Instappen aan de top......quote:Op zaterdag 11 mei 2013 02:01 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Ik ben mijn eigen olie maatschappij gestart. De wigelroede liet geen twijfel bestaan. Gisteren begonnen met graven in mijn achtertuin. Nog 3800 meter te gaan.
Waarom moeten private ondernemingen aangepakt worden als mensen die niets produceren (de staat) schulden maken waarvan ze op voorhand wisten dat ze die nooit konden afbetalen?quote:Op zaterdag 11 mei 2013 05:58 schreef niels0 het volgende:
3,000 schepen hebben ze op een wereldtotaal van 35,000. Alleen Japan en China hebben er meer. Die rederijen maar 'ns aanpakken vind ik.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Koopvaardij
Voor ondernemen moet je of zelf startkapitaal hebben (en wie heeft dat in deze periode daar), of aankloppen bij banken voor een financiering (en dacht je dat dat zo makkelijk was nu?).quote:Op vrijdag 10 mei 2013 19:58 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, ervan uitgaan dat iedereen de capaciteiten en middelen bezit om te ondernemen, dat ludieke idee heb ik een plaatsje gegeven.
Ik begon in 1989 en toen lag het geld ook niet voor het oprapen. Je hebt geen tonnen nodig om voor jezelf te beginnen. Ik begon met 25000 gulden die ik van mijn karige loon bij elkaar had gespaard. Toen ik voor wat meer aanklopte bij de ABN Amro werd ik behandeld alsof ik nog minder waard was dan een hondendrol. Daar moet je je echter niet door laten ontmoedigen.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 09:34 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Voor ondernemen moet je of zelf startkapitaal hebben (en wie heeft dat in deze periode daar), of aankloppen bij banken voor een financiering (en dacht je dat dat zo makkelijk was nu?).
En toen was er hier in Nederland ook 64% werkloosheid?quote:Op zaterdag 11 mei 2013 09:46 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ik begon in 1989 en toen lag het geld ook niet voor het oprapen. Je hebt geen tonnen nodig om voor jezelf te beginnen. Ik begon met 25000 gulden die ik van mijn karige loon bij elkaar had gespaard. Toen ik voor wat meer aanklopte bij de ABN Amro werd ik behandeld alsof ik nog minder waard was dan een hondendrol. Daar moet je je echter niet door laten ontmoedigen.
Heb je het nieuws wel een beetje gevolgd de laatste tijd? Griekenland is bovendien geen Nederland. Zelfs in de goeie tijden moest je daar de bankdirecteur persoonlijk kennen om een krediet los te weken. Zelfs in Italie is dat altijd al zo geweest.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 09:46 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ik begon in 1989 en toen lag het geld ook niet voor het oprapen. Je hebt geen tonnen nodig om voor jezelf te beginnen. Ik begon met 25000 gulden die ik van mijn karige loon bij elkaar had gespaard. Toen ik voor wat meer aanklopte bij de ABN Amro werd ik behandeld alsof ik nog minder waard was dan een hondendrol. Daar moet je je echter niet door laten ontmoedigen.
Waarom moeten nederlanders betalen? Dit is net als jouw reactie een veel te eenvoudig antwoord op een complexe vraag. Als die griekse rederijen wat meer zouden betalen is het probleem volgens mij vrij vlot opgelost.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 09:01 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Waarom moeten private ondernemingen aangepakt worden als mensen die niets produceren (de staat) schulden maken waarvan ze op voorhand wisten dat ze die nooit konden afbetalen?
Als overheden zich tot kerntaken zouden beperken en haar dienaren integer zouden zijn waren deze problemen er niet. Als de overheden zo door blijven gaan dan is dat geld wat ze afpakken van succesvolle ondernemers ook in no time er doorheen gejaagd. Een druppel op een gloeiende plaat. Zeker als je zo ondernemingen de nek om draait en er dan nog meer mensen zonder inkomen zitten.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 10:40 schreef niels0 het volgende:
[..]
Waarom moeten nederlanders betalen? Dit is net als jouw reactie een veel te eenvoudig antwoord op een complexe vraag. Als die griekse rederijen wat meer zouden betalen is het probleem volgens mij vrij vlot opgelost.
Ja, dat bedoelde ik dus ook.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 09:34 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Voor ondernemen moet je of zelf startkapitaal hebben (en wie heeft dat in deze periode daar), of aankloppen bij banken voor een financiering (en dacht je dat dat zo makkelijk was nu?).
Vooral reden bedenken waarom je niet gaat ondernemen en de schuld op invloeden van buitenaf leggen.quote:
Echt, dat libertarisme wordt met de dag leuker...quote:Op zaterdag 11 mei 2013 10:45 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Als overheden zich tot kerntaken zouden beperken en haar dienaren integer zouden zijn waren deze problemen er niet. Als de overheden zo door blijven gaan dan is dat geld wat ze afpakken van succesvolle ondernemers ook in no time er doorheen gejaagd. Een druppel op een gloeiende plaat. Zeker als je zo ondernemingen de nek om draait en er dan nog meer mensen zonder inkomen zitten.
Waarom moeten Nederlanders betalen? Om dezelfde reden dat een rijke moet betalen voor een arme. Op basis van gedwongen solidariteit.
Zonder startkapitaal...quote:Op zaterdag 11 mei 2013 10:47 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Vooral reden bedenken waarom je niet gaat ondernemen en de schuld op invloeden van buitenaf leggen.
quote:
Die succesvolle ondernemers waar jij het over hebt heb ik geen goed woord voor over.quote:Toch vloeit van die rederij-miljarden haast geen cent naar de staat. De reders genieten sinds jaar en dag, via een netwerk van fiscale maatregelen, feitelijk een belastingvrijstelling. De fiscus kijkt hun rekeningen niet in. Elke Griekse miljonairsfamilie met aandelen in een rederij of in een maritiem consortium – samen zo’n duizend families – is op die manier vrijgesteld. Een goed geolied fiscaal paradijs. De reders bewaren hun geld in Zwitserland of in Cyprus, in Liechtenstein of in Londen.
Alles wat ik zeg heb ik zelf al gedaan.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 10:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zonder startkapitaal...
Ik begrijp dat dromen bij het libertarisme horen, maar in de echte wereld volstaan zulke mijmeringen niet.
Maar jij bent dan ook een Übermensch. Dat het de rest niet lukt ligt kennelijk aan inherente luiheid.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 11:03 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Alles wat ik zeg heb ik zelf al gedaan.
Ik niet voor de groep mensen die niets produceert maar meent dat het legaal is geld af te nemen van de een en dan naar eigen inzicht uit te geven aan 'leuke dingen'. Er is niets mis met je wapenen tegen die praktijken. Daarbij zorgt geld oppotten ervoor dat het niet in omloop komt waardoor de koopkracht van het geld wat wel in omloop is stijgt.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 10:57 schreef niels0 het volgende:
[..]
[..]
Die succesvolle ondernemers waar jij het over hebt heb ik geen goed woord voor over.
Onderwijzers, brandweerlieden en agenten produceren niets.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 11:07 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ik niet voor de groep mensen die niets produceert maar meent dat het legaal is geld af te nemen van de een en dan naar eigen inzicht uit te geven aan 'leuke dingen'. Er is niets mis met je wapenen tegen die praktijken. Daarbij zorgt geld oppotten ervoor dat het niet in omloop komt waardoor de koopkracht van het geld wat wel in omloop is stijgt.
Wat een gehuil. Iedereen kan 25000 sparen. Je moet er wel keuzes voor maken. De Euro kan maar een keer uitgegeven worden. Tien jaar niet roken en zuipen en de gemiddelde 16 jarige heeft 25000 Euro op de bank als hij 26 is.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 11:05 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Maar jij bent dan ook een Übermensch. Dat het de rest niet lukt ligt kennelijk aan inherente luiheid.
Sowieso, ervan uitgaan dat de gemiddelde Nederlander 25000 euro bij elkaar kan sparen... Er zijn legio mensen die het allemaal maar net redden. Die kunnen helemaal niks sparen.
Fijn dat je weer laat zien dat libertarisme vooral de hobby is van de wereldvreemde, wat meer gefortuneerde eenling.
Hoeveel kinderen heb jij?quote:Op zaterdag 11 mei 2013 11:10 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Wat een gehuil. Iedereen kan 25000 sparen. Je moet er wel keuzes voor maken. De Euro kan maar een keer uitgegeven worden. Tien jaar niet roken en zuipen en de gemiddelde 16 jarige heeft 25000 Euro op de bank als hij 26 is.
Beetje zwart-wit.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 11:07 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ik niet voor de groep mensen die niets produceert maar meent dat het legaal is geld af te nemen van de een en dan naar eigen inzicht uit te geven aan 'leuke dingen'. Er is niets mis met je wapenen tegen die praktijken. Daarbij zorgt geld oppotten ervoor dat het niet in omloop komt waardoor de koopkracht van het geld wat wel in omloop is stijgt.
Die zouden het ook stuk voor stuk op de markt redden. Ik heb het over politici en de ambtenaren op het gemeentehuis en de ministeries. De beleidsmakers. Dat zijn de kankercellen van de maatschappij.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 11:10 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Onderwijzers, brandweerlieden en agenten produceren niets.![]()
![]()
Arbeiders zouden dan ook niet uitgeperst moeten worden. Ze kiezen er echter zelf voor.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 11:10 schreef niels0 het volgende:
[..]
Beetje zwart-wit.
Ik vind het ronduit asociaal dat arbeiders worden uitgeperst terwijl de gefortuneerden er telkens mee wegkomen.
Veel mensen hebben de keus niet maar willen ondertussen wel overleven.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 11:12 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Arbeiders zouden dan ook niet uitgeperst moeten worden. Ze kiezen er echter zelf voor.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |