Goede bedoelingen ... Welke weg was daar ook al weer mee geplaveid?quote:Op woensdag 15 mei 2013 23:06 schreef opgebaarde het volgende:
Averechts? Averechts?
En we hebben het hier over brave burgers, met goede bedoelingen in ieder geval. Niet over Ajax supporters die door het lint gaan zodra ze een pet zien
Die zaak heet de Schiedammer Parkmoordquote:Op woensdag 15 mei 2013 23:05 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Fouten worden vaker gemaakt bij het opsporingsapparaat en de politie is behoorlijk hardnekkig en leert niet heel snel. Herinner je je de zaak Cees B? Daar ging het ook fout in het opsporingsonderzoek. Drie belangrijke punten waar het daar fout in ging. Ten eerste hielp Cees B. een van de slachtoffers, een jongetje. Alleen een van de opsporingsambtenaren herkende hem, omdat Cees B. viel op jonge mensen en die politieambtenaar wist dat (iets uit het verleden tussen die twee). Hierdoor werd Cees B. verdachte van de moord op Nienke op basis van deze verdenking. Ten tweede bekende Cees B. de moord. Later bleek dat hij die moord had bekend omdat hij uren en wekenlang was ondervraagd, hij kreeg zelfs sterke koffie voorgeschoteld waardoor er van slapen weinig kwam. Hij was op een gegeven moment helemaal gesloopt door de verhoren, weinig slaap dat hij maar bekende om ervanaf te zijn. Ten derde waar het fout bij ging is dat de lijkzak waar het lijk in ging van het meisje opengelaten werd, waardoor er andere DNA bij kwam. Door een opeenstapeling van fouten in het onderzoek, heeft Cees B. tien jaar onterecht vastgezeten. Daarom zou het mij weinig verbazen als ook bij de opsporing van deze jongens het ene en andere verkeerd gaat. Waar mensen werken worden er fouten gemaakt. Er is nu ook al het ene en andere te doen geweest om de brief die de vader had achtergelaten vernam ik? De vraag is waarom de politie dat pas na een week dat naar buiten brengt? Tja. Pas later kan het handelen van de politie/het OM worden geavaleerd. Weet niet meer de naam van het orgaan die de nacontrole op zich neemt, maar met die aanwijzingen door dat orgaan wordt door de politie heel weinig mee gedaan. Ik draaf door.
Dat Twitter gedoe gaat langs me heen, de politie informatie is wat warrig met sommige dingen.quote:Op woensdag 15 mei 2013 23:05 schreef _The_General_ het volgende:
Die mensen achter JulianRubenNL op twitter doen echt meer kwaad dan goed. Met hun "interne spraakverwarringen" enzo. Aandachtsgeile types!
Sommigen wel, sommigen niet.. Iemand verwoordde het bij HvNL zo toen hem gevraagd werd of hij zich had verhard voor het geval dat: "Nee. Ik hoop dat we wat vinden, ik hoop alleen dat ik het niet vindt".quote:Op woensdag 15 mei 2013 23:05 schreef Noelle06 het volgende:
[..]
Sensatie zoekers maar o als ze echt een lijk tegen komen.
Realiseren ze zich dat wel.
Yes, dat klopt.quote:Op woensdag 15 mei 2013 23:08 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Die zaak heet de Schiedammer Parkmoord
Helemaal niets verdachts?quote:Op woensdag 15 mei 2013 23:08 schreef Waaghals het volgende:
Vandaag heerlijk door het bos gelopen. Echt een mooie dag.
Helaas niks gevonden, is toch net alsof je met een leeg eiermandje thuis komt op eerste Paasdag
De politiewoordvoerder heeft aangegeven dat ze niks bewust achterhouden aangezien er zeer waarschijnlijk geen proces zal volgen waar ze rekening mee moeten houden en zouden kunnen frustreren.quote:Op woensdag 15 mei 2013 23:05 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Fouten worden vaker gemaakt bij het opsporingsapparaat en de politie is behoorlijk hardnekkig en leert niet heel snel. Herinner je je de zaak Cees B? Daar ging het ook fout in het opsporingsonderzoek. Drie belangrijke punten waar het daar fout in ging. Ten eerste hielp Cees B. een van de slachtoffers, een jongetje. Alleen een van de opsporingsambtenaren herkende hem, omdat Cees B. viel op jonge mensen en die politieambtenaar wist dat (iets uit het verleden tussen die twee). Hierdoor werd Cees B. verdachte van de moord op Nienke op basis van deze verdenking. Ten tweede bekende Cees B. de moord. Later bleek dat hij die moord had bekend omdat hij uren en wekenlang was ondervraagd, hij kreeg zelfs sterke koffie voorgeschoteld waardoor er van slapen weinig kwam. Hij was op een gegeven moment helemaal gesloopt door de verhoren, weinig slaap dat hij maar bekende om ervanaf te zijn. Ten derde waar het fout bij ging is dat de lijkzak waar het lijk in ging van het meisje opengelaten werd, waardoor er andere DNA bij kwam. Door een opeenstapeling van fouten in het onderzoek, heeft Cees B. tien jaar onterecht vastgezeten. Daarom zou het mij weinig verbazen als ook bij de opsporing van deze jongens het ene en andere verkeerd gaat. Waar mensen werken worden er fouten gemaakt. Er is nu ook al het ene en andere te doen geweest om de brief die de vader had achtergelaten vernam ik? De vraag is waarom de politie dat pas na een week dat naar buiten brengt? Tja. Pas later kan het handelen van de politie/het OM worden geavaleerd. Weet niet meer de naam van het orgaan die de nacontrole op zich neemt, maar met die aanwijzingen door dat orgaan wordt door de politie heel weinig mee gedaan. Ik draaf door.
In HvNL zeiden ze dat de politie nog eens goed gaat kijken naar de tijd van de camera in Leersum.quote:Op woensdag 15 mei 2013 23:09 schreef sig000 het volgende:
[..]
Dat Twitter gedoe gaat langs me heen, de politie informatie is wat warrig met sommige dingen.
ehummmmquote:Op woensdag 15 mei 2013 23:11 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
In HvNL zeiden ze dat de politie nog eens goed gaat kijken naar de tijd van de camera in Leersum.
Ik wil niet rot doen, maar hoe lang kan dat nu duren?
Normaal paar minuten maar blijkbaar is het wat ingewikkelder?quote:Op woensdag 15 mei 2013 23:11 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
In HvNL zeiden ze dat de politie nog eens goed gaat kijken naar de tijd van de camera in Leersum.
Ik wil niet rot doen, maar hoe lang kan dat nu duren?
Ik kom regelmatig met me kids in de bossen daar en Austerlitz de speeltuin.quote:Op woensdag 15 mei 2013 23:09 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Sommigen wel, sommigen niet.. Iemand verwoordde het bij HvNL zo toen hem gevraagd werd of hij zich had verhard voor het geval dat: "Nee. Ik hoop dat we wat vinden, ik hoop alleen dat ik het niet vindt".
Ze hebben er nu speciale opgeleide mariniers op gezet. Laten we hopen dat ze snel worden gevonden, zodat de nabestaanden het een plekje kunnen geven.quote:Op woensdag 15 mei 2013 23:10 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
De politiewoordvoerder heeft aangegeven dat ze niks bewust achterhouden aangezien er zeer waarschijnlijk geen proces zal volgen waar ze rekening mee moeten houden en zouden kunnen frustreren.
En is nu niet belangrijker dat de lichamen gevonden worden waar de zeer zeer zeer waarschijnlijke dader allang bekend is en waar het nooit tot een strafproces zal leiden. Hoe langer het duurt, hoe kleiner de kans dat ze gevonden worden in het enorme gebied...
Dat doen ze dus wel. Zoals het tijdstip van overlijden, de maaginhoud, de afscheidsbrief, of de kinderen op de achtergrond gehoord zijn tijdens het telefoongesprek etc.quote:Op woensdag 15 mei 2013 23:10 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
De politiewoordvoerder heeft aangegeven dat ze niks bewust achterhouden aangezien er zeer waarschijnlijk geen proces zal volgen waar ze rekening mee moeten houden en zouden kunnen frustreren.
En is nu niet belangrijker dat de lichamen gevonden worden waar de zeer zeer zeer waarschijnlijke dader allang bekend is en waar het nooit tot een strafproces zal leiden. Hoe langer het duurt, hoe kleiner de kans dat ze gevonden worden in het enorme gebied...
Kan me goed voorstellen....quote:Op woensdag 15 mei 2013 23:12 schreef Noelle06 het volgende:
[..]
Ik kom regelmatig met me kids in de bossen daar en Austerlitz de speeltuin.
Maar vermijd het even komende dagen/ weken.
Mensen zijn verzot op die paragnosten.twitter:JulianRubenNL twitterde op woensdag 15-05-2013 om 23:06:13@sandravanbuuren Worden wel ingezet, helpen ook mee zoals Peter vd Hurk. Maar elke paragnost beweerd wat anders. reageer retweet
Je weet maar nooit, wie weet liggen ze in de zandbak.quote:Op woensdag 15 mei 2013 23:12 schreef Noelle06 het volgende:
[..]
Met die kaart komen duurde ook heel lang, terwijl exact dezelfde kaart bijna 24 uur daarvoor al bij Vermist getoond was (kijk maar na via Uitzending Gemist). Ik snap dat niet.quote:Op woensdag 15 mei 2013 23:12 schreef sig000 het volgende:
[..]
Normaal paar minuten maar blijkbaar is het wat ingewikkelder?
Loverboy, next.quote:Op woensdag 15 mei 2013 23:15 schreef Piperidine het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)erdam_vermist__.html
Kan me er iets bij voorstellen. Je wil niet dat je kinderen misschienquote:Op woensdag 15 mei 2013 23:12 schreef Noelle06 het volgende:
[..]
Het mag dan wel goedbedoeld zijn, maar ik gok dat die roedel kortharige huisvrouwen met wandelschoenen en regenjas zo ongeveer furieus wordt als je ze het zoeken werkelijk zou verbieden.quote:Op woensdag 15 mei 2013 23:06 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Averechts? Averechts?
En we hebben het hier over brave burgers, met goede bedoelingen in ieder geval. Niet over Ajax supporters die door het lint gaan zodra ze een pet zien
"maar elke paragnost beweert wat anders"quote:Op woensdag 15 mei 2013 23:14 schreef moeke1 het volgende:
Mensen zijn verzot op die paragnosten.twitter:JulianRubenNL twitterde op woensdag 15-05-2013 om 23:06:13@sandravanbuuren Worden wel ingezet, helpen ook mee zoals Peter vd Hurk. Maar elke paragnost beweerd wat anders. reageer retweet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |