Veet Easy Roller reviewVandaag maar eens begonnen met het testen van de Veet Roller. Vooraf was ik eigenlijk al bang dat dit erg pijnlijk ging zijn, maar voor 3-4 weken gladde benen wou ik het toch wel eens proberen.
Toen het pakketje binnenkwam had ik natuurlijk net geschoren, want het was een paar dagen lekker weer. Dus even wachten en ondertussen wat reviews lezen. Jammergenoeg kwam daar weinig positiefs uit, waardoor mijn motivatie om nog te testen toch wat zakte.
Maar je vraagt natuurlijk geen testverpakking aan om het dan niet zelf te gaan proberen, dus ik heb vanavond maar eens uitgebreid de tijd genomen om de roller te testen.
Eerst het opwarmen, tja dat duurt lang, maar eigenlijk geeft dat niet. Vast aanzetten en ondertussen lekker iets anders doen.
Ik heb ervoor gekozen om de roller te testen op mijn bovenbenen omdat de haartjes daar langer (en dunner waren) en omdat als ik er rode vlekjes aan overhield dat ze dan niet zo zichtbaar zouden zijn. Het rollen van de wax ging na 30 minuten eigenlijk al prima. Wel heb ik de stekker in het apparaat laten zitten, maar het snoer is vrij kort dus je bewegingsvrijheid wordt erg beperkt.
Het uitrollen van de wax ging eigenlijk prima. Vervolgens moest ik het pakje wasstips nog openmaken, dat ging dus niet

Na een mesje te hebben opgehaald gelukkig wel. Dan de wasstrip erover, even flink wrijven en… trekken!
De verwachte “AUW” bleef eigenlijk uit. Het viel me reuze mee!!
Dan de rest van het bovenbeen. Best een prutswerkje waar je wel even de tijd voor moet nemen.
En ik moet zeggen, het stuk wat ik gedaan heb lijkt redelijk glad! Maar de huidirritatie zorgt ervoor dat ik toch even vroegtijdig gestopt ben met waxen, heb geen zin om een week lang met gevlekte benen rond te lopen.
Er blijven wel wat wax resten achter op je benen, die heb ik zoveel mogelijk direct weggehaald met de strips. De restjes gingen er met het meeleverde doekje en wat zachtjes wrijven wel af.
Nu een uur later nog even gekeken, de rode irritatie is redelijk weggetrokken. Gelukkig maar. Eigenlijk ben ik best tevreden over de roller, ik denk dat ik het voor mijn bovenbenen misschien wel blijf gebruiken. Even een rotklusje maar dan wel (hopelijk) 3 weken gladde benen.
Nadelen
• Snoer moet eraan blijven voor de warmte/snoer te kort
• Daglicht nodig om de haartjes te kunnen zien en geen stukken perongeluk over te slaan.
• Last van irritatie dus je kan niet waxen en gelijk de deur uitlopen.
• Kost redelijk wat tijd om goed te doen
Voordelen
• 3-4 weken gladde benen (al weet ik dat pas over 3 weken zeker!)
• Je kan pas weer waxen als je haren 2mm zijn dus stoppels! (eww)