That is, als je gelooft dat politiek echt ook maar enige invloed heeft op het reilen en zeilen van deze wereld.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 20:02 schreef ems. het volgende:
[..]
En zoals gezegd: de oplossing is simpel. Maak zelf een partij en win de verkiezingen.
Zoek eens op een aantal van de websites die jij zo betrouwbaar vindt zoals Niburu, Xandernieuws e.d. op "maya"...quote:Op dinsdag 14 mei 2013 11:29 schreef tribalwars het volgende:
[..]
2012 is alleen maar bedacht om mensen af te leiden. Zodat de illuminatie groot voorbereiding konden treffen voor hun NWO.
Die horen ook bij de illuminati. Tenminste ik kan niet anders concluderen als je de bewering van Tribalwars leest, die jij net hebt gequote.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 20:16 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Zoek eens op een aantal van de websites die jij zo betrouwbaar vindt zoals Niburu, Xandernieuws e.d. op "maya"...
Als dat niet het geval is neem ik aan dat al het gekanker op politici/regeringen op BNW vrij ondoordacht is, no? Waarom dan klagen over iets wat toch geen invloed heeft?quote:Op dinsdag 14 mei 2013 20:09 schreef illusions het volgende:
[..]
That is, als je gelooft dat politiek echt ook maar enige invloed heeft op het reilen en zeilen van deze wereld.
Politiek kan een invloed hebben, maar in kapitalisme worden politici omgekocht door een bepaalde lobby van een groot bedrijf, en voila. Als politici niet omgekocht kunnen worden, zorgen ze wel dat er iemand anders op die stoel gaat zitten.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 20:20 schreef ems. het volgende:
[..]
Als dat niet het geval is neem ik aan dat al het gekanker op politici/regeringen op BNW vrij ondoordacht is, no? Waarom dan klagen over iets wat toch geen invloed heeft?
Ongetwijfeld gebeurt dat, maar het is geen pré. Daarom zeg ik: Stap zelf de politiek in en laat je niet omkopen. Als je populair genoeg bent zal je heus wel blijven. De vraag is echter vooral of jouw standpunten wel zo populair zullen zijn.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 20:23 schreef illusions het volgende:
[..]
Politiek kan een invloed hebben, maar in kapitalisme worden politici omgekocht door een bepaalde lobby van een groot bedrijf, en voila. Als politici niet omgekocht kunnen worden, zorgen ze wel dat er iemand anders op die stoel gaat zitten.
Dat hebben ze ook. Niet veel wellicht, maar ze hebben het wel. Als ze het echt niet zouden hebben zouden we het nu überhaupt niet over ze hebben, lijkt me.quote:Ik kan niet voor iemand anders spreken maar mijn kritiek op politici is dan ook dat ze valselijk denken macht te hebben
Tsja, dat is politiek/democratie. Ik ben het ook niet met alles eens wat afgesproken wordt, maar als je mensen gaat buiten houden op grond van bepaalde voorwaarden dan is het geen democratie meer.quote:, en ten tweede de absurdheid van sommige ideeën en de kortzichtigheid van haar bedenkers. Ook al maken ze geen verschil, ze zijn wel de eersten die zich kunnen uitspreken en misschien eens gaan beginnen dat verschil te maken.
Jij gelooft er nog in , iets voor jou misschienquote:Op dinsdag 14 mei 2013 20:36 schreef ems. het volgende:
En wederom: Ga zelf de politiek in als je denkt dat het beter kan?
Maar wat zou jij dan willen? Helemaal geen systeem?quote:Op dinsdag 14 mei 2013 20:46 schreef Summers het volgende:
[..]
Jij gelooft er nog in , iets voor jou misschien
Dat verandert mijn mening niet noch ontkracht het wat ik beweer. Ze hebben een bepaalde macht over het publiek, omdat ze landelijk bekend zijn. De zaken die de wereld verneuken worden toch wel door corporaties met geld bepaald.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 20:36 schreef ems. het volgende:
[..]
Ongetwijfeld gebeurt dat, maar het is geen pré. Daarom zeg ik: Stap zelf de politiek in en laat je niet omkopen. Als je populair genoeg bent zal je heus wel blijven. De vraag is echter vooral of jouw standpunten wel zo populair zullen zijn.
[..]
Dat hebben ze ook. Niet veel wellicht, maar ze hebben het wel. Als ze het echt niet zouden hebben zouden we het nu überhaupt niet over ze hebben, lijkt me.
[..]
Tsja, dat is politiek/democratie. Ik ben het ook niet met alles eens wat afgesproken wordt, maar als je mensen gaat buiten houden op grond van bepaalde voorwaarden dan is het geen democratie meer.
Ik kan wel meer beter, en zeker als politici, maar ik heb ook de antwoorden niet dus zij zitten helemaal niet op hun plek, maar bovenal denk ik niet dat politiek de oplossing biedt.quote:En wederom: Ga zelf de politiek in als je denkt dat het beter kan?
Er is niets mis met een systeem, zolang deze niet corrupt kan worden. Voordat je zo ver bent heb je het over een geldloos wereldsysteem zonder rangorden van welke soort dan ook.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 20:49 schreef Blaadjes het volgende:
[..]
Maar wat zou jij dan willen? Helemaal geen systeem?
Ik pacht het niet beter te weten dan de huidige 'leiders'. Jij bent hier de maatschappij-criticus, dan lijkt het me een logische stap om daar wat mee te doen behalve klagen op the interwebsquote:Op dinsdag 14 mei 2013 20:46 schreef Summers het volgende:
[..]
Jij gelooft er nog in , iets voor jou misschien
En waarom zijn ze landelijk bekend? Omdat het publiek ze tot bekendheid troont. Niemand wordt verplicht om iemand te steunen.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 20:49 schreef illusions het volgende:
[..]
Dat verandert mijn mening niet noch ontkracht het wat ik beweer. Ze hebben een bepaalde macht over het publiek, omdat ze landelijk bekend zijn.
Reden te meer om te zorgen dat je zelf een persoon van invloed wordt, niet?quote:De zaken die de wereld verneuken worden toch wel door corporaties met geld bepaald.
Dan kan je het toch ook niet beter?quote:Ik kan wel meer beter, en zeker als politici, maar ik heb ook de antwoorden niet
Wat dan wel precies? En de oplossing voor specifiek wat?quote:dus zij zitten helemaal niet op hun plek, maar bovenal denk ik niet dat politiek de oplossing biedt.
In tegenstelling tot jijzelf, die een streng doch rechtvaardig leader of men zal zijnquote:M.a.w. de macht die ze hebben als publiek figuur gebruiken ze niet om te hervormen, maar om lekker mee te spelen in de poppenkast zoals wij die hebben.
"Kiezen" is vrijwel per definitie democratisch. En ik weet niet? Is het toeval dat Biggie en Tupac vrienden waren voordat ze allebei doorbraken? Je mag alleen in het landsbestuur als je niet op dezelfde school hebt gezeten als een voorganger? Que?quote:Er zijn in de VS bijv elk jaar 2 presidenten waar je uit kan kiezen, denk je echt dat dat democratisch is? Toevallig nog bij elkaar op school gezeten en hun leven lang hetzelfde gestemd ook, goh wat toevallig.
TS is een totaal irrelevant persoon wiens kennis is beperkt tot het ctrl+c-spectrum. Ik vind het juist verfrissend om te praten met een persoon die in ieder geval enigszins over zijn mening nadenkt, waarvoor mijn dank. De vragen die ik stel zijn puur uit nieuwsgierigheid over je manier van denken en je hebt bij voorbaat mijn excuses als ik denigrerend overkom, dat is niet mijn intentie.quote:Ook heb ik er geen zin in, ik vind het allemaal wel best. Je vergist me misschien met TS, ik heb echt geen illusie dat het beter wordt en steek er weinig tot geen energie in het mijn medemens overtuigen van mijn meningen hierover in het dagelijks leven.
Ze zijn landelijk bekend omdat de landelijke media (bedrijven gecontroleerd door de grote corporaties) er aandacht aan geven. Deze aandacht is ook erg selectief. Ik heb de antwoorden niet, maar ik claim ze ook niet te hebben - politici wel, maar ze hebben naar mijn mening geen echte macht noch antwoorden.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 21:04 schreef ems. het volgende:
[..]
Ik pacht het niet beter te weten dan de huidige 'leiders'. Jij bent hier de maatschappij-criticus, dan lijkt het me een logische stap om daar wat mee te doen behalve klagen op the interwebs
[..]
En waarom zijn ze landelijk bekend? Omdat het publiek ze tot bekendheid troont. Niemand wordt verplicht om iemand te steunen.
[..]
Reden te meer om te zorgen dat je zelf een persoon van invloed wordt, niet?
[..]
Dan kan je het toch ook niet beter?
[..]
Wat dan wel precies? En de oplossing voor specifiek wat?
[..]
In tegenstelling tot jijzelf, die een streng doch rechtvaardig leader of men zal zijn
[..]
"Kiezen" is vrijwel per definitie democratisch. En ik weet niet? Is het toeval dat Biggie en Tupac vrienden waren voordat ze allebei doorbraken? Je mag alleen in het landsbestuur als je niet op dezelfde school hebt gezeten als een voorganger? Que?
[..]
TS is een totaal irrelevant persoon wiens kennis is beperkt tot het ctrl+c-spectrum. Ik vind het juist verfrissend om te praten met een persoon die in ieder geval enigszins over zijn mening nadenkt, waarvoor mijn dank. De vragen die ik stel zijn puur uit nieuwsgierigheid over je manier van denken en je hebt bij voorbaat mijn excuses als ik denigrerend overkom, dat is niet mijn intentie.
Ik begrijp je. Maar om dat te bereiken dan moet je toch niet het systeem veranderen maar de mens.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 21:01 schreef illusions het volgende:
[..]
Er is niets mis met een systeem, zolang deze niet corrupt kan worden. Voordat je zo ver bent heb je het over een geldloos wereldsysteem zonder rangorden van welke soort dan ook.
Het Venus Project van Jaques Fresco biedt een aardige "uiteindelijke" oplossing: een "global resource based economy", maar voordat je überhaupt daaraan kan durven denken moet je eerst denken hoe je daar komt en hoe de tussenfases eruit zouden zien, en wat dat betreft heb ik geen flauw idee.
Mij gaat het erom dat kapitalisme gratis energie, technologie en andere vooruitgangen enorm tegenhoudt. Het stimuleert ondernemers wel, maar enkel om een klein stapje te verbeteren, namelijk om net iets beter dan je concurrent te zijn. Kan je het véél beter dan voer je dat niet door, maar hou je het op de plank en voer je die verbetering pas door als de concurrent ook weer verder is, om zo in een slakkengang door de ontwikkeling van iets heen te gaan wat theoretisch vele keren sneller kan - om maar zoveel mogelijk winst te behalen.
Klopt, en misschien zal de wereld er ook wel naartoe geforceerd moeten worden en is dat een tussenfase, ik weet het niet. Ik weet alleen dat zoiets volgens mijn theorieën in grote lijnen de enige uiteindelijke oplossing is. Maar ik zie ook de huidige wereld, en die bevat geld en hebzucht - een siamese tweeling die niemand nog uit elkaar kan halen en waarvan tegelijkertijd de mensen die aan de top staan het logischerwijs niet willen vernietigen.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 21:11 schreef Blaadjes het volgende:
[..]
Ik begrijp je. Maar om dat te bereiken dan moet je toch niet het systeem veranderen maar de mens.
En dan veranderd het systeem vanzelf.
Zolang niet iedereen hetzelfde denkt kun je een systeem alleen maar afdwingen naar mijn idee.
Het niet meer steunen lijkt me het beste plan , als ik eraan meedoe ben ik degene die het in stand houd .quote:Op dinsdag 14 mei 2013 21:04 schreef ems. het volgende:
[..]
Ik pacht het niet beter te weten dan de huidige 'leiders'. Jij bent hier de maatschappij-criticus, dan lijkt het me een logische stap om daar wat mee te doen behalve klagen op the interwebs
Maar geld staat nog wel voor waarde, namelijk hoeveel ervan in omloop is, dat is bepalend. Daarnaast, als het initiatief van het volk komt om geld los te laten zal dit klein beginnen en gepaard gaan met een hele lange (afhankelijk van de populariteit van dit idee) moeilijke periode waar de meerderheid geen zin in heeft en dus afhaakt en vrolijk weer door gaat consumeren in het kapitalisme.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 21:12 schreef new_moon het volgende:
zodra iedereen doorheeft dat geld eigenlijk geen waarde heeft, is de elite de macht kwijt
ideaal:
als mensen samen een sustainable omgeving kunnen creeren
en geld zowiezo afschaffen, dat spreekt voor zich
ja, of zelf maken dusquote:Op dinsdag 14 mei 2013 21:21 schreef Blaadjes het volgende:
En wat doen we dan als ik iets wil hebben wat een behoorlijke waarde heeft bijv. omdat iemand er lang mee bezig is geweest om het te maken, ruilhandel?
Snap ik maar is dat niet met alles zo?quote:Op dinsdag 14 mei 2013 21:28 schreef new_moon het volgende:
geld heeft alleen de waarde die wij eraan geven, het is NIKS
het zou ook alleen maar kunnen als geld van de een op de andere dag niet meer bestaat, gewoon geen geld meer. een meng vorm is niet mogelijk als je het mij vraagtquote:Op dinsdag 14 mei 2013 21:18 schreef illusions het volgende:
[..]
Maar geld staat nog wel voor waarde, namelijk hoeveel ervan in omloop is, dat is bepalend. Daarnaast, als het initiatief van het volk komt om geld los te laten zal dit klein beginnen en gepaard gaan met een hele lange (afhankelijk van de populariteit van dit idee) moeilijke periode waar de meerderheid geen zin in heeft en dus afhaakt en vrolijk weer door gaat consumeren in het kapitalisme.
ja je moet gaan denken in behoeftes ipv waardesquote:Op dinsdag 14 mei 2013 21:30 schreef Blaadjes het volgende:
[..]
Snap ik maar is dat niet met alles zo?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |