abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 12 mei 2013 @ 13:30:53 #1
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_126382415

Game of Thrones is een televisieserie van HBO, gebaseerd op de boekenserie A Song of Ice and Fire/Een Lied van IJs en Vuur van George RR Martin. Het eerste seizoen is in 2011 uitgezonden, seizoen 2 van 1 april t/m 3 juni 2012 en we zijn nu bijna begonnen met seizoen 3.

De boekenserie beslaat in totaal een pagina of 4000 en richt zich op 2 families, de Starks en de Lannisters, die flink met elkaar in de clinch liggen over een koninkrijk. Parallel daaraan wordt het verhaal verteld van Daenerys Targaryen, de dochter van de afgezette koning. Gaande de seizoenen/boeken komen er steeds meer families in het spel betrokken zoals de Greyjoys, Tyrells en Baratheons. De boeken zitten vol met drama, verraad, oorlog en wat vooral heel sterk aan de boeken is, is dat de karakters heel menselijk zijn vol met goede en slechte eigenschappen.

Een paar karakters uit het verhaal zijn Jon, een bastaard van de Starks die naar het noorden gestuurd word om daar 'de Muur' te bewaken met zijn broeders in het zwart. Tyrion Lannister, broer van de koningin die een mismaakte dwerg is en iedereen erg graag afzeikt maar ondertussen behoorlijk uitgekookt plannetjes smeedt. En er komt een nest schrikwolven in voor die opgevoed worden door de kinderen van de Starks.

De serie zelf: Game of Thrones (TV Series 2011– ) - IMDb
David Benioff, schrijver/producer, bekend van oa X-Men Origins: Wolverine, Kite Runner, Troy, 25th Hour (schrijver van het boek): David Benioff - IMDb
George RR Martin zelf is ook betrokken: George R.R. Martin - IMDb

Wallpapers door Splodgenessabounds verzoekjes via PM :)
GoT Wallpaper 1 - Random Characters
GoT Wallpaper 2 - Random Characters
GoT Wallpaper 3 - Random Characters
GoT Wallpaper 4 - Random Characters
GoT Wallpaper 5 - Daenerys Targaryen
GoT Wallpaper 6 - 'Good' vs 'Bad'
GoT Wallpaper 7 - Jaqen H'ghar
GoT Wallpaper 9 - The Hound
Hier nog eentje van ons favoriete karakter: GoT Wallpaper 10 - The One True King

Handige Links
De HBO-viewer's guide, een gids met alle karakters, families en gebeurtenissen in de serie.
• De fansite Winter is Coming die altijd alle laatste nieuwtjes heeft.
Game of Thrones - Map, een gedetailleerde map van Westeros, Free Cities en alles wat daarachter ligt. Let wel, enigszins speculatief.

Props voor eQual voor de karakterplaatjes.

LET OP: elke verwijzing naar het boek (personen die nog niet meedoen in de serie, gebeurtenissen die nog plaats moeten gaan vinden) horen niet thuis in dit topic, daar is het spoilertopic voor. Ook fake spoilers worden hier niet op prijs gesteld. Verpest dit topic dus niet voor anderen.

Ok stelletje hokboeren
pi_126382451
Morgen! _O_
"Kill the Braavosi, bring the girl!"
  zondag 12 mei 2013 @ 13:33:02 #3
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_126382501
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 13:31 schreef Khaleesi het volgende:
Morgen! _O_
Het wordt weer tijd 8-)
Ok stelletje hokboeren
pi_126382528
Nog maar 4 afleveringen... :'(

Op zoek naar een nieuwe hobby dan maar...
pi_126383150
Dexter begint bijna direct na de finale van GoT, daarna Breaking Bad. Genoeg te kijken... 8-)
  zondag 12 mei 2013 @ 13:53:43 #6
192683 AMDB
Visionair.
pi_126383158
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 13:34 schreef Khaleesi het volgende:

Je hebt 1 uur per week tijd voor een hobby? :P

Denk dat er hier na de laatste aflevering nog wel even doorgeluld gaat worden :)

Twijfel van mijn kant: nu boek 1 en 2 gelezen, na dit seizoen door lezen en voor gaan lopen op de serie of wachten (tot nu toe telkens de boeken na het seizoen gelezen).
  zondag 12 mei 2013 @ 13:54:36 #7
192683 AMDB
Visionair.
pi_126383186
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 13:53 schreef tralalala het volgende:
Dexter begint bijna direct na de finale van GoT, daarna Breaking Bad. Genoeg te kijken... 8-)
:o Waarom begint die al zo vroeg dan?
pi_126383221
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 13:54 schreef AMDB het volgende:

[..]

:o Waarom begint die al zo vroeg dan?
Geen idee eigenlijk, 30 juni zou het moeten worden.
  zondag 12 mei 2013 @ 14:00:39 #9
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_126383388
quote:
A man likes what he reads there.

Dexter _O_ _O_
pi_126383923
quote:
De kwaliteit blijft maar doorgaan _O_
pi_126383993
Mag ik nog even propjes geven aan de afbeeldingen in de OP met namen
SPOILER: Veilige spoiler
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 12 mei 2013 @ 14:39:58 #12
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_126384846
Ik vraag me trouwens af hoe Littlefinger dacht weg te komen met Sansa. Zij is toch gewoon het onderpandje van de Lannisters?
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_126384951
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 14:39 schreef VeX- het volgende:
Ik vraag me trouwens af hoe Littlefinger dacht weg te komen met Sansa. Zij is toch gewoon het onderpandje van de Lannisters?
Ze wordt niet constant in de gaten gehouden, steek haar ongezien in het schip en vaar weg, lijkt me.
  zondag 12 mei 2013 @ 15:07:49 #14
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_126386195
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 13:16 schreef Khaleesi het volgende:

[..]

Neen. Het is door een handjevol boeklezers (!) uitgesproken, die er m.i. heel intensief mee aan de slag zijn gegaan om deze theorie op te zetten. De stof in de serie geeft m.i. geen enkele aanleiding om tot deze theorie te komen, laat staan om uberhaupt in twijfel te trekken dat Ned Jon's echte vader niet zou zijn.

Dus dat is al bs.
Lijkt me eerder een geval van "Ik was er nog niet opgekomen, dus jij kan dat ook niet". Zie de verdere reacties in het vorige topic, ik was sowieso al niet de enige kijker die twijfelde aan de identiteit van Jon's vader en ik ben zeker niet de enige die dit voor de hand liggend vind. Al zal niet iedereen er zelf opkomen, maar zijn er ook mensen zoals DO2 die zoiets hebben van "Oh ja, eigenlijk best voor de hand liggend".

En intensief bezig zijn, hoe de fuck kun je intensief bezig gaan met het opzetten van deze theorie? Wat moet ik mij daarbij voorstellen? Het zit heel simpel in elkaar namelijk. Je weet dat er een hoop ongebruikelijke dingen rondom Jon Snow spelen (Zoals zijn achternaam, Ned die niet vreemd zou gaan en het feit dat hij als bastaard opgegroeid is bij zijn vader) en als je opgelet hebt weet je dat Lyanna en Ned een geheim hebben. Dat is gewoon 1+1=2. Dat is niet iets waar je weken op een afgelegen forum met elkaar over gaat discussieren, waarvoor je diep moet graven naar allerlei puzzelstukjes.

Misschien moet je eens het Doctor Who topic bezoeken, dan zie je theoriën waarvan je wel kan zeggen "Daar moet men wel intensief mee aan de slag zijn gegaan". Maar bij Doctor Who heb je dan ook 50 jaar aan geschiedenis om doorheen te graven.

quote:
[..]

De afkomst van Jon heeft wel effe meer impact dan die 3 voorbeeldjes die jij nu opnoemt en dat weet je zelf ook. Daarom snap ik ook niet dat mensen het zich voor zichzelf en anderen willen verpesten door er nu al zo uitvoerig over te speculeren, zeker nu het nog zo vroeg in de serie is.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik denk eigenlijk dat de afkomst van Jon helemaal geen impact gaat hebben. Dit lijkt mij typisch zoiets van GRRM aan ons over laat om over na te denken. Het zou mij verbazen als dit ooit in de serie, boeken of andere spin-off duidelijk wordt. Dus nee, dat weet ik zelf niet. Misschien moet je eens ophouden met al die aannames over mij. Zoals timmmmm al eerder aangaf, zo interessant ben ik nou ook weer niet.

SPOILER

[ Bericht 0% gewijzigd door Ugjerke op 12-05-2013 15:14:51 ]
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
pi_126386234
quote:
En True Blood nog vanaf 16/6!!!
Ik ben een gelukkige vrouw dan. Al m'n topseries weer op de buis. Alleen dan GOT weer missen ;(
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  zondag 12 mei 2013 @ 15:24:28 #16
94080 VeX-
pi_126386949
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 14:42 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]

Ze wordt niet constant in de gaten gehouden, steek haar ongezien in het schip en vaar weg, lijkt me.
Misschien niet constant, maar ze wordt wel goed door de Lannisters bewaakt. Zelfs Maergery moest haar bewakers bedreigen om haar alleen te krijgen.

Tywin lijkt me niet het type dat de mogelijkheid openlaat dat zo'n belangrijke pion hem ongezien ontkomt.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_126387158
quote:
1s.gif Op zondag 12 mei 2013 15:08 schreef Vlindur het volgende:

[..]

En True Blood nog vanaf 16/6!!!
Ik ben een gelukkige vrouw dan. Al m'n topseries weer op de buis. Alleen dan GOT weer missen ;(
Je bent wel erg makkelijk gelukkig te krijgen, weet je wel zeker dat je een vrouw bent?
  zondag 12 mei 2013 @ 16:19:18 #18
94080 VeX-
pi_126389863
Ik ben het trouwens met Khaleesi eens. Ik vind het bloedirritant wanneer mensen die achtergrond info hebben die je niet uit de serie kunt halen, hier 'subtiel' komen lopen spoileren.
pi_126389919
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 16:19 schreef VeX- het volgende:
Ik ben het trouwens met Khaleesi eens. Ik vind het bloedirritant wanneer mensen die achtergrond info hebben die je niet uit de serie kunt halen, hier 'subtiel' komen lopen spoileren.
Ik probeer er wat over heen te lezen, maar ik ben het er wel mee eens :Y
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_126390031
Ik vind wel dat de dvd-extras er niet bij horen. Daar mag dus wel over gesproken worden vind ik.
Unbowed, Unbent, Unbroken.
pi_126390359
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 13:34 schreef Khaleesi het volgende:

Boeken lezen van 1 t/m 5? Je zegt dat je jezelf al veelvuldig gespoiled hebt (ik ook, ik ben soms te nieuwsgierig). Dus dan kun je je beter "spoilen" met officieel materiaal dan samenvattingen of opmerkingen lezen uit de wiki/een forum. Ik ga het wel doen, alle boeken lezen.
Unbowed, Unbent, Unbroken.
pi_126394341
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 16:29 schreef BeyondTheGreen het volgende:

[..]

Boeken lezen van 1 t/m 5? Je zegt dat je jezelf al veelvuldig gespoiled hebt (ik ook, ik ben soms te nieuwsgierig). Dus dan kun je je beter "spoilen" met officieel materiaal dan samenvattingen of opmerkingen lezen uit de wiki/een forum. Ik ga het wel doen, alle boeken lezen.
Ik weet van mezelf dat ik dat nooit vol zou houden. :') Ik zou ergens stranden halverwege boek 1 ofzo en interesse verliezen. :') Vooral ook omdat je al weet wat er in die eerste boeken gaat gebeuren. En die sleur aan extra side characters, sja... Maakt het alleen maar verwarrend lijkt me.

Ik zou de serie en de boeken nooit echt met elkaar kunnen combineren denk ik, lijkt me toch net effe wat te verschillend.
pi_126394387
quote:
Maar Ugjerke en ik hebben het al min of meer uitgepraat hoor. :)
Al met al valt het qua spoilers best nog mee de laatste paar topics. :Y
pi_126394684
Het is weer eens tijd voor wat Khaleesi-zendtijd _O_
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
  zondag 12 mei 2013 @ 18:09:03 #25
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_126394977
quote:
Ik post niks wat niet uit de serie of niet uit serieverwant materiaal komt, maar dat hebben Khaleesi en ik al uitgepraat. En een stukje uit m'n eigen fantasie natuurlijk, want speculatie.
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')