Vraag maar raak zou ik zeggenquote:Op woensdag 15 mei 2013 21:12 schreef Conclusion het volgende:
[..]
eerst ff nieuwe topic aanmaken geef op deze maar geen reactie meer, maar bij nieuwe.
zou daar graag meer over willen weten JA ik weet wel ong wat het is..
àháá, ja die ken ik.. Maar dat is niet de enige bron die ik heb hoor..quote:
Cool, niet het antwoord op mijn vraag, maar wel dat ik nu iets extras weet over wat ze na hun tijd bij het KCT kunnen doen..quote:Op woensdag 15 mei 2013 21:28 schreef Spanky78 het volgende:
Ik heb wel eens survivalcursus van een sergeant majoor (instructeur) van het KCT gehad. Helaas mocht hij niets vertellen over wat hij precies had gedaan. Hij kon wel vertellen dat hij zowel in irak als afghanistan operationeel was geweest...
Ze hebben als ik het goed herinner bij het KCT kikvorsen (duikers), para's en nog iets, ik dacht verkenners oid. Ze trainen heel veel. En ook best heftig, in alle onherbergzame gebieden: sneeuw, ijs, woestijn, jungle. Hij had wel wat leuke verhalen over training die ze deden; navigatie en survival enzo.
Het was voor hem best lastig om aan 'burgers' zoals wij een leuke training te geven, maar het was supertof en leerzaam (en hard werken).
Niets hoor. Hij is weer terug gegaan bij het korps, burgerwereld was niet zijn ding. Was compelet beroepsgedeformeerd.quote:Op woensdag 15 mei 2013 21:34 schreef Conclusion het volgende:
[..]
Cool, niet het antwoord op mijn vraag, maar wel dat ik nu iets extras weet over wat ze na hun tijd bij het KCT kunnen doen..
Ja dit zit erin dat dat kan gebeuren, ofdat zoiets nou met een smiley kan weet ik niet..... maar, dan zal het voor hem dan denk maar iets achter een bureau worden.. Bij het KCTquote:Op woensdag 15 mei 2013 21:35 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Niets hoor. Hij is weer terug gegaan bij het korps, burgerwereld was niet zijn ding. Was compelet beroepsgedeformeerd.
You got my attention?quote:Op woensdag 15 mei 2013 21:30 schreef Andyy het volgende:
Er zijn/waren wel een aantal ex-SF actief hier..
Ik denk dat je na je 40e niet graag in het veld zit te rennenquote:Op woensdag 15 mei 2013 21:38 schreef Conclusion het volgende:
[..]
Ja dit zit erin dat dat kan gebeuren, ofdat zoiets nou met een smiley kan weet ik niet..... maar, dan zal het voor hem dan denk maar iets achter een bureau worden.. Bij het KCT![]()
( Welk van de 2 smileys weet ik niet :p )....
Sergeant majoor, instructeur dus. Hij was geloof ik net 40 gepasseerd. Hij was nog niet zo heel lang niet meer echt actief. Afghanistan was hij nog actief.. (dat mochten we wel weten want dat was bekend blijkbaar).,quote:Op woensdag 15 mei 2013 21:42 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Ik denk dat je na je 40e niet graag in het veld zit te rennen
Misschien nog Adjudant-Onderofficier en/of Majoor en dan heeft die het goed hoor..quote:Op woensdag 15 mei 2013 21:45 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Sergeant majoor, instructeur dus. Hij was geloof ik net 40 gepasseerd. Hij was nog niet zo heel lang niet meer echt actief. Afghanistan was hij nog actief.. (dat mochten we wel weten want dat was bekend blijkbaar).,
Dat is ook beter, het lijkt mij een beetje ''onrespectvol'' om ze hier heen te lokken en informatie eruit proberen te krijgen. Niet dat zo snel bij dat soort mensen zal lukken, maar toch...quote:Op woensdag 15 mei 2013 21:53 schreef Andyy het volgende:
[..]
Ja, ik ga ze niet opnoemen. Als ze nog actief zijn mogen ze zich zelf melden.
Nah, volgens mij kon hij niet hoger zoals ik begreep. Dan oest je nog een hogere officiersopleiding doen, kma ofz?quote:Op woensdag 15 mei 2013 21:57 schreef Conclusion het volgende:
[..]
Misschien nog Adjudant-Onderofficier en/of Majoor en dan heeft die het goed hoor..
In iedergeval - als ze die rangen daar ook hebben. Bij KCT.
Ja dacht ik ook, maar dat zijn van die dingen waar ik niet veel vanaf weet MAAR........quote:Op woensdag 15 mei 2013 22:00 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Nah, volgens mij kon hij niet hoger zoals ik begreep. Dan oest je nog een hogere officiersopleiding doen, kma ofz?
Nou, ze doen iig vanalles hebben eht druk, ook samen met special forces uit andere landen. Maar wat precies... is meestal geheim. Je hoort het pas als het mislukt met een grote knal, of als ze bin laden grijpen oid.quote:Op woensdag 15 mei 2013 22:03 schreef Conclusion het volgende:
[..]
Ja dacht ik ook, maar dat zijn van die dingen waar ik niet veel vanaf weet MAAR........
Back to where we started. Special Forces. Anders blijkt dit Topic anders uit te komen dan dat ik dacht en schiet het niet veel op :p
KCT is onderdeel van de Landmacht en heeft dus ook de "normale" Landmacht rangen.quote:Op woensdag 15 mei 2013 21:57 schreef Conclusion het volgende:
[..]
Misschien nog Adjudant-Onderofficier en/of Majoor en dan heeft die het goed hoor..
In iedergeval - als ze die rangen daar ook hebben. Bij KCT.
Galt zeker..quote:Op woensdag 15 mei 2013 21:30 schreef Andyy het volgende:
Er zijn/waren wel een aantal ex-SF actief hier..
Dat was rubjequote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |