abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 14 mei 2013 @ 14:52:15 #26
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_126477957
Ik heb me vandaag weer ingeschreven bij Sportcity, zodat ik mijn benen langzaamaan weer kan gaan gebruiken (chronische scheenvlies ontsteking in het verste stadium). Heb vorige week een kwartier lang volop kunnen Zumba dansen (vooraf 20 minuten salsa op langzaam tempo gedaan als warming up) en ik kon de volgende dag nog normaal lopen (meteen na het dansen onder de koude douche gaan staan en een uur lang mijn benen op alle mogelijke manieren gerekt) dus ik heb er weer hoop in dat ik ook weer normaal ga kunnen sporten.

Als ik merk dat ik beter met mijn benen om kan gaan en merk hoe ver ik kan gaan wil ik ook weer de Insanity Workout gaan proberen.
Bay of Plenty
pi_126512530
Voor degene die al insanity doen, is het serieus zo dat je op de eerste dag van maand 2, eerst de fittest hebt, en daarna nog een hele training???
pi_126520393
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 23:07 schreef hilversum1981 het volgende:
Voor degene die al insanity doen, is het serieus zo dat je op de eerste dag van maand 2, eerst de fittest hebt, en daarna nog een hele training???
Yep
Vergeet niet dat je uniek bent, net zoals iedereen
pi_126520900
Geen insanity vandaag, gisteravond deed m'n rug zo een pijn.. Kan nu wel weer normaal lopen :') ;(
I will take the sun in my mouth
pi_126520975
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 23:07 schreef hilversum1981 het volgende:
Zeker, de tweede reeks van vier weken vergt sowieso wat meer van je doorzettingsvermogen en ook tijd.
Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
pi_126525081
Maar de resultaten zijn dan ook groter in die 2e maand?
pi_126525607
Nou ja groter, ik ben na zes weken wel wat centimeters kwijt en ongeveer drie kilo. Verder tekenen er zich weer iets andere vormen af bij mijn buik naast de rondingen van het bier.
Staat tegenover dat ik vorige week drie concerten een pubquiz en een verjaardag had (en nee ik drink dan echt geen biertje minder) en nagenoeg hetzelfde weeg. Dat was zonder het sporten wel anders geweest.
pi_126526300
Je hebt verder geen veranderingen aangebracht in je dieet terwijl je insanity doet? Dat is 3 kilo nog behoorlijk vind ik...

En hoe is die recory week. Ik ga er vandaag mee beginnen.
pi_126526659
Geen echt veranderingen, ben nog steeds een slecht ontbijter, eet 's avonds wel gezond en normaal, blijf wel gewoon mijn drankjes nuttigen bij feestjes/concerten. Snaai wel minder (minder koekjes bij de thee en we hebben kleine zakjes chips gekocht -als een zak open is gaat ie toch leeg bij mij-)

De recovery week is wel lekker hoor (ook al is het zes dagen hetzelfde, maar ik kan me daar niet echt aan storen), ik had meer moeite met de opstart van week vijf. Maar nu in week zes is het wel lekker.
pi_126526977
Maar heb je in die recorey week wel het gevoel dat je echt getraind hebt? Ik had dat bv op in maand 1 op die cardio recorey dag niet echt. Beetje strekken enzo. Maar het druipend van het zweet "YES" gevoel had ik die dag zeker niet.
pi_126527291
Het heet niet voor niets recovery he, maar je gaat evengoed wel het nodige voelen hoor! Alles gaat alleen een paar tempo's trager. maar zweten doe je evengoed.
  Moderator woensdag 15 mei 2013 @ 12:34:12 #37
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_126527900
Spierpijn als een malle :')

Maandag de fittest gedaan. Nou zoals ik wel verwachtte was mijn fitheid ver te zoeken :')

Gisteren de eerste echte training gedaan, niet vol kunnen houden. 10 min voor het einde moest ik aan de hartlong machine :')

Maar nu al weer zin in vanavond *O*
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_126528268
Die spierpijn gaan na een dag of 4 weer weg hoor. Je denkt nu dat je dood gaat, maar t komt goed...

Ja gek hoe dat werkt he, brak al een malle. Compleet gesloopt, zweet als een otter, en je denk toch: zin in de volgende keer...
pi_126604326
Oi allemaal,

ik volg dit forum al een tijdje, en heb besloten ook maar eens een account te maken.
Ik zit nu in de 2de week van insanity en doe het volgens het schema, dus 6x per week en dan zondag rusten. Ik heb zojuist week 2 cardio recovery gedaan, maar ik vind ondanks dat je behoorlijk veel kracht zet op je beenspieren, dat het niet echt voelt als trainen, het is het natuurlijk wel maar je word er niet echt moet van, ja daarom heet het ook cardio recovery :P. Maar ik vroeg me af of iemand wist of dat er aan dat schema een specifieke opbouw zit zeg maar de volgorde die je aanhoud elke week per training. Dus ene keer doe je pure cardio dan plyomatric cardio etc. Maar zou je bijvoorbeeld nadat je cardio recovery gedaan hebt of een andere training ook nog cardio abs kunnen doen? of is dat niet verstanding vanwege een structuur die erin de trainingen zit ? Want als je in week 3 kijkt dan doe je na elke pure cardio ook nog cardio abs. Ik hoop het van iemand te horen keep it going everyone !
pi_126621197
Ja Cardio recovery is niet echt uitputtend trainen nee. Ik vind t ook de "saaiste" dag van de week. Maar ik denk inderdaad dat dit juist de bedoeling is. Wel even bezig zijn, vooral stretchen dan, maar niet je spieren te swaar belasten.

Er is ook een reden dat je niet direct begint met die Cardio Abs. Eerst moet je lijf ff wennen, want tijdens de trainingen gebruik je ook al een hoop van je buikspieren. Dus na 2 weken worden die dan ook nog eens apart getraind. Ik zou persoonlijk niet zomaar Cardio Abs weer ergens extra tussendoor gooien. Je traint je spieren dus ook echt tijdens t sporten. En de rest van de training is zwaar genoeg.
pi_126625233
Wat me wel echt opvalt (tegenvalt) is het gewicht dat ik verlies. Ik zit nu in mijn recovery week, dus heb nu al ruim 4 weken erop zitten. En qua centimeters gaat het prima, kleren zitten beter, en in de spiegel zie ik goed verschil. Maar er is nauwelijks nog gewicht af. En ik moet echt wel behoorlijk wat kwijt, ik ben 1,82 en 116 kg. In de eerste week verloor ik nog 1,5 kilo, maar daarna niks meer, en soms komt er zelfs wat bij.

Sinds ik met insanity begonnen ben heb ik:

• Geen dag training gemist.
• Elke dag zeker 2,5 liter water gedronken (en daarbij nog wat ik tijdens de training aan water drink)
• 2 keer per dag een tussendoortje genomen, (altijd fruit)
• Bijna geen alcohol gedronken (misschien eens per week een glas wijn)
• Niet meer eten na het avondeten (en als ik trek heb 's avonds, neem ik altijd fruit)
• Helemaal geen koekje, snoepje, of andere zoetigheden.

Hoe kan het dat ik wel centimeters verlies, maar niks zie qua gewicht. Ik weet dat spieren zwaarder zijn dan vet, maar iets moet ik toch wel zien op de weegschaal. Ik snap dat als ik totaal geen overgewicht zou hebben, het en ander verhaal zou zijn, maar nu.

Ik lees wel dat de 2e maand, pas echt zorgt voor veel verschil, maar is dit zo?

Bedankt!

[ Bericht 2% gewijzigd door Mister123 op 17-05-2013 11:46:43 ]
pi_126625984
@mister123

Geen zorgen, je hoort wel vaker van mensen dat ze een hele tijd niks verliezen en dan opeens in 1 week aantal kilo's gewoon doorgaan en het komt heus wel, maar zodra je al merkt dat je centimeters verliest moet je ook geen zorgen maken dan gaan de overtollige kilo's ook vanzelf weg.

Ik moet zeggen wel sinds ik ben begonnen met trainen das dus bijna 2 weken geleden heb ik last in me linkerelleboog als ik hem strek bijvoorbeeld bij de mummy oefening. Dit kan overbelasting zijn volgens mij maar ik ga gewoon door het is niet zo dat ik niks meer kan voel hem alleen af en toe.

Keep it GOing !
pi_126627029
Het gaat mij niet zo zeer om m'n gewicht, maar meer om m'n buik.
Denk dat ik hier ook maar ´s aan ga beginnen.
pi_126627213
Overigens heb ik al weer bijna een jaar niks aan sport en beweging gedaan. Dus mijn conditie zit echt ver onder de 0. Ik lees op een paar sites op internet dat je er beter niet aan kunt beginnen als je totaal geen conditie hebt.

Dus, me weer inschrijven voor de sportschool of eerst insanity proberen?
pi_126627378
Ik heb (had) ook echt geen conditie voor ik met insanity begon, maar die knalt echt vooruit. Het zal je echt verbazen. De fittest is daar een goeie maatstaf voor, en die test doe je elke 2 weken.

Je kan altijd nog inschrijven op de sportschool. Probeer het eerst zou ik zeggen.
pi_126627527
Nu zit ik op spotnet te kijken, maar daar kan ik alleen 5 dvd's vinden. Terwijl via de tellsell sites enzo er staat dat er 10 dvd's zijn. ?
pi_126627692
Heb het al gevonden, ben ze nu aan het binnenhalen.
Dan maar 's even uitvogelen hoe het werkt.
  vrijdag 17 mei 2013 @ 19:14:24 #48
403471 Lrxx
Stop dreaming; start living!
pi_126643519
Ik heb net via via gehoord over Insanity.. Heeft iemand een goede download die me geen acht weken gaat duren om binnen te krijgen? Ivm een werkvakantie in het buitenland wil ik de twee maanden af hebben (als je t zo kunt noemen) voordat ik vertrek, gewoon om een doel voor ogen te hebben.. (en ik heb daar geen laptop of iets anders bij me)
Ik hoor het graag:)
pi_126644781
Of gewoon kopen? Tellsell...
pi_126674402
Even kort situatie uitleggen.
Personal stats :
1m72
84 kg
+- 25% vetpercentage

Maandje lichaam voorbereiden (dag lopen, dag pompen/sit-ups) - vaak doe ik meer dan ik vooropgesteld had.
Pretty basic dus.
Daarna 2 maand Insanity.
Daarna gewoon rustig blijven verder trainen (dagelijks)

Voedingsschema gisteren gemaakt dus zie het helemaal zitten.
Lijkt me fijn om motivatie te geven en te vinden bij lotgenoten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')