abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 10 mei 2013 @ 14:14:35 #1
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_126304258

Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van PostNL.
Vanaf 1 Juni heet TNT Post PostNL.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere TNT'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!

Salaristabel:

De Emolumententabel

Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
PostNL voor Thuis
Posttarieven
Juist adresseren
Verhuisservice
Bewaarservice
Postzegeluitgiftekalender

Zakelijke klanten:
TNT Zakelijk

Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis
HSM = HuisNummerSorteermachine
Lola = Los en Laad ruimte
VOS = Vroege Ochtend Sortering

Overige linkjes:
Over PostNL
TPG en klagen
IntranetMail-Thuis voor TNT'ers

Mensen die hier vaak langskomen

ultra_ivo, Ivo, werkzaam in VBG Maastricht
Token_W, werkzaam in Den Haag, Chroomstraat
xxiessiexx, Isabeau, werkzaam in het Westland
Peterselieman, werkzaam in VBG Leeuwarden
Jojoortje, werkzaam ergens in Twente
Bloemhof, Gerwin, werkzaam in Hasselt
Viper86, werkzaam in VBG Sneek
JMT, werkzaam in Amstelveen (ZO)
ries, werkzaam in VBG Den Bosch
silliegirl, werkzaam op Zuid-Beveland
MissSpooky, werkzaam in Kerkrade
Armageddon, werkzaam in Den Haag, Waldorpstraat
seventhseagulll, werkzaam in Den Haag, Fahrenheitstraat
Beaudelaire, werkzaam in Emmen, Weerdingestraat
sbientje, werkzaam in Breda
Dionysiou, Dion, werkzaam in Alkmaar-Noord en Heiloo
geeMc, Leon, werkzaam in Enschede Rigtersbleek
rub3n, Ruben, werkzaam in Kampen
dutch-mamma, werkzaam in Flevoland
Dale__Cooper, werkzaam in Flevoland
Taneli, Danny, werkzaam in Diemen
JochemP, Jochem, werkzaam in Haarlem
ErwinRommel, Erwin, werkzaam bij het autobedrijf Area Centrum
Selestha, werkzaam in Amersfoort
Atmosphere82, werkzaam in Roosendaal

De OP is hier te vinden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 10 mei 2013 @ 14:14:47 #2
Maffe Fries
pi_126304267
quote:
6s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 07:58 schreef dud0r het volgende:
Yup. 12 uur sta ik op het station in het pittoreske Heerenveen.

En een goede postverdeler doet alleen postverdelers werk. Geen wijken voorbereiden. ^O^
klopt en een postverdeler wordt echt wel flink aan het werk gehouden :P
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 10 mei 2013 @ 14:17:10 #3
Maffe Fries
pi_126304358
Donderdag krijgen ze bij ons te horen wie er uit moeten. Degenen die ontslag krijgen zullen aan het eind van de middag/begin van de avond een koerier aan de deur krijgen met het slechte nieuws. Daarna krijgen ze nog een telefoontje en op de vrijdag volgt er al een gesprek met de TC.

Het gaat om voltijd, deeltijd en zaterdagmedewerkers die er uit kunnen vliegen, dus ook ik zit in de gevarenzone -O-
pi_126304567
quote:
6s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 07:58 schreef dud0r het volgende:
Yup. 12 uur sta ik op het station in het pittoreske Heerenveen.

En een goede postverdeler doet alleen postverdelers werk. Geen wijken voorbereiden. ^O^
Mwah, een goede postverdeler kan ook nog best een wijk voorbereiden hoor. Zijn altijd wel wat "dooie" momenten. Hier bereidt de postverdeler op de piekdagen altijd nog wel een wijk voor, en dat gaat prima.
  vrijdag 10 mei 2013 @ 14:37:49 #5
390705 peter2671
Hergebruiker
pi_126305073
quote:
15s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 14:17 schreef Peterselieman het volgende:
Donderdag krijgen ze bij ons te horen wie er uit moeten. Degenen die ontslag krijgen zullen aan het eind van de middag/begin van de avond een koerier aan de deur krijgen met het slechte nieuws. Daarna krijgen ze nog een telefoontje en op de vrijdag volgt er al een gesprek met de TC.

Het gaat om voltijd, deeltijd en zaterdagmedewerkers die er uit kunnen vliegen, dus ook ik zit in de gevarenzone -O-
Jep, is bij ons ook(zoals ik in het vorig topic al had aangegeven).
Is die koerier van PostNL zelf of... ;)

Ik denk dat ik verders geen gesprek wil/er geen behoefte aan heb mocht het zo zijn.
Hoewel wijzelf personeel te kort komen, op dit moment, weet ik ook niet wat er al achter de schermen klaar staat om de bijgekomen lege plekken (tijdelijk) op te vullen.
Overigens eindigt mijn contract 1 juni, dus daar hield ik al rekening mee.
Al zou ik wegmoeten, is dat alleen maar 2weken eerder :)
Kringloper
  vrijdag 10 mei 2013 @ 14:39:23 #6
390705 peter2671
Hergebruiker
pi_126305127
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 14:22 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Mwah, een goede postverdeler kan ook nog best een wijk voorbereiden hoor. Zijn altijd wel wat "dooie" momenten. Hier bereidt de postverdeler op de piekdagen altijd nog wel een wijk voor, en dat gaat prima.
Nadeel is dat een goede postverdeler ook een flinke wijk heeft(althans bij ons), dus bij ons heeft een postverdeler er een hele kluif aan...naast nieuwelingen begeleiden e.d..
Kringloper
pi_126305275
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 14:39 schreef peter2671 het volgende:

[..]

Nadeel is dat een goede postverdeler ook een flinke wijk heeft(althans bij ons), dus bij ons heeft een postverdeler er een hele kluif aan...naast nieuwelingen begeleiden e.d..
nieuwelingen begeleiden is bij ons niet per definitie een taak van de postverdeler, dat is maar net hoe het uitkomt. En bij ons heeft de postverdeler ook best een redelijk grote wijk voor te bereiden, maar zeker aan het begin van de ochtend heb je best nog wel even tijd om voor te bereiden, als je maar zorgt dat iedereen alvast elastieken en lege tassen heeft. En we zorgen er ook altijd wel voor dat alle wijken al bij de juiste kasten staan. Dus ja, dan is het vooral nog bakken en tassen opruimen en verkeerde post uitwisselen.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 10 mei 2013 @ 14:45:43 #8
Maffe Fries
pi_126305347
vorige week ging nog een ervaren iemand mij uitleggen hoe ik post op kratjes moest zetten _O-

wist kennelijk niet dat ik in de afgelopen jaren al honderden malen een autoroute voorbereid heb :P
pi_126305354
Het gaat weer lekker bij ons met de planning. Ik zou vandaag een heel klein wijkje wegbrengen (minder dan een uur) om de TC uit de brand te helpen. Kom ik op het depot, blijkt daar een heel andere planning te hangen dan op het kantoor en is mijn wijkje al door iemand anders weggebracht. Alleen stonden er wel nog 2 grote wijken. Eentje stond geen naam voor op de planning en bij de andere stond er iemand ingeplanned waarvan ik toevallig weet dat hij vandaag verlof heeft. _O-

Depot maar weer afgesloten en naar huis gegaan. :7
  vrijdag 10 mei 2013 @ 14:50:14 #10
390705 peter2671
Hergebruiker
pi_126305532
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 14:43 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

nieuwelingen begeleiden is bij ons niet per definitie een taak van de postverdeler, dat is maar net hoe het uitkomt. En bij ons heeft de postverdeler ook best een redelijk grote wijk voor te bereiden, maar zeker aan het begin van de ochtend heb je best nog wel even tijd om voor te bereiden, als je maar zorgt dat iedereen alvast elastieken en lege tassen heeft. En we zorgen er ook altijd wel voor dat alle wijken al bij de juiste kasten staan. Dus ja, dan is het vooral nog bakken en tassen opruimen en verkeerde post uitwisselen.
In de ochtend staat idd alles klaar voor de eerste wijk..daarna gaat het vaak mis.
Puur door personeelsgebrek, miscommunicatie en als er al een postvoorbereider is (aangewezen).

Het lijkt allemaal zo makkelijk op papier en in theorie.
Moet het ook goed uitgevoerd worden en niet de schuld bij de desbetreffende postverdeler voorbereiding neerleggen.
Er wordt er maar van uitgegaan dat als het op papier zo is, het ook zo loopt. Ook omdat er teveel aan man tussen staan(van hoofd tot aan TC). En als TC zelf er ook vaak maar mooi bij loopt te wezen en afentoe met de scepter zwaait hoe het allemaal moet gaan terwijl deze zelf weet dat het gewoon niet zo kan en deze frustratie op het personeel botviert....jippie!
:)

Qua begeleiden: door te weinig personeel die het al zelf druk hebben, is de begeleiding minimaal.
En aangezien ze soms 'alles' aannemen heeft de ene meer begeleiding nodig dan de ander.
Soms dat men na een week of wat nogsteeds met 2 man aan een kast staan :X
Mara liever dat ze er langzamer over doen, dan helemaal niemand aan de kast hebben.

[ Bericht 24% gewijzigd door peter2671 op 10-05-2013 14:57:25 ]
Kringloper
  vrijdag 10 mei 2013 @ 14:53:39 #11
390705 peter2671
Hergebruiker
pi_126305693
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 14:45 schreef Peterselieman het volgende:
vorige week ging nog een ervaren iemand mij uitleggen hoe ik post op kratjes moest zetten _O-

wist kennelijk niet dat ik in de afgelopen jaren al honderden malen een autoroute voorbereid heb :P
Nog sterker: een nieuwe die net een week werkt gaat een nog nieuwere vertellen hoe het moet terwijl deze laatste het aan een ervaren persoon vroeg hoe ze een bepaald iets moest oplossen.
Ze kwam er met haar snep gewoon tussen...en dan nog fout uitleggen... _O-

Snotneus!
Kringloper
pi_126306759
Nu al geen zin in morgen...
Zo te horen hebben ze hier alles laten staan voor morgen, dus we krijgen sowieso weer de Kampioen, dikke Makro, 3x HAH en het gaat de hele dag (hard) regenen... :( Waarom neem ik altijd op de verkeerde dagen vrij??
pi_126307543
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 14:50 schreef peter2671 het volgende:

[..]

In de ochtend staat idd alles klaar voor de eerste wijk..daarna gaat het vaak mis.
Puur door personeelsgebrek, miscommunicatie en als er al een postvoorbereider is (aangewezen).

Het lijkt allemaal zo makkelijk op papier en in theorie.
Moet het ook goed uitgevoerd worden en niet de schuld bij de desbetreffende postverdeler voorbereiding neerleggen.
Er wordt er maar van uitgegaan dat als het op papier zo is, het ook zo loopt. Ook omdat er teveel aan man tussen staan(van hoofd tot aan TC). En als TC zelf er ook vaak maar mooi bij loopt te wezen en afentoe met de scepter zwaait hoe het allemaal moet gaan terwijl deze zelf weet dat het gewoon niet zo kan en deze frustratie op het personeel botviert....jippie!
:)

Qua begeleiden: door te weinig personeel die het al zelf druk hebben, is de begeleiding minimaal.
En aangezien ze soms 'alles' aannemen heeft de ene meer begeleiding nodig dan de ander.
Soms dat men na een week of wat nogsteeds met 2 man aan een kast staan :X
Mara liever dat ze er langzamer over doen, dan helemaal niemand aan de kast hebben.
communicatie dat is echt een hekel punt binnen het bedrijf, we zijn een communicatie bedrijf alleen zelf slaan we steeds de plank mis :)
pi_126307602
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 15:20 schreef Deezertje het volgende:
Zo te horen hebben ze hier alles laten staan voor morgen, dus we krijgen sowieso weer de Kampioen, dikke Makro, 3x HAH en het gaat de hele dag (hard) regenen... :( Waarom neem ik altijd op de verkeerde dagen vrij??
Morgen begint de dag met vrij veel bewolking en in de loop van de ochtend trekken er enkele buien over het land. Bij deze buien zijn windstoten mogelijk tot 70 km/uur en met name in het oosten is onweer ook niet uitgesloten. In de middag is er af en toe zon maar een bui blijft dan ook mogelijk. De maximumtemperatuur wordt ongeveer 15 graden en de zuidwestelijke wind is matig en aan de kust vrij krachtig.

met een beetje geluk houd je het droog, wind is er zeker
  vrijdag 10 mei 2013 @ 15:44:23 #15
390705 peter2671
Hergebruiker
pi_126307668
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 15:20 schreef Deezertje het volgende:
Wellicht morgen ook een hoop aan voorbereiding..
Vandaag is er geen postbezorger bij ons in het dorp geweest :o
Kringloper
  vrijdag 10 mei 2013 @ 15:44:50 #16
390705 peter2671
Hergebruiker
pi_126307701
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 15:41 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

communicatie dat is echt een hekel punt binnen het bedrijf, we zijn een communicatie bedrijf alleen zelf slaan we steeds de plank mis :)
c_/
Kringloper
pi_126308296
Ik had vandaag op zich meer post verwacht, maar de donald ducks moeten blijkbaar morgen mee. Tot nu toe was het nog niet extreem veel wat er stond voor morgen, helaas wel 4 soorten hah.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 10 mei 2013 @ 16:05:19 #18
Maffe Fries
pi_126308381
lees net op intranet dat Herna Verhagen vorig jaar een dagje gesorteerd heeft op het CVL in Utrecht om een idee te krijgen van alle problemen
  vrijdag 10 mei 2013 @ 16:06:55 #19
390705 peter2671
Hergebruiker
pi_126308422
Tis net een APK: het blijft een moment-opname ;)

In het kader van "Management PostNL gaat undercover" ? :o O-)
Kringloper
pi_126308532
Ik vond het vandaag ook best weinig post, was vrij snel klaar...:)
Niet erg....morgen heb ik pas stress :(

Ik ga morgen eerst mijn nieuwe contract inleveren en de oude kleding, dan werken met voor het eerst sinds tijden 3 hah....maar moet daarna naar verjaardag van mijn zwager :| dus word beetje haasten...
EN dan zondag moet ik koekjes bakken voor mijn zwager om smaandags te trakteren, het zijn kontkoekjes ;) (gewoon een hartje uitsteken de punt afsnijden en daarna na het bakken afwerken met "ondergoed") dus is wel leuk, daarna moeder/vaderdag bij mijn ouders thuis
pi_126308545
quote:
11s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 16:05 schreef Peterselieman het volgende:
lees net op intranet dat Herna Verhagen vorig jaar een dagje gesorteerd heeft op het CVL in Utrecht om een idee te krijgen van alle problemen
krijgt ze ook die 8 euro dan ? :)
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 10 mei 2013 @ 16:10:18 #22
Maffe Fries
pi_126308552
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 16:06 schreef peter2671 het volgende:
Tis net een APK: het blijft een moment-opname ;)
mja, je kunt wel een beeld krijgen van een deel van de problemen die er spelen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 10 mei 2013 @ 16:11:26 #23
Maffe Fries
pi_126308586
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 16:10 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

krijgt ze ook die 8 euro dan ? :)
vast wel wat meer, want ze is immers een ervaren kracht :')
  vrijdag 10 mei 2013 @ 16:11:37 #24
390705 peter2671
Hergebruiker
pi_126308592
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 16:09 schreef gridjuh het volgende:
Ik vond het vandaag ook best weinig post, was vrij snel klaar...:)
Niet erg....morgen heb ik pas stress :(

Ik ga morgen eerst mijn nieuwe contract inleveren en de oude kleding, dan werken met voor het eerst sinds tijden 3 hah....maar moet daarna naar verjaardag van mijn zwager :| dus word beetje haasten...
EN dan zondag moet ik koekjes bakken voor mijn zwager om smaandags te trakteren, het zijn kontkoekjes ;) (gewoon een hartje uitsteken de punt afsnijden en daarna na het bakken afwerken met "ondergoed") dus is wel leuk, daarna moeder/vaderdag bij mijn ouders thuis
8-)
Kringloper
pi_126308630
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 16:11 schreef peter2671 het volgende:

[..]

8-)
Ik ga ff foto zoeken ;) van de laatste keer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: