abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 9 mei 2013 @ 10:59:29 #1
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_126254232

Dit topic is voor alle hardlopers, van beginners tot gevorderden. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of C25K: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen :).
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Er zijn 2 hardlooptopics gaande:
[LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) :
Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it!
[SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers :
Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.

Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is :)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
*O* Tevens zijn we een Fok! Endomondo team begonnen! Dus gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen *O* Stuur even een PM/DM naar GotC als je je hebt aangemeld :)

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
SPOILER: 2013 Challenge
SPOILER: Verlopen Challenges
SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslag
SPOILER: Ten commandments for the runner
Voor onze core-stabiliteit doen we de mei-planking-challenge. Doe je mee?
SPOILER
Facebook groep
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_126254270
aan alle wedstrijdlopers die vandaag een wedstrijd hebben, SUCCES !!!!
Werewolf
pi_126254289
http://www.undeadmonkey.org.uk/trunce/category/latest-news/ En deze wordt ook regelmatig op maandagen gelopen hier. Vanaf juni of juli maar 's meedoen :9
Ja doei.
pi_126254323
Die TT :')
pi_126254374
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 21:50 schreef motorbloempje het volgende:
5M
45.11
5.44min/km (inclusief stukje wandelen waar het echt heel erg steil omhoog ging)
PB

*O*

Goed zeg!! ^O^

quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 23:48 schreef Jumparound het volgende:
..

quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 23:54 schreef hatsaflats het volgende:
...

Al met al wel prima dus.
Prima? Ik droom van zo'n tijd zeg :D
Goed gedaan *O*

Ik had geen wekker gezet en tot mijn eigen verbazing rond 8 uur al wakker. Even blijven liggen en na een kwartiertje opgestaan, hardloopkleren aan, glas water, banaan naar binnen en naar buiten! Nadat ik ziek geweest ben, is mijn conditie toch vrij snel weer terug aan het komen. Ik moest 4x7 minuten lopen (3 min wandelen tussendoor) en met nummers uitgezocht op jog.fm (voor 7:00 min/km) heb ik best constant gelopen voor mijn doen:
7:06 - 7:13 - 7:15 - 7:09 *O*

Nu even kijken of ik mijn workouts van Runkeeper ook naar Endomondo krijg. Heb me ook aangemeld voor het FOK! team en met de Garmin heb ik straks Runkeeper niet meer nodig om schema's in te zetten :)
pi_126254396
Dat planking is nog best lastig om vol te houden :o
  donderdag 9 mei 2013 @ 11:07:56 #7
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_126254481
Iedereen succes vandaag op golden10 of 'nacht van' of andere evenementen!!!

Hier m'n rondje weer gedaan vanmorgen.. Druk met hardlopers in het bos! :o
Maar goed, les 7 in de pocket.. nog maar 11 tot de 10km :)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 9 mei 2013 @ 11:12:30 #8
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_126254619
Gister toch niet gelopen omdat vandaag de sportschool toch dicht zat, dus m'n spierpijn een dagje langer gegeven en nu zo een eindje hobbelen. Kuit is nog steeds pijnlijk, als in verkrampt geweest.. Maar ik heb niet bewust kramp gehad :?
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_126254651
Oei! Kwam er net achter dat ik gewoon met 11km/uur heb gerend :o :o :o
Ja doei.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 9 mei 2013 @ 11:15:45 #10
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_126254714
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 11:13 schreef motorbloempje het volgende:
jij snelheidsmonster, jij
pi_126254751
Dat had ik dus heul nie door nie! :')_!

Maar, een van onze snelste heren heeft er dus 29.xx over gedaan, over die 5mijl, en ik 45.11 en voor mij is dit een hele prestatie :')_!
Ja doei.
  donderdag 9 mei 2013 @ 11:18:24 #12
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_126254798
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 11:13 schreef motorbloempje het volgende:
Ja godver....nou zitten wij hier vandaag met de harde wind }:|
F means you're fucked
pi_126255056
potverdorie mijn vent ook aan het planken gekregen alleen hij hield het wel langer vol dan mij. haha
alleen met situps kick ik zijn ass nog.
en hopenlijk binnen een paar dagen een echte camelback binnen via marktplaats.
heupgordel kruipt bij mij omhoog en gaat klotsen en is onhandig met mijn heupgordel waar mijn hond aan zit.
home is where doghair sticks to anything but the dog!
pi_126255401
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 10:17 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Zolang je je aan je schema houd is er niks aan de hand :)
Dat doe ik zeker! Luister braaf naar de tips en adviezen hier. O-)
Heb overigens (eindelijk) het schema van Start to Run 2011 gevonden in PDF formaat, en het is echt compleet anders dan de 'oude' versie! Evy kan dus blijkbaar wel tellen, maar heeft besloten een compleet ander schema te hanteren... :? Heb geen idee hoe ik het hier moet plaatsen.
Hoop dat deze LINK werkt...
  donderdag 9 mei 2013 @ 11:38:00 #15
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_126255460
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 11:36 schreef Muis84 het volgende:

[..]

Dat doe ik zeker! Luister braaf naar de tips en adviezen hier. O-)
Heb overigens (eindelijk) het schema van Start to Run 2011 gevonden in PDF formaat, en het is echt compleet anders dan de 'oude' versie! Evy kan dus blijkbaar wel tellen, maar heeft besloten een compleet ander schema te hanteren... :? Heb geen idee hoe ik het hier moet plaatsen.
Hoop dat deze LINK werkt...
Link werkt prima ^O^
F means you're fucked
pi_126255532
Gelukkig! :) Maar blijft vreemd dat het ZO anders is.
  donderdag 9 mei 2013 @ 11:46:09 #17
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_126255709
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 11:40 schreef Muis84 het volgende:
Gelukkig! :) Maar blijft vreemd dat het ZO anders is.
Hoezo? Er zitten denk ik meerdere redenen achter dat het anders is. Feedback, andere aanpak. Wat i heb gezien is dat er verschillende schema's zijn: snel (5wk), normaal (7wk), lang (12wk). 2009 had een type, 7 weken.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_126255774
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 11:46 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Hoezo? Er zitten denk ik meerdere redenen achter dat het anders is. Feedback, andere aanpak. Wat i heb gezien is dat er verschillende schema's zijn: snel (5wk), normaal (7wk), lang (12wk). 2009 had een type, 7 weken.
Oh ok, op die fiets dus. :@
  donderdag 9 mei 2013 @ 11:56:12 #19
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_126256062
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 11:48 schreef Muis84 het volgende:

[..]

Oh ok, op die fietsloopband dus. :@
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_126256149
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 10:46 schreef hatsaflats het volgende:
Hoe kun je fatsoenlijk lopend uit kartonnen bekertjes drinken? Want ik moest echt even afremmen om er iets van binnen te krijgen, en daarna was ik meteen wel ernstig uit m'n flow.
"Verend" het bekertje aanpakken, dus je hand langzamer voorwaarts bewegen dan je lichaam (alsof je een ei al lopend vast wil pakken).
Gewoon aanpakken zoals je gewend bent, maar z.s.m je wijsvinger ín het bekertje doen en je hand samenknijpen. Dan ontstaat er een tuutje en klotst het minder snel eruit + is makkelijker drinken.

Edit - Zie dat er al reacties op waren.

Terug van m`n rondje. Wát een lekker weer om te lopen, zeg! Wow! HRM had wat kuren. Iemand die mij kan vertellen hoe het in godsnaam mogelijk is om van 166 bpm naar 148 te gaan in 1 sec. zonder het tempo aan te passen en gelijkwaardige situatie (geen heuvel o.i.d), waarna ie vervolgens in slechts 5 sec. weer naar 168 schiet? :') Ding bleef maar piepen... Is ook wel heel duidelijk terug te zien in de graph op Endomondo
Al met al toch lekker gelopen, iets langzamer als ik zelf graag had gewild. Maar dat moet ik uit m`n hoofd houden. Hartslag is voorlopig mijn begrenzer en daar heb ik me aan te houden.

http://www.endomondo.com/workouts/187435211/8850231

Ik heb ook echt heel goed gelet op m`n techniek. De eerste 1,5km met een metronoom op 180 bpm gelopen. Klopt wat ik al dacht: M`n stappen zijn normaal te groot en heb dan een cadans van 150-160. Ik kan me overigens haast niet voorstellen dat ik normaal gesproken op dit tempo met een haklanding loop, aangezien ik daar weinig aan heb hoeven veranderen vandaag. Denk dat het echt die sprint was waardoor het op die foto zo overdreven is.
Wel echt heel veel aandacht besteed aan het optrekken van mijn knieën en netjes neerzetten en afwikkelen van de voet. Voelt goed :)

Nu even 3x 1 min. planken, douchen en dan naar een klein festivalletje hier in de buurt. :)
pi_126256187
Werewolf
pi_126256282
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 11:59 schreef Levitas het volgende:
HRM had wat kuren. Iemand die mij kan vertellen hoe het in godsnaam mogelijk is om van 166 bpm naar 148 te gaan in 1 sec. zonder het tempo aan te passen en gelijkwaardige situatie (geen heuvel o.i.d), waarna ie vervolgens in slechts 5 sec. weer naar 168 schiet? :')
Waarschijnlijk waren de sensoren niet vochtig genoeg. Bij mij slaat de eerste kilometer vaak nergens op, heb het zelfs meegemaakt dat ik naar 239 ging (wat waarschijnlijk anders aan zou voelen). Wat helpt is van te voren de hartslagband nat maken (onder de kraan of flink lebberen).
pi_126256342
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 11:59 schreef Levitas het volgende:

[..]

Terug van m`n rondje. Wát een lekker weer om te lopen, zeg! Wow! HRM had wat kuren.
Maak je je band wel nat voordat je begint?
The sun in your Eyes
Made some of the lies worth believing
pi_126256456
Rustdag maar toch even drie kwartier wat gerekt en gestrekt en iets wat op yoga moet lijken. Ik was zo stijf toen ik uit bed kwam. Nu weer lekker soepel. Prachtig weer buiten!!! Jammer hoor die rustdagen:-)))
This whole world is wild at heart and weird on top
pi_126256653
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 12:06 schreef Onama het volgende:

[..]

Maak je je band wel nat voordat je begint?
Yup, houd m onder de kraan, maak dan ook nog eens m`n borst zelf nat en doe dan pas de band om. Tijdens het lopen wordt die dan bevochtigd door het zweet. De sensoren zijn overigens altijd nat/vochtig als ik de band af doe. Daar kan het haast niet aan liggen..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')