Het gaat er niet alleen om of de A380 vol zit, het gaat ook om hoeveel A380's kan je vullen. Als je met een bepaald vliegtuig wil vliegen, heb je meer kosten dan alleen de aanschaf. De kosten qua opleidingen (de vliegers mogen elk jaar minstens vier keer in de simulator), onderhoud, administratie en dergelijke zijn enorm hoog. Zet je dat tegen een of twee A380's dan zijn de kosten per vliegtuig gewoon zo hoog dat je ze niet winstgevend kunt vliegen.quote:Op woensdag 19 juni 2013 16:12 schreef Woods het volgende:
Ik vraag me dan ook af waaraan dat ligt dat KLM geen bijv. A380 wilt kopen. Enerzijds komt dit doordat vele voor een andere en nu voor Emirates kiezen maar waarom kan Emirates dit wel en KLM dit niet. Emirates barst natuurlijk obvious van het geld maar zou KLM niet beter kunnen investeren of worden ze bewust door Air France achter gehouden?
Volgens mij heeft KLM dan ook niet op tijd kunnen innoveren en voorbij gestreefd door Emirates.quote:Op woensdag 19 juni 2013 16:15 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Het gaat er niet alleen om of de A380 vol zit, het gaat ook om hoeveel A380's kan je vullen. Als je met een bepaald vliegtuig wil vliegen, heb je meer kosten dan alleen de aanschaf. De kosten qua opleidingen (de vliegers mogen elk jaar minstens vier keer in de simulator), onderhoud, administratie en dergelijke zijn enorm hoog. Zet je dat tegen een of twee A380's dan zijn de kosten per vliegtuig gewoon zo hoog dat je ze niet winstgevend kunt vliegen.
Daarnaast is de strategie vaak (bij KLM) om juist vaker met "kleinere" vliegtuigen op een bestemming te vliegen dan 1x per dag met een grote.
Dat kun je denken, maar ten tijde van de introductie van de A380 is er wel degelijk een business case geweest (samen met de Fransen) om te kijken of de A380 in het KLM plaatje past. En dat bleek (toen) niet zo.quote:Op woensdag 19 juni 2013 16:16 schreef Woods het volgende:
[..]
Volgens mij heeft KLM dan ook niet op tijd kunnen innoveren en voorbij gestreefd door Emirates.
Oeps, rekenfoutjequote:Op woensdag 19 juni 2013 16:39 schreef dutchgirl86 het volgende:
De oudste 744 is trouwens niet 28 jaar oud. 28 jaar geleden waren er nog geen 744s, pas vanaf 1989. KLM heeft er geloof ik 4 van 24 jaar en nog eens 10 van 20 of ouder.
In de zomer van 2009 heb ik met de "Nairobi" gevlogen en daar zat het toen al in.quote:Op woensdag 19 juni 2013 15:53 schreef dutchgirl86 het volgende:
[..]
Nog geen 5 jaar in de 747. De eerste pas in de zomer van 2009 geloof ik. Was hoog tijd.
Idd, zeker oude beestjes! Voor de diversiteit van de vloot ben ik blij dat ze nog even blijven. Maar had persoonlijk gewoon graag A380s gezienquote:Op woensdag 19 juni 2013 18:22 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Oeps, rekenfoutje![]()
![]()
Maar feit blijft dat het oude beestjes zijn. Heel veel 747-400's gaan er helaas tegenwoordig uit.
Deels vanwege leeftijd; deels vanwege stijgende brandstofkosten.
Het feit dat alle 747's nu nog een interieur overhall krijgen is mooi; want dat betekend dat ze nog wel even blijven. Bovendien lees ik nog over D-checks van een paar jaar geleden dus dat is ook mooi meegenomen.
Je weet dat er dagelijks een A380 van Schiphol vliegt hè. En plannen voor meer.quote:Op woensdag 19 juni 2013 20:18 schreef dutchgirl86 het volgende:
Als FRA, LHR en CDG wel vele A380s met gemak kunnen vullen, en AMS absoluut NOOIT, dan vind ik dat gewoonweg een beetje vreemd en erg jammer als Nederlandse luchtvaartliefhebber.
Vervang AMS door KLM.quote:Op woensdag 19 juni 2013 20:19 schreef Piles het volgende:
[..]
Je weet dat er dagelijks een A380 van Schiphol vliegt hè. En plannen voor meer.
Probeer eens met Emirates van Amsterdam naar Trondheim te vliegen. Of New York naar Buenos Aires. Of Belgrado naar Eindhoven. Of Parijs naar San Fransisco. Het is niet dat ze omdat ze met tig A380s vliegen gelijk de wereld domineren. Europa-Azie/Afrika/Kangaroo doen ze wat dat betreft lekker ja, maar echt innovatief is het ook niet.quote:Op woensdag 19 juni 2013 16:16 schreef Woods het volgende:
[..]
Volgens mij heeft KLM dan ook niet op tijd kunnen innoveren en voorbij gestreefd door Emirates.
Zeker! Zelf ervaren, A380 is gewoon een ervaring op zich. Daarom hoopte ik dat KLM de gok zou wagen. Gewoon uit liefhebber-oogpunt gezien he.quote:Op woensdag 19 juni 2013 20:19 schreef Piles het volgende:
[..]
Je weet dat er dagelijks een A380 van Schiphol vliegt hè. En plannen voor meer.
En op welke bestemmingen moeten die 5 A380's op vliegen dan?quote:Op woensdag 19 juni 2013 20:18 schreef dutchgirl86 het volgende:
[..]
Idd, zeker oude beestjes! Voor de diversiteit van de vloot ben ik blij dat ze nog even blijven. Maar had persoonlijk gewoon graag A380s gezienZo jammer dat het lef er niet is om de 5 zéér oude antieke 744s niet te vervangen door A380s. Maar ja, tegenwoordig zal het waarschijnlijk allemaal niet meer mogelijk zijn, om welke reden dan ook.
Het blijft gewoon jammer dat de directe concurrenten zoals LH en BA (en ook moeder AF) het wel allemaal kunnen, maar KLM als 4e? maatschappij van Europa niet. Jammer dat de grens net bij KLM (en AMS) ligt. Als FRA, LHR en CDG wel vele A380s met gemak kunnen vullen, en AMS absoluut NOOIT, dan vind ik dat gewoonweg een beetje vreemd en erg jammer als Nederlandse luchtvaartliefhebber.
Was pas op Schiphol ook.quote:Op woensdag 19 juni 2013 21:51 schreef Piles het volgende:
Go around met de A380, die had ik wel willen zien
Ik vind deze altijd wel vet: http://m.youtube.com/watch?v=wJaR4azw6NM (en lekker geen a380quote:Op woensdag 19 juni 2013 21:51 schreef Piles het volgende:
Go around met de A380, die had ik wel willen zien
JFK, ATL, BKK, HKG, KUL, NRT, YYZ, PVG, CUR/AUA, SIN/DPS, PBM ?quote:En op welke bestemmingen moeten die 5 A380's op vliegen dan?
Gebruik eens ICAO, deze ken ik allemaal niet hoorquote:Op woensdag 19 juni 2013 22:01 schreef dutchgirl86 het volgende:
[..]
JFK, ATL, BKK, HKG, KUL, NRT, YYZ, PVG, CUR/AUA, SIN/DPS, PBM ?
quote:Op woensdag 19 juni 2013 22:02 schreef Piles het volgende:
[..]
Gebruik eens ICAO, deze ken ik allemaal niet hoor
quote:Op woensdag 19 juni 2013 22:01 schreef dutchgirl86 het volgende:
KJFK, KATL, VTBS, VHHH, WMKK, RJAA, CYYZ, ZSPD, TNCC/TNCA, WSSS/WADD, SMJP ?
Niet eens?!? KJFK, KATL, VTBS, VHHH, WMKK, CYYZ, ZSPD, TNCC, WSSS, SMJPquote:Op woensdag 19 juni 2013 22:02 schreef Piles het volgende:
[..]
Gebruik eens ICAO, deze ken ik allemaal niet hoor
CURAUA/SINDPS/PBM/BKK is sowieso veel low yielding vakantie/vfrverkeer, daar moeten ze het echt niet van hebben.quote:Op woensdag 19 juni 2013 22:01 schreef dutchgirl86 het volgende:
[..]
JFK, ATL, BKK, HKG, KUL, NRT, YYZ, PVG, CUR/AUA, SIN/DPS, PBM ?
Mijn persoonlijke ervaring is gewoon dat op KLM- vluchten naar o.a de caribbean, JFK en wat Aziatische bestemmingen altijd alles vol zat, en dan heb ik het niet over 1 toevallig volle vlucht, maar eigenlijk alle. Vroeg me dus af of het echt zo is dat KLM geen A380 kan vullen. Volgens iedereen hier kan KLM dat dus duidelijk niet. Jammer! Vooral alles lekker overlaten aan LH/FRA, BA/LHR, AF/CDG en EK dan maarquote:Op woensdag 19 juni 2013 22:11 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
CURAUA/SINDPS/PBM/BKK is sowieso veel low yielding vakantie/vfrverkeer, daar moeten ze het echt niet van hebben.
Ander voorbeeldje Tokyo is nu een mix 74M/777, stel dat er 500 stoelen in een KLM 380 zouden komen, dan is dat een capacity increase van 180-250 stoelen per vlucht. Oftewel 1.800-2.500 stoelen per week, elke kant op. Dat zijn er een hoop. En opzich best te vullen, alleen tegen welke prijs(voor ¤100 wegzetten is geen probleem, maar dan gaat het je veel geld kosten)
JFK doet KLM met een 772 en een 747 combi 2x per dagquote:Op woensdag 19 juni 2013 22:01 schreef dutchgirl86 het volgende:
[..]
JFK, ATL, BKK, HKG, KUL, NRT, YYZ, PVG, CUR/AUA, SIN/DPS, PBM ?
Waar op de caribbean kan de a380 landen?quote:Op woensdag 19 juni 2013 22:26 schreef dutchgirl86 het volgende:
[..]
Mijn persoonlijke ervaring is gewoon dat op KLM- vluchten naar o.a de caribbean, JFK en wat Aziatische bestemmingen altijd alles vol zat, en dan heb ik het niet over 1 toevallig volle vlucht, maar eigenlijk alle. Vroeg me dus af of het echt zo is dat KLM geen A380 kan vullen. Volgens iedereen hier kan KLM dat dus duidelijk niet. Jammer! Vooral alles lekker overlaten aan LH/FRA, BA/LHR, AF/CDG en EK dan maar
Met kleine aanpassingen is het sowieso wel mogelijk op CUR/AUA.quote:Op woensdag 19 juni 2013 22:31 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Waar op de caribbean kan de a380 landen?
Een volle vlucht is helaas niet perse een rendabele vluchtquote:Op woensdag 19 juni 2013 22:26 schreef dutchgirl86 het volgende:
[..]
Mijn persoonlijke ervaring is gewoon dat op KLM- vluchten naar o.a de caribbean, JFK en wat Aziatische bestemmingen altijd alles vol zat, en dan heb ik het niet over 1 toevallig volle vlucht, maar eigenlijk alle. Vroeg me dus af of het echt zo is dat KLM geen A380 kan vullen. Volgens iedereen hier kan KLM dat dus duidelijk niet. Jammer! Vooral alles lekker overlaten aan LH/FRA, BA/LHR, AF/CDG en EK dan maar
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |