abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 10 mei 2013 @ 21:06:30 #1
402901 RegoWire
Entrepreneur
pi_126321408
Beste FOK! leden bij planes, trains & automobiles,

Ik zal mij even voorstellen. Ik ben een jonge 'ondernemer' van 22 jaar. Mijn naam is Rego.

Mijn grootste passie in het leven zit hem in auto's. Nog specifieker, supercars.
Al van jongs af aan maakte ik kennis met een Lamborghini Murciélago terug in 2002 in Oostenrijk. Vanaf dat moment was mijn leven compleet veranderd. Alles wat ik tot dan toe dacht, werd verleden tijd een deur ging voor mij open, een deur naar een wereld verder dan mijn wereld. Je zou kunnen zeggen, ''ik was blind maar nu zie ik het''.

Om het verhaal kort te houden, sinds 2012 heeft mijn motivatie om een eigen supercar te bouwen zich ontwikkeld op een niveau waarmee ik nog nooit eerder mee heb kennis gemaakt.
Ik heb besloten om mijn eigen doel achterna te gaan en ik zal er alles aan doen, om mijn supercar te ontwikkelen ik kan dit doen.

Het is een droom, dat het waard is voor mijn ''lifetime''

Nu komt mijn vraag aan jullie, overigens ook de reden voor deze topic.

Ik heb zelf al een paar schetsen gemaakt van mijn supercar en het ziet er werkelijk bruut uit al zeg ik het zelf.

Ik heb op zoek naar een team bestaande uit:

-- Een professionele ontwerper, die uiteraard programma's zoals auto builder ec. beheerst om alle dimensies
van de auto kloppend te maken maar ook iemand die zelf met goede designs komt op basis van mijn eigen concept

-- Een groep engineers, meer specifieker ik zoek mensen die in staat zijn om een motor te ontwikkelen die voorziet van minimaal 700 paardenkrachten, een 'normal aspirated engine' om het zo maar te noemen, dus zonder turbo's, ik dacht zelf aan een V10 of V12 blok. Ook heb ik zelf een paar digitaal motorgeluiden ontworpen en ik wil dat jullie als engineers de motor naar mijn wens kunnen ontwikkelen.

Ook moeten jullie in staat zijn om alle andere componenten zoals, de transmissie en koppeling etc te kunnen ontwerpen, die de huidige concurrentie aan kunnen.

-- Eventueel testrijders, het liefst degenen die al meerdere supercars in hun verleden hebben gereden en een goed stuurgevoel hebben.

Ik heb nog geen werkplaats gevonden, omdat ik eerst een team wil samenstellen die samen met mij aan deze ''droom'' willen werken. Ik zoek mensen met veel passie en motivatie. Nog belangrijker, mensen die houden van supercars.

Ik heb een droom en ik geloof erin en ik wil het ook echt waar maken.

Ik heb niet veel verteld over de auto, omdat ik het nog redelijk geheim wil houden. Ik ben dus op zoek naar een team dat interesse heeft in het bouwen van een 'eigen supercar'.

Als het team geregeld is, verwacht ik dat we onze eerste concept af hebben over ongeveer 3,5 á 4 jaar. En ik wil hem daarna ook echt presenteren op de Autoshow in Geneve.

De reden waarom ik erg geloof in mijn doel, de huidige supercars vind ik niet zo spannend, behalve de modellen van Lamborghini, Ferrari, Bugatti en Koenigsegg. Het zijn toevallig ook de bekendste merken op het gebied van supercars, maar ze verdienen ook die bekendheid, ze maken geweldige supercars.

Echter, er is een beeld bij mij dat weg is gegaan in de laatste paar jaren. Tegenwoordig zie je vele supercars en sommige zoals de 458, Gallardo, R8 en de 911 Turbo zie je zo vaak dat je het speciale gevoel een beetje kwijtraakt. Neem mij niet verkeerd, een 458 is nog steeds ontzettend gaaf maar.. er mist iets. Iets dat bijv. Bugatti wel biedt.

Wanneer je een Bugatti ziet, krijg het het gevoel alsof je in een andere wereld zit. Ik kan het moeilijk omschrijven. Alhoewel.. denk aan Lamborghini, maar dan aan de Lamborghini's van de jaren 80 en 90. Met de Countach en Diablo, wanneer je zo een wagen zag rijden, dan kreeg je echt wel dat gevoel.

Ik wil een supercar bouwen omdat ik een nieuwe ideologie wil creeëren. Supercars moeten speciaal zijn en ik wil een supercar ontwikkelen dat in een wereld leeft verder dan de huidige. Ik wil dat wanneer mensen de auto op straat zien, het ervaren als iets buitenaards, zo elegant.. maar toch zo uniek.

Ik heb zelf geen inkomen en zal jullie als team ook niet kunnen betalen voor jullie werk. Wat ik voorstel is om een contract te sluiten met iedereen die dan een % van het bedrijf bezit.

Ik ken zelf wel investeerder, dus misschien hebben we geluk, maar tot dusver ik kan jullie niet betalen.

Ik wil jullie bedanken

PS: Waar kan ik bijv. alleen de bodykit laten maken? Ik hoorde dat er goede fabrieken zijn in Duitsland die plastic en aluminum bodykits ontwikkeld naar jou eigen ontwerp maar weet iemand hier meer over?

Of zijn er mensen met meer ervaring op dit gebied die mij tips kunnen geven.

[ Bericht 1% gewijzigd door RegoWire op 10-05-2013 21:28:53 ]
  vrijdag 10 mei 2013 @ 21:16:23 #2
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_126321904
Kortom, je kunt zelfs helemaal niets maar wilt wel een supercar maken.
Schrap sowieso die motor eens, zoek er eentje uit de VW stal en doe er wat leuks mee.
pi_126321925
Je hebt geen inkomen, maar wilt wel een supercar bouwen?
  vrijdag 10 mei 2013 @ 21:20:17 #4
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_126322104
En dan Pagani niet noemen :N

Mooi idee, moeilijk uit te voeren helaas... Kun je dat team überhaupt betalen? :P
Life's like music, get the rhythm..
pi_126322131
Hi,

Ik begrijp dat je een passie hebt voor supercars. Je plan is ongetwijfeld een droom van vele supercarliefhebbers.

Ik denk alleen dat je nog even aan je 'toekomstige teamleden' moet uitleggen waarom ze 4 jaar van hun leven hierin moeten stoppen. Mensen met een technische opleiding (TU Delft achtige lui?) die dat soort wondertjes kunnen ontwerpen kunnen ook morgen aan de bak voor goed geld.

Wat je 'entrepreneur' maakt is dat je ondernemersrisico loopt, maar je stopt er zelf geen geld in. Wat dan wel?

Misschien heb je een goed track-record in het leiden van R&D teams, een heel strak (en uitgebreid) plan of iets anders waar je mensen mee over de streep kan trekken... maar dat moet je dan nog wel even verkopen. De droom alleen is ongetwijfeld genoeg voor jou, maar voor anderen zal je misschien nog even wat verder moeten gaan.

Gr,
ElTigris
pi_126322135
Je bent een investeerder zonder inkomen? Iets zegt me dat je daar niet heel goed in bent.
  Forum Admin vrijdag 10 mei 2013 @ 21:21:55 #7
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_126322214
Het klinkt allemaal erg leuk maar feitelijk heb je op een paar schetsjes na helemaal niets. Probeer het realistisch te houden. Ga bijvoorbeeld niet zelf de motor ontwikkelen. Ook kleinere professionele super car bouwers maken vaak gebruik van motoren van bekende motorenbouwers. Het ontwikkelen van een motor van de grond af aan is echt niet zomaar te doen door een enthousiasteling en een laptopje.
  vrijdag 10 mei 2013 @ 21:23:41 #8
402901 RegoWire
Entrepreneur
pi_126322295
Laat ik mijn verhaal iets ophelderen.

Ik ken wel investeerders. En ik had mijn idee voorgelegd aan een één van hun en hij kent wel mensen die geïnteresseerd zouden kunnen zijn. Maar hij wilt eerst een begin zien, dus een werkplaats met een eigen team die al bezig is. Hij zou dan kunnen overwegen om te investeren tot ongeveer anderhalf miljoen en dat alleen al op basis van mijn schets en motivatie in het team.

Verder las ik, ''je kunt zelf helemaal niets''?

Ik ben ondernemer, mijn taak is dus ook om te ondernemen. Ik zorg voor het team, ik zorg ervoor dat de auto het juiste ontwerp krijgt, ik heb van nature veel verstand van schoonheid in supercars, heb mijn schets aan een aantal vrienden laten zien en ze vonden de wagen erg gaaf.

Daarnaast, zorg ik voor promotie, ik zorg voor financiën. Ik zorg voor een plek bij een toekomstige autoshow in Geneve. Verder, ik heb vele contacten met serieuze zakenmensen, geld zou misschien geen probleem zijn, maar omdat ik nu niet zeker ben van de onderhandelingen houd ik het liever op ''geen inkomen''.
pi_126322420
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 21:23 schreef RegoWire het volgende:
Laat ik mijn verhaal iets ophelderen.

Ik ken wel investeerder. En ik had mijn idee voorgelegd aan een één van hun en hij kent wel mensen die geïnteresseerd zouden kunnen zijn. Maar hij wilt eerst een begin zien, dus een werkplaats met een eigen team die al bezig is. Hij zou dan kunnen overwegen om te investeren tot ongeveer anderhalf miljoen en dat alleen al op basis van mijn schets.

Verder las ik, ''je kunt zelf helemaal niets''?

Ik ben ondernemer, mijn taak is dus ook om te ondernemen. Ik zorg voor het team, ik zorg ervoor dat de auto het juiste ontwerp krijgt, ik heb van nature veel verstand van schoonheid in supercars, heb mijn schets aan een aantal vrienden laten zien en ze vonden de wagen erg gaaf.

Daarnaast, zorg ik voor promotie, ik zorg voor financiën. Ik zorg voor een plek bij een toekomstige autoshow in Geneve. Verder, ik heb vele contacten met serieuze zakenmensen, geld zou misschien geen probleem zijn, maar omdat ik nu niet zeker ben van de onderhandelingen houd ik he liever op ''geen inkomen''.
Laat ik het maar hardop zeggen. Je staart je blind op je onrealistische droom. Het is veel te hoog gegrepen.
  vrijdag 10 mei 2013 @ 21:26:10 #10
402901 RegoWire
Entrepreneur
pi_126322434
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 21:21 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Het klinkt allemaal erg leuk maar feitelijk heb je op een paar schetsjes na helemaal niets. Probeer het realistisch te houden. Ga bijvoorbeeld niet zelf de motor ontwikkelen. Ook kleinere professionele super car bouwers maken vaak gebruik van motoren van bekende motorenbouwers. Het ontwikkelen van een motor van de grond af aan is echt niet zomaar te doen door een enthousiasteling en een laptopje.
Uiteraard, ik heb daar natuurlijk aan gedacht, net zoals bijv. Pagani die de V12 AMG van Mercedes-Benz gebruikt. Maar dat maakt een auto niet speciaal genoeg.

Ik wil een eigen, unieke motor. Ik hecht veel waarde aan de uniekheid van mijn auto.
pi_126322620
Kom maar minstens met het honderdvoudige van die 1,5 miljoen dan.
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_126322621
Even een korte strikvraag; je zoekt dus mensen om je te helpen, uiteindelijk tegen betaling. Is dat je doel van het topic?
pi_126322627
quote:
Ik ken wel investeerder. En ik had mijn idee voorgelegd aan een één van hun en hij kent wel mensen die geïnteresseerd zouden kunnen zijn. Maar hij wilt eerst een begin zien, dus een werkplaats met een eigen team die al bezig is. Hij zou dan kunnen overwegen om te investeren tot ongeveer anderhalf miljoen en dat alleen al op basis van mijn schets.
Die werkplaats heb je het eerste jaar waarschijnlijk niet eens nodig. Alles begint toch op papier en met berekeningen en tekeningen.
Je hebt ook niet direct dat hele team nodig, maar zal dat in fasen moeten aanbouwen en afbouwen afhankelijk van de fase waarin het ontwerp zit.

Voor ondernemers telt ook het financiele plaatje; hoe ga je hier aan verdienen?
Denk eraan dat voor heel veel merken de supercars een marketingtruc zijn die eigenlijk helemaal niets opbrengen. Ze genereren een 'buzz' in Geneve die het merk in de spotlight zet en veroorzaakt wat kruisbestuiving naar andere (veel goedkopere en toegankelijkere producten). Oftewel, het zijn vaak gewoon paradepaardjes.

Als je echt geld aan je supercar wilt verdienen komt er ook nog een traject NA je autoshow (marketing, productie etc.).
pi_126322637
Wat wordt/is het USP van 'jouw' supercar? Ik lees niks waarom men deze wagen moet aanschaffen.. Wat de markt wordt, kosten, opbrengsten. Lijkt me vrij cruciale info voor investeerders..
pi_126322687
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 21:26 schreef RegoWire het volgende:

[..]

Uiteraard, ik heb daar natuurlijk aan gedacht, net zoals bijv. Pagani die de V12 AMG van Mercedes-Benz gebruikt. Maar dat maakt een auto niet speciaal genoeg.

Ik wil een eigen, unieke motor. Ik hecht veel waarde aan de uniekheid van mijn auto.
Hahaha eigen motor ontwikkelen. Dit wordt een mooi topic.
pi_126322694
Jongens doe eens niet zo negatief! Misschien is TS wel de nieuwe Klaas Zwart en heeft hij straks een eigen sportwagen a la Ascari met bijbehorend race resort _O_
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  vrijdag 10 mei 2013 @ 21:31:02 #17
402901 RegoWire
Entrepreneur
pi_126322719
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 21:25 schreef RolStaart-Beer het volgende:

[..]

Laat ik het maar hardop zeggen. Je staart je blind op je onrealistische droom. Het is veel te hoog gegrepen.
People who say they can and people who say they can't are both usually right,

Henry Ford
founder of Ford Motor Company

Om niet te vergeten, de oprichter van Koenigsegg begon ook met spaargeld en had zijn eigen team de eerste twee jaar niet betaald.
pi_126322785
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 21:26 schreef RegoWire het volgende:

[..]

Uiteraard, ik heb daar natuurlijk aan gedacht, net zoals bijv. Pagani die de V12 AMG van Mercedes-Benz gebruikt. Maar dat maakt een auto niet speciaal genoeg.

Ik wil een eigen, unieke motor. Ik hecht veel waarde aan de uniekheid van mijn auto.
Kun je niet als je een motorblok koopt nog aan wat "schuifjes" zitten om hem te tunen naar smaak?

Als je zelf een motorblok vanaf niets wilt ontwerpen moet je ofwel de kennis wegkopen wat waarschijnlijk erg duur is, of zelf opbouwen, wat waarschijnlijk erg lang duurt en ook erg duur wordt.
Beter onethisch dan oneetbaar
  vrijdag 10 mei 2013 @ 21:34:38 #19
402901 RegoWire
Entrepreneur
pi_126322939
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 21:32 schreef Watertornado het volgende:

[..]

Kun je niet als je een motorblok koopt nog aan wat "schuifjes" zitten om hem te tunen naar smaak?

Als je zelf een motorblok vanaf niets wilt ontwerpen moet je ofwel de kennis wegkopen wat waarschijnlijk erg duur is, of zelf opbouwen, wat waarschijnlijk erg lang duurt en ook erg duur wordt.
Klopt, ik heb ook goed nagedacht over het motorblok van de Nissan GT-R. En deze vervolgens tunen tot 700 - 750 pk. Het is een simpel, licht en erg flexibele motor. Maar nog steeds, een motor van een andere autodealer past niet bij mijn ideologie en niet bij het karakter van de auto.
pi_126323022
nou, begin maar vast met sparen dan :+

die motor ontwikkelen moet je sowieso schrappen. dat is veel te moeilijk, daarbij moet ook alles nog gefabriceerd worden. en een gietmal voor alleen een carterpan gaat al 10.000 euro kosten, laat staan het motorblok en de cilinderkoppen.

ik stel voor om een audi V8 te gebruiken (gebruikt spyker ook) of een BMW V8.

voor het chassis en het onderstel stel ik voor om een aluminium frame te bouwen met daaromheen glasvezel, het is wel erg duur maar goedkoper dan carbon. de definitieve versie kun je altijd nog van carbon maken.

maargoed, weet waar je aan begint. voor alleen de remmen ben je al 3-4000 euro kwijt, en dat hoeft niet op maat gemaakt te worden :')

mocht dit project echt van de grond komen houd ik mij aanbevolen om mee te denken/ te helpen bouwen. ik heb redelijk wat autotechnische kennis en ben ook aan het leren voor automonteur.
  vrijdag 10 mei 2013 @ 21:37:06 #21
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_126323062
Ga eens praten met meneer Fisker, Koenigsegg, Pagani of een andere die je al voor is gegaan ;)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  vrijdag 10 mei 2013 @ 21:37:49 #22
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_126323105
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 21:36 schreef -niemand- het volgende:
maargoed, weet waar je aan begint. voor alleen de remmen ben je al 3-4000 euro kwijt, en dat hoeft niet op maat gemaakt te worden :')
Alleen de schijfjes achter bedoel je? :P
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_126323113
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 21:31 schreef RegoWire het volgende:

[..]

People who say they can and people who say they can't are both usually right,

Henry Ford
founder of Ford Motor Company

Om niet te vergeten, de oprichter van Koenigsegg begon ook met spaargeld en had zijn eigen team de eerste twee jaar niet betaald.
Je kent of hoort vooral over succesverhalen. Er zijn waarschijnlijk een paar honderd startups per jaar, een enkeling wordt succesvol.
Wist je dat kienigsegg ook motoren van anderen gebruikt? (ford dacht ik) pagani gebruikt mercedes, spyker audi motoren. Dat heeft een reden. Zelfs BMW heeft samenwerkingsverbanden met andere fabrikanten om kosten te drukken.
pi_126323160
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 21:37 schreef daNpy het volgende:

[..]

Alleen de schijfjes achter bedoel je? :P
ohja, het moeten natuurlijk keramische schijven zijn, geen gietijzeren :')
dan schat ik de kosten op 23-24.000 euro.
  vrijdag 10 mei 2013 @ 21:39:05 #25
402901 RegoWire
Entrepreneur
pi_126323183
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 21:37 schreef daNpy het volgende:
Ga eens praten met meneer Fisker, Koenigsegg, Pagani of een andere die je al voor is gegaan ;)
Grappig dat je het erover hebt. Ik probeer al een aantal dagen een gesprek te regelen met de eigenaar. Ik heb gelezen dat ze zich op dit moment in moeilijke tijden begeven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')