Verstandig. Je kunt er toch niks tegen doen... In ieder geval sterkte, mocht er toch nog iemand langskomen..quote:Op donderdag 16 mei 2013 19:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik zie wel wat het allemaal brengt
En werk je op een VBL?quote:Op donderdag 16 mei 2013 19:13 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Twee maanden geleden kreeg iedereen hier een brief vanwege nieuwe WTR (Werktijdregeling). Iedereen was obv zijn rugnummer geplaatst, en voor zijn volledige contractomvang. Voorlopig dus geen overcompleten hier. Totdat er weer een nieuwe WTR komt uiteraard. Wel opvallend dat er bij niemand in de brief stond wat zijn/haar rugnummer nu precies was...........
Ik werk op een VBG. Maar sinds kort wordt het aangeduid als VBL, zonder dat er in de werkprocessen iets is veranderd.quote:Op donderdag 16 mei 2013 19:15 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
[..]
En werk je op een VBL?
Bij Peterselie is er dacht ik sprake van een verandering van een vbg naar een vbl. Wellicht dat dat bij jullie nog niet speelt?
dat is bij ons idd het geval. Er trekt in juni nog één VBG bij ons in. daar is onlangs door het verplaatsen van kasten en het zetten van meer wijken op kasten ruimte voor gemaakt.quote:Op donderdag 16 mei 2013 19:15 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
[..]
En werk je op een VBL?
Bij Peterselie is er dacht ik sprake van een verandering van een vbg naar een vbl.
Zulke kasten heb je hier ook. En laten ze nou net op een van de grootste kasten bij ons in het team een net aangenomen postvoorbereider gezet hebben... Handig.quote:Op donderdag 16 mei 2013 19:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat is bij ons idd het geval. Er trekt in juni nog één VBG bij ons in. daar is onlangs door het verplaatsen van kasten en het zetten van meer wijken op kasten ruimte voor gemaakt.
Denk dat ze er nog wel een keer doorheen mogen, want sommige kasten kun je fluitend doen, terwijl je op anderen dan nog een wijk moet doen
quote:Op donderdag 16 mei 2013 19:21 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
[..]
Zulke kasten heb je hier ook. En laten ze nou net op een van de grootste kasten bij ons in het team een net aangenomen postvoorbereider gezet hebben... Handig.
Ja das ook lekker slim...quote:Op donderdag 16 mei 2013 19:21 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
[..]
Zulke kasten heb je hier ook. En laten ze nou net op een van de grootste kasten bij ons in het team een net aangenomen postvoorbereider gezet hebben... Handig.
Ik zou zeker een klacht indienen!quote:Op donderdag 16 mei 2013 17:24 schreef KWAKje het volgende:
Nadat ik vier uur door de regen had gelopen, ben ik op de terugweg naar huis begooid met een rotje!! Het ding knalde letterlijk tussen m'n wielen uit elkaar. Ik schrok me kapot. Heb die kerel verrot gescholden vanaf m'n fiets. Ben doorgefietst naar huis. M'n oren hebben wel even een kwartiertje getuut en gepiept.
Ik denk erover via het bedrijf een klacht tegen de man in te dienen. Ti's namelijk een bekende; ik bezorg zijn post 😠
Mocht je contract niet verlengd worden, krijg je de verlofuren een maand na je uitdiensttreding in 1 keer uitbetaald. 52% belasting erover, beetje jammer.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 05:50 schreef peter2671 het volgende:
Mogguh
Ja de zomerplanning.
Mijn vakantie heb ik nog niet doorgegeven![]()
Maar meer omdat het al tot 2x toe erg onzeker was of contract werd verlengd en ik meeging naar Heerenveen.
En nu weer wachten tot een contractverlenging want over 2weken is de huidige afgelopen.
Maar we gaan toch nergens een week of wat achter elkaar liggen bakken in de zon en icm deze parttimebaan is het allemaal wel te doen, mocht ik geen vakantie kunnen krijgen.
Ik las eventjes terug over die vakantieuren en de uitbetaling daarvan.
Als mijn contract niet wordt verlengd krijg ik deze dan in ene, want denk ik meer gunstiger is voor de belasting?, uitbetaald?
Niet dat het erg veel is, ik denk dat ik nu voor ±40uur aan uren heb staan.
Of kan ik deze, of een gedeelte, gewoon een keer laten uitbetalen, bijvoorbeeld als extra vakantiegeld?
En hoe dit verzoek in te dienen? Bij de TC?
mooie termen hebben ze toch altijd bij de post(rugnummer) alsof je in Alcatraz zitquote:Op donderdag 16 mei 2013 19:13 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Twee maanden geleden kreeg iedereen hier een brief vanwege nieuwe WTR (Werktijdregeling). Iedereen was obv zijn rugnummer geplaatst, en voor zijn volledige contractomvang. Voorlopig dus geen overcompleten hier. Totdat er weer een nieuwe WTR komt uiteraard. Wel opvallend dat er bij niemand in de brief stond wat zijn/haar rugnummer nu precies was...........
Nee, ze laten ons weer eens in de spanningquote:
Ik weet dat wanneer je extra werkt, dat je ook extra verlof opbouwt (6 minuten per uur, bij pbz's is het 5). Maar over verlof zelf bouw je volgens mij geen verlof op. Dat kun je zelf ook uitrekenen, omdat dan ook die 6 minuten niet zouden kloppen.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 06:33 schreef dud0r het volgende:
[..]
Waar het bedrijf een beetje mee zit is namelijk dat op het moment dat je boven je contract werkt je daar (extra) verlof over opbouwt. Wat dus betekend dat als jij 20 uur verlof laat uitbetalen bovenop je gewerkte contract uren dat er over die 20 uur verlof, verlof wordt opgebouwd.
Het is 6 minuten per uur als ik me niet vergis dus voor bovenstaand voorbeeld bouw je 2 uur verlof op over verlof.
Verlof geldt als werktijd, dus als je extra werkt/verlof afschrijft wordt daar ook verlof over berekend.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 08:57 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik weet dat wanneer je extra werkt, dat je ook extra verlof opbouwt (6 minuten per uur, bij pbz's is het 5). Maar over verlof zelf bouw je volgens mij geen verlof op. Dat kun je zelf ook uitrekenen, omdat dan ook die 6 minuten niet zouden kloppen.
In een jaar zitten (meestal) 52 weken. Je krijgt elk jaar 5 weken verlof, dus (ervan uitgaande dat je die ook opneemt) werk je elk jaar 47 weken. Dus met 47 weken werken bouw je 5 weken verlof op. Dus dat is 5 gedeeld door 47, maal 60 (minuten) is (ongeveer) 6.
Wat wel zo is, en wat een enkele minder eerlijke TC wel eens doet, is het volgende. Stel: Je werkt 6 uur per week als zdw. Je hebt extra gewerkt donderdag (6 uur), en zaterdag neem je vrij. Wat doet íe dan: In plaats van 12 uur te boeken (6 gewerkte uren op donderdag en 6 uur verlof op zaterdag), boekt íe enkel je uren op donderdag, en op zaterdag niets. Heb jij minder minuren, en ook minder verlofopbouw.
Klopt, gebeurd al een tijdje.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 08:58 schreef Rafierafie het volgende:
Ik kreeg daarnet opeens twee reclame dingen van de Makro, bezorgd door Sandd
Het ging niet om de reguliere folder(s) maar om een dingetje met extra aanbiedingen.
gaan die ook al overstappen kan dat sandd niet plat?quote:Op vrijdag 17 mei 2013 08:58 schreef Rafierafie het volgende:
Ik kreeg daarnet opeens twee reclame dingen van de Makro, bezorgd door Sandd
Het ging niet om de reguliere folder(s) maar om een dingetje met extra aanbiedingen.
Maar als je over opgenomen verlof, ook verlof opbouwt, dan maakt het toch niet uit voor het bedrijf wanneer je dat verlof opneemt? Of ik nou deze week ineens 20 uur laat afschrijven, of elk kwartaal 1 zaterdag (5 uur) opneem?quote:Op vrijdag 17 mei 2013 09:10 schreef dud0r het volgende:
[..]
Verlof geldt als werktijd, dus als je extra werkt/verlof afschrijft wordt daar ook verlof over berekend.
[..]
Nee dat klopt. Maar het ging over als je uit dienst gaat. Dan krijg je alles als nabetaling een maand na je uit dienst bent.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 09:35 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Maar als je over opgenomen verlof, ook verlof opbouwt, dan maakt het toch niet uit voor het bedrijf wanneer je dat verlof opneemt? Of ik nou deze week ineens 20 uur laat afschrijven, of elk kwartaal 1 zaterdag (5 uur) opneem?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |