abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_126850723
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 10:07 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

ja, veel beter is huren inderdaad. Das de ideale manier om mensen als melkkoeien te vangen in een weiland. Daarna kun je ze gewoon lekker jaar na jaar meer melk laten afstaan, terwijl de koeien zelf er na een half leven lang melk afstaan helemaal niks voor terug krijgen.

Top idee!
Als je huur minder is dan het bedrag waarmee de huizenprijzen dalen in je stad dan is het idd interessant om te huren. Huizenprijzen moet nog 30% naar beneden.
pi_126850845
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 12:05 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Als je huur minder is dan het bedrag waarmee de huizenprijzen dalen in je stad dan is het idd interessant om te huren. Huizenprijzen moet nog 30% naar beneden.
En als in de tussentijd de rente met 50% stijgt ben je alsnog niet slim bezig geweest. :')

Als we naar de doemdenkers hier zouden luisteren zou men eigenlijk al vanaf 2002 geen huis meer moeten gekocht hebben omdat er toendertijd ook al een overwaardering was.

Blijf dan maar fijn nog 10 jaar bij je ouders wonen. :D
pi_126850887
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 12:08 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En als in de tussentijd de rente met 50% stijgt ben je alsnog niet slim bezig geweest. :')

Als we naar de doemdenkers hier zouden luisteren zou men eigenlijk al vanaf 2002 geen huis meer moeten gekocht hebben omdat er toendertijd ook al een overwaardering was.

Ik huur lekker en kijk elke maand blij op als de huizenprijzen weer zijn gedaald. :)
pi_126851044
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 12:05 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Van wie moet dat?
pi_126851187
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 12:09 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Ik huur lekker en kijk elke maand blij op als de huizenprijzen weer zijn gedaald. :)
Fijn dat je daar blij van wordt. ^O^

Mijn netto lasten zijn nu gezakt tot 170 euro per maand (exclusief 100 euro VVE) , daar word ik toch veel vrolijker van, dat nu nog 8 a 9 jaar te gaan (met gediscipilineerde aflossingen) mijn woonlasten tot 0 euro per maand gedaald zijn.
pi_126852472
quote:

[..]

Daar ben ik blij om. Ik heb gekocht op de top en mij interesseer het geen ruk. Dat is nog leuker.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 22 mei 2013 @ 12:54:10 #282
391065 NY_aannemer
Shut the fuck up and work!
pi_126852595
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 12:18 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Fijn dat je daar blij van wordt. ^O^

Mijn netto lasten zijn nu gezakt tot 170 euro per maand (exclusief 100 euro VVE) , daar word ik toch veel vrolijker van, dat nu nog 8 a 9 jaar te gaan (met gediscipilineerde aflossingen) mijn woonlasten tot 0 euro per maand gedaald zijn.
Leuk, maar wat schiet je er mee op als de waarde van je huis 30k de komende 8 jaar daalt terwijl jij de aflopende 30k van je huis gaat afbetalen ? Nu kopen is gewoon niet verstandig. Ik wacht netjes nog een aantal jaar en ga dan ook de huizenmarkt op. Met name in het hogere segment zijn er de afgelopen jaren, nog steeds, zijn er tonnen vanaf gedropt.
The world has no benefit of sad little crybabies
  woensdag 22 mei 2013 @ 12:55:23 #283
391065 NY_aannemer
pi_126852653
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 12:08 schreef Basp1 het volgende:

[..]

De rente zal niet zo ver stijgen, en in 2002 was er inderdaad een overwaardering. Die is er nu nog steeds.
pi_126852791
Ik wil geen rente betalen aan banken dat schiet ik er mee op, en aangezien ik toch het geld heb en nog steeds kan doen en laten wat ik wil met mijn leven zie ik niet in waarom ik dan maar nog meer zou gaan sparen. Aflossen levert mij meer op als sparen met de VRH.

Leuk dat jij wilt wachten maar zoals ik al eerder vermeld hadden we volgens de doemdenkers hier al 10 jaar moeten wachten . Als ik nog 10 jaar zou huren a 660 per maand ben ik meer kwijt dan dat er nog aan hypotheek open staat.
  woensdag 22 mei 2013 @ 13:12:11 #285
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_126853236
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 12:55 schreef NY_aannemer het volgende:

[..]

De rente zal niet zo ver stijgen, en in 2002 was er inderdaad een overwaardering. Die is er nu nog steeds.
De waarde wordt bepaald door payability , en als mensen geen hypotheek krijgen dan blijft het dalen, simpel, want verkopers zijn er altijd
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
  Moderator woensdag 22 mei 2013 @ 13:12:30 #286
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_126853251
quote:

[..]

Das wel een beetje triest hoor. Als je huurt en je vindt het wel prima zo, waarom moet je dan zo nodig bij opkijken als de huizenprijzen weer zijn gedaald? Zodat je straks (denkt te kunnen) kunt kopen.

Daarbij, als huren zo allemachtig prachtig is, waarom zou je dan uberhaupt willen kopen, ongeacht wat de prijzen doen? En als dat zo is, waarom zou je dan blij opkijken?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_126853842
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 13:12 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Das wel een beetje triest hoor. Als je huurt en je vindt het wel prima zo, waarom moet je dan zo nodig bij opkijken als de huizenprijzen weer zijn gedaald? Zodat je straks (denkt te kunnen) kunt kopen.

Daarbij, als huren zo allemachtig prachtig is, waarom zou je dan uberhaupt willen kopen, ongeacht wat de prijzen doen? En als dat zo is, waarom zou je dan blij opkijken?
Buy low sell high.
  Moderator woensdag 22 mei 2013 @ 13:35:03 #288
16180 crew  CoolGuy
pi_126854089
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 13:28 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Buy low sell high.
ach ja, jij bent er een in de categorie speculeren. Proberen makkelijk winst te maken ipv gewoon lekker te wonen. Succes daarmee :)
  woensdag 22 mei 2013 @ 13:35:45 #289
391065 NY_aannemer
pi_126854107
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 13:12 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik neem aan dat Paulie straks lekker wil verdienen aan huizen. En terecht. Het is nu niet verstandig om te kopen. Waarom? Waarde van een huis daalt nog steeds, de statistische kans dat het over een 3 jaar meer waard is in vergelijking met nu is niet groot.

Het is wachten tot het kabinet weg is en we een vervanger krijgen voor Blok. Of stel de economie trekt aan, en de consument begint eindelijk weer uit te geven. Misschien wordt het dan weer verstandig. Maar zolang de rente laag staat, blijven bedrijven mensen ontslaan en halen liever goedkoop kapitaal uit andere landen, zal de werkloosheid blijven stijgen, met lagere uitkeringen etc. zal de woningmarkt niet ten goede komen.
pi_126854133
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 13:28 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Buy low sell high.
Dus ook jij geeft hiermee aan dat je huizen als een speculatieobject ziet en niet iets als een goed om in te wonen. Dat kan maar de meeste mensen kopen toch echt een huis om in te wonen. :D
  woensdag 22 mei 2013 @ 13:36:59 #291
391065 NY_aannemer
pi_126854153
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 13:35 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

ach ja, jij bent er een in de categorie speculeren. Proberen makkelijk winst te maken ipv gewoon lekker te wonen. Succes daarmee :)
De categorie lekker wonen is ook wat korte termijn. Helaas zijn er de afgelopen jaren ook wel een aantal mensen wakker geworden met een te grote hypotheek, die met een rest schuld zouden zitten willen ze het nu verkopen.

En maar lekker blijven wonen ...
  woensdag 22 mei 2013 @ 13:39:09 #292
391065 NY_aannemer
pi_126854252
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 13:36 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dus ook jij geeft hiermee aan dat je huizen als een speculatieobject ziet en niet iets als een goed om in te wonen. Dat kan maar de meeste mensen kopen toch echt een huis om in te wonen. :D
Lekker wonen in die zin is met name geschikt voor de mensen die 30+ en de eigen toekomst een beetje hebben opgegeven. Lekker settlen, huisje boompje beestje, gezin, kids en pa mag lekker aan het werk. Dat is net zo goed een bewuste keuze als speculeren met woningen. Wie weet kan Paulie wel zo veel verdienen met het kopen van huizen dat hij het direct in cash kan afbetalen? Wanneer de huizenmarkt relatief laag staat? Dan heeft hij toch echt het laatste woord.
  Moderator woensdag 22 mei 2013 @ 13:47:57 #293
16180 crew  CoolGuy
pi_126854640
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 13:39 schreef NY_aannemer het volgende:

[..]

Lekker wonen in die zin is met name geschikt voor de mensen die 30+ en de eigen toekomst een beetje hebben opgegeven. Lekker settlen, huisje boompje beestje, gezin, kids en pa mag lekker aan het werk. Dat is net zo goed een bewuste keuze als speculeren met woningen. Wie weet kan Paulie wel zo veel verdienen met het kopen van huizen dat hij het direct in cash kan afbetalen? Wanneer de huizenmarkt relatief laag staat? Dan heeft hij toch echt het laatste woord.
De eigen toekomst een beetje hebben opgegeven. Nee, ruim na de 30+ nog steeds in een huurhuis zitten, gespannen te wachten op het moment om te kopen, om dan te beginnen met leven, das lekker wou je zeggen?

Ik snap niet hoe je het hebt over eigen toekomst opgegeven, als mensen exact datgene doen wat ze voor ogen hebben. Dat jij dat niks vindt, prima, dat is je goed recht, maar om maar oeverloos te zitten wachten om 'straks' een grote klapper te maken is ook niet echt geweldig, gezien het voor het overgrote deel van de mensen daarbij blijft.

Ik kan nog steeds met gemak meerdere keren per jaar op vakantie naar verre bestemmingen, en ik hoef me over geld niet druk te maken.
pi_126855142
En als paulie nog kan sparen terwijl hij huurt moet het bijna wel een scheefhuurder zijn of hij moet op een studentenkamer blijven wonen. :+
  woensdag 22 mei 2013 @ 14:02:36 #295
391065 NY_aannemer
pi_126855247
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 13:47 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

De eigen toekomst een beetje hebben opgegeven. Nee, ruim na de 30+ nog steeds in een huurhuis zitten, gespannen te wachten op het moment om te kopen, om dan te beginnen met leven, das lekker wou je zeggen?

Ik snap niet hoe je het hebt over eigen toekomst opgegeven, als mensen exact datgene doen wat ze voor ogen hebben. Dat jij dat niks vindt, prima, dat is je goed recht, maar om maar oeverloos te zitten wachten om 'straks' een grote klapper te maken is ook niet echt geweldig, gezien het voor het overgrote deel van de mensen daarbij blijft.

Ik kan nog steeds met gemak meerdere keren per jaar op vakantie naar verre bestemmingen, en ik hoef me over geld niet druk te maken.
Voor beiden valt wel iets te zeggen. Waarom staan die 2 kampen eigenlijk zo tegen overelkaar?

Ik bedoelde met eigen toekomst opgeven omdat er genoeg mensen die, nadat ze een huis hebben gekocht, toch wel vrij vast zitten aan de plek waar ze zitten. Een huis aanschaffen is een dusdanige grote uitgave dat je niet zo maar even je hele hebben en houwen gaat oppakken en vertrekt naar Hongarije.

Het is niet oeverloos wachten. De prijs van een woning staat binnen een maand echt niet hoger. Dan is het ook nu niet verstandig om een woning aan te schaffen. Misschien is dat ook wel de reden waarom er zo veel frustratie is in dit topic. De mensen die een huis hebben, zien dat de waarde omlaag wordt geschreeuwd. De huizenbezitters hier zijn wel snel op hun tenen getrapt.
  woensdag 22 mei 2013 @ 14:03:13 #296
391065 NY_aannemer
pi_126855265
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 13:59 schreef Basp1 het volgende:
En als paulie nog kan sparen terwijl hij huurt moet het bijna wel een scheefhuurder zijn of hij moet op een studentenkamer blijven wonen. :+
Dat denk ik ook! Het is wachten tot we een meer capable figuur krijgen in plaats van onze jonko Blok.
  Moderator woensdag 22 mei 2013 @ 14:07:47 #297
16180 crew  CoolGuy
pi_126855459
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 14:02 schreef NY_aannemer het volgende:

[..]

Voor beiden valt wel iets te zeggen. Waarom staan die 2 kampen eigenlijk zo tegen overelkaar?

Ik bedoelde met eigen toekomst opgeven omdat er genoeg mensen die, nadat ze een huis hebben gekocht, toch wel vrij vast zitten aan de plek waar ze zitten. Een huis aanschaffen is een dusdanige grote uitgave dat je niet zo maar even je hele hebben en houwen gaat oppakken en vertrekt naar Hongarije.

Het is niet oeverloos wachten. De prijs van een woning staat binnen een maand echt niet hoger. Dan is het ook nu niet verstandig om een woning aan te schaffen. Misschien is dat ook wel de reden waarom er zo veel frustratie is in dit topic. De mensen die een huis hebben, zien dat de waarde omlaag wordt geschreeuwd. De huizenbezitters hier zijn wel snel op hun tenen getrapt.
Een huurder zit ook vast op zijn plek, als je het op die manier wil bekijken. Als je sociaal huurt en je wil verkassen ga je al gauw meer betalen, om over particuliere huur maar niet te spreken wat je dan betaald, dus wil je wat anders dan betekent dat meestal dat je beter wil, en beter is meestal ook duurder.

Nee, maar je weet ook niet wanneer de bodem is bereikt. Dan stabiliseert de prijs zich voor even, of zo lijkt het, jij koopt gauw want je denkt, hey! kassa! en dan zakt de prijs weer verder. Jij slaat je dan voor je kop, want jij hebt alleen maar winst in je hoofd. Iemand die koopt om te wonen ligt daar niet wakker van, want dat verlies doet er niet toe aangezien die persoon wil blijven wonen waar ie woont. Hij wil niet weg en dus hoeft hij ook geen verlies te nemen.

Op het moment dat de prijzen zouden weer gaan stijgen van de huizen, stijgt de prijs van de koper zn huis ook. Het is wel heel makkelijk wat je doet natuurlijk, de koper afschilderen als iemand met lange tenen, maar iets dergelijks kun je net zo makkelijk ook roepen over de huurder, dat weet jij ook wel, dus het is een beetje kinderachtig om op die toer verder te gaan, vind je ook niet?
pi_126855521
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 14:03 schreef NY_aannemer het volgende:

[..]

Dat denk ik ook! Het is wachten tot we een meer capable figuur krijgen in plaats van onze jonko Blok.
Iets als pasen en pinksteren op één dag valt, maar dat geldt voor veel wensen hier :)
pi_126855564
quote:
2s.gif Op woensdag 22 mei 2013 12:13 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Van wie moet dat?
Nou weten we dat nog steeds niet. Jammer hoor.
  woensdag 22 mei 2013 @ 14:09:50 #300
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_126855575
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 14:02 schreef NY_aannemer het volgende:

Een huis aanschaffen is een dusdanige grote uitgave dat je niet zo maar even je hele hebben en houwen gaat oppakken en vertrekt naar Hongarije.
Daar hebben ze ook IKEAS hoor
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')