is
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_128003400
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 20:19 schreef Piles het volgende:

[..]

Je weet dat er dagelijks een A380 van Schiphol vliegt hè. En plannen voor meer.
Zeker! Zelf ervaren, A380 is gewoon een ervaring op zich. Daarom hoopte ik dat KLM de gok zou wagen. Gewoon uit liefhebber-oogpunt gezien he.

Welke plannen zijn er? Welke airlines?
pi_128003914
Nu weer op BBC2. :P

(Ik kom nog wel terug op bovenstaande berichten)
  woensdag 19 juni 2013 @ 21:44:55 #135
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_128006929
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 20:18 schreef dutchgirl86 het volgende:

[..]

Idd, zeker oude beestjes! Voor de diversiteit van de vloot ben ik blij dat ze nog even blijven. Maar had persoonlijk gewoon graag A380s gezien :) Zo jammer dat het lef er niet is om de 5 zéér oude antieke 744s niet te vervangen door A380s. Maar ja, tegenwoordig zal het waarschijnlijk allemaal niet meer mogelijk zijn, om welke reden dan ook.

Het blijft gewoon jammer dat de directe concurrenten zoals LH en BA (en ook moeder AF) het wel allemaal kunnen, maar KLM als 4e? maatschappij van Europa niet. Jammer dat de grens net bij KLM (en AMS) ligt. Als FRA, LHR en CDG wel vele A380s met gemak kunnen vullen, en AMS absoluut NOOIT, dan vind ik dat gewoonweg een beetje vreemd en erg jammer als Nederlandse luchtvaartliefhebber.
En op welke bestemmingen moeten die 5 A380's op vliegen dan?
pi_128007346
Go around met de A380, die had ik wel willen zien :9
pi_128007455
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 21:51 schreef Piles het volgende:
Go around met de A380, die had ik wel willen zien :9
Was pas op Schiphol ook.
Lijkt met met een 747, MD11 of A340 interessanter; die maken véél meer lawaai dan die stille walvis.

En die A380 van Qantas die achter haar zat te taxiën gaat naar Dubai: blijft leuk, live tv. :+
pi_128007657
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 21:51 schreef Piles het volgende:
Go around met de A380, die had ik wel willen zien :9
Ik vind deze altijd wel vet: http://m.youtube.com/watch?v=wJaR4azw6NM (en lekker geen a380 16.gif)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_128007964
Hoop trouwens dat ze dit op Schiphol ook eens gaan doen, zo'n programma _O_
pi_128008093
quote:
En op welke bestemmingen moeten die 5 A380's op vliegen dan?
JFK, ATL, BKK, HKG, KUL, NRT, YYZ, PVG, CUR/AUA, SIN/DPS, PBM ?
pi_128008165
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 22:01 schreef dutchgirl86 het volgende:

[..]

JFK, ATL, BKK, HKG, KUL, NRT, YYZ, PVG, CUR/AUA, SIN/DPS, PBM ?
Gebruik eens ICAO, deze ken ik allemaal niet hoor :6
  woensdag 19 juni 2013 @ 22:07:07 #142
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_128008507
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 22:02 schreef Piles het volgende:

[..]

Gebruik eens ICAO, deze ken ik allemaal niet hoor :6
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 22:01 schreef dutchgirl86 het volgende:
KJFK, KATL, VTBS, VHHH, WMKK, RJAA, CYYZ, ZSPD, TNCC/TNCA, WSSS/WADD, SMJP ?
pi_128008729
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 22:02 schreef Piles het volgende:

[..]

Gebruik eens ICAO, deze ken ik allemaal niet hoor :6
Niet eens?!? KJFK, KATL, VTBS, VHHH, WMKK, CYYZ, ZSPD, TNCC, WSSS, SMJP
pi_128008769
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 22:01 schreef dutchgirl86 het volgende:

[..]

JFK, ATL, BKK, HKG, KUL, NRT, YYZ, PVG, CUR/AUA, SIN/DPS, PBM ?
CURAUA/SINDPS/PBM/BKK is sowieso veel low yielding vakantie/vfrverkeer, daar moeten ze het echt niet van hebben.

Ander voorbeeldje Tokyo is nu een mix 74M/777, stel dat er 500 stoelen in een KLM 380 zouden komen, dan is dat een capacity increase van 180-250 stoelen per vlucht. Oftewel 1.800-2.500 stoelen per week, elke kant op. Dat zijn er een hoop. En opzich best te vullen, alleen tegen welke prijs :) (voor ¤100 wegzetten is geen probleem, maar dan gaat het je veel geld kosten)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  woensdag 19 juni 2013 @ 22:19:59 #145
16715 Mylene
*schatje*
pi_128009324
Het zou tof zijn als SQ haar oude route van Singapore via Amsterdam naar Newark weer oppikt, en dan met een A380. SQ stopte deze route omdat ze nonstop gingen vliegen over de Noordpool. Deze wordt nu ook gestaakt.
pi_128009773
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juni 2013 22:11 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

CURAUA/SINDPS/PBM/BKK is sowieso veel low yielding vakantie/vfrverkeer, daar moeten ze het echt niet van hebben.

Ander voorbeeldje Tokyo is nu een mix 74M/777, stel dat er 500 stoelen in een KLM 380 zouden komen, dan is dat een capacity increase van 180-250 stoelen per vlucht. Oftewel 1.800-2.500 stoelen per week, elke kant op. Dat zijn er een hoop. En opzich best te vullen, alleen tegen welke prijs :) (voor ¤100 wegzetten is geen probleem, maar dan gaat het je veel geld kosten)
Mijn persoonlijke ervaring is gewoon dat op KLM- vluchten naar o.a de caribbean, JFK en wat Aziatische bestemmingen altijd alles vol zat, en dan heb ik het niet over 1 toevallig volle vlucht, maar eigenlijk alle. Vroeg me dus af of het echt zo is dat KLM geen A380 kan vullen. Volgens iedereen hier kan KLM dat dus duidelijk niet. Jammer! Vooral alles lekker overlaten aan LH/FRA, BA/LHR, AF/CDG en EK dan maar :)
  woensdag 19 juni 2013 @ 22:30:27 #147
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_128010050
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 22:01 schreef dutchgirl86 het volgende:

[..]

JFK, ATL, BKK, HKG, KUL, NRT, YYZ, PVG, CUR/AUA, SIN/DPS, PBM ?
JFK doet KLM met een 772 en een 747 combi 2x per dag
ATL doet KLM met een A330-200
BKK doet KLM met een 772
HKG doet KLM met een 747 combi
KUL doet KLM met een 773
NRT doet KLM met een 773 en een 747 combi 2x per dag
YYZ doet KLM met een MD11 en een 747 combi 2 keer per dag
PVG doet KLM met een 747 combi
CUR/AUA met een 747 en een a330 soms 2x per dag
SIN met een 777-200
PBM met een 747
  woensdag 19 juni 2013 @ 22:31:23 #148
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_128010122
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 22:26 schreef dutchgirl86 het volgende:

[..]

Mijn persoonlijke ervaring is gewoon dat op KLM- vluchten naar o.a de caribbean, JFK en wat Aziatische bestemmingen altijd alles vol zat, en dan heb ik het niet over 1 toevallig volle vlucht, maar eigenlijk alle. Vroeg me dus af of het echt zo is dat KLM geen A380 kan vullen. Volgens iedereen hier kan KLM dat dus duidelijk niet. Jammer! Vooral alles lekker overlaten aan LH/FRA, BA/LHR, AF/CDG en EK dan maar :)
Waar op de caribbean kan de a380 landen?
pi_128010245
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 22:31 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Waar op de caribbean kan de a380 landen?
Met kleine aanpassingen is het sowieso wel mogelijk op CUR/AUA.
pi_128010570
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 22:26 schreef dutchgirl86 het volgende:

[..]

Mijn persoonlijke ervaring is gewoon dat op KLM- vluchten naar o.a de caribbean, JFK en wat Aziatische bestemmingen altijd alles vol zat, en dan heb ik het niet over 1 toevallig volle vlucht, maar eigenlijk alle. Vroeg me dus af of het echt zo is dat KLM geen A380 kan vullen. Volgens iedereen hier kan KLM dat dus duidelijk niet. Jammer! Vooral alles lekker overlaten aan LH/FRA, BA/LHR, AF/CDG en EK dan maar :)
Een volle vlucht is helaas niet perse een rendabele vlucht :) daarnaast vliegt KLM denk ik liever 2x dagelijks een volle A330/747 naar JFK dan 1x per dag een volle A380. Je wil ook voor connecties e.d. een goed aanbod neer kunnen zetten.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')