Best ernstig dit...quote:Kinderen van dode man vermist in Doorn
UTRECHTSE HEUVELRUG -
In Doorn is de politie op zoek naar twee jongetjes (7 en 9), die nooit zijn teruggekeerd nadat ze met hun vader op pad waren gegaan.
De vader heeft zelfmoord gepleegd en is gevonden in Het Doornse Gat, meldt de politie volgens RTV Utrecht. Maar van zijn twee zoontjes mist ieder spoor. De kinderen hebben donkerblond haar en een mager postuur.
Ja iedereen met stoornis X is hetzelfde inderdaad.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 11:24 schreef Lpunt het volgende:
[..]
Vraag mij ook oprecht af waarom je kinderen maakt met iemand die zo'n stoornis heeft. Ik zou het noot doen.
Exact, dat probeer ik al een aantal topics duidelijk te maken. Maar mensen willen of kunnen dat niet bevatten blijkbaar.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 11:29 schreef poepa het volgende:
Ik denk dat het niet goed is om te speculeren over de achtergronden en al helemaal niet over mogelijke stoornissen. Nogmaals mensen kunnen raar gedrag vertonen in extreme situaties ook als ze geen stoornis hebben.
Tja, velen vinden dat overheerlijk.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 11:31 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Exact, dat probeer ik al een aantal topics duidelijk te maken. Maar mensen willen of kunnen dat niet bevatten blijkbaar.
Derhalve blijft het gespeculeer en psychologie van de koude grond dooremmeren.
Het is meer dat het voor de meesten een comfortabele gedachte is dat er een stoornis meespeelt.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 11:29 schreef poepa het volgende:
Ik denk dat het niet goed is om te speculeren over de achtergronden en al helemaal niet over mogelijke stoornissen. Nogmaals mensen kunnen raar gedrag vertonen in extreme situaties ook als ze geen stoornis hebben.
Nee, als het professioneel gebeurt heet dat analyseren.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 11:33 schreef moeke1 het volgende:
Men zoekt toch een reden waarom de vader dat gedaan heeft? Dat noemt men speculeren.
Dat idee heb ik ook wel eens. En dan denken als ze geen stoornis hebben dat ze zoiets nooit zouden kunnen doen. Maar die kunnen dan uit de droom worden geholpen. Bij vele misdadigers wordt helemaal geen stoornis ontdekt en krijgen de volle mep bij een veroordeling.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 11:33 schreef Specularium het volgende:
[..]
Het is meer dat het voor de meesten een comfortabele gedachte is dat er een stoornis meespeelt.
Blijft het de ver van je bed show.
Ik snap wel dat er een aanleiding wordt gezocht, daar ben ik ook mee bezig. Ik ben ook nieuwsgierig naar hoe zo'n persoon tot zo'n daad komt, maar dat vind ik nog wat anders dan voorbarige conclusies trekken (of op z'n minst vanuit gaan) dat de man bepaalde stoornissen zal hebben gehad, en dat dat ook wel de hele aanleiding van de scheiding en/of deze gruweldaad zal zijn geweest.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 11:33 schreef moeke1 het volgende:
Men zoekt toch een reden waarom de vader dat gedaan heeft? Dat noemt men speculeren.
Journalisten vissen in de omgeving naar achtergronden. Over die punten die je noemt is geschreven, maar NIET over een mogelijke stoornis. Tenminste niet wat ik meegekregen heb.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 11:34 schreef moeke1 het volgende:
Een psychische stoornis is daar 1 van, de omgangsregeling 2 en de niet goedlopende zaak 3, wraak op de moeder 4 etc. Dat doen jullie toch allemaal, niet alleen over een stoornis.
Kan je dat berekenen?quote:Op zaterdag 11 mei 2013 11:38 schreef moeke1 het volgende:
Volgens berekening zou hij een relatie in Neerbeek hebben gehad tijdens huwelijk. (speculeren)
Analyseren kunnen wij nooit doen want we hebben geen gegevens om te analyseren, feitelijk weten we niets van die man.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 11:33 schreef Specularium het volgende:
[..]
Nee, als het professioneel gebeurt heet dat analyseren.
Snap nooit waarom mensen bepaalde zaken invullen voor andere mensen. Ik hoef niemand met een stoornis als mijn partner, dat is simpelweg mijn keuze.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 11:28 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ja iedereen met stoornis X is hetzelfde inderdaad.
Deze bron spreekt over 60%, waarbij moet worden aangemerkt dat "10 tot 20% daarvan behandeling behoeft" en "5 tot 10% aan een psychiatrische stoornis lijdt".quote:Op zaterdag 11 mei 2013 11:41 schreef moeke1 het volgende:
meer dan 80% van de gedetineerden hebben een stoornis, en 100% van de recidivisten. Bron: Corine de Ruiter.
Jij bent de persoon die het stoornissen-gezeur blijft aanhalen.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 11:31 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Exact, dat probeer ik al een aantal topics duidelijk te maken. Maar mensen willen of kunnen dat niet bevatten blijkbaar.
Derhalve blijft het gespeculeer en psychologie van de koude grond dooremmeren.
Je trekt zo makkelijk conclusies, zo kort door de bocht. Alsof alle mensen met een bepaalde stoornis hetzelfde zijn en bijvoorbeeld niet kunnen liefhebben, of dat daar per definitie geen relatie mee valt op te bouwen.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 11:44 schreef Lpunt het volgende:
[..]
Snap nooit waarom mensen bepaalde zaken invullen voor andere mensen. Ik hoef niemand met een stoornis als mijn partner, dat is simpelweg mijn keuze.
Een mens is per definitie onberekenbaar...quote:Op zaterdag 11 mei 2013 11:45 schreef moeke1 het volgende:
Soms weet je het niet en doet die persoon zich heel anders voor. Ik heb er ook nooit voor gekozen, en wist niet eens dat het bestond of dat ik het niet zou doorzien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |