abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_126557292
De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt!
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), vis (liefst ook veel), vlees, en koolhydraten (niet teveel en vooral niet veel suiker). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Topicreeks: Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
compact en kleverig.
pi_126557317
Weer de lapo! Was niet de bedoeling...
compact en kleverig.
  Vis een optie? woensdag 15 mei 2013 @ 22:20:54 #3
70532 loveli
N
pi_126557345
Minder fokken, meer Jilliannen :')
crap in = crap out
pi_126557446
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 22:20 schreef loveli het volgende:
Minder fokken, meer Jilliannen :')
whehe, nu zou ik daar niet aan moeten denken, ik ga zo naar bed!
compact en kleverig.
  woensdag 15 mei 2013 @ 22:29:40 #5
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_126557953
*trilarmpjes*

Gisteren wegens buikauw e.d. combat gemist, voelde faalhazig, nu pump gedaan, ergo trilarmpjes, wel tevree :7
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_126560189
Meh, wat een vervelende emo dingen hier. Dido: je gebt al veel aanbod gehad voor dm/pm, maar dat mag alsnog ook hier als je dat wilt. Sterkte :*

En ook voor andere mensen die zich meh voelen :*

Yogales was heerlijk. Heb de pit van docente echt gemist O+
pi_126561872
Toch wel een blanke pit, hoop ik? :{w
Ja doei.
  woensdag 15 mei 2013 @ 23:40:25 #8
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_126562725
Wat ik mij wel eens afvraag is waarom ze op middelbare scholen geen groepslessen a la combat geven! Ik dacht altijd dat ik slecht was in ALLES wat met lichamelijke beweging te maken had, tot ik groepslesjes ging doen en bleek dat ik best okay kon meekomen (ben geen Jillian, maar dat hoeft ook niet :P).

Over een bokspringen terwijl de rest van de groep kijkt of teams laten kiezen voor balsporten was daarentegen mega-bleh, ik durfde ook niks oO<

Maar goed, wat weet ik van didactiek: geen bal :+

Bedtijd!
  Vis een optie? woensdag 15 mei 2013 @ 23:41:34 #9
70532 loveli
N
pi_126562795
Groepen verdelen - nooit laten kiezen, gewoon nummeren.
crap in = crap out
  woensdag 15 mei 2013 @ 23:42:20 #10
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_126562836
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 23:41 schreef loveli het volgende:
Groepen verdelen - nooit laten kiezen, gewoon nummeren.
Jamaar dan was het weer oneerlijk ofzo, want dan had bijv. 1 groep alle slechte sporters :+
  Vis een optie? woensdag 15 mei 2013 @ 23:44:20 #11
70532 loveli
N
pi_126562953
Hoe kan nummeren nou oneerlijk zijn? Dan wordt het toch juist random? Die volleybalmeiden die altijd met elkaar gingen als we moesten volleyballen :') :r
crap in = crap out
  Vis een optie? woensdag 15 mei 2013 @ 23:46:03 #12
70532 loveli
N
pi_126563063
Na m'n groeispurt was ik opeens een stuk beter in basketbal *)
crap in = crap out
  woensdag 15 mei 2013 @ 23:54:25 #13
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_126563622
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 23:44 schreef loveli het volgende:
Hoe kan nummeren nou oneerlijk zijn? Dan wordt het toch juist random? Die volleybalmeiden die altijd met elkaar gingen als we moesten volleyballen :') :r
Oh bij ons werd veelal op kwaliteit gekozen, of soms uit meelij :+ Dus ik was veelal een van de eersten of een van de laatsten :D

Nuja, bedtijd :+
pi_126564183
Hmm, apart om te lezen dat zoveel mensen hulp van een psych nodig hebben. Ik heb zelf een jaar of 3 ook wel dipje gehad, daardoor ook studievertraging opgelopen. Ik heb nooit bij een psych gelopen, achteraf had dat geen kwaad gekund. Ik ben er wel stabieler uitgekomen. Ik ken mezelf nu beter en weet ook dat ik niet mijn problemen voor mezelf moet houden. Het helpt om erover te praten met iemand, dan lijken problemen soms ineens heel anders dan in je hoofd.

Nu thuis, dus even tas inpakken voor morgen, heb t gevoel dat ik de helft vergeet.
Trouwens, meisje van laatst wil nu ineens wel afspreken. Nou, ik ben er nu wel klaar mee. Misschien ben ik af en toe wel te rechtlijnig, maar dit gaat nooit werken. Geen zin/tijd om mijn tijd te verknooien met allemaal gedoe.
Nouja, ook tijd om te gaan slapen nu. Trusten slankies!
  Vis een optie? donderdag 16 mei 2013 @ 00:59:07 #15
70532 loveli
N
pi_126566406
Dus 3 dagen geleden was ze zo leuk dat je er vol voor wilde gaan en nu is het gedoe dat niet gaat werken? Don't get it..
crap in = crap out
pi_126567166
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 00:59 schreef loveli het volgende:
Dus 3 dagen geleden was ze zo leuk dat je er vol voor wilde gaan en nu is het gedoe dat niet gaat werken? Don't get it..
Haha nee dat niet, zit wel wat meer tijd tussen dan 3 dagen, Li :D
Ik merkte al een tijdje dat t vooral van mijn kant kwam. Zij was ook opeens tijdje (een ruime week ofzo) niet te bereiken wat ik best raar vond. Liet niks meer van zich horen ineens.
Als ze onbereikbaar wil zijn, dan mag ze dat nu ook blijven wmb. Dat was vorige week dus, toen was ik er wel klaar mee. Ik vond haar eerst erg leuk, maar dat betekent niet dat ze me slecht kan behandelen. Ik vond het lastig, maar wel de verstandigste optie om dan maar helemaal het contact te verbreken.

En nu echt slapen!
  Vis een optie? donderdag 16 mei 2013 @ 06:35:24 #17
70532 loveli
N
pi_126569247
Mogge :O
crap in = crap out
pi_126569267
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 06:35 schreef loveli het volgende:
Morgen!

85mc, waarschijnlijk maar beter. Als je geen interesse meer toont, word je zo te lezen ineens wel weer interessant. Dat lijkt me niet de bedoeling,

Ooit, rond mijn 18/19e, was ik ook zo. Zodra ik wist dat ik een jongen kon 'krijgen', vond ik er niks meer aan. :')
pi_126569419
Mogge!
Lijstje van gister is uiteindelijk geworden
O dubbele boterham pindakaas
T.appel, komkommersalade
L dubbele boterham omelet
T appel, glas lipton ice tea green
D salade beef rendang
T yoghurt met muesli
pi_126569577
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 06:35 schreef loveli het volgende:
ik lees net dat jij de 100.000.000e post had hier :D

Heb je er nog wat voor gekregen? oO<
compact en kleverig.
  Vis een optie? donderdag 16 mei 2013 @ 07:55:34 #21
70532 loveli
N
pi_126569667
quote:
1s.gif Op donderdag 16 mei 2013 07:42 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

ik lees net dat jij de 100.000.000e post had hier :D

Heb je er nog wat voor gekregen? oO<
Ja. Veel te veel aandacht, een extra portie voorzichtigheid voor wat ik ooit nog neerplemp en een levenslang abo. T-shirt had ik ook kunnen krijgen, maar had ik niet echt heel veel behoefte aan.
crap in = crap out
  Vis een optie? donderdag 16 mei 2013 @ 07:55:57 #22
70532 loveli
N
pi_126569669
En een tagje.
crap in = crap out
pi_126569689
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 07:55 schreef loveli het volgende:

[..]

Ja. Veel te veel aandacht, een extra portie voorzichtigheid voor wat ik ooit nog neerplemp en een levenslang abo. T-shirt had ik ook kunnen krijgen, maar had ik niet echt heel veel behoefte aan.
whehe, wel grappig dat ze dat ook nog doen.
En idd minder dat je zoveel aandacht krijgt en in de spotlights staat. Kan me voorstellen dat je daar voorzichtiger van wordt.
compact en kleverig.
  Vis een optie? donderdag 16 mei 2013 @ 08:10:53 #24
70532 loveli
N
pi_126569785
Tig mensen die op die post hunten en ik maak 'em :') Had mijn portie heel graag aan fikkie gegeven.
crap in = crap out
pi_126569918
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 07:55 schreef loveli het volgende:

[..]

_O-
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')