abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_126574435
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen

Over vallende dreumesen en eigenwijzige bijna 2-jarigen..
  donderdag 16 mei 2013 @ 11:44:22 #2
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_126575074
Geloof niet dat ik heel leuk kijk als ik boos ben :P
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_126575121
Dat is wel echt naar, Susie. Ik wilde wel echt graag dat ie dat knijpen en slaan achterwege laat en daarvoor belandt ie wel eens een minuutje op de gang/trap, omdat dat echt dingen zijn die ik not done vindt.
pi_126575174
@juud79
Ja precies, vind t al heel wat.. hoe ze dingen oppakt en eigenlijk meer weet dan ik soms denk. Is leuk om te ontdekken.

Boze blik werkt soms erg goed maar mevr kan dan zo lief lachen *; hebben we nog weleens een zwak voor. En dat mag ook vind ik.
Bij slaan zeggen we al vanaf het begin dat het niet mag & leren haar te aaien of te kriebelen. Daar reageert ze goed op. Weet niet hoe dat uiteindelijk gaat als ze iets ouder is maar dat zien we dan wel
  donderdag 16 mei 2013 @ 12:33:37 #5
30252 Soempie
Procreating
pi_126577138
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 10:54 schreef bitterend het volgende:
Ik vind het soms moeilijk te weten of ze iets kunnen begrijpen of niet..zijn er daar leuke boeken voor? ik wil niet te veel van haar verwachten, maar ik kan niet altijd bedenken of ze iets wel of niet begrijpt (dus wel uitleggen waarom iets niet mag of heeft het geen zin want ze het niet zou begrijpen)

Baby's zijn echt makkelijk wat dat betreft hihi
Bitterend, Clubsoda heeft een topic (of twee?) terug ook iets gepost over impulscontrole. Dat is misschien ook nog wel interessant voor je om terug te lezen.

De boeken die ik lees (heb gelezen voor m'n studie) gaan vooral over de ontwikkeling van kinderen op allerlei gebieden. Als je kijkt naar de cognitieve ontwikkeling, dan blijkt dat baby's al heel vroeg verbanden kunnen leggen.

Er is bijvoorbeeld onderzoek gedaan bij baby's van drie maanden oud. Ze konden met hun voetje een mobiel laten bewegen door te trappelen. Dit hadden ze al heel snel in de gaten. En als je het dan hebt over het geheugen: kindjes van 3 maanden oud konden het zo'n drie dagen onthouden.
In een ander onderzoek hebben kindjes van 18 maanden geleerd een trein te laten bewegen door een knop in te drukken. Dit konden ze zo'n 13 weken onthouden.

Ze begrijpen en onthouden dus best goed verbanden op deze leeftijd. Helemaal als het vaak herhaald wordt. Maar impulscontrole is nog heel lang erg moeilijk. En ik denk ook dat ze erg nieuwsgierig zijn naar reacties en daarom ook graag uitproberen. :+

[ Bericht 24% gewijzigd door Soempie op 16-05-2013 12:50:42 ]
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  donderdag 16 mei 2013 @ 12:38:37 #6
30252 Soempie
Procreating
pi_126577360
Oja, zie ook het boek:

Het Babybrein van Van Elk en Hunnius
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_126577414
Daan reageert gewoon niet. Wat je ook zegt, je zult hem er fysiek bij weg moeten halen.. Naja, hij reageert wel met een ondeugende glimlach ;)
Soms werkt "nou is het klaar" wel. Vooral als hij de bekende verboden laatjes/deurtjes afgaat. Maar die is meer fysiek aangelegd..

Nog een tip die ik eens kreeg. Als je een zin hebt als "ik wil niet dat je het fornuis aanraakt". Dan horen sommige kinderen alleen het laatste stukje in "fornuis aanraken". Zorg dan dat het woordje "niet" bij het fornuis in de buurt is"of erna, zodat ze het wel kunnen linken.. "aan het fornuis mag je niet zitten"..
Kan soms helpen..

Susie, Chris heeft ook een periode geslagen. "gewoon" tussendoor en uit bozigheid. Op deze leeftijd (16-18 maand) was het gewoon uitproberen. Als hij dan sloeg als hij op schoot zat, dan zette ik hem direct weg. eerst geprobeerd met waarschuwen of goed voordoen. Maar uiteindelijk werkte de directe methode het best. Als we hem dan wegzetten ging hij vaak wel mokken. Dan na 30 seconden weer oppakken en weer proberen. Zo was het binnen een paar dagen over..
  donderdag 16 mei 2013 @ 14:05:09 #8
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_126580848
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 12:38 schreef Soempie het volgende:
Oja, zie ook het boek:

Het Babybrein van Van Elk en Hunnius
Idd een aanrader! Het lezen van dit soort boeken helpt mij heel erg. Begrijpen waar gedrag vandaan komt, wat hij wel en niet kan etc. Op basis daarvan bepaal ik mijn 'strategie'. Gewenste gedrag benoemen werkt hier doorgaans erg goed. Broodkorsten worden nu netjes aan mij gegeven ipv dat deze op de grond worden gegooid :') Het niet eten van broodkorsten blijkt trouwens een principekwestie te zijn! Laatst als experiment de korstjes weggesneden en toen liet Simon alsnog de randjes liggen :')

Wij hebben momenteel trouwens een echt poppenvadertje O+
Oude (on)bekende.
pi_126585841
Soempie bedankt voor de tip! ik zet het meteen op mijn verlang lijst!
ik had de post van clubsoda over impulsen gemist, even opzoeken..het klinkt wel aannemelijk namelijk dat de impulsdrang veel groter is dat de andere vaardigheden!

DF mijn R lijkt soms echt op je Daan! echt grappig om te lezen...ik kan wel 10x herhalen (R kom hier, we gaan die kant op bijvoorbeeld) ze blijft gewoon lopen! ik moet haar echt pakken dan en omdraaien en dan gaat ze wel in de juiste richting lopen _O-

Lief van de broodkorst zo aan mama geven Mus! O+ kleine slimmerik!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_126585913
Volgende keer zeggen dat ze niet de kant op mag gaan waar je eigenlijk heen wil misschien helpt het :D
pi_126586016
Nee hoor niks helpt :D ik kan roepen dat ze 10 milioen krijgt ze blijft gewoon door lopen ;)
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_126586070

Maar dan met wat lekkers er aan blijft ze misschien wel lopen _O-
  donderdag 16 mei 2013 @ 16:41:15 #13
30252 Soempie
Procreating
pi_126588065
Bitterend, dat is ook herkenbaar hier. :D Wat hier hielp is om aan te geven waar we naartoe lopen en dan iets te kiezen wat ook zijn aandacht trekt. Bijvoorbeeld: 'zie je daar de stoplichten/ die bloem/ dat hek/ de glijbaan/ [..]? Daar gaan we heen!' En dan ging hij meestal wel blij gillend die kant uit. En als we daar dan aankwamen er aandacht aan besteden en zoeken naar een volgend punt.

Nu hoef ik meestal alleen aan te geven welke kant we oplopen.
  donderdag 16 mei 2013 @ 16:50:39 #14
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_126588503
Ja, dat werkt hier ook vaak Soempie. "Zullen we kijken of de poes er is?", "Wil jij op het knopje drukken?". Voorstellen om samen te rennen kan Simon ook nog wel eens doen vergeten dat hij eigenlijk de andere kant op wilde :) Ik houd wel van dit soort uitdagingen :7
Oude (on)bekende.
pi_126589085
Hier buiten is het vaak al snel een vingertje richting de speeltuin, en dan de loop erheen. Hem dan naar de auto lokken is dan niet zo makkelijk.. Maar gelukkig is hij nog tilbaar ;)

Maar het idee werkt ergens anders wel beter...
  donderdag 16 mei 2013 @ 19:56:31 #16
30252 Soempie
Procreating
pi_126596731
quote:
1s.gif Op donderdag 16 mei 2013 14:05 schreef Mevr_Mus het volgende:

[..]

Idd een aanrader! Het lezen van dit soort boeken helpt mij heel erg. Begrijpen waar gedrag vandaan komt, wat hij wel en niet kan etc. Op basis daarvan bepaal ik mijn 'strategie'.

Ja, ik vind het ook heel prettig om zulke zaken over de ontwikkeling te weten. Daar kan ik dan m'n handelen op aanpassen. Als ik bepaalde kennis niet had, had ik waarschijnlijk ook heel anders gereageerd in sommige situaties.

Bitterend, dat boek geeft verder geen praktische adviezen, maar de informatie is wel waardevol natuurlijk. Net wat Mevr_Mus aangeeft.

Jipster had het over How2Talk2Kids. In dat boek worden wel adviezen gegeven die je direct kunt toepassen.

quote:
Broodkorsten worden nu netjes aan mij gegeven ipv dat deze op de grond worden gegooid :') Het niet eten van broodkorsten blijkt trouwens een principekwestie te zijn! Laatst als experiment de korstjes weggesneden en toen liet Simon alsnog de randjes liggen :')

Wij hebben momenteel trouwens een echt poppenvadertje O+
Vastberaden om geen randjes te eten. :D :Y)

Wat lief trouwens dat Simon met poppen speelt. O+ M. heeft daar helemaal geen belangstelling voor (bij z'n opa & oma laat hij de poppen altijd links liggen). Alhoewel hij z'n knuffel wel drinken en z'n tutter/ speen geeft. Bij de Dille & Kamille heb ik een jongenspop gezien. Erg leuk! Misschien koop ik die later nog wel.

donderdag 16 mei 2013 @ 19:57:55 #17
30252 Soempie
Procreating
pi_126596810
quote:
1s.gif Op donderdag 16 mei 2013 17:02 schreef Deepfreeze het volgende:
Hier buiten is het vaak al snel een vingertje richting de speeltuin, en dan de loop erheen. Hem dan naar de auto lokken is dan niet zo makkelijk.. Maar gelukkig is hij nog tilbaar ;)

Maar het idee werkt ergens anders wel beter...
Hier moet ik juist moeite doen om hem bij onze auto weg te krijgen. :D En eerder ook bij élke geparkeerde auto onderweg. 8)7
pi_126618914
Die D&K poppen zijn zo mooi! Elise heeft de donkerharige meisjesvariant en je kan er ook andere kleertjes voor kopen enzo. Ze blijven heel mooi!

Ik kan ook niet met Elise gaan wandelen. Alles trekt haar aandacht. Een bloemetje "Ohh mooooooi", troep op de grond "Baaaaaah.. Mama, baaaaaaaah! Bleeeeeeeeeeh *compleet met tong naar buiten*" Andere mensen "Haaaai!!" en die mensen moeten helemaal uitgezwaaid worden..

Ohh Vgoo! (vogel), achter de vogel aan..

Zucht. :P

Van de week was ik een beetje boos op Elise, ze schopte me steeds heel hard (met beide benen, terwijl ze naast me op de bank lag) en dat deed zeer. Ik had haar weg moeten zetten, af moeten leiden of whatever, maar ik waarschuwde en waarschuwde, en toen werd ik boos. Ik duwde haar iets aan de kant en toen kwam ze met haar hoofd tegen de hoek van de bank (lompe mama award gaat naar mij!)
Ze was ontroooooooooostbaar. Lange snikken, daarna hikken..
En toen, met een heel zielig stemmetje "Mama nee doen"

:'( :'( Mijn hart brak.
Daarna overdreven zelf met mn kop tegen die bank gestoten en 'auw' gegild en dat was dan weer hilarisch.

Ow, en ook nog iets leuks: Als ze thuisgebracht wordt door oma als ik een dag heb gewerkt rent ze naar me toe, knuffelt me heel stevig en zegt "Aaaaah Sjanne! Sjanne! Aaaaaah mama Sjanne!!"
O+

Tis toch zo'n heerlijk kind!

[ Bericht 7% gewijzigd door Sannne op 17-05-2013 01:25:51 ]
pi_126620070
Die pop O+
pi_126620071
Dat boek "how to talk to kids" ga ik onthouden. Wil ik ook nog eens lezen. Dat nee zeggen vaak je mond uit is voordat je erover nagedacht hebt, komt me ook bekend voor. Ook al werk ik niet op de kinderopvang.

Dat weglopen herken ik van mijn oudste wel op dreumesleeftijd toen hij eenmal kon lopen. Hij was supernieuwsgierig. De wereld ontdekken was belangrijker dan bij mama blijven, nooit het "zwaan kleef aan" kind buiten.

Bitterend hopelijk werken de tips van Soempie en Mevr. Mus voor jullie.
Mijn dreumes kan nog niet weglopen alleen wegkruipen, dat scheelt.

Ik probeer hem nu ook al te laten zien of vertellen, dat iets niet leuk is of niet mag, bijvoorbeeld aan mijn haren trekken of brood op de grond gooien. Ik vind het nog wel een verschil met jullie verhalen wat betreft begrip en de vraag of hij het met opzet doet. Vaak gooit hij een stuk op de grond en het volgende stuk gaat alweer in zijn mond, dus het was dan toch niet zo, dat hij klaar was.

Sanne O+
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_126620461
How 2 talk 2 kids lijkt me ook een fijn boek, die wil ik ook gaan lezen binnenkort. Ik heb the happiest toddler on the block ook liggen, maar nog niet gelezen :@

Efficiënt wandelen kan hier ook nog niet. M is een beetje zoals Elise, iedere grasspriet moet bestudeerd worden. Voorlopig maak ik dat dus maar het doel van onze exercities, álles bekijken en meelopen met het doel ergens te komen doen we van en naar de auto. Dat is al vermoeiend genoeg :+

M zit weer volop in de driftbuitjes als iets niet mag. Zich huilend achterovergooien en dan zijn hoofd stoten tegen de verwarring, nog bozer en verdrietiger worden en zich voorover smijten tegen de douchebak, dat werk :') Ik heb er laatst even met M's papa over zitten sparren en wat ik nu doe is bij hem op de grond gaan zitten, hem op z'n beentjes zetten en even stevig vasthouden, benoemen dat hij boos/verdrietig is omdat hij niet op het krukje mag staan/de gang in mag wandelen, dat dat komt omdat we klaar zijn met broodjes smeren/omdat hij dan de trap oploopt en dat is gevaarlijk en dat hij iets anders mag gaan doen, zoals de vaatwasser uitruimen ( :+ ) of in de woonkamer spelen. Driftbui over! *O*

Wat lief, Simon het poppenvadertje! Ik zal M eens mijn oude poppen onder de neus duwen, kijken wat hij doet ;)
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_126620787
CS, dat is vermoeiend, ik ken het tot nu toe alleen van mijn grote. Die had erg vermoeiende driftbuien als peuter en nu als kleuter ook weer. Mijn dreumes doet dat nog niet. Hoewel die ook een sterke eigen wil heeft, dus dat belooft nog wat.

Mag ik even jompelen, mijn dreumes kan met wat hulp de trap op klimmen *G*
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_126622490
Clubsoda. Het is ook enorm vermoeiend dat heb ik nu al.

Tinu, Goed he dat die kleintjes zo snel gaan. Lisa zat van de week bij de oppaskindjes ook ineens op de 5e tree van de trap de poes te aaien. Ze hebben daar geen traphekjes meer de kinderen zijn al ouder ik wist ook niet dat ze dat kon.

Mijn baby geeft mij en mijn vriend geen kusjes. maar alle andere wel. Ze zit nu in de box gaat ze op de babypop staan begint die te huilen pakt ze hem op en geeft ze hem een kusje en knuffel. Zo lief om te zien. Stiekem ben ik een beetje jaloers op de pop ik wil ook een kwijlkus van mijn babytje. :D
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_126624533
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 09:56 schreef Sam1993 het volgende:
Clubsoda. Het is ook enorm vermoeiend dat heb ik nu al.

Tinu, Goed he dat die kleintjes zo snel gaan. Lisa zat van de week bij de oppaskindjes ook ineens op de 5e tree van de trap de poes te aaien. Ze hebben daar geen traphekjes meer de kinderen zijn al ouder ik wist ook niet dat ze dat kon.

Mijn baby geeft mij en mijn vriend geen kusjes. maar alle andere wel. Ze zit nu in de box gaat ze op de babypop staan begint die te huilen pakt ze hem op en geeft ze hem een kusje en knuffel. Zo lief om te zien. Stiekem ben ik een beetje jaloers op de pop ik wil ook een kwijlkus van mijn babytje. :D
Sam, je bedoelt je dreumes ;)
Carpe Diem- Pluk de Dag
  vrijdag 17 mei 2013 @ 11:30:49 #25
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_126625577
Oooooh, die pop O+

Zo herkenbaar jullie verhalen. Als M iets niet mag dan gaat hij of lachen of hij wordt een driftige dreumes. Stervende zwaan. En dan vind ik het moeilijk om niet te gaan lachen. :D

Ik probeer meestal al uit te leggen waarom het niet mag en zo. Alleen bij gevaarlijke dingen of als hij met een blokje op het hoofd van een van zijn zusje wil gaan timmeren wordt het een stuk resoluter.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')