Bitterend, Clubsoda heeft een topic (of twee?) terug ook iets gepost over impulscontrole. Dat is misschien ook nog wel interessant voor je om terug te lezen.quote:Op donderdag 16 mei 2013 10:54 schreef bitterend het volgende:
Ik vind het soms moeilijk te weten of ze iets kunnen begrijpen of niet..zijn er daar leuke boeken voor? ik wil niet te veel van haar verwachten, maar ik kan niet altijd bedenken of ze iets wel of niet begrijpt (dus wel uitleggen waarom iets niet mag of heeft het geen zin want ze het niet zou begrijpen)
Baby's zijn echt makkelijk wat dat betreft hihi
Idd een aanrader! Het lezen van dit soort boeken helpt mij heel erg. Begrijpen waar gedrag vandaan komt, wat hij wel en niet kan etc. Op basis daarvan bepaal ik mijn 'strategie'. Gewenste gedrag benoemen werkt hier doorgaans erg goed. Broodkorsten worden nu netjes aan mij gegeven ipv dat deze op de grond worden gegooidquote:Op donderdag 16 mei 2013 12:38 schreef Soempie het volgende:
Oja, zie ook het boek:
Het Babybrein van Van Elk en Hunnius
Ja, ik vind het ook heel prettig om zulke zaken over de ontwikkeling te weten. Daar kan ik dan m'n handelen op aanpassen. Als ik bepaalde kennis niet had, had ik waarschijnlijk ook heel anders gereageerd in sommige situaties.quote:Op donderdag 16 mei 2013 14:05 schreef Mevr_Mus het volgende:
[..]
Idd een aanrader! Het lezen van dit soort boeken helpt mij heel erg. Begrijpen waar gedrag vandaan komt, wat hij wel en niet kan etc. Op basis daarvan bepaal ik mijn 'strategie'.
Vastberaden om geen randjes te eten.quote:Broodkorsten worden nu netjes aan mij gegeven ipv dat deze op de grond worden gegooidHet niet eten van broodkorsten blijkt trouwens een principekwestie te zijn! Laatst als experiment de korstjes weggesneden en toen liet Simon alsnog de randjes liggen
![]()
Wij hebben momenteel trouwens een echt poppenvadertje
Hier moet ik juist moeite doen om hem bij onze auto weg te krijgen.quote:Op donderdag 16 mei 2013 17:02 schreef Deepfreeze het volgende:
Hier buiten is het vaak al snel een vingertje richting de speeltuin, en dan de loop erheen. Hem dan naar de auto lokken is dan niet zo makkelijk.. Maar gelukkig is hij nog tilbaar
Maar het idee werkt ergens anders wel beter...
Sam, je bedoelt je dreumesquote:Op vrijdag 17 mei 2013 09:56 schreef Sam1993 het volgende:
Clubsoda. Het is ook enorm vermoeiend dat heb ik nu al.
Tinu, Goed he dat die kleintjes zo snel gaan. Lisa zat van de week bij de oppaskindjes ook ineens op de 5e tree van de trap de poes te aaien. Ze hebben daar geen traphekjes meer de kinderen zijn al ouder ik wist ook niet dat ze dat kon.
Mijn baby geeft mij en mijn vriend geen kusjes. maar alle andere wel. Ze zit nu in de box gaat ze op de babypop staan begint die te huilen pakt ze hem op en geeft ze hem een kusje en knuffel. Zo lief om te zien. Stiekem ben ik een beetje jaloers op de pop ik wil ook een kwijlkus van mijn babytje.![]()
Ssst ze is nog steeds mijn baby haha. Dreumes klinkt zo groot al en ik vind het nog steeds heel moeilijk om te accepteren. Ook al mensen aan mij vragen hoe oud ze is kan ik niet meer zeggen 8,9,10 maanden maar gewoon al 1 jaar..quote:
Zetpil gegeven? Wil ze ook niet bij jou in slaap vallen op bed of op de bank? Sneu hoor, arm ding...quote:Op vrijdag 17 mei 2013 20:14 schreef Zoë23 het volgende:
Lijkt me ook erg handig als ze gaan praten
S zegt wel dingen maar dat zijn nog maar een paar 'woordjes'
Juud
Wat schattig!m'n meisje is ziek. Sinds de vaccinaties van gister. Ze heeft ook weer overgegeven en dat had ze al een tijdje niet meer gedaan. Ook komt haar voeding weer omhoog en heeft ze meer buikkrampen omdat ik haar iets meer med had gegeven (ze mag 9ml, kreeg de laatste tijd maar 3ml en gister 4,5ml)
Vriend is uiteten en ben net een uur met haar bezit geweestecht krijsen en niet willen slapen. Zo zielig.
Ze krijst echt heel erg hard, ze lag net naast me maar bleef huilen en wilde geen borst meer. Als ze zetpil ziet is ze not amused..In m'n 1tje krijg ik dat nu niet voor elkaar denk ik.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 20:32 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Zetpil gegeven? Wil ze ook niet bij jou in slaap vallen op bed of op de bank? Sneu hoor, arm ding...
Hier zeiden ze op de hap dat ook al is ze nog niet over de 10 kg ze best vanaf het jaar 240 mogen hebben (dan moeten ze natuurlijk geen 3 kilo lichter zijn) Lisa weeg 10200 en die heeft ook geen baat meer aan 120. Lisa heeft ook een hekel aan de zetpil hard gillen als ze hem ziet en vooral niet blijven liggen. Ik leg hem meestal onder de luier als ik dan haar beentjes omhoog doe om hem eronder te schuiven kan ik hem er snel induwen. Ze schirkt dan maar huilt niet. is dan al gedaan voor het over is. Verder hebben ze ook oplos paracetamol voor in het drinken etc. van het witte kruis bij de apotheek is 500 mg per zakje maar je kan hem natuurlijk verdelen over 2 of 3 keer.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 21:36 schreef Zoë23 het volgende:
Niet bij nagedacht dat er ook een vloeibare variant kan zijn. S heeft een hekel aan zetpillen en ik geef het ook bijna nooit. Gister 120mg omdat ze onder de 10kg is maar 120mg lijkt niet zoveel te doen. Dus vandaag vond ik dat niet ech zinvol.
Kauwtabletten kan ze nog niet wegkrijgen denk ik.
Betraptquote:Op zaterdag 18 mei 2013 08:10 schreef Jipster het volgende:
Deepfreeze, apenkopworden jullie soms nagepraat
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
Klinkt leuk! Zeker al het weer slecht weer wordt....quote:Op zondag 19 mei 2013 14:11 schreef Soempie het volgende:
Kyara, als je zin hebt kunnen we ook zoiets doen? 's Morgens is het hier altijd vrij rustig.
Dus dat kan ook 'gewoon' zomaar komen?quote:Op zondag 19 mei 2013 19:48 schreef Susie het volgende:
Anouk heeft al sinds haar geboorte wat pukkeltjes en ik geef geen bv.....
Geen idee? Misschien een ander wasmiddel, zeepje, door eten? Anouk heeft het dus al heel lang.quote:Op zondag 19 mei 2013 20:45 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Dus dat kan ook 'gewoon' zomaar komen?
S heeft verdr nooit pukkeltjes gehad
hoe zien ze eruit en waar zie je ze? Als ze rond mond, op voeten, handen, ellebogen zitten kan het hand voet en mondzeer zijn. Ventje had dit laatst. Erg besmettelijk, niet gevaarlijk.quote:Op zondag 19 mei 2013 20:45 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Dus dat kan ook 'gewoon' zomaar komen?
S heeft verdr nooit pukkeltjes gehad
Ze heeft het rond haar neus en mond en 1 onder haar oogje, op haar arm en uitslag op haar schouder.quote:Op maandag 20 mei 2013 08:27 schreef Aventura het volgende:
[..]
hoe zien ze eruit en waar zie je ze? Als ze rond mond, op voeten, handen, ellebogen zitten kan het hand voet en mondzeer zijn. Ventje had dit laatst. Erg besmettelijk, niet gevaarlijk.
Haha ja een vrouwvriendelijke opvoedingquote:Op zondag 19 mei 2013 21:53 schreef Susie het volgende:
Ahw TJ!Wat een mooi mannetje! Met z'n strijkboutje
Je bent hem goed aan het opvoeden zeg ik
Nou overdag en 's nachts. 's Nachts komt hij altijd nog 1 of vaak 2 keer. Pfff en hij is al anderhalf.quote:Op maandag 20 mei 2013 07:40 schreef Zoë23 het volgende:
Xanteh
Het komt vast vanzelf goed met het eten
Susie
Opzich lijken de pukkeltjes er op maar S heeft er gelukkig niet zoveel.
Wat TJ zegt zou ook kunnen, ze heeft ook een erg droge huid.
Het is alleen toevallig dat nichtje precies hetzelfde heeft.
TJ
Leuke foto's! En handig dat hij strijken en stofzuigen leuk vind
Het afbouwen van bv gaat dus niet zo makkelijk? Wil hij overdag dan drinken of voornamelijk snachts?
Tinu
Lijkt me ook grappig om te zien als ze kunnen traplopen
+1 Dat je in de auto naar huis alles uit de kast trekt om je kind wakker te houdenquote:Op maandag 20 mei 2013 18:07 schreef Susie het volgende:
Ik vond het "lastig" om op pad te gaan toen ze nog 2 keer sliep op een dag, omdat ik daar toch echt rekening mee hield. Nu met 1 slaapje, kan ik 's morgens heel veel doen (ff opletten dat ze niet alsnog in slaap valt, anders wil ze 's middags niet).
Probeer ik wel ja. Juist omdat hij nu de leeftijd heeft om fijn dingen te ondernemen. Maar donderdag ga ik met hem naar Soempie en zondag -als het weer het toelaat- naar de dierentuin (en dan past oma op de meisjes).quote:Op maandag 20 mei 2013 18:40 schreef Clubsoda het volgende:
Met jouw drietal lijkt me het me zeker een uitdaging Kyara! Kom je er aan toe om alleen met M dingen te ondernemen?
Mijn ervaring is dat als je er echt die 20 euro voor een kaartje voor moet neerleggen niet.quote:Op maandag 20 mei 2013 18:51 schreef Clubsoda het volgende:
Is ook heel waardevol, wat exclusieve tijd met mama of papaleuk, ben benieuwd wat M&M van elkaar vinden! En naar je dierentuin-ervaring ben ik ook nieuwsgierig, ik heb dat ook op de lijst staan maar weet niet zo goed of M er al echt wat aan heeft. En inderdaad, dit is een leuke leeftijd voor uitstapjes, voor een baby is dat blokje om al genoeg
Geen idee. Heb je Google al aangeslingerd?quote:Op maandag 20 mei 2013 18:34 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik vraag het even hier omdat het peutertopic niet zo snel loopt.
Ean heeft vlekjes op haar lichaam het lijkt een beetje op alsof je je met een naald hebt geprikt.
Is dit een 4e,5e,6e oid ziekte? Ze heeft niet echt koorts maar is wel erg aanhankelijk. Sliep vanmorgen en vanmiddag ook langer.
Jaquote:Op maandag 20 mei 2013 18:58 schreef Susie het volgende:
[..]
Geen idee. Heb je Google al aangeslingerd?
Ja het geiten aaien gedeelte in blijdorp was hier wel al vroeg een hit. Dat er op af kunnen lopen is een groter succes dan een dier in de verte de eerste tijd.quote:Op maandag 20 mei 2013 19:00 schreef Susie het volgende:
Kinderboerderij is hier al prima. Als ze ouder is wil ik zeker een keer naar Artis!
Hier komt die pas in januari, Rayen is dan al sinds november 2 dus ik wilde eigenlijk wel kaartjes kopen. Maar ben benieuwd naar de ervaringen.quote:De peuterparade is voor hele jonge kinderen, met hun ouders in een heerlijke ongedwongen sfeer. Je bent samen met de artiesten op het podium. Daar beleef je wonderlijke avonturen op en rondom de Noord- en Zuidpool. Deze voorstelling is een bijzondere samenwerking van Stichting Twee-ater en WNF Bamboeclub.
dit is niet ean he. het lijkt erop ean slaapt al en ik heb geen foto's gemaaktquote:Op maandag 20 mei 2013 19:23 schreef bitterend het volgende:
![]()
Wij zijn terug van een weekend Parijs! was zooo leukZe heeft zich zo goed vermaakt met mijn ouders en zusjes en broertje! echt fijn om te zien!
Wij zijn in Artis geweest toen ze 15 maanden oud was, en het enige dat ze leuk vond was de grote opgezette tijger bij de aquarium![]()
De geitenboerderij in het Amsterdamse bos is wel een favoriet en helemaal gratisdus met dierentuin wachten we tot dat ze ouder wordt
F_R ziet er naar uit
Nou gelukkig maar!quote:
ik ga als ik morgen nog bultjes zie maar even langs de ha vooral vanwege mijn zwangerschap anders was ik niet gegaanquote:Op maandag 20 mei 2013 19:33 schreef bitterend het volgende:
[..]
Nou gelukkig maar!
maar wel erg vreemd
Sinds ik zwanger ben kom ik ook heel moeizaam op gang, maar ik heb ook gemerkt dat ik me toch beter voel als we wel meer doen, inderdaad.quote:Op maandag 20 mei 2013 20:06 schreef Clubsoda het volgende:
Dat heb ik ook Soempie, hoe meer we doen, hoe energieker ik zelf ook benMaar ook die wetenschap neemt niet weg dat ik soms moeizaam op gang kom, ik moet mezelf maar gewoon blijven schoppen
![]()
Schrikken. Gelukkig snel weer vergeten.quote:Op maandag 20 mei 2013 20:06 schreef Clubsoda het volgende:
M is ook volkomen lyrisch van alle beesten. Ze heten allemaal "aia" (naar de hond van oma) en hij begroet ze allemaal even blij. Vanmiddag werd hij in zijn hand gebeten door een brutale eend
maar 10 minuten later was dat ook weer "aia! aia! aia!"
en dan zit je buik in de weg. En aan het einde ben je blij dat er zoiets bestaat als tv....quote:Op maandag 20 mei 2013 20:45 schreef Soempie het volgende:
Sinds ik zwanger ben kom ik ook heel moeizaam op gang, maar ik heb ook gemerkt dat ik me toch beter voel als we wel meer doen, inderdaad. Wel sneu voor M., want ik heb soms echt niet de puf om net zo met hem te spelen (rennen, kietelen, ravotten) als eerder. Maargoed, paar weken en dan is die vermoeidheid weer over, denk ik.
Stamp jij Soempie's hoop even de grond inquote:Op maandag 20 mei 2013 20:47 schreef Kyara het volgende:
[..]
en dan zit je buik in de weg. En aan het einde ben je blij dat er zoiets bestaat als tv....
quote:Op maandag 20 mei 2013 20:53 schreef Susie het volgende:
[..]
Stamp jij Soempie's hoop even de grond in
Mijn kind heeft nog steeds geen zitvlees maar opeens kan hij een echt verhaal langer dan nijntje uitzitten.quote:
Zandkasteel in boekjes?? R is er gek op!quote:Op maandag 20 mei 2013 21:34 schreef laziness het volgende:
[..]
Mijn kind heeft nog steeds geen zitvlees maar opeens kan hij een echt verhaal langer dan nijntje uitzitten.
Vooral het boekje voor het slapen gaan.
Verder zoek ik wat hij leuk vindt. Boekjes van zandkasteel en thomas de trein gaan dus als een trein momenteel
Idd!quote:Op maandag 20 mei 2013 21:31 schreef laziness het volgende:
[..]
Uit ervaring zeg ik ja dat komt vanzelf
Ik heb ze van de kringloop maar achterop staat de nieuwprijs van 4,95 dus dat valt mee.quote:Op maandag 20 mei 2013 21:39 schreef bitterend het volgende:
[..]
Zandkasteel in boekjes?? R is er gek op!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
Ik heb Sofie pas , gelukkig gemaakt met een boekje van toto, sasa en koning koosje. Boekje had ik bij de Albert heyn vandaan.quote:Op maandag 20 mei 2013 21:47 schreef laziness het volgende:
[..]
Ik heb ze van de kringloop maar achterop staat de nieuwprijs van 4,95 dus dat valt mee.
NTR verkoopt ze sowieso in hun webwinkel volgens mij.
Het zijn wel echt langere verhaaltjes maar veel foto's er bij wel.
quote:Op dinsdag 21 mei 2013 08:16 schreef Take_A_Picture het volgende:
Heb laatst wel een heel lief boekje gekocht: Raad eens hoeveel ik van je hou?
Echt zoooo lief!![]()
die ben ik hier ook aan het voorlezen. maar is nog net iets te lang.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 08:16 schreef Take_A_Picture het volgende:
Zandkasteel![]()
![]()
![]()
Heb laatst wel een heel lief boekje gekocht: Raad eens hoeveel ik van je hou?
Echt zoooo lief!![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oude (on)bekende.
ja was nog een toer. Onze ha heeft een inloopspreekuur dus iets voor 08:00 was ik er met Ean bleek hij gesloten te zijn tot eind mei. Dus door naar de huisartsen in het centrum daar was het echt druk maar na 15min waren we toch aan de beurt. Hij kon niet met zekerheid zeggen of het een kinderziekte (5e of6e) is en de incubatietijd is al voorbij. Ik heb een site gekregen waar ik op kan lezen of het voor mij kwaad kan. Ik heb geen vlekjes of koorts dus ik weet het niet.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 13:34 schreef Susie het volgende:
Oppetje 1.0![]()
hoe is het met ean FR? Al bij de ha geweest?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Larissa ging ook bijna elke keer spugen en werd ook best ziek van de vaccinaties. Alleen de laatste is goed gegaan eigenlijk. Het kan ook zijn dat je meisje ook gaat spugen als ze erg gespannen/overstuur is. Of een combinatie van niet lekker voelen en extra gespannen omdat jij er niet bij bent.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 15:42 schreef Zoë23 het volgende:
Aww arm Oppetje
S haar slaapknuff is dikkiedik, die heeft ze in januari gekregen toen we in t ziekenhuis waren.
Laatst hebben we dikkiedik2 gekocht voor t geval we m kwijtraken of ergens vergeten. Welke versie in bed ligt maakt (gelukkig) niets uit.
Pas rond 9 of 10mnd ging S zich hechten aan een knuff.
F_R
Lastig dat je nu nog weinig weet.
Schoonzus kwam met neefje niet op visite toen ik zwanger was en hij de 5e/6e ziekte had omdat er iets mee was als je zwanger bent.. maar wat precies.. weet ik niet meer
Tinu
Schattig dat hij zo lief in t boekje kijkt.
Bij eerdere vaccinaties werd ze ook zo ziek alleen hadden we toen nog geen idee dat ze last had van Reflux en dus ook geen med. Verder is ze eigenlijk niet eerder ziek geweest behalve bij vaccinaties en soms niet fit bij tandjes. Maar bij beide spuugt ze veel.
Dankje mevr mus
Hoe lang zit S al bij deze gastouder?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 10:16 schreef Zoë23 het volgende:
Mooie meid T_T!S was elk uur of vaker wakker vannacht. Moest haar 7uur bij de gastouder brengen en daarna aan het werk. Na een uur werd ik gebeld dat S mega overstuur was, veel overgaf en niet wilde drinken. Sinds de vaccinaties geeft ze weer over. Baal er van. Na de vorige vaccinaties was het ook ellende.
Ben lichamelijk op. Binnenkort komt er een bekende ( die pedagoog is ) meekijken en hopelijk wat tips geven. Probeer alles op gevoel en op een goede manier te doen maar het is moeilijk als je meisje veel last heeft.
En weer na de ka.. Misschien toch verstandig om het lichamelijk onderzoek te doen
Ik doe pooh op snelwas en als de zon schijnt laat ik hem buiten drogen en anders op de verwarming.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 21:39 schreef Kyara het volgende:
Maar dan is ie toch nooit op tijd droog voor het volgende slaapje?
Ik wil tijger dolgraag eens in de wasmachine gooien (want ondergekwijld, ondergekotst, ondergehuild en ondergesnotterd) maar ben bang dat ie niet op tijd droog is....
Op de verwarming leggen!quote:Op dinsdag 21 mei 2013 21:39 schreef Kyara het volgende:
Maar dan is ie toch nooit op tijd droog voor het volgende slaapje?
Ik wil tijger dolgraag eens in de wasmachine gooien (want ondergekwijld, ondergekotst, ondergehuild en ondergesnotterd) maar ben bang dat ie niet op tijd droog is....
Zou het de stress van de opvang zijn? Wat slim bedacht!quote:Op dinsdag 21 mei 2013 21:39 schreef The_Tankgirl het volgende:
[..]
Hoe lang zit S al bij deze gastouder?
die hebben onze kinderen ook. Alledriequote:
Inderdaad erg handig! Zou ik soms ook willen maar ze was vandaag zooo gezelligquote:Op dinsdag 21 mei 2013 21:53 schreef Juud79 het volgende:
Die van ons slaapt gemiddeld van 19.00 tot 07.00 uur, tussen de middag van 12.00 tot 14.00 een dutje. Beetje saai, maar wel erg handig.
In de wasmaschine en daarna lekker in de droger? Of op de verwarmingquote:Op dinsdag 21 mei 2013 21:45 schreef Kyara het volgende:
Ga tijger wel eens proberen te wassen. Maar het langste dat hij aan 1 stuk wakker is, is 3 uur.....
De omschrijving doet mij erg aan Larissa denken en die heb ik in het begin ook regelmatig op moeten halen omdat ze niet wilde eten,drinken en slapen en erg overstuur was.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 21:44 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Zou het de stress van de opvang zijn? Wat slim bedacht!
Deze hebben wij ook. Maar is hier niet de favo knuffel.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik herken het iig wel van andere keren dat ze vaccinaties kreeg. En het is natuurlijk nogsteeds wennen voor dr bij gastouder2
Ja, ik heb echt wel een slaapkop geloof ik.quote:Op woensdag 22 mei 2013 06:57 schreef Jipster het volgende:
Kyara wat slaapt M nog veel alshijdrie uur max. wakker is!
Hier geen langslaper. 19/20u tot 530/630u max.
Overdag ong. 1,5u wanneer is afhankelijkhoe vroeg zijn morgen begon.
Leuk al die knuffels
J heeft een WNF olifant. Inmiddels doet het muziekje het niet meer en is zn staart er af
Wekunnen geenzelfde meervinden ..
Hierwasmachine en droger als nodig!
Nee, die heeft Daan er zelf uit gegooid toen hij 4 maand was. Met 13-14 maand wel meer gaan sabbelen op zijn doekje dus. Maar dat wordt ook al minder.quote:
Billie slaapt ongeveer dezelfde uren. Soms wel lastig, maar soms ook wel lekker.quote:Op woensdag 22 mei 2013 07:58 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ja, ik heb echt wel een slaapkop geloof ik.
Hij slaapt van 19.00 - 07.00 (soms iets langer, vandaag helaas niet) En dan van 09.30 - 11.00 en van 14.30 - 17.00 uur. Hij slaapt overdag nog wel 4 uur denk ik. Soms wat meer, soms wat minder....
en mij hoor je niet klagen want zo heb ik toch overdag nog een paar uurtjes dat alle kinderen slapen
Jep.quote:
+1. Overdag beperken wij het ook. Behalve lange autoritten. Dan kan ie lekker tuttelen en soezenquote:Op woensdag 22 mei 2013 09:10 schreef Juud79 het volgende:
Mijn meisje heeft ook nog steeds een speen, zonder het ding gaat ze denk ik ook niet slapen. Ze krijgt hem ook als ze heel moe is en een filmpje kijkt op de bank. Filmpje, dekentje over, speentje/knuffelhond....veel gelukkiger krijg ik haar niet.![]()
Onderweg in de auto krijgt ze hem vaak na een tijdje als ze gaat miepen, speen dr in, muziekje aan en dan valt ze vaak nog even in slaap.
Verder overdag niet, dat beperk ik bewust. Maar kinderen hebben nu eenmaal zuigbehoefte en komen tot rust door te sabbelen, dus ik vind het onnatuurlijk om haar dat af te nemen.
Ook nog niet bedacht wanneer ik dat wel ga doen, denk ergens tegen dat ze drie is ofzo, dan kan ze ook begrijpen waarom een speen niet meer zo goed is. Nu zou ze enorm verdrietig zijn als ze hem niet meer zou krijgen.
quote:Op woensdag 22 mei 2013 07:14 schreef Zoë23 het volgende:
T_T
Fijn dat het op een gegeven moment beter ging bij de opvang.
Even onder spoiler;Misschien toch een idee om aan de KA te vragen om ook te testen op een voedsel of melkallergie?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik herken het iig wel van andere keren dat ze vaccinaties kreeg. En het is natuurlijk nogsteeds wennen voor dr bij gastouder2SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
Ik ben haar speenquote:
Destijds bij Chris heb ik het eens nagezocht, Ik dacht dat de zuigbehoefte(voor eten en troost) rond de 6-9 maand al verminderde. Die wordt dan opgevolgd door een zuiggewoonte (troost)en honger(voedsel). Dat zuigen geeft ze dan inderdaad rust, vertrouwen. Maar dat kan een andere gewoonte ook doen. Of dat een doekje of een knuffel is, of een handeling zoals frunniken aan een oorlel..quote:Op woensdag 22 mei 2013 09:10 schreef Juud79 het volgende:
Verder overdag niet, dat beperk ik bewust. Maar kinderen hebben nu eenmaal zuigbehoefte en komen tot rust door te sabbelen, dus ik vind het onnatuurlijk om haar dat af te nemen.
Ook nog niet bedacht wanneer ik dat wel ga doen, denk ergens tegen dat ze drie is ofzo, dan kan ze ook begrijpen waarom een speen niet meer zo goed is. Nu zou ze enorm verdrietig zijn als ze hem niet meer zou krijgen.
Daar kan ik me wel wat bij voorstellenquote:Op woensdag 22 mei 2013 12:56 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Destijds bij Chris heb ik het eens nagezocht, Ik dacht dat de zuigbehoefte(voor eten en troost) rond de 6-9 maand al verminderde. Die wordt dan opgevolgd door een zuiggewoonte (troost)en honger(voedsel). Dat zuigen geeft ze dan inderdaad rust, vertrouwen. Maar dat kan een andere gewoonte ook doen. Of dat een doekje of een knuffel is, of een handeling zoals frunniken aan een oorlel..
Dat was wat ik er toen over las.
Het is hier echt meteen duidelijk..constant op handen kauwen, veel huilen, veel willen drinken, snel slapen, niet/weinig etenquote:Op woensdag 22 mei 2013 13:56 schreef Kyara het volgende:
hoektanden? Ik ben al blij dat M eindelijk zijn 4e ondertand heeft.....
hoewel er wel kiezen doorkomen geloof ik. Maar ik zie dat pas als het door is en dan kan ik zijn gedrag met terugwerkende kracht verklaren.
ja, nu ie ik het ook wel hoor. Vooral het gekauw op zijn handen.quote:Op woensdag 22 mei 2013 14:16 schreef bitterend het volgende:
[..]
Het is hier echt meteen duidelijk..constant op handen kauwen, veel huilen, veel willen drinken, snel slapen, niet/weinig eten
Anouk heeft nog steeds maar 2 ondertanden!quote:Op woensdag 22 mei 2013 13:56 schreef Kyara het volgende:
hoektanden? Ik ben al blij dat M eindelijk zijn 4e ondertand heeft.....
hoewel er wel kiezen doorkomen geloof ik. Maar ik zie dat pas als het door is en dan kan ik zijn gedrag met terugwerkende kracht verklaren.
Ik had hier hetzelfde met mijn zoontje, die wou ook niet doorslapen. Achteraf gezien, denk ik ook dat het gewenning was en misschien deels ook honger, omdat hij 's avonds nooit echt veel heeft gegeten... omdat hij aan de onderkant van de curve zat/zit, wou ik hem de bv ook niet ontzeggen bovendien was hij ook snel weer stil wanneer hij gedronken had...alleen lag ik dan soms wakker in mijn bed en kon niet meer in slap vallen...op gegeven moment had ik er gewoon genoeg van, ik heb hem verteld dat hij maar 's avonds gewoon moest gaan eten en dat ik in de nacht ook graag een keertje wou doorslapen, volgens mij heb ik hem ook een paar keer een beker met water aangeboden 's nachts en gewoon gezegd dat hij geen bv ging krijgen en dat hij maar verder moest slapen of ik heb vanuit mijn bed geroepen dat wij ernaast in de kamer lagen en hem zo gerust gesteld ...het was een paar keer huilen, maar tegen te verwachting in nooit echt lang....het ging eigenlijk gewoon vanzelf , achteraf denk ik dat ik misschien gewoon vroeger al had moeten doorzetten.... volg gewoon je gevoel, als je zoontje verder goed eet en niet ziek is, kan hij gerust zonder bv de nacht door,quote:Op maandag 20 mei 2013 10:28 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Nou overdag en 's nachts. 's Nachts komt hij altijd nog 1 of vaak 2 keer. Pfff en hij is al anderhalf.
Op het consultatiebureau zeiden ze dat de enige manier is om eraf te komen om gewoon te gaan weigeren. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan![]()
Overdag probeer ik hem vaak af te leiden, soms lukt het vaak ook niet.
Wat is vaak op zijn leeftijd? Hij gaat natuurlijk 3 dagen de week naar het kdv, heeft een grote broer en speelt ook met debuurtkinderen en dus ook veel kansen om iets op te pikken. Zo gehoopt dat hij na die buisjes operatie even wat gezonder was, maar misschien heeft hij ook juist daardoor iets opgepikt. Gelukkig zijn zijn oren wel schoon.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:34 schreef bitterend het volgende:
Tinu beterschap voor je jochie! hij is vaak niet lekker of niet![]()
Foto!quote:Op donderdag 23 mei 2013 14:38 schreef Soempie het volgende:
Tinu, beterschap.
M. van Kyara en mijn M. hebben vanmorgen naast elkaar in de ballenbak gespeeld.
quote:Op donderdag 23 mei 2013 14:43 schreef Clubsoda het volgende:
Ha, wat leuk! Hadden ze het leuk samen?
Kyara, we hebben gisteren bellengeblazen en M was zo gefascineerd. Ogen wijd open en "bal, bal!" roependdank voor de inspiratie!
Oh, ik was ook helemaal blij met de ballenbakquote:Op donderdag 23 mei 2013 21:18 schreef Mevr_Mus het volgende:
M&MLieve mannetjes zo samen! En zo'n bakkenbak lijkt me zo bijna leuk
Misschien toch eens gaan kijken bij zoiets, al weet ik niet of ik iemand zo hel kan krijgen om mij en S te vergezellen
Jawel joh, zondag nog na de ballenbakquote:
Zo oud ben jij toch nog niet? Of kwam je nooit bij de Ikea?quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:22 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Oh, ik was ook helemaal blij met de ballenbakIk ben van de net na de ballenbakgeneratie want ik was er al te groot voor toen ze bij de McDonalds en zo kwamen, klein jeugdtrauma
en nu mocht ik er legitiem in
Maar in alle ernst, gewoon eens gaan op een ochtend, S zal zeker genieten!
Mijn ouders vonden ballenbalken stom en die mening hebben ze aan mij doorgegeven... S vindt hey vast leuk en ikzelf moet het misschien maar bekijken als een antropologische veldtripquote:Op donderdag 23 mei 2013 21:22 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Oh, ik was ook helemaal blij met de ballenbakIk ben van de net na de ballenbakgeneratie want ik was er al te groot voor toen ze bij de McDonalds en zo kwamen, klein jeugdtrauma
en nu mocht ik er legitiem in
Maar in alle ernst, gewoon eens gaan op een ochtend, S zal zeker genieten!
*terugleest* Je hebt erop gereageerdquote:Op donderdag 23 mei 2013 21:24 schreef Kyara het volgende:
[..]
Zo oud ben jij toch nog niet? Of kwam je nooit bij de Ikea?
Heb je foto's gemist?
*wacht vol spanning af*
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
Notitieblok mee, wie doet je watquote:Op donderdag 23 mei 2013 21:30 schreef Mevr_Mus het volgende:
[..]
Mijn ouders vonden ballenbalken stom en die mening hebben ze aan mij doorgegeven... S vindt hey vast leuk en ikzelf moet het misschien maar bekijken als een antropologische veldtrip
quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:31 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
*terugleest* Je hebt erop gereageerd![]()
Anyhow, brakke telefoonfoto van het bellenblazen (fotograferen en blazen is heul niet makkelijk) en een ouwetje, maar ik vind zijn geconcentreerde uitdrukking zo prachtig
echt waar?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wanneer gepost dan?
Leuke bellenblaasfoto! En inderdaad, zijn blik![]()
En de eetfoto
Ik vind hem leuk. En zo'n rond hoofd heeft ie ook weer niet. Maar qua babysmoeltje weer meer richting de mijne dan die van Soemp inderdaad
Ooh vandaar mbt de ballenbak. Wij kwamen wel bij de Ikea maar nooit bij de Mac. En toen ik daar wel kwam had ik ook geen interesse meer in de ballenbak![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |