Eerste indrukken voor mensen die nog twijfelen of verlekkerd wachten:
- Looks: mooi.

Ik zag beide toestellen vandaag pas voor het eerst in het echt en ben uiteindelijk blij dat ik voor zilver ben gegaan. Zwart heeft inderdaad het voordeel dat de voorkant wat 'rustiger' oogt, maar voor de rest vindt ik zilver wat beter ogen. Zwart ziet er (net als bij de HOX) toch al snel wat ouder uit; het nieuwgevoel is daar minder.
Je merkt overigens wel dat aluminium een nadeel heeft; je voelt 'm wel lauw/warm worden. Is het niet door de hardware; dan is het wel door je eigen handen die 'm warm maken.
- Geluid; téééring wat kan dat hard!
HTC heeft wat mij betreft met audio zeer goed uitgepakt. Het kan erg hard maar klinkt ook goed. Heb eens 2 videos tegelijk laten afspelen op de ONE en HOX en de ONE klinkt ook wat voller.
Speakers aan de voorkant zetten is een briljante zet vind ik; wil je wat filmpjes kijken is dat zo veel prettiger, puur en alleen al om het feit dat het geluid nu naar jou straalt en niet naar achter (en je dus altijd een 'kom' moest maken van je rechterhand om het geluid naar jou te richten)
- TV app; een normale afstandsbediening werkt natuurlijk véél beter maar dit is toch wel erg cool gedaan. Onze 2011 LG tv was direct gevonden, onze Humax decoder was iets meer werk (hij vraagt steeds of tv/decoder reageert en zo niet probeert hij het op een andere manier; Humax werkte bij nr. 9).
Geinig is ook dat je profielen kunt maken; bijvoorbeeld 'TV kijken', 'Film kijken' of in mijn geval 'Opnemen'.
- Blinkfeed. Ben ik uiteraard na een paar uur nog niet uit maar opzich vind ik het nog best aardig. Zorg alleen wel voor juiste input (qua facebook, twitter e.d.). Zo had ik al vrij snel van iemand een foto op homescreen staan van wat hij at

(zoiets posten doet niemand in 'mijn kring' regelmatig maar als je dat wel vaak hebt; schakel Facebook dan maar uit

).
Ook grappig is dat je daar ook Flickr kunt toevoegen. Bovenstaande foto had ik met m'n HOX gemaakt en op Flickr gezet. Daarna stelde ik de ONE in en kwam deze foto direct op homescreen van de ONE.
- Beeldkwaliteit. Tja, de HOX had natuurlijk al een van de beste schermen die op een gsm zat die verschil zien wordt al moeilijk. Ik merk nog niet bijzonder veel verschil tussen 720p en 1080p. Video's zien er op beide uitstekend uit, PDF's ook. Bij pdf lijkt wel héél klein beetje verschil; bij de HOX lijkt er wat vervaging langs de rand van de letters te zitten; bij de ONE is het haarscherp.
Maar dat is ingezoomd; bij normaal gebruik zie je het verschil niet (ik althans).
Dus of 1080p goed uit gaat pakken moet ik nog ervaren.
- Camera: deze heb ik nog niet uitgeprobeerd. Eerste indruk is dat het wel jammer is dat HTC hun typeringen (Geen effect, Vervorming, Vignet etc.) heeft weggehaald en alleen nog een screenshot/preview laat zien zonder die tekst.
Morgen maar 'ns wat vergelijkingsfoto's maken naast de ONE.
EDIT: oh, en ik lees net dat ik ook nog net onder de voorwaarden van de Media Link HD valt (welke was verlengd tot 16 mei). Leuk
EDIT #2: alleen handig dat juiste datum (een van voor 16 mei) wel op contract staat maar dat daar niets over een ONE staat. En op rekening (met een te late datum; vandaag) wel weer de ONE staat. Hoe ga ik dat oplossen
[ Bericht 4% gewijzigd door Iemand91 op 22-05-2013 20:59:11 ]