abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 16 mei 2013 @ 20:23:21 #1
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_126598265
De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt!
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), vis (liefst ook veel), vlees, en koolhydraten (niet teveel en vooral niet veel suiker). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Topicreeks: Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!

[ Bericht 2% gewijzigd door uniekhoorn op 16-05-2013 20:29:18 ]
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_126598389
Oh, topic was net dicht. Nog een poging hier:

quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 18:18 schreef Tinkepink het volgende:
Wij hadden ook een paar over the top pakjes zoals die van coco. Geweldig juist.
SPOILER: pas op! kindermishandeling! :P
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet zelf gekocht, ook gekregen. Vond ze (ik had er ook een in het wit, een maat of 2 groter) ideaal als buitenpakje :Y Lekker warm tijdens het wandelen :Y

en het zag er stiekem echt super sweet uit, zeker zo tegen een stoere kerel aangeplakt O+ O+
pi_126598393
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 20:23 schreef uniekhoorn het volgende:
De Slankreeks

[ afbeelding ]
Tijd voor een nieuw plaatje in de OP, uniekhoorn!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_126598436
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 20:26 schreef Cocotrimonium het volgende:

Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet zelf gekocht, ook gekregen. Vond ze (ik had er ook een in het wit, een maat of 2 groter) ideaal als buitenpakje :Y Lekker warm tijdens het wandelen :Y

en het zag er stiekem echt super sweet uit, zeker zo tegen een stoere kerel aangeplakt O+ O+
:D
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_126598509
Wat een liefde in het vorige topic trouwens. Alleemal knuffels en lieve mensen O+ *;
  donderdag 16 mei 2013 @ 20:29:46 #6
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_126598590
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 20:26 schreef sigme het volgende:

[..]

Tijd voor een nieuw plaatje in de OP, uniekhoorn!
Mensch ik kan niet heksen
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_126598695
quote:
10s.gif Op donderdag 16 mei 2013 20:29 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Mensch ik kan niet heksen
He, goed plaatje!

Ik kan wel heksen, maar niet heksen en blauwverven tegelijk.
  donderdag 16 mei 2013 @ 20:34:51 #8
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_126598948
Keuringsdienst met wel een leuke uitzending... mayonaise vs frietsaus
En nu heb ik honger
pi_126599005
Jippie nog ff 1 a 2 uurtjes werken :O
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_126599048
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 20:34 schreef uniekhoorn het volgende:
En nu heb ik honger
Ging jij niet een bak kwark eten en naar bed?
Ik mag ook zo de luikjes dicht. Morgen niet al te vroeg op, 4:30.
pi_126599279
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 20:34 schreef uniekhoorn het volgende:
En nu heb ik honger
De jongens hebben de afstandbediening :( dus southpark hier :+
  donderdag 16 mei 2013 @ 20:40:41 #12
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_126599387
Skoap.... succes!

Mayo, zo vreselijk vaak gemaakt.. ook als basis van cocktail, knof, ravagotti e.d..
Wat een mooi product is het ook.

Ja slapen, 4.45 hier pas..
Fijne avond Sigme, met je blauwdrukken :P
  donderdag 16 mei 2013 @ 20:43:20 #13
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_126599629
Coco :D! Net alsof ie met een teddybeer rondloopt _O-

En sorry uniek, Kuuk plakt nog :P.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_126599895
Het is trouwens vandaag wel een hele deprimerende dag. Ik zit de hele dag al achter m'n bureau naar de regen te staren, en heb 2 brieven getypt. Niets van mijn enorme lijst verplichtingen/werk gedaan, kon me er niet toe zetten. Wel de ESF-meet-rel bijgelezen (arme Greys) en de film ' Paul' gekeken (filmtip van de mini), van de makers van Shaun of the Dead. Lijstje is navenant:
O: appel met yoghurt, grapefruitsap
T: 2 cappuccino
L: brood met komijnekaas, stuk leverworst met mosterd, salami, engelse drop
T: halve zak mama mia's, muffin met stukjes chocola
D: rode kool
T: halve pizza bolognese, halve fles witte wijn, nog een muffin
Hum.
pi_126600312
quote:
13s.gif Op donderdag 16 mei 2013 20:46 schreef Laureline het volgende:
Het is trouwens vandaag wel een hele deprimerende dag. Ik zit de hele dag al achter m'n bureau naar de regen te staren, en heb 2 brieven getypt. Niets van mijn enorme lijst verplichtingen/werk gedaan, kon me er niet toe zetten. Wel de ESF-meet-rel bijgelezen (arme Greys) en de film ' Paul' gekeken (filmtip van de mini), van de makers van Shaun of the Dead. Lijstje is navenant:
Hum.
die wil ik eigenlijk ook nog lezen :@ waar begint ie ongeveer?

Heel erg, leedvermaak enzo :@

En ik heb ook zo'n dag }:|
compact en kleverig.
  donderdag 16 mei 2013 @ 20:53:07 #16
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_126600411
Nu heb ik zin in een muffin met chocolade ;(.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_126600661
quote:
1s.gif Op donderdag 16 mei 2013 20:51 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

die wil ik eigenlijk ook nog lezen :@ waar begint ie ongeveer?

Heel erg, leedvermaak enzo :@
Dit :@

quote:
1s.gif Op donderdag 16 mei 2013 20:43 schreef XcUZ_Me het volgende:
Coco :D! Net alsof ie met een teddybeer rondloopt _O-
Dat dachten mensen ook vaak. Heel rare blikken. En M. houdt sowieso al niet echt van aandacht. Ik heb echt moeten lachen om de starende blikken van mensen _O-

"Oh!! Het is een kindje! Ik dacht dat het een teddybeer was..." --> dat hoorde je dan als we langs mensen liepen :') :+

Benieuwd wanneer jullie beebje er aankomt O+ Vind het nu wel heel spannend worden :Y
pi_126600886
quote:
13s.gif Op donderdag 16 mei 2013 20:46 schreef Laureline het volgende:
Hum.
Hehehe, de songfestivalmeetrel. Ik was bij de meet. Heb de rel niet echt gevolgd, maar Sunchaser is blij, die heeft weer een rel veroorzaakt. Arme Greys en Yvonne, die hebben er nooit bij stil gestaan dat andere mensen ook in beeld kwamen en daar nogal hysterisch op reageerden.

Overigens, heb jij de beste patatjes van Nederland al eens geproefd? Bij jou om de hoek, bij Jack Snack. Ik wilde er pas patatjes gaan halen, maar toen had ie kortsluiting gehad en was ie dicht.
Jack van Jack Snack is trouwens wel echt heel erg schattig. O+ :D
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_126600893
Hij begint ongeveer gistermiddag, denk ik? Nadat Stefan de foto's online had gezet. Interessante rel wellicht voor mensen die er buiten staan, ja :P Maar goed, vanwege Greys vond ik het dus zó niet leuk . Ik was er deze keer niet bij en dat vond ik heel jammer, maar na die heisa van gisteren ben ik er bijna blij om. :@
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_126600957
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 20:59 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Arme Greys en Yvonne, die hebben er nooit bij stil gestaan dat andere mensen ook in beeld kwamen en daar nogal hysterisch op reageerden.
Hm, het zit iets anders nog hoor.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_126601037
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 21:00 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Hm, het zit iets anders nog hoor.
Ah, dan heb ik ook de helft gemist. :P
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_126601118
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 21:01 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Ah, dan heb ik ook de helft gemist. :P
Geeft niet, wees blij :P .
  donderdag 16 mei 2013 @ 21:03:50 #23
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_126601270
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 20:59 schreef Goodbye het volgende:
Hij begint ongeveer gistermiddag, denk ik? Nadat Stefan de foto's online had gezet. Interessante rel wellicht voor mensen die er buiten staan, ja :P Maar goed, vanwege Greys vond ik het dus zó niet leuk . Ik was er deze keer niet bij en dat vond ik heel jammer, maar na die heisa van gisteren ben ik er bijna blij om. :@
^^
  donderdag 16 mei 2013 @ 21:05:28 #24
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_126601395
Coocz, ik vind het ook spannend worden en Duuf helemaal :+. Ik ben wel nerveus voor de baring (zoals ze het in het zkh noemen :') ). Kan ik het allemaal wel, kan ik met de pijn dealen, etc.
pi_126601407
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 20:26 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

M. is ook awesome met Saar :Y elke keer dat we op jullie wachtten ook controleren of ze het nog goed had.

[ Bericht 4% gewijzigd door V1z0R op 16-05-2013 21:20:50 ]
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')