2cv | maandag 13 mei 2013 @ 18:57 |
Het plan is om a.s. zaterdag naar Frankrijk te gaan en daar een auto (voorzien van Frans kenteken én Franse versie van de APK) te kopen en rijdend naar Nederland te brengen. Vervolgens gaat het ding de stalling in en als ik meer tijd heb ga ik de auto op Nederlands kenteken zetten en er ook mee rondrijden (duh ). Het bouwjaar van de auto is 1995 of eerder, de auto is voorzien van een dieselmotor (onbekend wat die motor uitstoot aan roet/Co2) en het model is nooit geleverd in Nederland (het betreft een tot ambulance omgebouwde BX, dit is seriematig gedaan dus geen 'ombouwsel' van de locale ambulancepost). Tevens is de auto niet voorzien van een achterbank maar wel van een afscheiding tussen de cabine (waar de voorstoelen staan) en de laadruimte. Volgens mij moet ik het volgende doen/regelen: - Verzekering regelen op chassisnummer (Emerpark of Diks) - Melden bij belastingdienst ( https://mijn.belastingdienst.nl/bpmlease/welkom.do ) - Déclaration de cession d'un véhicule ( http://www.cartegriseminu(...)cession_vehicule.pdf ) ter plaatse 3 (drie) keer invullen en één keer zelf houden. - Carte Grise door de verkoper voorzien van de text 'VENDU' met een streep er boven en er onder + een handtekening. - Naar NL rijden - In de stalling zetten - Na verloop van tijd bij het RDW alle genoemde papieren laten zien + de auto om een Nederlands kenteken te regelen. Dat stallen is juridisch/wettelijk niet nodig, maar ik heb nu eigenlijk al geen tijd om dat ding überhaupt op te halen. Maar het is een buitenkansje omdat die BX-en steeds minder voorkomen en dit een goede lijkt te zijn. Dus toch maar halen en als ik meer tijd heb: een kenteken er op regelen. Wie heeft nog aanvullingen en/of correcties, tips en/of truucs ? | |
Palomar | maandag 13 mei 2013 @ 19:08 |
Moet je ook niet een speciaal kenteken hebben (exportkenteken oid?). Want normaal gezien is het strafbaar om als Nederlander in een auto met buitenlands kenteken te rijden. Of vang je dat al af met die formulieren die je al hebt genoemd? | |
Michael-reader | maandag 13 mei 2013 @ 19:09 |
Weet het niet zeker, maar je kan met Frans kenteken nog een tijdje in Nederland blijven rijden, betaal je geen motorrijtuigenbelasting | |
2cv | maandag 13 mei 2013 @ 19:09 |
Dat ondervang ik door de melding bij de belastingdienst. | |
Palomar | maandag 13 mei 2013 @ 19:12 |
Wel unieke bak Deze toch? (neem aan dat het blauwe licht er wel af is, want daar mag je volgens mij ook niet mee rijden). | |
ColtZ40 | maandag 13 mei 2013 @ 19:12 |
Heb je dan een cvo nodig omdat hij in nl niet bekend is? | |
2cv | maandag 13 mei 2013 @ 19:14 |
Wat is een cvo ? | |
ColtZ40 | maandag 13 mei 2013 @ 19:18 |
Certificaat van oorsprong. Anders moeten ze de auto compleet keuren als zijnde een nieuw model. | |
2cv | maandag 13 mei 2013 @ 19:21 |
Volgens mij hoeft dat niet omdat het ding in Frankrijk al een kenteken heeft/had, maar ik ga het zeker even napluizen/navragen, thanks ! | |
FkTwkGs2012 | maandag 13 mei 2013 @ 19:23 |
leuk project dit wil ik natuurlijk volgen. | |
house_is_a_feeling | maandag 13 mei 2013 @ 19:24 |
Inderdaad. Rijdend importeren is het leukst | |
r8v2 | maandag 13 mei 2013 @ 19:43 |
Ding heeft al EU-goedkeuring dus zou bij RDW weinig problemen op moeten leveren. Oja en BPM aftikken . | |
daNpy | maandag 13 mei 2013 @ 20:00 |
CvO hoeft niet als hij ouder is als een bepaald bouwjaar dacht ik. Of van buiten de EU. | |
2cv | maandag 13 mei 2013 @ 20:08 |
BPM is 81710,16 euro, maar vanwege de leeftijd mag ik daar 100,466% vanaf trekken. Tevens betaal je geen BPM over bestelauto's (ik denk dat het ding officieel en bestelauto wordt) uit de periode van 1 januari 1993 tot en met 30 juni 1997. | |
r8v2 | maandag 13 mei 2013 @ 20:11 |
81710,16 euro? Dat zijn er 10 . Ik dacht dat je na 10 jaar nog steeds een restbedrag moet betalen, alleen als de (volgens de nu nog geldende regels) auto 26 jaar of ouder is krijg je vrijstelling. Hoe het precies met bedrijfswagens zit weet ik niet. | |
r8v2 | maandag 13 mei 2013 @ 20:13 |
Juist als ie van buiten de EU komt wel. En die BX is te jong, gegarandeerd . | |
daNpy | maandag 13 mei 2013 @ 20:23 |
Ja, ik bedoelde idd dat je wel een CvO nodig had buiten de EU. Staat er alleen verkeerd | |
2cv | maandag 13 mei 2013 @ 20:35 |
Over BPM: Hieruit haal ik dat ik 100,466% van de BPM af mag trekken. Ik ga dan uit van een diesel die 302gr Co2 per km uitstoot en dat de desbetreffende BX uit 1995 komt. Autoweek is het daar wel redelijk mee eens. | |
2cv | maandag 13 mei 2013 @ 20:53 |
Ohja, iemand gaf mij de tip om de auto NIET aan te geven bij de belastingdienst en in NL (dus vanaf Hazeldonk) te rijden op groene platen. Reden: als het ding b.v. 3 maanden in de stalling staat (en hij gaat eerst een poosje de stalling in) kan de belastingdienst met terugwerkende kracht 3 maanden wegenbelasting vorderen. Klopt dat ? | |
r8v2 | maandag 13 mei 2013 @ 20:59 |
Onzin, je kan namelijk zodra je thuis bent meteen de vrijstelling weer intrekken. Daarna kan de belastingdienst je niets meer maken . Overigens zijn groene platen verzekeringstechnisch weer een stuk handiger. | |
2cv | maandag 13 mei 2013 @ 21:01 |
Met groene platen ben je in Frankrijk/België verzekerd ? | |
r8v2 | maandag 13 mei 2013 @ 21:03 |
Volgens de verzekeringspapieren wel (groene kaart e.d.), het RDW heeft er alleen wat moeite mee. | |
2cv | maandag 13 mei 2013 @ 21:04 |
Waarom heeft het RDW er wat moeite mee ? | |
r8v2 | maandag 13 mei 2013 @ 21:09 |
Omdat het kenteken alleen afgegeven is om proefritten te maken binnen NL. Als ze erachter komen hangen er ook sancties aan vast, net zoals het onrechtmatig gebruik (boodschappen e.d.). Maar verzekeringstechnisch is het gewoon binnen Europa geldig. | |
2cv | maandag 13 mei 2013 @ 21:15 |
Hmz, diep over nadenken ... | |
FkTwkGs2012 | maandag 13 mei 2013 @ 21:17 |
ik denk dat vooral de belastingdienst er wat moeite mee heeft. en de politie luistert naar de belastingdienst maar als je het maar even doet zou ik me er niet te druk om maken zolang de verzekering maar geldig is. | |
r8v2 | maandag 13 mei 2013 @ 21:17 |
Beste optie is dus gewoon op chassisnummer verzekeren (frankrijk/belgie) en bij de grens de groene platen eropjassen. Hoeft er niks aangemeld te worden. Alhoewel dat geen probleem zou hoeven vormen, ik zou alleen ook niet graag hebben dat de belastingdienst weet dat ik met een auto op buitenlandse platen aan het rondrijden ben, ook al is het maar voor 1 dag. | |
ColtZ40 | maandag 13 mei 2013 @ 21:22 |
Ja mag wel een auto ophalen binnen de Benelux op groene platen. Proefrit idd alleen binnen Nederland. | |
Fer | maandag 13 mei 2013 @ 21:24 |
Je meldt alleen dat jij die week in een buitenlandse auto rijdt. Die auto kan geleend, gehuurd, of op verzoek bereden zijn (ingehuurd als chauffeur bijvoorbeeld). Verder kan de belastingdienst je niet zoveel maken, als je niet op de openbare weg gepakt worden met de auto, buiten de opgegeven periode. Je kan de auto gesloopt, verkocht, terugegeven hebben. Zolang er geen NL registratie is die niet belastingplichtig. | |
r8v2 | maandag 13 mei 2013 @ 21:24 |
http://www.rdw.nl/Zakelijk/Paginas/Aanvraag-Handelaarskenteken-(u-heeft-RDW-erkenning-bedrijfsvoorraad).aspx Officieel dus alleen als je in Belgie iets koopt, niet in FR . | |
r8v2 | maandag 13 mei 2013 @ 21:25 |
Wat hij zegt. | |
densmee | maandag 13 mei 2013 @ 21:28 |
doe is een linkje | |
Fer | maandag 13 mei 2013 @ 21:35 |
https://mijn.belastingdienst.nl/bpmlease/bpm.do | |
2cv | maandag 13 mei 2013 @ 22:05 |
Wacht eens ...Oftewel: niks geen melding maken. Maar ik denk dat ik het morgen even napluis. | |
r8v2 | maandag 13 mei 2013 @ 22:15 |
Het kan dus wel gewoon. Aanmelden dag vantevoren, ding naar NL rijden, afmelden zodra je thuis bent, klaar. Niks aan het handje. | |
2cv | maandag 13 mei 2013 @ 22:20 |
Ik breng het ding niet terug, dus aan/afmelden zou volgens dat verhaaltje niet nodig zijn. | |
daNpy | maandag 13 mei 2013 @ 22:23 |
En toch moet je melden dat je er 1 dag mee in nl rijdt. Douane is daar niet coulant mee. | |
2cv | maandag 13 mei 2013 @ 22:33 |
Sja, ik weet het ook niet meer inmiddels. Morgen maar bellen met de belastingtelefoon. Als zij het niet weten ... | |
densmee | maandag 13 mei 2013 @ 22:37 |
Heb je een linkje van de ambiance | |
2cv | maandag 13 mei 2013 @ 22:40 |
Ambulance. | |
densmee | maandag 13 mei 2013 @ 22:45 |
Je hebt toch wel meer info voordat je dat tering gaat rijden | |
r8v2 | maandag 13 mei 2013 @ 22:46 |
Heeft er niemand een dergelijk voertuig bij de club? En kan je die persoon's kentekenplaten niet ff lenen .Dat heeft er niets mee te maken . | |
blup | maandag 13 mei 2013 @ 22:58 |
Gewoon in belgie groene platen erop, die worden daar geloof ik erkend. Het is niet als hier met kurzzeit kentekens. alhoewel, http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?f=8&t=19094 hij doet ook niet helemaal zoals het hoort volgens mij | |
2cv | maandag 13 mei 2013 @ 23:00 |
Een maat van me die wél Frans spreek heeft gebald en gemaild Ik ben wel gek, maar niet zo gek dat ik met zo'n klein beetje info zo'n tocht onderneem. | |
Japppo | maandag 13 mei 2013 @ 23:20 |
Heb ik laatst nog gedaan, was wel import uit België maar dat is verder niet anders. Goedkope BPM aangifte kun je regelen via berekenbpm.nl. Ook al is de auto vrij oud, bpm aangifte moet je altijd doen. (Ook als het bedrag ¤ 0,- is.) Voor zover ik weet mag je niet met Franse kentekenplaten in Nederland rijden (officieel) Succes! | |
2cv | maandag 13 mei 2013 @ 23:31 |
BPM is voor import en niet het rijden voor dat je het ding importeert (dus van Nederlandse platen voorziet), toch ? | |
r8v2 | dinsdag 14 mei 2013 @ 00:06 |
Ik heb samen met mijn pa al 35+ auto's van Zweden naar NL gereden (op Zweedse platen) zonder ook maar een keer aangehouden te worden . | |
r8v2 | dinsdag 14 mei 2013 @ 00:06 |
Dus wel als je er netjes melding van maakt en het dus niet langer dan twee weken is... | |
CarBtch | dinsdag 14 mei 2013 @ 00:06 |
Paar jaar geleden moest je idd nog 10% betalen. Geen idee of het nog steeds zo is, maar dat gold volgens mij alleen bij schorsing en voor auto's jonger dan 15 jaar. Je kunt toch pas belasting betalen vanaf het moment dat 'ie op kenteken staat? CVO is volgens mij niet nodig als 'ie ooit in een in een EU-land is toegelaten. Frankrijk is EU, dus zou goed moeten komen. Wat je volgens mij nodig hebt is een exportkenteken, zodat je in Frankrijk met dat ding legaal de weg op mag. Import vanuit Duitsland staat op verschillende plekken goed beschreven en daar heb je iig een exportkenteken nodig. Import vanuit Frankrijk is een stuk minder gangbaar (guess why..). | |
r8v2 | dinsdag 14 mei 2013 @ 00:07 |
In Frankrijk heb je dus geen exportplaten. Daarom verkoper laten tekenen dat de auto niet meer in zijn bezit is, verzekeren op chassisnummer in NL en karren. | |
daNpy | dinsdag 14 mei 2013 @ 07:40 |
Met zoeen of zoeen heb je geen gezeik met terugrijden, kentekens, belastingdienst en andere ongein. | |
2cv | dinsdag 14 mei 2013 @ 14:07 |
Zoeen mag niet achter mijn BX en zoeen kan geen 4 mensen vervoeren naast de ambulance. En over de weg is leuker | |
2cv | dinsdag 14 mei 2013 @ 15:24 |
Even uitgeplozen: Als ik, zonder maatregelen te nemen, in een Frans gekentekende auto in Nederland rijd ontduik ik de wegenbelasting en de BPM. Word ik gepakt dan moet ik alsnog de verschuldigde wegenbelasting + 100% (boete) betalen en voor de BPM krijg ik een formulier om alsnog even BPM te betalen (en die is nul euro). Volgens mij is dat een aanvaardbaar risico. | |
house_is_a_feeling | dinsdag 14 mei 2013 @ 16:01 |
Waarom niet gewoon die vrijstelling van mrb? Hebben wij ook gedaan met de 126. | |
2cv | dinsdag 14 mei 2013 @ 17:37 |
Omdat dat, zoals ik het begrepen heb, alleen is voor als je een auto huurt/least/leent en het ding na die tijd weer retour afzender brengt. | |
r8v2 | dinsdag 14 mei 2013 @ 17:39 |
Neehee. Eigenwijs. Het is puur op kenteken, wat in principe gewoon verdwijnt. Het is niet op chassisnummer . [edit] Lezen, r8, het chassisnr. moet je wel degelijk invullen maar daar doen ze niets mee. | |
Alexxxxx | woensdag 15 mei 2013 @ 19:54 |
Wie zijn de andere dwazen die meegaan? | |
2cv | woensdag 15 mei 2013 @ 19:57 |
Wouter en Thijs. | |
Alexxxxx | woensdag 15 mei 2013 @ 20:15 |
volgens mij ken ik die? wrennieob en Berlikum? | |
2cv | woensdag 15 mei 2013 @ 20:16 |
Welke 'die' ? | |
Alexxxxx | woensdag 15 mei 2013 @ 20:17 |
Wouter en Thijs | |
Alexxxxx | woensdag 15 mei 2013 @ 20:17 |
of is het de Wouter die mn visas zou kopen? | |
2cv | woensdag 15 mei 2013 @ 20:18 |
Wouter heeft geen baard en Thijs ook niet. Thijs is breder dan Wouter. Genoeg hints zo ? | |
Alexxxxx | woensdag 15 mei 2013 @ 20:19 |
Ik zie het zaterdag wel, ik herken nooit iemand. Je woont weer op hetzlefde adres als een paar jaar terug toch? | |
2cv | woensdag 15 mei 2013 @ 20:21 |
Ja 7:00u hier zijn tenzij er een correctie komt. | |
densmee | woensdag 15 mei 2013 @ 21:03 |
Wat zijn dat voor arbeiders tijden | |
2cv | woensdag 15 mei 2013 @ 21:07 |
Alexxxxx | woensdag 15 mei 2013 @ 21:27 |
ja, idd, vorige week was ik om 4:30 al op op zaterdag | |
Barcaconia | donderdag 16 mei 2013 @ 08:12 |
Heb je de verzekering al geregeld? Zou me niks verbazen als ze moeilijk gaan doen over verzekeren op chassisnummer... | |
2cv | donderdag 16 mei 2013 @ 21:05 |
Vandaag net de groene kaart inzake de verzekering op chassisnummer binnen gekregen. Google geeft zo een paar hits. Uiteindelijk heb ik het apparaat verzekerd bij Advies Verzekerd. het was de goedkoopste die ook nog de telefoon aannam Maar het as wel een goeie: geen domme belmiep aan de lijn die alles op moest zoeken/na moest vragen maar iemand die alles zelf deed/regelde/wist etc. en zonder overbodig geslijm duidelijke, concrete, eerlijke antwoorden gaf. Erg fijn | |
2cv | zondag 19 mei 2013 @ 00:44 |
We did it | |
1marcelfilms | zondag 19 mei 2013 @ 20:49 |
interesant | |
2cv | woensdag 19 maart 2014 @ 03:33 |
» Er is al 302 dagen niet in dit topic gepost. Bedenk je of het zinvol is dit topic omhoog te schoppen. Klik hier om tóch te reageren. Ik heb geklikt Het ding staat al bijna een jaar in een schuur in Nederland. Nog wel op Frans kenteken. Ik ben al bezig met het opknappen van het ding (eerst de distributieriem vervangen, als die knapt, loopt de motor in de soep en ben ik minder blij). Na het opknappen moet het ding een Nederlands kenteken krijgen. Kan iemand mij uit eigen ervaring vertellen hoe dat precies gaat/moet ? Ik heb wel het één en ander gelezen, maar sommige dingen zijn wat onduidelijk. Zo kan ik een ééndagskenteken aanvragen om naar/van het keuringsstation te rijden, maar dat kan alleen als ik een afspraak maak voor het keuren en dan moet het ding wel verzekerd zijn (er zit dus geen verzekering bij dat kenteken). Maar voor een importkeuring hoef ik geen afspraak te maken ... De Franse APK is verlopen. Dus moet er een Nederlandse APK op. Dat kan ik door het RDW laten doen, maar wat als zij hem afkeuren ? Moet het ding dan verplicht op een aanhanger terug naar huis ? Of mag hij dan alsnog gewoon over de weg ? En wat als ik het ding niet APK laat keuren door het RDW ? Krijg ik dan de volgende dag automagisch een boete wegens een verlopen APK ? Mijn eigen voorkeur gaat overigens uit naar het APK keuren bij de RDW. Dan ben ik er maar meteen van af. Misschien is het duurder, maar minder gedonder (als hij in 1 keer goedgekeurd wordt natuurlijk). En wat het keuren voor het kenteken betreft: ik wil dat het een bestelauto wordt. Maar volgens deze regels kan dat niet, omdat het ding achterin (teveel) ruiten heeft. En hoe gaat het bepalen van de BPM precies ? Volgens deze pagina gaat dat aan de hand van de cataloguswaarde (die ik niet weet). Gelukkig mag ik er volgens deze pagina en deze pagina wel meer dan 100% van af trekken (ongeacht of het een bestelauto of personenauto wordt dus). En om nou zomaar een bedrag in te vullen (450 euro, echt fantastisch ) en daar 100% af te trekken lijkt mij niet verstandig omdat je nooit weet of die verzonnen cataloguswaarde later nog van invloed is op b.v. de verzekering. | |
penny-wise | woensdag 19 maart 2014 @ 10:27 |
Ik zal de vorige eigenaar van mijn Aerodeck eens vragen hoe hij dat heeft gedaan. Die heeft hem 2 jaar geleden uit Z-Frankrijk gehaald. | |
Snowballed | woensdag 19 maart 2014 @ 10:50 |
Ik denk al.. welke gek gaat er nou zo'n oud topic kicken... Volgens mij mag je de kortste route naar huis rijden.. maar voor het beste advies zou ik even de Rdw bellen.. Automagische ( ) boetes mogen niet (meer) http://tweakers.net/nieuw(...)es-uitschrijven.html (ik geloof dat er een termijn van 2 weken aan vast zit, voor je een boete mag krijgen vanwege de apk, maar ook dat weet ik niet helemaal zeker.. iig krijg je hem niet meer zomaar thuis) Je ruiten moeten in dat geval voorzien worden van folie.. (behalve 1 rechter ruit ivm eventuele dode hoek) Er zit toch al folie op..? [ Bericht 1% gewijzigd door Snowballed op 19-03-2014 11:28:04 ] | |
monsterd. | woensdag 19 maart 2014 @ 11:12 |
Een mannetje van de RDW zei vorige keer tegen mij dat ik me de eerste 2 maanden geen zorgen hoefde te malen over een apkboete. Hij kon het alleen niet garanderen | |
r8v2 | woensdag 19 maart 2014 @ 12:46 |
Van welk jaar issie? | |
r8v2 | woensdag 19 maart 2014 @ 12:53 |
Doet er niet toe eigenlijk voor de BPM-aangifte, die moet je toch doen ondanks dattie inderdaad waarschijnlijk op 0 euro uitkomt. Stappenplan: - Achterste ruiten ondoorzichtig maken - Afspraak voor importkeuring maken (hoezo kom je erbij dat dat niet hoeft?) - Eendagskenteken aanvragen voor keuringsdag (kan je ook verzekeren, bel tussenpersoon of zoek online) - Importkeuring laten doen - APK meteen bij RDW laten doen - Naar huis rijden - Wachten op kentekenplaten - Normale verzekering bellen en het kenteken verzekeren Klaar. Of je moet groene platen/trailer kunnen regelen. | |
Alexxxxx | woensdag 19 maart 2014 @ 17:04 |
achterruiten afplakken of overschilderen telt toch niet, maar je moet de ramen vervangen door een blinde plaat voor het een bedrijfswagen mag zijn? | |
r8v2 | woensdag 19 maart 2014 @ 17:46 |
Oja nog zoiets idd. Van de Belastingdienst website: Dat wordt dus personenwagen . | |
MaximumRush | woensdag 19 maart 2014 @ 18:00 |
Afspraak maken is niet echt nodig, zorg er gewoon voor dat je als eerste bij rdw staat in de ochtend dan is het zo geregeld. Ik heb zelf zo'n 2 maanden geleden ook een auto ingevoerd. | |
r8v2 | woensdag 19 maart 2014 @ 18:06 |
Ja, de hele ochtend wachten is beter dan gewoon een afspraak maken . | |
Fer | woensdag 19 maart 2014 @ 18:16 |
Ja Sjoerd is tof. Dus als je nog aan kunststof ramen kan komen ervoor, deze zwartmaakt en vastlijmt is het toegestaan. Of wil je hem orgineel laten? | |
2cv | donderdag 20 maart 2014 @ 00:54 |
Dat is ook een bestelwagen met ruiten ? | |
2cv | donderdag 20 maart 2014 @ 00:55 |
Krijg ik meteen de papieren mee ? Dan is meteen er na schorsen een optie ja. | |
2cv | donderdag 20 maart 2014 @ 00:56 |
1992 | |
2cv | donderdag 20 maart 2014 @ 00:58 |
Zie cursief. | |
2cv | donderdag 20 maart 2014 @ 00:59 |
Shit Pluspunt: alle ruiten zijn vlak. | |
MaximumRush | donderdag 20 maart 2014 @ 09:26 |
Nee, je bent gewoon als eerst aan de beurt. | |
house_is_a_feeling | donderdag 20 maart 2014 @ 10:13 |
Niet per se als eerste maar je bent wel snel aan de beurt inderdaad. Maar natuurlijk is een afspraak maken beter. | |
MaximumRush | donderdag 20 maart 2014 @ 10:28 |
Ligt er aan, ik had mijn auto en wilde hem zo snel mogelijk keuren. Eerst volgende moment voor een afspraak was 2 weken verder. Wanneer je de eerst volgende werkdag wilt keuren dan zou ik zonder afspraak gaan, wanneer je er geen haast bij hebt kan je beter een afspraak maken. | |
penny-wise | donderdag 20 maart 2014 @ 14:19 |
Nee, ik dacht dat het specifiek over het importeren uit Frankrijk ging.. | |
r8v2 | donderdag 20 maart 2014 @ 18:15 |
Dan nog mag het niet van glas zijn. En reken maar dat meneer de keurmeester dat checkt . | |
Snowballed | donderdag 20 maart 2014 @ 19:06 |
Het is meer dat een vlakke ruit simpel te vervangen is door een ander materiaal... Als ie bol was geweest zie dat dan maar eens in een ander materiaal te krijgen.. | |
2cv | vrijdag 21 maart 2014 @ 02:18 |
Jij snapt het | |
Snowballed | vrijdag 21 maart 2014 @ 13:24 |
Iets met een gescheurde ruit van een toerbootje... Dat nooit meer |