Volgens mij geeft komt de historische sensatie maar heel kort terug. En dan niet eens dat we de sensatie moeten ondergaan oid. Dat is ook wat anders dan de sensatie die tegenwoordig met de historie gepaard gaat.quote:Op maandag 13 mei 2013 18:06 schreef Thezeurminator het volgende:
[..]
Ja maar dat is niet het doel van de tekst. Het was geen makkelijke vraag maar het antwoord was naar mijn inziens duidelijk.
Laten we in onze huidige maatschappij vaker proberen omquote:Op maandag 13 mei 2013 18:15 schreef Push. het volgende:
[..]
Volgens mij geeft komt de historische sensatie maar heel kort terug. En dan niet eens dat we de sensatie moeten ondergaan oid. Dat is ook wat anders dan de sensatie die tegenwoordig met de historie gepaard gaat.
Het gaat volgens mij juist wél over B, want dat kan je ook in het slot lezen. Daar gaat het over dat je historisch besef nodig hebt om te kunnen overleven.
Juist, dat historisch besef was een middel om tot historisch besef te komen. De hoofdgedachte is dan toch iets met het historisch besef, en niet met die sensatie ....quote:Op maandag 13 mei 2013 18:13 schreef MrRiot het volgende:
[..]
Ik had hier gewoon A en mijn redenatie was dat ergens in alinea 12 of 13 staat dat men eerst door sensatie moet gaan en dan tot historisch besef komt waar men dan nooit meer los van zal komen oid.
PS. Had ff globaal nagekeken, maar denk dat ik die 8 toch net niet ga halen :S
Telefoons bij het LAKS staan in ieder geval roodgloeiendquote:
Uhu, het ís B. Het antwoordmodel zegt A. Dat is waar t om gaat hequote:Op maandag 13 mei 2013 18:16 schreef Thezeurminator het volgende:
[..]
Laten we in onze huidige maatschappij vaker proberen om
verleden en heden te laten samen- smelten, het is onze enige overlevingskans als we er zelf niet meer zijn.
Dit is waarom het B is. Laatste zin is vaak erg belangrijk.
Je haalt doel en hoofdgedachte door elkaar.
Ik heb het over 13 lieve schat.quote:Op maandag 13 mei 2013 18:19 schreef Push. het volgende:
[..]
Uhu, het ís B. Het antwoordmodel zegt A. Dat is waar t om gaat he.
Daar had ik ook een fout, ik had bij 2 ook alinea 3, hopelijk komen hier veel klachten over bij het LAKS!quote:Op maandag 13 mei 2013 18:15 schreef Nafi het volgende:
Wat een ongelooflijk *@# $#* #$@#($* #@$(* examen
En waarom is 2 niet alinea 3? Er staat toch 'dat historisch besef geen vanzelfsprekendheid is'? Daar begint dan toch deel 2 en is het toch geen deel 1?
Dag 8 gemiddelde....
Had ik ook inderdaad.quote:Op maandag 13 mei 2013 18:21 schreef Aarbei het volgende:
[..]
Daar had ik ook een fout, ik had bij 2 ook alinea 3, hopelijk komen hier veel klachten over bij het LAKS!
Kan ook juist C zijn, je moet meer aandacht besteden aan historische gebeurtenissen, hoe kan je anders ooit het verleden en heden samen laten smelten?quote:Op maandag 13 mei 2013 18:16 schreef Thezeurminator het volgende:
[..]
Laten we in onze huidige maatschappij vaker proberen om
verleden en heden te laten samen- smelten, het is onze enige overlevingskans als we er zelf niet meer zijn.
Dit is waarom het B is. Laatste zin is vaak erg belangrijk.
Je haalt doel en hoofdgedachte door elkaar.
Ik heb mijn punt denk ik wel gemaakt. Maar we worden het niet eens.quote:Op maandag 13 mei 2013 18:22 schreef AppleBite het volgende:
[..]
Kan ook juist C zijn, je moet meer aandacht besteden aan historische gebeurtenissen, hoe kan je anders ooit het verleden en heden samen laten smelten?
Dit heb ik ook gedaan. Heel vals van de examen makers. Dit hebben ze bij oefenexamens ook nooit gedaan.quote:Op maandag 13 mei 2013 18:23 schreef Memphuis het volgende:
Ik heb bij 2 alinea 4 veranderd in alinea 3, wat een zuur examen.
Laatste zin van alinea 3 geeft de inleiding tot alinea 4, die gaat pas voor het eerst over het verleden.quote:Op maandag 13 mei 2013 18:15 schreef Nafi het volgende:
Wat een ongelooflijk *@# $#* #$@#($* #@$(* examen
En waarom is 2 niet alinea 3? Er staat toch 'dat historisch besef geen vanzelfsprekendheid is'? Daar begint dan toch deel 2 en is het toch geen deel 1?
Dag 8 gemiddelde....
Nja, ik snap dat je antwoord juist is, als ik zo terug kijk klopt het gewoon.quote:Op maandag 13 mei 2013 18:24 schreef Thezeurminator het volgende:
[..]
Ik heb mijn punt denk ik wel gemaakt. Maar we worden het niet eens.
De conclusie is in ieder geval dat tekstverklaren de afgelopen 10 jaar niet zo moeilijk is geweest. Ik heb vanaf 2003-2012 allemaal gemaakt/globaal doorgenomen. het was een heel ander examen.
Dit.quote:Op maandag 13 mei 2013 18:24 schreef AppleBite het volgende:
[..]
Laatste zin van alinea 3 geeft de inleiding tot alinea 4, die gaat pas voor het eerst over het verleden.
Same here, ik ging twijfelen toen ik de laatste zin van alinea 3 las. Helaas verkeerd gekozen dus.quote:Op maandag 13 mei 2013 18:23 schreef Memphuis het volgende:
Ik heb bij 2 alinea 4 veranderd in alinea 3, wat een zuur examen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |