Beste FOK! leden bij planes, trains & automobiles,
Ik zal mij even voorstellen. Ik ben een jonge 'ondernemer' van 22 jaar. Mijn naam is Rego.
Mijn grootste passie in het leven zit hem in auto's. Nog specifieker, supercars.
Al van jongs af aan maakte ik kennis met een Lamborghini Murciélago terug in 2002 in Oostenrijk. Vanaf dat moment was mijn leven compleet veranderd. Alles wat ik tot dan toe dacht, werd verleden tijd een deur ging voor mij open, een deur naar een wereld verder dan mijn wereld. Je zou kunnen zeggen, ''ik was blind maar nu zie ik het''.
Om het verhaal kort te houden, sinds 2012 heeft mijn motivatie om een eigen supercar te bouwen zich ontwikkeld op een niveau waarmee ik nog nooit eerder mee heb kennis gemaakt.
Ik heb besloten om mijn eigen doel achterna te gaan en ik zal er alles aan doen, om mijn supercar te ontwikkelen ik kan dit doen.
Het is een droom, dat het waard is voor mijn ''lifetime''
Nu komt mijn vraag aan jullie, overigens ook de reden voor deze topic.
Ik heb zelf al een paar schetsen gemaakt van mijn supercar en het ziet er werkelijk bruut uit al zeg ik het zelf.
Ik heb op zoek naar een team bestaande uit:
-- Een professionele ontwerper, die uiteraard programma's zoals auto builder ec. beheerst om alle dimensies
van de auto kloppend te maken maar ook iemand die zelf met goede designs komt op basis van mijn eigen concept
-- Een groep engineers, meer specifieker ik zoek mensen die in staat zijn om een motor te ontwikkelen die voorziet van minimaal 700 paardenkrachten, een 'normal aspirated engine' om het zo maar te noemen, dus zonder turbo's, ik dacht zelf aan een V10 of V12 blok. Ook heb ik zelf een paar digitaal motorgeluiden ontworpen en ik wil dat jullie als engineers de motor naar mijn wens kunnen ontwikkelen.
Ook moeten jullie in staat zijn om alle andere componenten zoals, de transmissie en koppeling etc te kunnen ontwerpen, die de huidige concurrentie aan kunnen.
-- Eventueel testrijders, het liefst degenen die al meerdere supercars in hun verleden hebben gereden en een goed stuurgevoel hebben.
Ik heb nog geen werkplaats gevonden, omdat ik eerst een team wil samenstellen die samen met mij aan deze ''droom'' willen werken. Ik zoek mensen met veel passie en motivatie. Nog belangrijker, mensen die houden van supercars.
Ik heb een droom en ik geloof erin en ik wil het ook echt waar maken.
Ik heb niet veel verteld over de auto, omdat ik het nog redelijk geheim wil houden. Ik ben dus op zoek naar een team dat interesse heeft in het bouwen van een 'eigen supercar'.
Als het team geregeld is, verwacht ik dat we onze eerste concept af hebben over ongeveer 3,5 á 4 jaar. En ik wil hem daarna ook echt presenteren op de Autoshow in Geneve.
De reden waarom ik erg geloof in mijn doel, de huidige supercars vind ik niet zo spannend, behalve de modellen van Lamborghini, Ferrari, Bugatti en Koenigsegg. Het zijn toevallig ook de bekendste merken op het gebied van supercars, maar ze verdienen ook die bekendheid, ze maken geweldige supercars.
Echter, er is een beeld bij mij dat weg is gegaan in de laatste paar jaren. Tegenwoordig zie je vele supercars en sommige zoals de 458, Gallardo, R8 en de 911 Turbo zie je zo vaak dat je het speciale gevoel een beetje kwijtraakt. Neem mij niet verkeerd, een 458 is nog steeds ontzettend gaaf maar.. er mist iets. Iets dat bijv. Bugatti wel biedt.
Wanneer je een Bugatti ziet, krijg het het gevoel alsof je in een andere wereld zit. Ik kan het moeilijk omschrijven. Alhoewel.. denk aan Lamborghini, maar dan aan de Lamborghini's van de jaren 80 en 90. Met de Countach en Diablo, wanneer je zo een wagen zag rijden, dan kreeg je echt wel dat gevoel.
Ik wil een supercar bouwen omdat ik een nieuwe ideologie wil creeëren. Supercars moeten speciaal zijn en ik wil een supercar ontwikkelen dat in een wereld leeft verder dan de huidige. Ik wil dat wanneer mensen de auto op straat zien, het ervaren als iets buitenaards, zo elegant.. maar toch zo uniek.
Ik heb zelf geen inkomen en zal jullie als team ook niet kunnen betalen voor jullie werk. Wat ik voorstel is om een contract te sluiten met iedereen die dan een % van het bedrijf bezit.
Ik ken zelf wel investeerder, dus misschien hebben we geluk, maar tot dusver ik kan jullie niet betalen.
Ik wil jullie bedanken
PS: Waar kan ik bijv. alleen de bodykit laten maken? Ik hoorde dat er goede fabrieken zijn in Duitsland die plastic en aluminum bodykits ontwikkeld naar jou eigen ontwerp maar weet iemand hier meer over?
Of zijn er mensen met meer ervaring op dit gebied die mij tips kunnen geven.
[ Bericht 1% gewijzigd door RegoWire op 10-05-2013 21:28:53 ]