Hoeft niet persé in de opvoeding te zitten. Ik wil nog best geloven dat ouders hun kinderen bijbrengen dat beroven niet mag. Het punt is dat ze daadwerkelijk alles kunnen flikken. De pakkans is namelijk veel te laag. En als ze wél worden gepakt, komen ze weg met hilarisch lage straffen.quote:Er moet haast wel iets in de (non-)opvoeding zitten waardoor dit soort scumbags het gevoel krijgen dat ze alles kunnen maken tegenover de reguliere bevolking.
Ook al was de pakkans 0%, ik zou het vroeger niet in mijn hoofd hebben gehaald om omaatjes te gaan beroven. Dus ligt het toch aan het normen- en waardenstelsel wat ze meekrijgen, hetzij van thuis, hetzij van de straat.quote:Op woensdag 15 mei 2013 14:06 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Hoeft niet persé in de opvoeding te zitten. Ik wil nog best geloven dat ouders hun kinderen bijbrengen dat beroven niet mag. Het punt is dat ze daadwerkelijk alles kunnen flikken. De pakkans is namelijk veel te laag. En als ze wél worden gepakt, komen ze weg met hilarisch lage straffen.
Criminelen, dus ook dit soort jong, crimineel tuig, doet bewust of onbewust aan risicoberekening:
P x S = R
P is de pakkans (nihil), S is de strafmaat. De uitkomst (R) is het risico dat ze lopen.
ik ben het vaak met je eens en soms gedeeltelijk, echter heb ik met deze post nogal wat moeitequote:Op woensdag 15 mei 2013 14:06 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Hoeft niet persé in de opvoeding te zitten. Ik wil nog best geloven dat ouders hun kinderen bijbrengen dat beroven niet mag. Het punt is dat ze daadwerkelijk alles kunnen flikken. De pakkans is namelijk veel te laag. En als ze wél worden gepakt, komen ze weg met hilarisch lage straffen.
Criminelen, dus ook dit soort jong, crimineel tuig, doet bewust of onbewust aan risicoberekening:
P x S = R
P is de pakkans (nihil), S is de strafmaat. De uitkomst (R) is het risico dat ze lopen.
inderdaad!quote:Op woensdag 15 mei 2013 14:10 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Ook al was de pakkans 0%, ik zou het vroeger niet in mijn hoofd hebben gehaald om omaatjes te gaan beroven. Dus ligt het toch aan het normen- en waardenstelsel wat ze meekrijgen, hetzij van thuis, hetzij van de straat.
beter dan thee drinken want dat heeft 40 jaar lang gefaaltquote:
Snel, trap die oma bitch nog even tegen d'r kop...quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |