Nu ik eraan denk:quote:Op woensdag 15 mei 2013 14:54 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Hoe kom je er überhaupt bij dat jij hem hier op kunt pakken? Je hebt letterlijk geen poot om op te staan.
Ik sta er van te kijken dat je zo vasthoudt aan het feit dat je gelijk hebt, juridisch gezien kan je namelijk niet meer ongelijk krijgen dan dit.
Je wordt verschrikkelijk gematst, ik had je gewoon aan het contract gehouden.quote:Op woensdag 15 mei 2013 14:55 schreef Etsu het volgende:
[..]
Officieel moet ik betalen tot en met 31 juli, maar zoals gezegd is de huisbaas akkoord gegaan dat dit komt te vervallen als er een nieuwe huurder. Deze is er dus.
Hij is van plan om 2 weken na de eindinspectie de borg terug te geven, maar wie zegt dat de borg volledig is?
Ook dit is geen plicht van de verhuurder, maar eerder een stuk service, ook hier kom je geen steek verder mee. Het is afwachten wat hij gaat zeggen en of er überhaupt gebreken zijn.quote:De vloer is van echt hout en niet gelakt (zou hij nog doen, maar is nooit van gekomen) en zodus zitten er duidelijke krassen op.
Omdat dit namelijk geen recht is, de verhuurder is eigenaar van het pand en mag doen en laten wat hij wil.quote:We willen gewoon bij de eindinspectie aanwezig zijn en de borg contant terug krijgen, waarom is dat niet mogelijk?
Ik wil ook geen advocaat worden, dus gelukkig maar.quote:Op woensdag 15 mei 2013 15:01 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Je wordt verschrikkelijk gematst, ik had je gewoon aan het contract gehouden.
[..]
Ook dit is geen plicht van de verhuurder, maar eerder een stuk service, ook hier kom je geen steek verder mee. Het is afwachten wat hij gaat zeggen en of er überhaupt gebreken zijn.
[..]
Omdat dit namelijk geen recht is, de verhuurder is eigenaar van het pand en mag doen en laten wat hij wil.
Ik zou trouwens wel uitkijken met je paniekvoetbal, dat wordt in de advocatuur niet echt gewaardeerd en door iedereen ook direct afgestraft. Ik ben je niet aan het backstabben of wat dan ook, maar ik kom deze situaties erg vaak tegen in praktijk.
Welk punt wil je hier mee maken?quote:Op woensdag 15 mei 2013 14:58 schreef Etsu het volgende:
[..]
Nu ik eraan denk:
de huisbaas is een aantal keer bij ons langs geweest en heeft tegen onze deur lopen bonken en schreeuwen tegen ons omdat we iets deden/zeiden wat hem niet beviel.
Wat vind je daarvan? Acceptabel?
In principe goed zijn recht tussen 8-5, maar iets met normen en waarden en fatsoen.
Dat mag wel zo zijn, maar daar hangen natuurlijk geen consequenties aan vast. Leuk dat het in het contract staat (alhoewel ik dit niet geloof, wie zet dit soort ongein nou in een contract, het heeft geen enkele meerwaarde???).quote:Op woensdag 15 mei 2013 15:03 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ik wil ook geen advocaat worden, dus gelukkig maar.
Zoals gezegd staat in het contract dat wij het recht hebben om aanwezig te zijn bij de eindinspectie. Nu zegt hij dus dat hij dat niet wilt en het in zijn eentje wilt doen.
Dus als het in het contract staat en wij willen er gebruik van maken en hij trekt dat terug, heeft het geen consequenties?quote:Op woensdag 15 mei 2013 15:06 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Dat mag wel zo zijn, maar daar hangen natuurlijk geen consequenties aan vast. Leuk dat het in het contract staat (alhoewel ik dit niet geloof, wie zet dit soort ongein nou in een contract, het heeft geen enkele meerwaarde???).
Ik probeer je te begrijpen, maar hij is al meegaand (wat hij NIET hoeft te doen) en dan nog probeer je spijkers op laag water te zoeken..
Klopt, als er geen consequenties in het contract staan op bepaalde punten, dan had hij ze beter niet kunnen benoemen. Enkel in uitzonderlijke gevallen kan het contract worden ontbonden, zoals bijvoorbeeld een huurverhoging of wanprestaties die invloed hebben op het product en waar niet op wordt gereageerd: paar dagen zonder gas/licht door een storing is geen wanprestatie, hoe lullig het ook is (overmacht), maar als hij niets doet, dan heb je een mogelijkheid om het contract te ontbinden.quote:Op woensdag 15 mei 2013 15:10 schreef Etsu het volgende:
[..]
Dus als het in het contract staat en wij willen er gebruik van maken en hij trekt dat terug, heeft het geen consequenties?
Ik probeer jullie ook te begrijpen, maar ik geef toe, het is vooral gevoelsmatig en wantrouwigheid (en daar heb ik redenen voor gezien het afgelopen jaar).
Ik snap je helemaal en het is mijn intentie ook niet om het contract te laten ontbinden oid. Ik wil gewoon mijn geld zien en vertrouw hem gewoon niet dat ik het daadwerkelijk terugzie als we het op zijn manier gaan doen.quote:Op woensdag 15 mei 2013 15:21 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Klopt, als er geen consequenties in het contract staan op bepaalde punten, dan had hij ze beter niet kunnen benoemen. Enkel in uitzonderlijke gevallen kan het contract worden ontbonden, zoals bijvoorbeeld een huurverhoging of wanprestaties die invloed hebben op het product en waar niet op wordt gereageerd: paar dagen zonder gas/licht door een storing is geen wanprestatie, hoe lullig het ook is (overmacht), maar als hij niets doet, dan heb je een mogelijkheid om het contract te ontbinden.
Daarnaast heb je enorm veel rechten als huurder, maar ook die worden niet geschonden. Ik geef je gelijk dat het vervelend is, maar redenen voor het ontbinden van een contract zie ik niet. De verhuurder heeft reeds water bij de wijn gedaan, nu moet jij het zelfde doen, want anders loop je zelfs het risico dat hij de toezegging gaat terugdraaien en je straks wel nog aan het contracttermijn vast zit.
Zoals ik reeds heb aangegeven: laat je emoties even achterwege.quote:Op woensdag 15 mei 2013 15:28 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ik snap je helemaal en het is mijn intentie ook niet om het contract te laten ontbinden oid. Ik wil gewoon mijn geld zien en vertrouw hem gewoon niet dat ik het daadwerkelijk terugzie als we het op zijn manier gaan doen.
1. Jij wil de sleutels niet afgeven.quote:Nog een vraagje: hoe zit het dan met de sleutels die hij na laat maken en met mijn borg verrekend worden? Ik heb al opgezegd en ben van plan om as. zaterdag te vertrekken. De nieuwe huurder wil volgende week maandag erin. De huisbaas is akkoord dat wij de sleutels bij ons houden (is kinderachtig, dat weet ik) en dan laat hij nieuwe sleutels aanmaken en verrekent het met de borg. Zodus heb ik na zaterdag gewoon toegang in de kamer.Wat ik ook niet vind kloppen.
Terwijl ik een contract heb tot 31 juli en als ik de sleutels niet afgeef, en wel door blijf betalen tot eind juli? Ik las hierboven iets over dat de huisbaas mijn kamer niet mag verhuren alvorens ik ben vertrokken. Zoiets.quote:Op woensdag 15 mei 2013 15:33 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
1. Jij wil de sleutels niet afgeven.
2. Hierdoor ben jij fout bezig.
3. De consequentie is dan, dat jij deze nieuwe sleutels moet betalen. Deze zal hij verrekenen met je borg.
Conclusie:
De verhuurder heeft het recht om deze kosten te verrekenen met de borg.
Eind conclusie:
Ga je toch naar binnen nadat het contract is stopgezet (als in: de nieuwe contract, met de nieuwe huurder gaat in), dan pleeg je huisvredebreuk.
Klopt helemaal, maar je bent samen tot een akkoord gekomen dat het contract wordt ontbonden zodra er een nieuwe huurder is gevonden. Die is gevonden, dus jij hoeft niet langer je huur te betalen op het moment dat er een nieuwe huurder in je kamer/appartement zit.quote:Op woensdag 15 mei 2013 15:34 schreef Etsu het volgende:
[..]
Terwijl ik een contract heb tot 31 juli en als ik de sleutels niet afgeef, en wel door blijf betalen tot eind juli? Ik las hierboven iets over dat de huisbaas mijn kamer niet mag verhuren alvorens ik ben vertrokken. Zoiets.
Daar heb ik nog niet over nagedacht, goed dat je het zegt.quote:Op woensdag 15 mei 2013 15:37 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Klopt helemaal, maar je bent samen tot een akkoord gekomen dat het contract wordt ontbonden zodra er een nieuwe huurder is gevonden. Die is gevonden, dus jij hoeft niet langer je huur te betalen op het moment dat er een nieuwe huurder in je kamer/appartement zit.
1. Je moet dit schriftelijk bevestigen, dus een handtekening van beide partijen dat het contract met XX ingangsdatum wordt stopgezet, omdat [..] nieuwe huurder etc etc.
2. De sleutels dien je in te leveren, waarna de borg binnen XX dagen wordt terug gegeven, dit kan digitaal (rekening) of contant. De huurder is vrij in zijn keuze.
Excuus, de verhuurder is vrij in zijn keuze. Geld is geld, zolang het maar in Euro's is. Het is ook niet verstandig om maar te blijven hameren op het feit dat je het contant wil hebben, dit is hedendaags ook niet meer gebruikelijk.quote:Op woensdag 15 mei 2013 15:39 schreef Etsu het volgende:
[..]
Daar heb ik nog niet over nagedacht, goed dat je het zegt.
Je zegt dat ik als huurder vrije keuze heb om te bepalen hoe ik mijn borg terug wil. Wij willen het contant hebben. Huisbaas is niet akkoord en zegt dat het per bank gaat.
Duidelijk.quote:Op woensdag 15 mei 2013 15:40 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Excuus, de verhuurder is vrij in zijn keuze. Geld is geld, zolang het maar in Euro's is. Het is ook niet verstandig om maar te blijven hameren op het feit dat je het contant wil hebben, dit is hedendaags ook niet meer gebruikelijk.
Jij kan ook gaan eisen dat je het wilt hebben in 1 eurocenten, prima.. maar daar hoeft hij natuurlijk geen gehoor aan te geven.
Jij maakt de OVK in orde, stuur dit wel door naar de verhuurder zodat hij weet wat hij moet gaan tekenen. Niet meer dan 4/5 regels en dat magnetron gedoe.. tja, persoonlijk had ik mijn verlies genomen. Een termijn van 7 dagen is prima, maar logischer is dat dit binnen 14 dagen wordt overgemaakt.quote:Op woensdag 15 mei 2013 15:44 schreef Etsu het volgende:
[..]
Duidelijk.
Dus ik ga het zo doen:
Aanstaande zaterdag ga ik eruit en om 18:00 zien we hem. Hij controleert de kamer en ik geef de sleutels af. Wij maken de foto's. Hij/Wij zorgen voor een overeenkomst waarbij erin staat dat het contract wordt ontbonden per as. zaterdag en dat ik het geld binnen 1 week terug wil zien incl. magnetron-geld en huur van 18 mei tot 31 mei. En dan wachten we af.
Is dit gangbaar?
Ik zal het overleggen met mijn ouders. Ze zijn ook leken op het gebied van recht en zijn ook emotioneel erbij betrokken. Bedankt voor je hulp.quote:Op woensdag 15 mei 2013 15:49 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Jij maakt de OVK in orde, stuur dit wel door naar de verhuurder zodat hij weet wat hij moet gaan tekenen. Niet meer dan 4/5 regels en dat magnetron gedoe.. tja, persoonlijk had ik mijn verlies genomen. Een termijn van 7 dagen is prima, maar logischer is dat dit binnen 14 dagen wordt overgemaakt.
Voorkom getouwtrek en doe wat water bij de wijn, dat heeft de verhuurder immers ook gedaan.
Dat is vrij standaard in huurcontracten. Een noodgeval is lekkage naar de onderburen o.i.d. Oftewel alles waarvoor de brandweer bijvoorbeeld ook binnen zou komen.quote:Op woensdag 15 mei 2013 14:36 schreef Etsu het volgende:
Jawel. In het contract staat dat ze in NOODGEVALLEN kunnen langskomen ZONDER overleg. Dit was geen noodgeval en zou in overleg gebeurd moeten zijn. Is niet gebeurd.
Dat snap ik, maar daar ging 't niet over.quote:Op woensdag 15 mei 2013 16:29 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dat is vrij standaard in huurcontracten. Een noodgeval is lekkage naar de onderburen o.i.d. Oftewel alles waarvoor de brandweer bijvoorbeeld ook binnen zou komen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu maar afwachten.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-05-2013 17:13:16 ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus zaterdag meeten we, lever ik mijn sleutels in en dan 2 weken wachten tot ik zijn geld krijg.
Ik kan hier wel mee leven. Ik neem aan dat een e-mail ook wettig is.
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 15-05-2013 20:20:40 ]
quote:Op woensdag 15 mei 2013 20:20 schreef Etsu het volgende:
Antwoord:Nette E-mail van de verhuurder! E-mail is inderdaad prima.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus zaterdag meeten we, lever ik mijn sleutels in en dan 2 weken wachten tot ik zijn geld krijg.
Ik kan hier wel mee leven. Ik neem aan dat een e-mail ook wettig is.
Met alle respect, maar de verhuurder lijkt mij aan de hand van jouw informatie en deze E-mail een zeer redelijke man, meer dan redelijk zelfs...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |