klopt en een postverdeler wordt echt wel flink aan het werk gehoudenquote:Op vrijdag 10 mei 2013 07:58 schreef dud0r het volgende:
Yup. 12 uur sta ik op het station in het pittoreske Heerenveen.
En een goede postverdeler doet alleen postverdelers werk. Geen wijken voorbereiden.
Mwah, een goede postverdeler kan ook nog best een wijk voorbereiden hoor. Zijn altijd wel wat "dooie" momenten. Hier bereidt de postverdeler op de piekdagen altijd nog wel een wijk voor, en dat gaat prima.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 07:58 schreef dud0r het volgende:
Yup. 12 uur sta ik op het station in het pittoreske Heerenveen.
En een goede postverdeler doet alleen postverdelers werk. Geen wijken voorbereiden.
Jep, is bij ons ook(zoals ik in het vorig topic al had aangegeven).quote:Op vrijdag 10 mei 2013 14:17 schreef Peterselieman het volgende:
Donderdag krijgen ze bij ons te horen wie er uit moeten. Degenen die ontslag krijgen zullen aan het eind van de middag/begin van de avond een koerier aan de deur krijgen met het slechte nieuws. Daarna krijgen ze nog een telefoontje en op de vrijdag volgt er al een gesprek met de TC.
Het gaat om voltijd, deeltijd en zaterdagmedewerkers die er uit kunnen vliegen, dus ook ik zit in de gevarenzone
Nadeel is dat een goede postverdeler ook een flinke wijk heeft(althans bij ons), dus bij ons heeft een postverdeler er een hele kluif aan...naast nieuwelingen begeleiden e.d..quote:Op vrijdag 10 mei 2013 14:22 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Mwah, een goede postverdeler kan ook nog best een wijk voorbereiden hoor. Zijn altijd wel wat "dooie" momenten. Hier bereidt de postverdeler op de piekdagen altijd nog wel een wijk voor, en dat gaat prima.
nieuwelingen begeleiden is bij ons niet per definitie een taak van de postverdeler, dat is maar net hoe het uitkomt. En bij ons heeft de postverdeler ook best een redelijk grote wijk voor te bereiden, maar zeker aan het begin van de ochtend heb je best nog wel even tijd om voor te bereiden, als je maar zorgt dat iedereen alvast elastieken en lege tassen heeft. En we zorgen er ook altijd wel voor dat alle wijken al bij de juiste kasten staan. Dus ja, dan is het vooral nog bakken en tassen opruimen en verkeerde post uitwisselen.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 14:39 schreef peter2671 het volgende:
[..]
Nadeel is dat een goede postverdeler ook een flinke wijk heeft(althans bij ons), dus bij ons heeft een postverdeler er een hele kluif aan...naast nieuwelingen begeleiden e.d..
In de ochtend staat idd alles klaar voor de eerste wijk..daarna gaat het vaak mis.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 14:43 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
nieuwelingen begeleiden is bij ons niet per definitie een taak van de postverdeler, dat is maar net hoe het uitkomt. En bij ons heeft de postverdeler ook best een redelijk grote wijk voor te bereiden, maar zeker aan het begin van de ochtend heb je best nog wel even tijd om voor te bereiden, als je maar zorgt dat iedereen alvast elastieken en lege tassen heeft. En we zorgen er ook altijd wel voor dat alle wijken al bij de juiste kasten staan. Dus ja, dan is het vooral nog bakken en tassen opruimen en verkeerde post uitwisselen.
Nog sterker: een nieuwe die net een week werkt gaat een nog nieuwere vertellen hoe het moet terwijl deze laatste het aan een ervaren persoon vroeg hoe ze een bepaald iets moest oplossen.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 14:45 schreef Peterselieman het volgende:
vorige week ging nog een ervaren iemand mij uitleggen hoe ik post op kratjes moest zetten
wist kennelijk niet dat ik in de afgelopen jaren al honderden malen een autoroute voorbereid heb
communicatie dat is echt een hekel punt binnen het bedrijf, we zijn een communicatie bedrijf alleen zelf slaan we steeds de plank misquote:Op vrijdag 10 mei 2013 14:50 schreef peter2671 het volgende:
[..]
In de ochtend staat idd alles klaar voor de eerste wijk..daarna gaat het vaak mis.
Puur door personeelsgebrek, miscommunicatie en als er al een postvoorbereider is (aangewezen).
Het lijkt allemaal zo makkelijk op papier en in theorie.
Moet het ook goed uitgevoerd worden en niet de schuld bij de desbetreffende postverdeler voorbereiding neerleggen.
Er wordt er maar van uitgegaan dat als het op papier zo is, het ook zo loopt. Ook omdat er teveel aan man tussen staan(van hoofd tot aan TC). En als TC zelf er ook vaak maar mooi bij loopt te wezen en afentoe met de scepter zwaait hoe het allemaal moet gaan terwijl deze zelf weet dat het gewoon niet zo kan en deze frustratie op het personeel botviert....jippie!
Qua begeleiden: door te weinig personeel die het al zelf druk hebben, is de begeleiding minimaal.
En aangezien ze soms 'alles' aannemen heeft de ene meer begeleiding nodig dan de ander.
Soms dat men na een week of wat nogsteeds met 2 man aan een kast staan![]()
Mara liever dat ze er langzamer over doen, dan helemaal niemand aan de kast hebben.
Morgen begint de dag met vrij veel bewolking en in de loop van de ochtend trekken er enkele buien over het land. Bij deze buien zijn windstoten mogelijk tot 70 km/uur en met name in het oosten is onweer ook niet uitgesloten. In de middag is er af en toe zon maar een bui blijft dan ook mogelijk. De maximumtemperatuur wordt ongeveer 15 graden en de zuidwestelijke wind is matig en aan de kust vrij krachtig.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 15:20 schreef Deezertje het volgende:
Nu al geen zin in morgen...
Zo te horen hebben ze hier alles laten staan voor morgen, dus we krijgen sowieso weer de Kampioen, dikke Makro, 3x HAH en het gaat de hele dag (hard) regenen...Waarom neem ik altijd op de verkeerde dagen vrij??
Wellicht morgen ook een hoop aan voorbereiding..quote:Op vrijdag 10 mei 2013 15:20 schreef Deezertje het volgende:
Nu al geen zin in morgen...
Zo te horen hebben ze hier alles laten staan voor morgen, dus we krijgen sowieso weer de Kampioen, dikke Makro, 3x HAH en het gaat de hele dag (hard) regenen...Waarom neem ik altijd op de verkeerde dagen vrij??
quote:Op vrijdag 10 mei 2013 15:41 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
communicatie dat is echt een hekel punt binnen het bedrijf, we zijn een communicatie bedrijf alleen zelf slaan we steeds de plank mis
krijgt ze ook die 8 euro dan ?quote:Op vrijdag 10 mei 2013 16:05 schreef Peterselieman het volgende:
lees net op intranet dat Herna Verhagen vorig jaar een dagje gesorteerd heeft op het CVL in Utrecht om een idee te krijgen van alle problemen
mja, je kunt wel een beeld krijgen van een deel van de problemen die er spelenquote:Op vrijdag 10 mei 2013 16:06 schreef peter2671 het volgende:
Tis net een APK: het blijft een moment-opname
quote:Op vrijdag 10 mei 2013 16:09 schreef gridjuh het volgende:
Ik vond het vandaag ook best weinig post, was vrij snel klaar...:)
Niet erg....morgen heb ik pas stress
Ik ga morgen eerst mijn nieuwe contract inleveren en de oude kleding, dan werken met voor het eerst sinds tijden 3 hah....maar moet daarna naar verjaardag van mijn zwager :| dus word beetje haasten...
EN dan zondag moet ik koekjes bakken voor mijn zwager om smaandags te trakteren, het zijn kontkoekjes(gewoon een hartje uitsteken de punt afsnijden en daarna na het bakken afwerken met "ondergoed") dus is wel leuk, daarna moeder/vaderdag bij mijn ouders thuis
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |