Als je huur minder is dan het bedrag waarmee de huizenprijzen dalen in je stad dan is het idd interessant om te huren. Huizenprijzen moet nog 30% naar beneden.quote:Op woensdag 22 mei 2013 10:07 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
ja, veel beter is huren inderdaad. Das de ideale manier om mensen als melkkoeien te vangen in een weiland. Daarna kun je ze gewoon lekker jaar na jaar meer melk laten afstaan, terwijl de koeien zelf er na een half leven lang melk afstaan helemaal niks voor terug krijgen.
Top idee!
En als in de tussentijd de rente met 50% stijgt ben je alsnog niet slim bezig geweest.quote:Op woensdag 22 mei 2013 12:05 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Als je huur minder is dan het bedrag waarmee de huizenprijzen dalen in je stad dan is het idd interessant om te huren. Huizenprijzen moet nog 30% naar beneden.
Ik huur lekker en kijk elke maand blij op als de huizenprijzen weer zijn gedaald.quote:Op woensdag 22 mei 2013 12:08 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En als in de tussentijd de rente met 50% stijgt ben je alsnog niet slim bezig geweest.![]()
Als we naar de doemdenkers hier zouden luisteren zou men eigenlijk al vanaf 2002 geen huis meer moeten gekocht hebben omdat er toendertijd ook al een overwaardering was.
Blijf dan maar fijn nog 10 jaar bij je ouders wonen.
Van wie moet dat?quote:Op woensdag 22 mei 2013 12:05 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Als je huur minder is dan het bedrag waarmee de huizenprijzen dalen in je stad dan is het idd interessant om te huren. Huizenprijzen moet nog 30% naar beneden.
Fijn dat je daar blij van wordt.quote:Op woensdag 22 mei 2013 12:09 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Ik huur lekker en kijk elke maand blij op als de huizenprijzen weer zijn gedaald.
Daar ben ik blij om. Ik heb gekocht op de top en mij interesseer het geen ruk. Dat is nog leuker.quote:Op woensdag 22 mei 2013 12:09 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Ik huur lekker en kijk elke maand blij op als de huizenprijzen weer zijn gedaald.
Leuk, maar wat schiet je er mee op als de waarde van je huis 30k de komende 8 jaar daalt terwijl jij de aflopende 30k van je huis gaat afbetalen ? Nu kopen is gewoon niet verstandig. Ik wacht netjes nog een aantal jaar en ga dan ook de huizenmarkt op. Met name in het hogere segment zijn er de afgelopen jaren, nog steeds, zijn er tonnen vanaf gedropt.quote:Op woensdag 22 mei 2013 12:18 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Fijn dat je daar blij van wordt.![]()
Mijn netto lasten zijn nu gezakt tot 170 euro per maand (exclusief 100 euro VVE) , daar word ik toch veel vrolijker van, dat nu nog 8 a 9 jaar te gaan (met gediscipilineerde aflossingen) mijn woonlasten tot 0 euro per maand gedaald zijn.
De rente zal niet zo ver stijgen, en in 2002 was er inderdaad een overwaardering. Die is er nu nog steeds.quote:Op woensdag 22 mei 2013 12:08 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En als in de tussentijd de rente met 50% stijgt ben je alsnog niet slim bezig geweest.![]()
Als we naar de doemdenkers hier zouden luisteren zou men eigenlijk al vanaf 2002 geen huis meer moeten gekocht hebben omdat er toendertijd ook al een overwaardering was.
Blijf dan maar fijn nog 10 jaar bij je ouders wonen.
De waarde wordt bepaald door payability , en als mensen geen hypotheek krijgen dan blijft het dalen, simpel, want verkopers zijn er altijdquote:Op woensdag 22 mei 2013 12:55 schreef NY_aannemer het volgende:
[..]
De rente zal niet zo ver stijgen, en in 2002 was er inderdaad een overwaardering. Die is er nu nog steeds.
Das wel een beetje triest hoor. Als je huurt en je vindt het wel prima zo, waarom moet je dan zo nodig bij opkijken als de huizenprijzen weer zijn gedaald? Zodat je straks (denkt te kunnen) kunt kopen.quote:Op woensdag 22 mei 2013 12:09 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Buy low sell high.quote:Op woensdag 22 mei 2013 13:12 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Das wel een beetje triest hoor. Als je huurt en je vindt het wel prima zo, waarom moet je dan zo nodig bij opkijken als de huizenprijzen weer zijn gedaald? Zodat je straks (denkt te kunnen) kunt kopen.
Daarbij, als huren zo allemachtig prachtig is, waarom zou je dan uberhaupt willen kopen, ongeacht wat de prijzen doen? En als dat zo is, waarom zou je dan blij opkijken?
ach ja, jij bent er een in de categorie speculeren. Proberen makkelijk winst te maken ipv gewoon lekker te wonen. Succes daarmeequote:
Ik neem aan dat Paulie straks lekker wil verdienen aan huizen. En terecht. Het is nu niet verstandig om te kopen. Waarom? Waarde van een huis daalt nog steeds, de statistische kans dat het over een 3 jaar meer waard is in vergelijking met nu is niet groot.quote:Op woensdag 22 mei 2013 13:12 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Das wel een beetje triest hoor. Als je huurt en je vindt het wel prima zo, waarom moet je dan zo nodig bij opkijken als de huizenprijzen weer zijn gedaald? Zodat je straks (denkt te kunnen) kunt kopen.
Daarbij, als huren zo allemachtig prachtig is, waarom zou je dan uberhaupt willen kopen, ongeacht wat de prijzen doen? En als dat zo is, waarom zou je dan blij opkijken?
Dus ook jij geeft hiermee aan dat je huizen als een speculatieobject ziet en niet iets als een goed om in te wonen. Dat kan maar de meeste mensen kopen toch echt een huis om in te wonen.quote:
De categorie lekker wonen is ook wat korte termijn. Helaas zijn er de afgelopen jaren ook wel een aantal mensen wakker geworden met een te grote hypotheek, die met een rest schuld zouden zitten willen ze het nu verkopen.quote:Op woensdag 22 mei 2013 13:35 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
ach ja, jij bent er een in de categorie speculeren. Proberen makkelijk winst te maken ipv gewoon lekker te wonen. Succes daarmee
Lekker wonen in die zin is met name geschikt voor de mensen die 30+ en de eigen toekomst een beetje hebben opgegeven. Lekker settlen, huisje boompje beestje, gezin, kids en pa mag lekker aan het werk. Dat is net zo goed een bewuste keuze als speculeren met woningen. Wie weet kan Paulie wel zo veel verdienen met het kopen van huizen dat hij het direct in cash kan afbetalen? Wanneer de huizenmarkt relatief laag staat? Dan heeft hij toch echt het laatste woord.quote:Op woensdag 22 mei 2013 13:36 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dus ook jij geeft hiermee aan dat je huizen als een speculatieobject ziet en niet iets als een goed om in te wonen. Dat kan maar de meeste mensen kopen toch echt een huis om in te wonen.
De eigen toekomst een beetje hebben opgegeven. Nee, ruim na de 30+ nog steeds in een huurhuis zitten, gespannen te wachten op het moment om te kopen, om dan te beginnen met leven, das lekker wou je zeggen?quote:Op woensdag 22 mei 2013 13:39 schreef NY_aannemer het volgende:
[..]
Lekker wonen in die zin is met name geschikt voor de mensen die 30+ en de eigen toekomst een beetje hebben opgegeven. Lekker settlen, huisje boompje beestje, gezin, kids en pa mag lekker aan het werk. Dat is net zo goed een bewuste keuze als speculeren met woningen. Wie weet kan Paulie wel zo veel verdienen met het kopen van huizen dat hij het direct in cash kan afbetalen? Wanneer de huizenmarkt relatief laag staat? Dan heeft hij toch echt het laatste woord.
Voor beiden valt wel iets te zeggen. Waarom staan die 2 kampen eigenlijk zo tegen overelkaar?quote:Op woensdag 22 mei 2013 13:47 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
De eigen toekomst een beetje hebben opgegeven. Nee, ruim na de 30+ nog steeds in een huurhuis zitten, gespannen te wachten op het moment om te kopen, om dan te beginnen met leven, das lekker wou je zeggen?
Ik snap niet hoe je het hebt over eigen toekomst opgegeven, als mensen exact datgene doen wat ze voor ogen hebben. Dat jij dat niks vindt, prima, dat is je goed recht, maar om maar oeverloos te zitten wachten om 'straks' een grote klapper te maken is ook niet echt geweldig, gezien het voor het overgrote deel van de mensen daarbij blijft.
Ik kan nog steeds met gemak meerdere keren per jaar op vakantie naar verre bestemmingen, en ik hoef me over geld niet druk te maken.
Dat denk ik ook! Het is wachten tot we een meer capable figuur krijgen in plaats van onze jonko Blok.quote:Op woensdag 22 mei 2013 13:59 schreef Basp1 het volgende:
En als paulie nog kan sparen terwijl hij huurt moet het bijna wel een scheefhuurder zijn of hij moet op een studentenkamer blijven wonen.
Een huurder zit ook vast op zijn plek, als je het op die manier wil bekijken. Als je sociaal huurt en je wil verkassen ga je al gauw meer betalen, om over particuliere huur maar niet te spreken wat je dan betaald, dus wil je wat anders dan betekent dat meestal dat je beter wil, en beter is meestal ook duurder.quote:Op woensdag 22 mei 2013 14:02 schreef NY_aannemer het volgende:
[..]
Voor beiden valt wel iets te zeggen. Waarom staan die 2 kampen eigenlijk zo tegen overelkaar?
Ik bedoelde met eigen toekomst opgeven omdat er genoeg mensen die, nadat ze een huis hebben gekocht, toch wel vrij vast zitten aan de plek waar ze zitten. Een huis aanschaffen is een dusdanige grote uitgave dat je niet zo maar even je hele hebben en houwen gaat oppakken en vertrekt naar Hongarije.
Het is niet oeverloos wachten. De prijs van een woning staat binnen een maand echt niet hoger. Dan is het ook nu niet verstandig om een woning aan te schaffen. Misschien is dat ook wel de reden waarom er zo veel frustratie is in dit topic. De mensen die een huis hebben, zien dat de waarde omlaag wordt geschreeuwd. De huizenbezitters hier zijn wel snel op hun tenen getrapt.
Iets als pasen en pinksteren op één dag valt, maar dat geldt voor veel wensen hierquote:Op woensdag 22 mei 2013 14:03 schreef NY_aannemer het volgende:
[..]
Dat denk ik ook! Het is wachten tot we een meer capable figuur krijgen in plaats van onze jonko Blok.
Daar hebben ze ook IKEAS hoorquote:Op woensdag 22 mei 2013 14:02 schreef NY_aannemer het volgende:
Een huis aanschaffen is een dusdanige grote uitgave dat je niet zo maar even je hele hebben en houwen gaat oppakken en vertrekt naar Hongarije.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |