quote:Sinds maandagavond 6 mei zijn de 9-jarige Ruben en 7-jarige Julian uit Zeist vermist. Na de vondst van het lichaam van de vader in het Doornse Gat op 7 mei, werd een grootscheepse zoekactie gestart. Politie, burgers en media in binnen- en buitenland zoeken onverminderd door. Tot op heden zijn de jongetjes nog niet gevonden.
Ruben en Julian werden maandagavond rond 20.00 uur voor het laatst gezien in Vleuten door een bekende van de familie. In de ochtend van 7 mei is de vader van de jongens dood aangetroffen in het recreatiegebied het Doornse Gat. Hij pleegde zelfmoord. Zijn auto werd ook aangetroffen in het Doornse Gat. Het gaat hier om een zilverblauwe Hyundai Getz, met kenteken 08-NT-BV. Op het moment dat hij gevonden wordt, is nog niet duidelijk dat de man zijn kinderen bij zich zou moeten hebben. Na onderzoek blijkt aan het einde van de middag dat de kinderen bij hun vader zouden moeten zijn.
Start grootscheepse zoekactie
Op dat moment begint de grootscheepse zoekactie. Er volgt een nationaal en Europees Amber Alert. Het hele recreatiegebied van het Doornse Gat wordt in de avond en nacht van 7 op 8 mei uitgekamd door politieagenten, speurhonden en militairen van het Korps Mariniers, ondersteund door een politiehelikopter. Er is tot 02.15 uur gezocht, maar de broertjes zijn hier niet aangetroffen.
Op woensdag 8 mei breidt het onderzoek zich uit naar het Limburgse Beek. Uit onderzoek blijkt dat de vader op maandagavond 22.15 uur in Beek getankt heeft. Later blijkt dat de twee jongens op dat moment nog in de auto zaten.
Een melding op 8 mei was voor de politie aanleiding om in het Bunderbos in Elsloo te gaan zoeken. Vanaf ongeveer 20.00 uur werd met hulp van politie, defensie, speurhonden en sonarapparatuur een zoektocht gestart. Rond 22.00 moest de zoektocht gestaakt worden, vanwege de invallende duisternis en het moeilijk begaanbare terrein. Op donderdag 9 mei werd de zoekactie hervat en afgerond. De jongens zijn niet aangetroffen. Die dag deed de politie een oproep om eventuele camerabeelden van bedrijven en particulieren te delen met de politie.
Op vrijdag 10 mei starten de eerste burgeracties. In overleg met de politie zoeken honderden mensen in Doorn, Leersum en Rhenen. Die dag is bekend geworden, naar aanleiding van ingezonden camerabeelden, dat de auto van de vader op dinsdag 7 mei omstreeks 01.40 uur is gezien op de Rijnbrug bij Rhenen. Vrijdagavond doet de politie live een oproep tijdens de uitzending van Tros Vermist. Hierbij tonen ze een kaartje van de vermoedelijke route die de vader in de nacht van 7 op 8 mei gereden moet zijn.
Wil er geen eens over nadenken dat dat waar kan zijn brr.quote:Op donderdag 16 mei 2013 20:39 schreef Leandra het volgende:
Maar zouden ze zo ver gaan, Kat en Co? Dat ze een vader vermoorden en z'n kinderen ontvoeren om op die manier hun eigen verhalen over ontvoeringen en ritueel misbruik te kunnen staven?
ik ga er even mee aan de slag ja.quote:Op donderdag 16 mei 2013 20:37 schreef Leandra het volgende:
Kun je de nieuwe kaart van de politie even in de OP zetten?
quote:Op donderdag 16 mei 2013 20:39 schreef Leandra het volgende:
Maar zouden ze zo ver gaan, Kat en Co? Dat ze een vader vermoorden en z'n kinderen ontvoeren om op die manier hun eigen verhalen over ontvoeringen en ritueel misbruik te kunnen staven?
quote:In satanisch sekten bestaat een inwijding waardoor het lid van de sekten op het ontvangen van een zeker teken – volgens de literatuur een cirkel met zes kruizen – zelfmoord plegen. Wellicht heeft vader Jeroen een dergelijk teken ontvangen toen hij Julian en Ruben kwam afleveren om zijn zoontjes te laten inwijden als junior sekteleden. Misschien dat de beide jongens nu nog leven, maar dan bevrijding behoeven, maar daarvoor eerst gevonden moeten worden. Het kan ook dat ze reeds aan Beëlzebub zijn geofferd en dat hun reeds vlees is verorberd tijdens een satanisch kannibalistische offermaaltijd.
Zou inderdaad een aanzienlijk een beter resultaat geven, prutswerk hebben we nou.quote:Op donderdag 16 mei 2013 17:25 schreef Waaghals het volgende:
[..]
Als je zo goed kunt rechercheren ga je toch zelf info boven water krijgen.
Lijkt het wel op.quote:Op donderdag 16 mei 2013 20:42 schreef sig000 het volgende:
Er komen dus langzaam steeds minder aanwijzingen in plaats van meer?
Jawel. Om de politie op een dwaalspoor te zetten. Of voor de "overdracht"quote:Op donderdag 16 mei 2013 20:45 schreef Bayswater het volgende:
Enige wat we nu hebben is dat hij vrij lang in Neerbeek heeft rondgehangen zonder aanwijsbare reden.
Je vraagt je dan af hoe zo'n sekte kan blijven bestaan als de leden geacht worden zelfmoord te plegen.quote:Op donderdag 16 mei 2013 20:43 schreef Copycat het volgende:
[..]
Als ik sommige reacties onder dat kattenbraaksel lees, zou het me niks verbazen:
[..]
Voor een dwaalspoor kun je toch beter uren in je auto blijven zitten en niet bewegen?quote:Op donderdag 16 mei 2013 20:47 schreef Wazigwijfke het volgende:
[..]
Jawel. Om de politie op een dwaalspoor te zetten. Of voor de "overdracht"
Dankzij de afdeling werving en selectie van Kat & Coquote:Op donderdag 16 mei 2013 20:48 schreef Burdie het volgende:
[..]
Je vraagt je dan af hoe zo'n sekte kan blijven bestaan als de leden geacht worden zelfmoord te plegen.
Ik vermoed dat dat dan niet veel voor 08.00 was.quote:Op donderdag 16 mei 2013 20:50 schreef Doodloper het volgende:
Overigens vind ik het vreemd dat de tijd van het vinden van de vader wel op de kaart staat maar niet het tijdstip van overlijden.
Aan dat tijdstip heb je toch veel meer?
Ik vind persoonlijk het zoek zijn van de kinderen wat vreemder, maar dat kan aan mij liggen.quote:Op donderdag 16 mei 2013 20:51 schreef m1st1g het volgende:
Ik blijf het vreemd vinden dat er geen verklaring is voor de +/- 100 pleuro die zoek is.
Heeft ie een hele dag de tijd voor gehad om uit te geven.quote:Op donderdag 16 mei 2013 20:51 schreef m1st1g het volgende:
Ik blijf het vreemd vinden dat er geen verklaring is voor de +/- 100 pleuro die zoek is.
1 iemand dacht dat hij daar de auto had gezien bij mijn wetenquote:Op donderdag 16 mei 2013 20:52 schreef Bayswater het volgende:
Het vermoeden in Venray, waarop is dat nu gebaseerd eigenlijk? Krijg een beetje uitslag van die halfbakke bekendmakingen.
Is er al bekend welk tijdstip er gepind is?quote:Op donderdag 16 mei 2013 20:51 schreef m1st1g het volgende:
Met dat geld zou juist het hele spoor gevolgd kunnen worden waar hij is geweest.quote:Op donderdag 16 mei 2013 20:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik vind persoonlijk het zoek zijn van de kinderen wat vreemder, maar dat kan aan mij liggen.
Is dat relevant dan?quote:Op donderdag 16 mei 2013 20:53 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Is er al bekend welk tijdstip er gepind is?
Was 1 waarneming van vermoedelijk een auto die leek op die van de vader.quote:Op donderdag 16 mei 2013 20:52 schreef Bayswater het volgende:
Het vermoeden in Venray, waarop is dat nu gebaseerd eigenlijk? Krijg een beetje uitslag van die halfbakke bekendmakingen.
Zou kunnen, maar iemand herkent met een reden die auto lijkt mij.quote:Op donderdag 16 mei 2013 20:53 schreef Doodloper het volgende:
[..]
1 iemand dacht dat hij daar de auto had gezien bij mijn weten
Als ie cash afrekent?quote:Op donderdag 16 mei 2013 20:54 schreef m1st1g het volgende:
[..]
Met dat geld zou juist het hele spoor gevolgd kunnen worden waar hij is geweest.
Gebaseerd op één vermoedelijke waarneming:quote:Op donderdag 16 mei 2013 20:52 schreef Bayswater het volgende:
Lijkt mij wel, na 20,00 geef je niet veel geld meer uit lijkt mij. Is het 15.00 geweest zijn er meer mogelijkheden.quote:
twitter:rikdogger twitterde op donderdag 16-05-2013 om 20:24:53Politie: het zoeken naar de #vermistebroertjes wordt steeds moeilijker, maar we kunnen niet opgeven. reageer retweet
Met ¤ 100 kun je in de supermarkt al geen 2 karren vol halen, en geen kassière die zich herinnert dat je cash afgerekend hebt, het is geen enorm bedrag ofzo.quote:Op donderdag 16 mei 2013 20:54 schreef m1st1g het volgende:
[..]
Met dat geld zou juist het hele spoor gevolgd kunnen worden waar hij is geweest.
True. Maar winkels hebben wel camera'squote:Op donderdag 16 mei 2013 20:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Met ¤ 100 kun je in de supermarkt al geen 2 karren vol halen, en geen kassière die zich herinnert dat je cash afgerekend hebt, het is geen enorm bedrag ofzo.
Het gaat ook niet om boodschappen. denk eerder aan een keer extra tanken die niet gepind word.quote:Op donderdag 16 mei 2013 20:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Met ¤ 100 kun je in de supermarkt al geen 2 karren vol halen, en geen kassière die zich herinnert dat je cash afgerekend hebt, het is geen enorm bedrag ofzo.
Of nog even naar de hoeren geweest op z'n laatste avond.quote:Op donderdag 16 mei 2013 20:59 schreef alors het volgende:
Misschien heeft ie wel wat geld weggegooid ook, als je toch met dwaalsporen bezig bent.
Het is niet zo'n opvallende man en zonder die 2 kinderen erbij is de kans groot dat men zich hem niet meer herinnert.quote:Op donderdag 16 mei 2013 20:56 schreef m1st1g het volgende:
[..]
Dan heeft hij dat gedaan bij personen die hem zouden kunnen herkennen.
Dat was mijn 2e ingeving.quote:Op donderdag 16 mei 2013 21:00 schreef Cucumissativus het volgende:
[..]
Of nog even naar de hoeren geweest op z'n laatste avond.
Ze zullen toch wel moeten opgeven binnenkort (tenzij ze al gevonden zijn natuurlijk). Ben benieuwd of ze dan wel het hele dossier vrijgeven.quote:Op donderdag 16 mei 2013 20:58 schreef Whiskers2009 het volgende:
twitter:rikdogger twitterde op donderdag 16-05-2013 om 20:24:53Politie: het zoeken naar de #vermistebroertjes wordt steeds moeilijker, maar we kunnen niet opgeven. reageer retweet
Dan kunnen we nog een paar topics vullen...quote:Op donderdag 16 mei 2013 21:01 schreef Doodloper het volgende:
[..]
Ze zullen toch wel moeten opgeven binnenkort (tenzij ze al gevonden zijn natuurlijk). Ben benieuwd of ze dan wel het hele dossier vrijgeven.
twitter:MargueriteEfde twitterde op donderdag 16-05-2013 om 20:26:35@VermistNL @JulianRubenNL aha dank je, ja ik zie het,routekaart is nu anders, niks meer na 6 mei 22.45 (qua GSM waarneming) waar is 04:16?? reageer retweet
Nav van vraag naar bron van het bericht:twitter:bianc5270 twitterde op donderdag 16-05-2013 om 20:51:15@MargueriteEfde ivm verwarring weggehaald, gsm-mast geeft Leersum en Doornse Gat aan, politie is nog aan onderzoeken reageer retweet
twitter:bianc5270 twitterde op donderdag 16-05-2013 om 20:57:44@MargueriteEfde politie op tv, vooravond, vandaar waarschijnlijk weggehaald iav duidelijkheid wat nu correct is reageer retweet
Maar alle waarschijnlijke plekken zijn al doorzocht.... Misschien liggen die kinders wel onder het klimrek waar hij zich heeft verhangen. Maar vaders schijnen afstand te creeeren, dus zou ik denken in Limburg maar ook daar is al gezocht.quote:Op donderdag 16 mei 2013 21:00 schreef wrlrd het volgende:
's Avonds kun je natuurlijk maar op beperkte plekken dingen kopen.
Het valt me trouwens op dat zijn kleren op de politie foto's heel schoon zijn. Geen zand oid. Geen sporen op de knieën. Waren dit dezelfde kleren die hij aanhad toen hij de kinderen ophaalde?
Verder hij zet bewust zijn telefoon uit, rijdt waarschijnlijk via dorpen en zet zijn telefoon weer aan waar hij dood wordt gevonden. Dan lijkt me zijn vindplek de minst waarschijnlijke plek om de kinderen te vinden....
Lijkt mij ook ja.quote:Op donderdag 16 mei 2013 21:03 schreef wrlrd het volgende:
De politie moet veel meer informatie hebben. De brief van de vader, sporenonderzoek in de auto, onderzoek naar de kleren, sporen onder zijn nagels.
Nou ze zullen wel uitkijken met dingen vrijgeven.Die beelden waren ook al zo,n succes.quote:Op donderdag 16 mei 2013 21:03 schreef wrlrd het volgende:
De politie moet veel meer informatie hebben. De brief van de vader, sporenonderzoek in de auto, onderzoek naar de kleren, sporen onder zijn nagels.
Dat zou je verwachten ja... Maar dan zouden ze toch wat gerichter moeten kunnen zoeken?quote:Op donderdag 16 mei 2013 21:03 schreef wrlrd het volgende:
het zou me niets verbazen als alles compleet schoon is gemaakt, dus schone kleren en niks onder de nagels e.d.quote:Op donderdag 16 mei 2013 21:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat zou je verwachten ja... Maar dan zouden ze toch wat gerichter moeten kunnen zoeken?
Het is maar goed dat ze die vrijgegeven hebben anders hadden ze nu nog niet ontdekt dat er van alles niet klopte.quote:Op donderdag 16 mei 2013 21:05 schreef Marenda het volgende:
[..]
Nou ze zullen wel uitkijken met dingen vrijgeven.Die beelden waren ook al zo,n succes.
Heb gelezen dat ze donderdag al in hun bezit waren en dan na 5 dagen nog met de verkeerde komen.
Dat kan dan toch gewoon gemeld worden (geen risico dat er gekken het hele land af gaan graven danquote:Op donderdag 16 mei 2013 21:06 schreef Doodloper het volgende:
[..]
het zou me niets verbazen als alles compleet schoon is gemaakt, dus schone kleren en niks onder de nagels e.d.
Tuurlijk hebben ze dat, ook de inhoud van zijn maag. (even wacht op de Opsporing Verzocht)quote:Op donderdag 16 mei 2013 21:03 schreef wrlrd het volgende:
quote:Op donderdag 16 mei 2013 21:07 schreef sig000 het volgende:
[..]
Het is maar goed dat ze die vrijgegeven hebben anders hadden ze nu nog niet ontdekt dat er van alles niet klopte.
Ja maar donderdag al in hun bezit en dinsdag zijn ze pas vrijgegeven.En dan moeten de burgers erachter komen dat het andere auto is.quote:Op donderdag 16 mei 2013 21:07 schreef sig000 het volgende:
[..]
Het is maar goed dat ze die vrijgegeven hebben anders hadden ze nu nog niet ontdekt dat er van alles niet klopte.
mja ik snap ook niks meer van het achterliggende beleid wanneer dingen vrijgegeven worden en heb ook een stuk minder vertrouwen in de kundigheid van de politie.. paar minuten na het vrijgeven van die beelden werd hier al geroepen dat het andere auto's waren, dan kunnen ze dat toch zelf ook wel zo uitzoeken?quote:Op donderdag 16 mei 2013 21:07 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat kan dan toch gewoon gemeld worden (geen risico dat er gekken het hele land af gaan graven dan)
Deden ze het maar wel... Ze hoeven niemand te beschermen en ook geen daderkennis te beschermen. Alle informatie kan helpen en mensen herkennen vaak de gekste dingen...quote:Op donderdag 16 mei 2013 21:05 schreef Marenda het volgende:
[..]
Nou ze zullen wel uitkijken met dingen vrijgeven.Die beelden waren ook al zo,n succes.
Heb gelezen dat ze donderdag al in hun bezit waren en dan na 5 dagen nog met de verkeerde komen.
Zelfde met die kaart. Vrijdag al in Vermist laten zien, maar toch nog 24 uur nodig hebben die vrij te gevenquote:Op donderdag 16 mei 2013 21:08 schreef Marenda het volgende:
[..]
Ja maar donderdag al in hun bezit en dinsdag zijn ze pas vrijgegeven.En dan moeten de burgers erachter komen dat het andere auto is.
Het is triest maar waar.quote:Op donderdag 16 mei 2013 21:07 schreef sig000 het volgende:
[..]
Dus zitten ze al een aantal dagen met verkeerde feiten. Incl verkeerde tijden te puzzelen.quote:Op donderdag 16 mei 2013 21:08 schreef Marenda het volgende:
[..]
Ja maar donderdag al in hun bezit en dinsdag zijn ze pas vrijgegeven.En dan moeten de burgers erachter komen dat het andere auto is.
quote:Op donderdag 16 mei 2013 21:11 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dus zitten ze al een aantal dagen met verkeerde feiten. Incl verkeerde tijden te puzzelen.
Dat hoop ik wel.....quote:Op donderdag 16 mei 2013 21:11 schreef Cucumissativus het volgende:
Zullen ze al op het idee zijn gekomen om met zijn auto op precies dezelfde tijd de route te rijden?
Ja. Iedereen zat vingers-trommelend te wachten op die kaart die maar niet kwam, en daar stond ook nog eigenlijk niets op wat we al niet wisten.quote:Op donderdag 16 mei 2013 21:09 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zelfde met die kaart. Vrijdag al in Vermist laten zien, maar toch nog 24 uur nodig hebben die vrij te geven
Waren er niet al vrijwilligers die dat wilden gaan doen?quote:Op donderdag 16 mei 2013 21:11 schreef Cucumissativus het volgende:
Zullen ze al op het idee zijn gekomen om met zijn auto op precies dezelfde tijd de route te rijden?
Vrijwilligers iig wélquote:
Welke route? Die weten ze niet.quote:Op donderdag 16 mei 2013 21:11 schreef Cucumissativus het volgende:
Ik denk als ze zijn telefoon ook meenemen ze zien dat de gegevens van de zendmasten niet altijd kloppen. Je kan soms aan een andere zendmast blijven hangen, al is er een sterkere in de omgeving.quote:
Ik zie het al voor me: 10 auto's die in een treintje achter elkaar rijden, mensen die links-rechts kijkend om zich heen turen naar..... ehhh, camera's? aanwijzingen? 'verdachte' zaken?quote:Op donderdag 16 mei 2013 21:14 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Vrijwilligers iig wél
Die gaan zaterdag rijden (met hun eigen auto's dan wel)
Die kaart klopt trouwen sowieso niet, want waarom zouden er alleen alternatieve routes zijn in het gebied tussen de heenreis en de "vermoedelijke" terugreis?quote:
klopt. het GSM systeem is erop gebouwd om het omschakelen van cel naar cel niet onnodig te laten zijn dus je blijft in principe zolang mogelijk met eenzelfde mast gekoppeld.quote:Op donderdag 16 mei 2013 21:15 schreef Cucumissativus het volgende:
[..]
Ik denk als ze zijn telefoon ook meenemen ze zien dat de gegevens van de zendmasten niet altijd kloppen. Je kan soms aan een andere zendmast blijven hangen, al is er een sterkere in de omgeving.
dat is ook al zo supervaag jaquote:Op donderdag 16 mei 2013 21:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Die kaart klopt trouwen sowieso niet, want waarom zouden er alleen alternatieve routes zijn in het gebied tussen de heenreis en de "vermoedelijke" terugreis?
Is toch erg dat de burgers het moeten doen,ze kunnen beter met een bus gaan.quote:Op donderdag 16 mei 2013 21:16 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ik zie het al voor me: 10 auto's die in een treintje achter elkaar rijden, mensen die links-rechts kijkend om zich heen turen naar..... ehhh, camera's? aanwijzingen? 'verdachte' zaken?
Ik vrees meer dan 10quote:Op donderdag 16 mei 2013 21:16 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ik zie het al voor me: 10 auto's die in een treintje achter elkaar rijden, mensen die links-rechts kijkend om zich heen turen naar..... ehhh, camera's? aanwijzingen? 'verdachte' zaken?
Niet als je je telefoon inschakelt.quote:Op donderdag 16 mei 2013 21:15 schreef Cucumissativus het volgende:
[..]
Ik denk als ze zijn telefoon ook meenemen ze zien dat de gegevens van de zendmasten niet altijd kloppen. Je kan soms aan een andere zendmast blijven hangen, al is er een sterkere in de omgeving.
klopt ja, het kan inderdaad naar west en oost verder uitwaaieren.quote:Op donderdag 16 mei 2013 21:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Die kaart klopt trouwen sowieso niet, want waarom zouden er alleen alternatieve routes zijn in het gebied tussen de heenreis en de "vermoedelijke" terugreis?
Doornse gat / heuvelrug aan de kant van leersum.quote:Op donderdag 16 mei 2013 21:19 schreef Marenda het volgende:
Maar wat denken jullie zelf allemaal waar ze kunnen zijn?
Waarom denk je dat? Ze zijn nu aan t zoeken in Doornse gat toch?quote:Op donderdag 16 mei 2013 21:19 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Doornse gat / heuvelrug aan de kant van leersum.
Met welk nut?quote:Op donderdag 16 mei 2013 21:11 schreef Cucumissativus het volgende:
Ik denk hetzelf ook.Hij is gewoon al die uren rondjes wezen rijden binnendoor.Zitten alleen maar boerderijen op die landweggetjes en je kan elke kant op zo.quote:Op donderdag 16 mei 2013 21:20 schreef Wazigwijfke het volgende:
[..]
Waarom denk je dat? Ze zijn nu aan t zoeken in Doornse gat toch?
Ze weten niet eens welke kant hij is opgegaan na de Rijnbrug en daarvoor was er in principe ook tijd genoeg.quote:Op donderdag 16 mei 2013 21:19 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Doornse gat / heuvelrug aan de kant van leersum.
Moeten nog wel ...quote:Op donderdag 16 mei 2013 21:17 schreef Marenda het volgende:
Is toch erg dat de burgers het moeten doen,ze kunnen beter met een bus gaan.
Dus allemaal nog ff tanken...quote:Op donderdag 16 mei 2013 21:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik vrees meer dan 10En ze verzamelen bij de TinQ in Neerbeek.
Ik denk dat ze de tijd willen opnemen, maar het kan idd ook zijn dat ze op parkeerplaatsen gaan zoeken ofzo
Je inleven in de denkwereld van de dader, en te kijken of er onderweg iets kan zijn waarom hij opeens daar zichzelf ontraceerbaar wilde maken.quote:
Rijnsebrug om 1:42 en met zekerheid om 4 uur in de buurt waar hij zichzelf verhing. De auto heeft niet veel verder gereden dan wat ze als mogelijke route hebben uitgestippeld.quote:Op donderdag 16 mei 2013 21:20 schreef Wazigwijfke het volgende:
[..]
Waarom denk je dat? Ze zijn nu aan t zoeken in Doornse gat toch?
Het zijn ook allemaal professionele profilers.quote:Op donderdag 16 mei 2013 21:25 schreef Cucumissativus het volgende:
Je inleven in de denkwereld van de dader, en te kijken of er onderweg iets kan zijn waarom hij opeens daar zichzelf ontraceerbaar wilde maken.
Noordelijke richting over de rijnbrug en niet genoeg kilometers om enorm om te rijden.quote:Op donderdag 16 mei 2013 21:23 schreef sig000 het volgende:
[..]
Ze weten niet eens welke kant hij is opgegaan na de Rijnbrug en daarvoor was er in principe ook tijd genoeg.
Ik zou zeggen: toch ergens bij Leersum, Doorn, Zeist...quote:Op donderdag 16 mei 2013 21:19 schreef Marenda het volgende:
Maar wat denken jullie zelf allemaal waar ze kunnen zijn?
Er is geen enkel bewijs dat hij aan het einde van de Rijnbrug door Rhenen is gereden.quote:Op donderdag 16 mei 2013 21:26 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Noordelijke richting over de rijnbrug en niet genoeg kilometers om enorm om te rijden.
Nou ik kijk uit naar de eerste nieuwe feiten die je naar buiten brengtquote:Op donderdag 16 mei 2013 20:43 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Zou inderdaad een aanzienlijk een beter resultaat geven, prutswerk hebben we nou.
Dat klopt. Maar er wordt gevraagd wat ik denk.quote:Op donderdag 16 mei 2013 21:28 schreef sig000 het volgende:
[..]
Er is geen enkel bewijs dat hij aan het einde van de Rijnbrug door Rhenen is gereden.
kun je een plaatje posten?quote:Op donderdag 16 mei 2013 21:30 schreef moeke1 het volgende:
Zou dit kunnen?
Hoofdwegen
Totaal (tijden afgerond op hele minuten): 15,1 km 00:20
Als ik niet meer gezien zou willen worden zou ik via Veenendaal gaan en dan Overberg enzo.Vanaf daar hoef je niet meer op de grote weg te komen en kan je overal heen.Dus Leersum Maarsbergen Woudenberg Doorn.De politie heeft ook niet voor niks deze hoek vandaag genomen.quote:Op donderdag 16 mei 2013 21:28 schreef sig000 het volgende:
[..]
Er is geen enkel bewijs dat hij aan het einde van de Rijnbrug door Rhenen is gereden.
Bij het klimrek.quote:Op donderdag 16 mei 2013 21:33 schreef Disorder het volgende:
Waar heeft de vader zelfmoord gepleegd? Ik denk dat de kinderen daar ergens zijn. Er van uitgaande dat hij ze voor altijd bij zich wilde houden denk ik dat de kinderen bij hem in de buurt zijn.
Nee, lukt niet. Je kunt het niet kopiëren- plakken Anwb route planner. Leersum vaar Wijk bij Duurstede.quote:
Gaat aardig stinken.quote:Op donderdag 16 mei 2013 21:38 schreef Cucumissativus het volgende:
[ afbeelding ]
Dat kan toch ook, ergens onder valse naam een garagebox huren een paar maanden vooruit betalen en daarin de kinderen ongezien ombrengen en de deur sluiten.
En dan?quote:Op donderdag 16 mei 2013 21:38 schreef Cucumissativus het volgende:
[ afbeelding ]
Dat kan toch ook, ergens onder valse naam een garagebox huren een paar maanden vooruit betalen en daarin de kinderen ongezien ombrengen en de deur sluiten.
Dan sla je af voordat je bij die camera bent maar dan zou hij door Rhenen gereden zijn zonder op een camera daar in de winkelstraat te staan?quote:Op donderdag 16 mei 2013 21:35 schreef moeke1 het volgende:
[..]
Nee, lukt niet. Je kunt het niet kopiëren- plakken Anwb route planner. Leersum vaar Wijk bij Duurstede.
quote:Op donderdag 16 mei 2013 21:35 schreef moeke1 het volgende:
[..]
Nee, lukt niet. Je kunt het niet kopiëren- plakken Anwb route planner. Leersum vaar Wijk bij Duurstede.
Kans om achteraf herkend te worden door de verhuurder is tamelijk groot...quote:
Zou zo maar kunnen,maar denk dat mensen de geur wel gaan ruiken.quote:Op donderdag 16 mei 2013 21:38 schreef Cucumissativus het volgende:
[ afbeelding ]
Ja, en misschien was die moeder vergeten dat ze gewoon op scoutingkamp zijn,quote:Op donderdag 16 mei 2013 21:39 schreef YazooW het volgende:
Alles kan. Misschien leven die kinderen nog wel gewoon en heeft hij ze "meegegeven" aan een ander persoon. Vind het sowieso raar dat die kinderen nu nog niet gevonden zijn.
Vrieskist en een stopcontact en je ruikt niets.quote:Op donderdag 16 mei 2013 21:41 schreef Marenda het volgende:
[..]
Zou zo maar kunnen,maar denk dat mensen de geur wel gaan ruiken.
En ik vraag me nog steeds af of jij denkt dat die containers amper worden geleegd?quote:Op donderdag 16 mei 2013 21:40 schreef aegir_de_viking het volgende:
Ik denk nog steeds kleding, afval of papiercontainer (ondergronds)
Doornse gat heeft ondergronds vuilverwerking.quote:Op donderdag 16 mei 2013 21:40 schreef aegir_de_viking het volgende:
[..]
Kans om achteraf herkend te worden door de verhuurder is tamelijk groot...
Ik denk nog steeds kleding, afval of papiercontainer (ondergronds)
En als het niet door de eigenaar van de container is, dan zijn er altijd wel tokkies die die zakken leeghalen op zoek naar bruikbare kleding.quote:Op donderdag 16 mei 2013 21:42 schreef Copycat het volgende:
[..]
En ik vraag me nog steeds af of jij denkt dat die containers amper worden geleegd?
in sommige gemeentes 1x in de 4 weken... zeker papier en kledingquote:Op donderdag 16 mei 2013 21:42 schreef Copycat het volgende:
[..]
En ik vraag me nog steeds af of jij denkt dat die containers amper worden geleegd?
Hoe staat dit kinderlijkje me?quote:Op donderdag 16 mei 2013 21:43 schreef amaranta het volgende:
En als het niet door de eigenaar van de container is, dan zijn er altijd wel tokkies die die zakken leeghalen op zoek naar bruikbare kleding.
de open containers wel, maar ook de containers met zo'n kantel systeem in de deksel?quote:Op donderdag 16 mei 2013 21:44 schreef amaranta het volgende:
[..]
Maar het is algemeen bekend dat die containers worden geplunderd.
Geloof het direct.quote:Op donderdag 16 mei 2013 21:44 schreef amaranta het volgende:
Maar het is algemeen bekend dat die containers worden geplunderd.
die ook... daar moeten regelmatig mensen uit bevrijd worden...quote:Op donderdag 16 mei 2013 21:45 schreef aegir_de_viking het volgende:
[..]
de open containers wel, maar ook de containers met zo'n kantel systeem in de deksel?
twitter:JacobienB1 twitterde op donderdag 16-05-2013 om 21:44:50Is er ergens een ijskelder met de bijnaam Luxemburg?? #vermistebroertjes reageer retweet
Ik vind dat we Jacobien moeten uitnodigen op Fok. En waar komt die betonschaar vandaan?twitter:JacobienB1 twitterde op donderdag 16-05-2013 om 21:27:25@KARWEI_nieuws Kunnen jullie nagaan of bij Karwei omgeving Utrecht combi spanband, betonschaar, sleepkabel zijn gekocht? #vermistebroertjes reageer retweet
Waar een wil is is een weg.quote:Op donderdag 16 mei 2013 21:45 schreef aegir_de_viking het volgende:
[..]
de open containers wel, maar ook de containers met zo'n kantel systeem in de deksel?
quote:Op donderdag 16 mei 2013 21:42 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ja, en misschien was die moeder vergeten dat ze gewoon op scoutingkamp zijn,
Oeps.
Lijkje? De oudste was rond de 160!! Dat is verrotte lastig tillen. Zeker als je nog een lijk moet dragen van 140.quote:
Zegt men, gebaseerd op "motorgegevens" en wat hij getankt heeft in Neerbeek.quote:Op donderdag 16 mei 2013 21:25 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Rijnsebrug om 1:42 en met zekerheid om 4 uur in de buurt waar hij zichzelf verhing. De auto heeft niet veel verder gereden dan wat ze als mogelijke route hebben uitgestippeld.
Hij heeft dan dus van ongeveer 2 uur to zeg een uur of 6 half 7 om z'n plannen in uitvoering te brengen. Ik denk dat hij om 4 uur wanneer hij z'n telefoon aanzet klaar is met z'n eerste fase.
Er staat 1 camera aan de zuidkant.quote:Op donderdag 16 mei 2013 21:46 schreef Keshet het volgende:
Staan er ook camera's op de Rijnbrug? Misschien heeft hij ze daar vanaf gegooid?
Al stonden er camera's ... Die beelden worden niet bewaard.quote:Op donderdag 16 mei 2013 21:46 schreef Keshet het volgende:
Staan er ook camera's op de Rijnbrug? Misschien heeft hij ze daar vanaf gegooid?
Waarom denk je dat?quote:
Nou, een kleintje van nog geen 15 kg en nog geen meter lang is al lastig als hij zich slap maakt.quote:Op donderdag 16 mei 2013 21:47 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Lijkje? De oudste was rond de 160!! Dat is verrotte lastig tillen. Zeker als je nog een lijk moet dragen van 140.
http://goo.gl/maps/U0h38quote:Op donderdag 16 mei 2013 21:46 schreef Keshet het volgende:
Mijn mening ook. Maar dan waren ze nu toch wel een x ergens aangespoeld?quote:Op donderdag 16 mei 2013 21:46 schreef Keshet het volgende:
Waarom staan ze er dan,tegenwoordig kan je niemand een klap op zijn bek geven of je bent erbij.quote:Op donderdag 16 mei 2013 21:48 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Al stonden er camera's ... Die beelden worden niet bewaard.
Mijn hemel, gaat dat ijskelderverhaal viral?quote:Op donderdag 16 mei 2013 21:46 schreef blanket het volgende:
twitter:JacobienB1 twitterde op donderdag 16-05-2013 om 21:44:50Is er ergens een ijskelder met de bijnaam Luxemburg?? #vermistebroertjes reageer retweet
Ik vind dat we Jacobien moeten uitnodigen op Fok. En waar komt die betonschaar vandaan?twitter:JacobienB1 twitterde op donderdag 16-05-2013 om 21:27:25@KARWEI_nieuws Kunnen jullie nagaan of bij Karwei omgeving Utrecht combi spanband, betonschaar, sleepkabel zijn gekocht? #vermistebroertjes reageer retweet
Water. Verzwaard met stenen. Zak erom met de spanband en de ander met sleeptouw. Tot nooit meer ziens.quote:
Op die brug stoppen is niet handig maar je kan er ook vlakbij stoppen zo te zien?quote:
Schoenen per ongeluk nat en ergens gedumpt.quote:Op donderdag 16 mei 2013 21:50 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Water. Verzwaard met stenen. Zak erom met de spanband en de ander met sleeptouw. Tot nooit meer ziens.
Je kunt echt niet ongemerkt meer dan 1 minuut stoppen op de rijnbrug, daar is het altijd druk. En de hoge vangrails maken het onmogelijk om overheen te komen, laat staan met kinderenquote:Op donderdag 16 mei 2013 21:50 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Water. Verzwaard met stenen. Zak erom met de spanband en de ander met sleeptouw. Tot nooit meer ziens.
Niet eens per ongeluk. Die moesten weg.quote:Op donderdag 16 mei 2013 21:51 schreef Piperidine het volgende:
[..]
Schoenen per ongeluk nat en ergens gedumpt.
quote:Op donderdag 16 mei 2013 21:33 schreef sig000 het volgende:
Wat ik me nu afvraag is het volgende: De beelden uit Leersum waren van een andere auto, ik mag toch aannemen dat de politie de beelden van die camera van de hele nacht is gaan nakijken en daardoor kan uitsluiten dat de vader die nacht langs die plek is gereden?
Waarom moesten die weg?quote:Op donderdag 16 mei 2013 21:52 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Niet eens per ongeluk. Die moesten weg.
Ze liggen ook niet in de Rijn. Dat zie je me niet zeggen.quote:Op donderdag 16 mei 2013 21:52 schreef aegir_de_viking het volgende:
[..]
Je kunt echt niet ongemerkt meer dan 1 minuut stoppen op de rijnbrug, daar is het altijd druk. En de hoge vangrails maken het onmogelijk om overheen te komen, laat staan met kinderen
Omdat daar aanwijzingen op zitten waar de jongens zijn. Al is het zand, modder.quote:
Daar is gezocht was toch met die visvijver in de buurt.quote:Op donderdag 16 mei 2013 21:52 schreef Keshet het volgende:
Maar serieus, daar is toch al wel gezocht door de politie mag ik hopen? Toen ik hoorde dat hij daar in ieder geval gereden heeft was dat het eerste wat ik dacht.
Kan, maar dan zou je vlekken op de jas en broek moeten zien.quote:
Guelle was dat.quote:Op donderdag 16 mei 2013 21:54 schreef Marenda het volgende:
[..]
Daar is gezocht was toch met die visvijver in de buurt.
Dat hoeft niet, een schildersoverall is niet zo duur en wel heel effectief.quote:Op donderdag 16 mei 2013 21:55 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Kan, maar dan zou je vlekken op de jas en broek moeten zien.
Je moet toch wat als er steeds minder aanwijzingen komen.quote:Op donderdag 16 mei 2013 21:52 schreef Leandra het volgende:
[..]Wat een aannames..... hoogstens de eigenaar van de beelden die beelden van de hele nacht heeft mogen checken.
Maar er zijn wel goede grasvlekken op de broek en uiteinden van de mouwen zijn ook met modder. Nee.quote:Op donderdag 16 mei 2013 21:56 schreef m1st1g het volgende:
[..]
Dat hoeft niet, een schildersoverall is niet zo duur en wel heel effectief.
Dat kan zijn van het begraven van die overall.quote:Op donderdag 16 mei 2013 21:57 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Maar er zijn wel goede grasvlekken op de broek en uiteinden van de mouwen zijn ook met modder. Nee.
Dat zou hoe dan ook boven komen drijven. Lijken hebben een behoorlijk drijfvermogen.quote:Op donderdag 16 mei 2013 21:56 schreef Mangostine het volgende:
Schoenen, sporttassen en rugzakken gebruikt om te verzwaren... Denk ik wel.
Worden er ook steeds minder,nog effe en we weten alleen dat ie nog in Vleuten was en einde Doornquote:Op donderdag 16 mei 2013 21:57 schreef sig000 het volgende:
[..]
Je moet toch wat als er steeds minder aanwijzingen komen.
Misschien nog van een spelletje voetbal 's middags, met de jongens?quote:Op donderdag 16 mei 2013 21:57 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Maar er zijn wel goede grasvlekken op de broek en uiteinden van de mouwen zijn ook met modder. Nee.
Goede punt. Tipformulier ff invullen maar?quote:Op donderdag 16 mei 2013 21:58 schreef m1st1g het volgende:
[..]
Dat kan zijn van het begraven van die overall.
komen ze misschien ook wel...quote:Op donderdag 16 mei 2013 21:58 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dat zou hoe dan ook boven komen drijven. Lijken hebben een behoorlijk drijfvermogen.
En in Neerbeek!quote:Op donderdag 16 mei 2013 21:58 schreef Marenda het volgende:
[..]
Worden er ook steeds minder,nog effe en we weten alleen dat ie nog in Vleuten was en einde Doorn
Getuigen zeiden dat er niet gespeeld werd. Dat de jongens op een boom zaten en hij liep te ijsberen.quote:Op donderdag 16 mei 2013 21:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Misschien nog van een spelletje voetbal 's middags, met de jongens?
Wat heb jij met negentienjarige blondines?quote:Op donderdag 16 mei 2013 21:57 schreef Leandra het volgende:
Weten ze al zeker dat het oudste kind op de voorstoel zat toen ze gingen tanken in Neerbeek? En niet een of ander 19-jarig blondje?
Van die overalls blijven altijd vezels achter. die hebben ze dan allang gevonden.quote:Op donderdag 16 mei 2013 21:59 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Goede punt. Tipformulier ff invullen maar?
Als ze in het water liggen komen ze vanzelf boven ja. Dat duurt zo lang niet meer dan.quote:
ik heb daar ook wat mee, maar zie het verband ff nietquote:Op donderdag 16 mei 2013 21:59 schreef Copycat het volgende:
[..]
Wat heb jij met negentienjarige blondines?
Dubbel paar schoen was zeker, dus ook twee paar kleding.quote:Op donderdag 16 mei 2013 22:00 schreef m1st1g het volgende:
[..]
Van die overalls blijven altijd vezels achter. die hebben ze dan allang gevonden.
Ze weten ook heus wel hoelang hij al hing. En ze waren geïnteresseerd in beelden tussen 6 en half 7. Dus gokje, die hing er nog geen uur. Nog geen half uur zelfs is mijn vermoeden.quote:Op donderdag 16 mei 2013 22:00 schreef Leandra het volgende:
Als die 04.16 in principe nog wel staat maar ze de exacte locatie nog niet hebben kunnen pinpointen, dan maakt het de straal van plekken waar hij tussen de Rijnbrug en dat GSM-contact naartoe kan zijn geweest iig een stuk kleiner dan wanneer die 04.16 helemaal wegvalt en hij tussen 01.42 en 08.00 tijd had.
Niks, maar het zal niet de eerste keer zijn dan zo'n 19-jarig lichtpuntje alles gelooft en doet wat een 38-jarige man die haar van alles belooft haar vraagt.quote:Op donderdag 16 mei 2013 21:59 schreef Copycat het volgende:
[..]
Wat heb jij met negentienjarige blondines?
Hij ging immers op vakantie.quote:Op donderdag 16 mei 2013 22:02 schreef Cucumissativus het volgende:
[..]
Dubbel paar schoen was zeker, dus ook twee paar kleding.
Wie weet hoeveel kleding hij precies had ?
Ik vertrouw niks meer,helft van de kaart is alweer weg.quote:
Waar komt die negentienjarige opeens vandaan? Wie is die 'ze'? Of ben jij ook speculaasjes van lucht aan het bakken?quote:Op donderdag 16 mei 2013 22:02 schreef Leandra het volgende:
Niks, maar het zal niet de eerste keer zijn dan zo'n 19-jarig lichtpuntje alles gelooft en doet wat een 38-jarige man die haar van alles belooft haar vraagt.
Misschien heeft ze zelfs wel een intense, op rechte haat jegens de moeder van de jongens opgebouwd, volledig gebaseerd op zijn verhalen, en gelooft ze echt dat ze voor de jongens uiteindelijk het beste doet door ze te helpen verdwijnen.
Valt mee. Ze zijn weer terug bij af. Net zo ver als vorige week woensdag ofzo.quote:Op donderdag 16 mei 2013 22:02 schreef Marenda het volgende:
[..]
Ik vertrouw niks meer,helft van de kaart is alweer weg.
Inplaats van duidelijker word het steeds vreemder.
Dat idee had ik vanaf het begin al, sterker nog; ik vermoed zelfs dat het helemaal niet zijn bedoeling was dat het zou lukken, maar dat het een noodkreet moest zijn, als hij op tijd gevonden werd.quote:Op donderdag 16 mei 2013 22:02 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ze weten ook heus wel hoelang hij al hing. En ze waren geïnteresseerd in beelden tussen 6 en half 7. Dus gokje, die hing er nog geen uur. Nog geen half uur zelfs is mijn vermoeden.
Die was alvast een stille tocht aan het doornemen.quote:Op donderdag 16 mei 2013 22:03 schreef Copycat het volgende:
[..]
Waar komt die negentienjarige opeens vandaan? Wie is die 'ze'? Of ben jij ook speculaasjes van lucht aan het bakken?
Nee, ik vroeg het me ineens af, naar aanleiding van dat verdwenen geld aan het eind van het vorige topic.quote:Op donderdag 16 mei 2013 22:03 schreef Copycat het volgende:
[..]
Waar komt die negentienjarige opeens vandaan? Wie is die 'ze'? Of ben jij ook speculaasjes van lucht aan het bakken?
Ja, dat was toen de getuige ze zag, heeft die ze de hele tijd gezien vanaf het moment dat ze aankwamen tot ze vertrokken?quote:Op donderdag 16 mei 2013 21:59 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Getuigen zeiden dat er niet gespeeld werd. Dat de jongens op een boom zaten en hij liep te ijsberen.
100 euro? En een negentienjarige die uit de lucht komt vallen ... Ik denk dat jij ook even afstand moet nemenquote:Op donderdag 16 mei 2013 22:05 schreef Leandra het volgende:
Nee, ik vroeg het me ineens af, naar aanleiding van dat verdwenen geld aan het eind van het topic.
Het is een mooi bedrag voor boodschappen en nog wat benzine.... die zij dan cash had kunnen afrekenen.
Misschien heeft Leandra wel issues met een andere negentienjarige die haar oudste aan de haak heeft geslagen.quote:Op donderdag 16 mei 2013 22:06 schreef Copycat het volgende:
[..]
100 euro? En een negentienjarige die uit de lucht komt vallen ... Ik denk dat jij ook even afstand moet nemen.
Hij was in de middag in het doornse gat ter voorbereiding. Niet om een balletje te trappen.quote:Op donderdag 16 mei 2013 22:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, dat was toen de getuige ze zag, heeft die ze de hele tijd gezien vanaf het moment dat ze aankwamen tot ze vertrokken?
Meestal is hangen geen noodkreet. De kans op mislukking is niet zo erg groot. Dan zou hij eerder zich vergassen in de auto ofzo.quote:Op donderdag 16 mei 2013 22:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat idee had ik vanaf het begin al, sterker nog; ik vermoed zelfs dat het helemaal niet zijn bedoeling was dat het zou lukken, maar dat het een noodkreet moest zijn, als hij op tijd gevonden werd.
Stel dat hij zag dat iemand er ging wandelen, toen sprong in de veronderstelling dat hij gered zou worden, en die persoon het gewoon niet gezien heeft, en hij pas gezien is door de wandelaar die hem uiteindelijk vond.... te laat.
Als het niet de bedoeling was dat het zou lukken, dan had hij zelf nog kunnen aangeven waar de jongens zijn, en dan zouden ze idd nog in leven kunnen zijn.
Hoezo aannames.quote:Op donderdag 16 mei 2013 22:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat idee had ik vanaf het begin al, sterker nog; ik vermoed zelfs dat het helemaal niet zijn bedoeling was dat het zou lukken, maar dat het een noodkreet moest zijn, als hij op tijd gevonden werd.
Stel dat hij zag dat iemand er ging wandelen, toen sprong in de veronderstelling dat hij gered zou worden, en die persoon het gewoon niet gezien heeft, en hij pas gezien is door de wandelaar die hem uiteindelijk vond.... te laat.
Als het niet de bedoeling was dat het zou lukken, dan had hij zelf nog kunnen aangeven waar de jongens zijn, en dan zouden ze idd nog in leven kunnen zijn.
Statement te maken. Er was diezelfde dag nog duidelijk dat er 2 jongens kwijt waren. De moeder zo hard mogelijk treffen.quote:Op donderdag 16 mei 2013 22:09 schreef Wazigwijfke het volgende:
[..]
Meestal is hangen geen noodkreet. De kans op mislukking is niet zo erg groot. Dan zou hij eerder zich vergassen in de auto ofzo.
Hij wilde met alle geweld snel gevonden worden, waarom weet ik niet
Ik zocht alleen een verklaring voor het verdwenen geld, en een "handlanger" die de kinderen ondertussen verzorgt kan zo'n verklaring zijn, en de kans dat je zo'n handlanger rekruteert in die leeftijdsgroep is waarschijnlijk het grootst.quote:Op donderdag 16 mei 2013 22:06 schreef Copycat het volgende:
[..]
100 euro? En een negentienjarige die uit de lucht komt vallen ... Ik denk dat jij ook even afstand moet nemen.
De lafbek,zelf wel gauw gevonden willen worden en die arme kids zijn nog steeds weg.quote:Op donderdag 16 mei 2013 22:09 schreef Wazigwijfke het volgende:
[..]
Meestal is hangen geen noodkreet. De kans op mislukking is niet zo erg groot. Dan zou hij eerder zich vergassen in de auto ofzo.
Hij wilde met alle geweld snel gevonden worden, waarom weet ik niet
quote:Op donderdag 16 mei 2013 22:08 schreef amaranta het volgende:
[..]
Misschien heeft Leandra wel issues met een andere negentienjarige die haar oudste aan de haak heeft geslagen.en zijn alle 19 jarige meisjes nu evil.
garpje
Ja morgen weer een nieuwe dag met nieuwe kansen.quote:Op donderdag 16 mei 2013 22:14 schreef renevanlaaren het volgende:
zijn ze al klaar met zoeken vandaag?
Mij een veel te far fetched scenario op niks gebaseerd om serieus te nemen. Misschien zitten ze gedrietjes wel in een papiercontainer. Of in een ruimteschip. Je weet het niet.quote:Op donderdag 16 mei 2013 22:11 schreef Leandra het volgende:
Ik zocht alleen een verklaring voor het verdwenen geld, en een "handlanger" die de kinderen ondertussen verzorgt kan zo'n verklaring zijn, en de kans dat je zo'n handlanger rekruteert in die leeftijdsgroep is waarschijnlijk het grootst.
Misschien kon hij wel praten als Peter Jan Rens.... je weet het niet.
militairen dus ook niks gevondenquote:Op donderdag 16 mei 2013 22:15 schreef Cucumissativus het volgende:
[..]
Ja morgen weer een nieuwe dag met nieuwe kansen.
Je mag nog niks uitsluitenquote:Op donderdag 16 mei 2013 22:15 schreef Copycat het volgende:
[..]
Mij een veel te far fetched scenario op niks gebaseerd om serieus te nemen. Misschien zitten ze gedrietjes wel in een papiercontainer. Of in een ruimteschip. Je weet het niet.
Als ik hoopte snel gevonden te worden deed ik het niet in een bos vroeg in de ochtend.quote:Op donderdag 16 mei 2013 22:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hahahahaquote:Op donderdag 16 mei 2013 22:15 schreef Copycat het volgende:
[..]
Mij een veel te far fetched scenario op niks gebaseerd om serieus te nemen. Misschien zitten ze gedrietjes wel in een papiercontainer. Of in een ruimteschip. Je weet het niet.
Nou ... Als er negentienjarigen uit de lucht komen vallen, wil ik wel weten waarop gebaseerd. Om er mijn eigen gewicht aan te hangen.quote:Op donderdag 16 mei 2013 22:13 schreef Leandra het volgende:
Maar wel fijn dat iedereen gelijk zo van slag is als ik ga speculeren, dan hebben m'n woorden kennelijk gewicht
Ik zal het niet meer doen.
Was daar al een mededeling over gedaan? Meestal kondigen ze dat met veel bombarie aan dat ze klaar zijn en niets gevonden hebben?quote:Op donderdag 16 mei 2013 22:15 schreef Cucumissativus het volgende:
[..]
Ja morgen weer een nieuwe dag met nieuwe kansen.
Ze hebben niet gezocht,was afleiding om die dagspeurders uit het bos te houden.Anders moesten ze weer opdraven voor zogenaamde kruisjes enzo..quote:Op donderdag 16 mei 2013 22:17 schreef blanket het volgende:
[..]
Was daar al een mededeling over gedaan? Meestal kondigen ze dat met veel bombarie aan dat ze klaar zijn en niets gevonden hebben?
Over het totaal:quote:Op donderdag 16 mei 2013 22:20 schreef Ticootje het volgende:
Er waren maandag of dinsdag 100 nieuwe tips binnen. Waar an een aantal goed bruikbaar. Ik ben echt benieuwd naar echte goede nieuwe feiten.
Onzinquote:Op donderdag 16 mei 2013 22:21 schreef Marenda het volgende:
[..]
Ze hebben niet gezocht,was afleiding om die dagspeurders uit het bos te houden.Anders moesten ze weer opdraven voor zogenaamde kruisjes enzo..
Ja joh weet ik ook wel,maar je hoort er niks meer van.Weet alleen dat ze tussen Overberg en Maarsbergen drie linies hebben uitgezet om te bekijken.quote:
Als ze net zo snel en zorgvuldig zijn als met de Leersum beelden dan kan het nog wel even duren.quote:Op donderdag 16 mei 2013 22:20 schreef Ticootje het volgende:
Er waren maandag of dinsdag 100 nieuwe tips binnen. Waar an een aantal goed bruikbaar. Ik ben echt benieuwd naar echte goede nieuwe feiten.
Meten?quote:Op donderdag 16 mei 2013 22:26 schreef mar1m het volgende:
Politie rijdt nu met een meetwagen langs de amerongse wetering van wijk by duurstede naar leersum.
Wat doet zo'n meetwagen precies?
Goed punt.quote:Op donderdag 16 mei 2013 22:26 schreef sig000 het volgende:
[..]
Als ze net zo snel en zorgvuldig zijn als met de Leersum beelden dan kan het nog wel even duren.
Het was op een recreatieterrein, aan een speeltoestel.....quote:Op donderdag 16 mei 2013 22:17 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Als ik hoopte snel gevonden te worden deed ik het niet in een bos vroeg in de ochtend.
En de politie houdt al de hele tijd alleen maar essentiële informatie achter, zijn incapabel en willen niet zoekenquote:Op donderdag 16 mei 2013 22:26 schreef sig000 het volgende:
[..]
Als ze net zo snel en zorgvuldig zijn als met de Leersum beelden dan kan het nog wel even duren.
Die hebben ze niet.quote:Op donderdag 16 mei 2013 22:29 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
En de politie houdt al de hele tijd alleen maar essentiële informatie achter,
Dat was al die tijd al bekend, stond gewoon in het Amber Alert.quote:Op donderdag 16 mei 2013 22:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
Kleding broertjes is bekend gemaakt:
Ruben heeft een mager postuur, donkerblond haar en een litteken in zijn wenkbrauw boven zijn rechteroog. Op de dag van zijn verdwijning droeg hij een blauwe spijkerbroek, een zwart T-shirt van het merk Oli en een zwart vest van het merk Mexx.
http://www.politie.nl/ver(...)-van-der-schuit.html
Julian heeft een normaal postuur, sproeten in zijn gezicht, donkerblond haar en een litteken op zijn neus. Hij droeg een bruin vest, een blauwe spijkerbroek, een T-shirt met camouflageprint, een zwart lederen jas en zwarte Nike sportschoenen
http://www.politie.nl/ver(...)-van-der-schuit.html
kloptquote:Op donderdag 16 mei 2013 22:29 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
En de politie houdt al de hele tijd alleen maar essentiële informatie achter, zijn incapabel en willen niet zoeken
Dussss
quote:Irritaties tussen politiekorpsen van Nederland en die van buurlanden belemmeren de internationale samenwerking in politieonderzoek. Dat staat in Sp!ts. De Nederlandse politie wordt als eigenwijs en bot gezien en de manier van rechercheren botst vaak met die van de Duitse en Belgische korpsen. Bepaalde misdrijven worden hierdoor niet goed aangepakt.
Dat blijkt uit onderzoek van hoogleraar Hans Nelen van de Universiteit Maastricht. 'De Nederlandse politie heeft de neiging te veronderstellen dat zij de wijsheid in pacht heeft. Dat valt niet altijd goed', aldus Nelen.
Oepsquote:Op donderdag 16 mei 2013 22:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat was al die tijd al bekend, stond gewoon in het Amber Alert.
Er staat eigenwijs en bot. Lees jij wel? Of lees je alleen wat je erin wilt lezen?quote:Op donderdag 16 mei 2013 22:32 schreef m1st1g het volgende:
[..]
klopt
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)wekt-irritatie.dhtml
[..]
Ik lees duidelijk beter dan jij.quote:Op donderdag 16 mei 2013 22:34 schreef Messina het volgende:
[..]
Er staat eigenwijs en bot. Lees jij wel? Of lees je alleen wat je erin wilt lezen?
quote:. 'De Nederlandse politie heeft de neiging te veronderstellen dat zij de wijsheid in pacht heeft
Dat wil niet zeggen dat ze informatie achterhouden en niet willen zoeken.quote:
Ze hebben geen info en zoeken naar een speld in de hooiberg.quote:Op donderdag 16 mei 2013 22:38 schreef Messina het volgende:
[..]
Dat wil niet zeggen dat ze informatie achterhouden en niet willen zoeken.
Is heel moeilijk exact te bepalen.quote:Op donderdag 16 mei 2013 20:50 schreef Doodloper het volgende:
Overigens vind ik het vreemd dat de tijd van het vinden van de vader wel op de kaart staat maar niet het tijdstip van overlijden.
Aan dat tijdstip heb je toch veel meer?
Ja dat snap ik, maar ze weten vast wel of dat bijvoorbeeld om 04.30 uur was of eerder toch om 07.30 uur.quote:
Dit.quote:Op donderdag 16 mei 2013 22:41 schreef sig000 het volgende:
[..]
Ze hebben geen info en zoeken naar een speld in de hooiberg.
Ik ben het ermee eens dat er fouten zijn gemaakt. Maar dat zal in elk onderzoek voorkomen. Nu wordt het alleen allemaal breed uitgemeten in de pers. En oh ja, vergeet niet dat 'wij leken' ook nog allemaal informatie 'eisen'. NU, niet morgen, NU, opschieten, go.quote:Op donderdag 16 mei 2013 22:41 schreef m1st1g het volgende:
Ik heb het voornamelijk over het incapabel.
Begin met de identificatie van de auto waar ze na 2 dagen pas een "expert" benaderen om er achter te komen dat het niet klopt. Terwijl meerdere bronnen aangeven dat de politie hier fout zit.
dat noem ik niet zoeken.
Er was al heel lang een website. Dit is de nieuwequote:Op donderdag 16 mei 2013 22:44 schreef gebrokenglas het volgende:
D'r is inmiddels een heuse website gebouwd door de mensen achter @JulianRubenNL: http://julianruben.nl/
Ok. Behoorlijk uitgebreid. Ik weet niet wat ik hiervan moet denken.quote:Op donderdag 16 mei 2013 22:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Er was al heel lang een website. Dit is de nieuwe
Die vader heeft het in ieder geval knap lastig gemaakt.quote:Op donderdag 16 mei 2013 22:44 schreef Messina het volgende:
Ik denk niet dat een ander politiekorps (buitenlands) deze zaak wél had opgelost.
Jup. De vraag is waarom. Hij moet toch echt een gruwelijke hekel aan zijn ex hebben gehad lijkt me. /blik vol onbegripquote:Op donderdag 16 mei 2013 22:46 schreef sig000 het volgende:
[..]
Die vader heeft het in ieder geval knap lastig gemaakt.
Om met het laatste te beginnen, een ander korps had het niet beter gedaan.quote:Op donderdag 16 mei 2013 22:44 schreef Messina het volgende:
[..]
Dit.
[..]
Ik ben het ermee eens dat er fouten zijn gemaakt. Maar dat zal in elk onderzoek voorkomen. Nu wordt het alleen allemaal breed uitgemeten in de pers. En oh ja, vergeet niet dat 'wij leken' ook nog allemaal informatie 'eisen'. NU, niet morgen, NU, opschieten, go.
Ik denk niet dat een ander politiekorps (buitenlands) deze zaak wél had opgelost. Jij wel?
En aan de rest van zijn (schoon) familie.quote:Op donderdag 16 mei 2013 22:50 schreef Messina het volgende:
[..]
Jup. De vraag is waarom. Hij moet toch echt een gruwelijke hekel aan zijn ex hebben gehad lijkt me. /blik vol onbegrip
Fijn om te horen.quote:Op donderdag 16 mei 2013 22:51 schreef m1st1g het volgende:
[..]
Om met het laatste te beginnen, een ander korps had het niet beter gedaan.
Ik eis niets, ik geef alleen commentaar op de manier waarop er nu gerechercheerd wordt. Dit kan tegenwoordig door de snelheid van de media.
Om te rechercheren moet er iets te onderzoeken zijn en dat is het probleem.quote:Op donderdag 16 mei 2013 22:51 schreef m1st1g het volgende:
[..]
Om met het laatste te beginnen, een ander korps had het niet beter gedaan.
Ik eis niets, ik geef alleen commentaar op de manier waarop er nu gerechercheerd wordt. Dit kan tegenwoordig door de snelheid van de media.
Wat ik al eerder aan gaf, volg het spoor van het geld. Daar moet meer van terug te vinden zijn. 100 euro uitgeven, al is het in 1 winkel of in 10 daar moeten getuigen van zijn.quote:Op donderdag 16 mei 2013 22:55 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Om te rechercheren moet er iets te onderzoeken zijn en dat is het probleem.
Wat weten we eigenlijk, een auto, een dode vader en een mogelijke route.
Is gewoon te mager om goed te onderzoeken.
Als ze nou gewoon eens lekker gaan zoeken daar ipv kansloze twitterberichten verspreiden.quote:Op donderdag 16 mei 2013 22:55 schreef gebrokenglas het volgende:
't gaat op twitter nog steeds over ijskelders, kastelen en hotels in Neerbeek.
Je moet ook gewoon wat geluk hebben met zo'n onderzoek, een toevallige getuigenis of camerabeeld.quote:Op donderdag 16 mei 2013 22:55 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Om te rechercheren moet er iets te onderzoeken zijn en dat is het probleem.
Wat weten we eigenlijk, een auto, een dode vader en een mogelijke route.
Is gewoon te mager om goed te onderzoeken.
Waar baseer je op dat het is uitgegeven?quote:Op donderdag 16 mei 2013 22:56 schreef m1st1g het volgende:
[..]
Wat ik al eerder aan gaf, volg het spoor van het geld. Daar moet meer van terug te vinden zijn. 100 euro uitgeven, al is het in 1 winkel of in 10 daar moeten getuigen van zijn.
Als hij het heeft uitgegeven. Kijk, Jeroen schijnt dit toch min of meer met opzet te hebben gedaan. Wie weet ligt er wel 100 euro bij twee kindertjes...quote:Op donderdag 16 mei 2013 22:56 schreef m1st1g het volgende:
[..]
Wat ik al eerder aan gaf, volg het spoor van het geld. Daar moet meer van terug te vinden zijn. 100 euro uitgeven, al is het in 1 winkel of in 10 daar moeten getuigen van zijn.
Follow the money!quote:Op donderdag 16 mei 2013 22:58 schreef gebrokenglas het volgende:
Die politie wordt helemaal dol van die geweldige tips constant. 'hebben jullie hier al gekeken, hebben jullie daar al gekeken, ditdat'.
Politie verklaring op TV dat er nog 45 euro in zijn portemonee zat terwijl hij 170 opgenomen heeft.quote:Op donderdag 16 mei 2013 22:59 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Waar baseer je op dat het is uitgegeven?
Zo raar is dat niet.quote:Op donderdag 16 mei 2013 23:02 schreef Messina het volgende:
Mijn Poolse vriend denkt dat Jeroen ze ergens gedropt heeft, en daarna zelfmoord heeft gepleegd. Rare gasten, die Polen.
Nogmaals wie zegt dat hij het heeft uitgegeven?quote:Op donderdag 16 mei 2013 23:00 schreef m1st1g het volgende:
[..]
Politie verklaring op TV dat er nog 45 euro in zijn portemonee zat terwijl hij 170 opgenomen heeft.
¤ 170 - ¤45 he?quote:Op donderdag 16 mei 2013 23:03 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Nogmaals wie zegt dat hij het heeft uitgegeven?
We weten alleen dat hij ¤170,- niet meer bij zich had.
of drugs om de jongens te "verdoven"....quote:Op donderdag 16 mei 2013 23:02 schreef Mammietje het volgende:
Misschien heeft hij er een telefoon van gekocht waarmee hij zijn ´handlanger´ kon bellen zonder dat iemand daar achter komt?
Nogmaals wie zegt dat hij het niet uit het raam heeft gegooid? Aan zijn zoons heeft gegeven of ritueel verbrand.quote:
Dat er nog ¤ 45 over was is gewoon een feit hoorquote:Op donderdag 16 mei 2013 23:06 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Nogmaals wie zegt dat hij het niet uit het raam heeft gegooid? Aan zijn zoons heeft gegeven of ritueel verbrand.
Wat je doet is niet rechercheren maar speculeren.
En dan heeft hij het uitgegeven, een man van middelbare leeftijd doet aankopen, moet je geluk hebben dat iemand zich dat herinnert.
Misschien is hij juist over afgelegen landweggetjes gaan rijden om een geschikte plek te zoeken voor het doden en verbergen van de jongetjes... al hoop ik nog steeds dat hij ze in limburg aan iemand meegegeven heeft en vervolgens wat rond gereden heeft omdat hij moed verzamelde voor zijn laatste daad.quote:Op donderdag 16 mei 2013 21:31 schreef Marenda het volgende:
[..]
Als ik niet meer gezien zou willen worden zou ik via Veenendaal gaan en dan Overberg enzo.Vanaf daar hoef je niet meer op de grote weg te komen en kan je overal heen.Dus Leersum Maarsbergen Woudenberg Doorn.De politie heeft ook niet voor niks deze hoek vandaag genomen.
For the love of....quote:Op donderdag 16 mei 2013 23:07 schreef gebrokenglas het volgende:
En op twitter gezever over Luxemburg ook de hele tijd..
Weten jullie dat er ook een Luxemburgstraat EN Luxemburghof in Sittard zijn? Daarnaast een provincie Luxemburg in Belgie...
Puur omdat als je wat letters weglaat je van 'Ruben' en 'Julian' het woord 'Luxemburg' kunt maken.
Wie zegt dat die ¤45,- niet al in zijn portemonnee zat en hij ¤170,- heeft bij gehaald?quote:
Nee, omdat vader heeft aangekondigd daarheen op vakantie te gaanquote:Op donderdag 16 mei 2013 23:07 schreef gebrokenglas het volgende:
Weten jullie dat er ook een Luxemburgstraat EN Luxemburghof in Sittard zijn? Daarnaast een provincie Luxemburg in Belgie...
Puur omdat als je wat letters weglaat je van 'Ruben' en 'Julian' het woord 'Luxemburg' kunt maken.
ooowja. is ook zo.quote:Op donderdag 16 mei 2013 23:08 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, omdat vader heeft aangekondigd daarheen op vakantie te gaan
Omdat vader normaliter altijd alles met de pin betaalde volgens de politie, tot een rolletje drop aan toequote:Op donderdag 16 mei 2013 23:08 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Wie zegt dat die ¤45,- niet al in zijn portemonnee zat en hij ¤170,- heeft bij gehaald?
Nogmaals hij KAN het hebben uitgegeven, zeker weten doen we het niet.quote:Op donderdag 16 mei 2013 23:07 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat er nog ¤ 45 over was is gewoon een feit hoor
Niburu kan ook nog...quote:Op donderdag 16 mei 2013 23:07 schreef gebrokenglas het volgende:
Blijkbaar niet. 2 voorbeelden : 2 auto´s voor een restaurantquote:Op donderdag 16 mei 2013 23:09 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Nogmaals hij KAN het hebben uitgegeven, zeker weten doen we het niet.
We weten wel zeker dat het er niet meer is.
En er is landelijke aandacht voor deze zaak, iemand die informatie heeft meld zich wel.
Als hij het zich kan herinneren. Kijk, het halve land denkt over een vader en twee kids. Maar die Jeroen was geen opvallende jongen. Als hij mijn winkel inloopt zou ik hem de volgende dag echt niet meer herinneren vrees ik.quote:Op donderdag 16 mei 2013 23:09 schreef Buster24 het volgende:
[..]
En er is landelijke aandacht voor deze zaak, iemand die informatie heeft meld zich wel.
Absoluut.quote:Op donderdag 16 mei 2013 23:09 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
ooowja. is ook zo.
Nouja, dan nog steeds is het heel vergezocht.
twitter:JulianRubenNL twitterde op donderdag 16-05-2013 om 22:23:53Morgen zoekactie #vermistebroertjes omg. Luxemburgstraat Geleen https://t.co/9nVbJpxHxz reageer retweet
Alle Luxemburgstraten verzamelen!quote:Op donderdag 16 mei 2013 23:10 schreef Whiskers2009 het volgende:
Absoluut.
Helaas ook dit weer (account organiseert niet, kondigt slechts aan):twitter:JulianRubenNL twitterde op donderdag 16-05-2013 om 22:23:53Morgen zoekactie #vermistebroertjes omg. Luxemburgstraat Geleen https://t.co/9nVbJpxHxz reageer retweet
Je hebt natuurlijk altijd mensen die de media niet volgen, hoe laat is dat geld gepind?quote:Op donderdag 16 mei 2013 23:10 schreef m1st1g het volgende:
[..]
Blijkbaar niet. 2 voorbeelden : 2 auto´s voor een restaurant
Nog geen enkele tip over.quote:Op donderdag 16 mei 2013 23:09 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Ow ik wel!quote:Op donderdag 16 mei 2013 23:10 schreef Messina het volgende:
[..]
Als hij het zich kan herinneren. Kijk, het halve land denkt over een vader en twee kids. Maar die Jeroen was geen opvallende jongen. Als hij mijn winkel inloopt zou ik hem de volgende dag echt niet meer herinneren vrees ik.
Echt? Passend.quote:
Hij is dood nu eh. Lijkstijfheid. Tegenstribbelen zal 'ie ook niet doen.quote:
Is niet bekend gemaaktquote:Op donderdag 16 mei 2013 23:12 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Je hebt natuurlijk altijd mensen die de media niet volgen, hoe laat is dat geld gepind?
Toen ie nog leefde bedoel ik dan...quote:Op donderdag 16 mei 2013 23:14 schreef Messina het volgende:
[..]
Hij is dood nu eh. Lijkstijfheid. Tegenstribbelen zal 'ie ook niet doen.
Dat is het nadeel van contant geld, dat is niet te volgen, waar overigens wel weer uit blijkt dat hij zaken voorbereid heeft:quote:Op donderdag 16 mei 2013 20:54 schreef m1st1g het volgende:
[..]
Oke dat kan dus ook de dag ervoor zijn geweest? Of 2 dagen ervoor?quote:
Als ik op vakantie ga heb ik ook altijd contant geld bij me, stel je voor dat je halverwege de reis bent en je niet kan pinnen bij een benzinestation dankzij een storing.quote:Op donderdag 16 mei 2013 23:17 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Dat is het nadeel van contant geld, dat is niet te volgen, waar overigens wel weer uit blijkt dat hij zaken voorbereid heeft:
Van pinnen overstappen naar niet traceerbaar contant geld.
Mobiel uit.
Dat kan bij een overlijden. Is dus niet raar.quote:Op donderdag 16 mei 2013 23:20 schreef gebrokenglas het volgende:
Er wordt gemeld dat het LinkedIn account is verwijderd.
Verstandig................. Doe ik ook altijd.quote:Op donderdag 16 mei 2013 23:20 schreef m1st1g het volgende:
[..]
Als ik op vakantie ga heb ik ook altijd contant geld bij me, stel je voor dat je halverwege de reis bent en je niet kan pinnen bij een benzinestation dankzij een storing.
Op de dag van de vermissing pinde hij cashgeldquote:Op donderdag 16 mei 2013 23:24 schreef moeke1 het volgende:
De politie zegt dat de man tegen zijn omgeving had gezegd dat hij met zijn kinderen naar Luxemburg zou gaan. Op de dag van de vermissing pinde hij cashgeld[/b], terwijl hij normaal alleen met zijn pinpas betaalde. Een klein gedeelte van het opgenomen geld is bij de vader terug gevonden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |