ik heb voor mijzelf besloten dat het eens tijd gaat worden dat ik mijn ouderlijk huis ga verlaten en zelfstandig ga wonen en dus ben ik op zoek gegaan naar een eigen etage in Arnhem.
ik ben nu 22 jaar, studeer deeltijd en werk daarnaast parttime. mijn bruto maandinkomen ligt dus nog niet zo heel erg hoog, maar een eigen etage moet er toch wel inzitten.
wat ik graag van jullie wil weten is eigenlijk wat jullie ervaringen zijn met het verlaten van jullie ouderlijk huis om zelfstandig te gaan wonen. Viel het mee of tegen en waar moet je de eerste tijd vooral wel en/of niet op letten?
Alle verhalen/tips zijn van harte welkom....
quote:
op 06-23-2000 om 12:15 AM schreef EvilPlatypus het volgende:
-knip-(multi-media omdat het naast kleur ook geur heeft).
Ik heb toevallig ook een tijdje in Arnhem gewoond, Elderveld om precies te zijn. Mooie stad!
Sinds een jaar of twee woon ik nu samen in Hilversum, daarvoor eigenlijk altijd thuis gewoond. Het was te gek.
Mijn vriendin besloten de knoop door te hakken, omdat je na een tijdje echt ziek wordt van het feit dat je niet meer weet waar je na het eind van de avond naar toe moet, waar ligt mijn tandenborstel ook al weer, en mijn gel, dat soort dingen.
Hals over kop besloten same te gaan wonen, ik kon echt een te gek appartement krijgen hier tegen het bos aan, dus dachten wij : Doen!
Er is heel veel positiefs aan. Je leert alles zelf te regelen, en je krijgt een ongelofelijk gevoel van zelfstandigheid over je heen. WEl zijn de kosten in het beign aan de hoge kant, maar je moet er wel wat voor over hebben. Je vertelde dat je parttime studeerde en parttime werkte. Ik doe ook allebei, maar dan fulltime. Het is wel zwaar maar ik heb het er voor over, na mijn studie verdien ik genoeg geld , dan neem ik wel de tijd om uit te rusten.
Mijn ervaring? Een van de beste moves die ik ooit in mijn leven heb gezet. Ga d'r voor,.. maar zorg dat je genoegg cash hebt, want na het einde van je geld nog een stukje maand over hebben is niet tof!
Succes!
Maar ken je misschien nog iets meer vertellen over het regelen van de financiën. Je hebt natuurlijk de kale huurprijs, daar bovenop servicekosten (liggen m.i. errug hoog in Arnhem) en dan betaal je nog voor gas, water en licht. En ik zou graag willen weten wat je als eenpersoons-huishouden zo'n beetje kwijt bent aan alles.
Als je iets zoekt nog kun je je het beste hier inschrijven: http://www.xs4all.nl/~ssharnhe/
...duurde bij mij ongeveer een half jaar voordat ze me een etage (met zelfst. keuken/douche/wc/3 kamers/balkon) aanboden, een kamer gaat wel veel sneller, maar dat zie ik niet echt zitten, je moet overgens wel in Arnhem (of Velp) studeren als je via hun voor een woning in Arnhem in aanmerking wil komen...
Op: http://kamers.pagina.nl/
...en: http://woning.pagina.nl/
...staan goeie links, http://www.intermediair.nl/student/woonruimte/woonruimte_vinden.html
is ook wel interessant.
Ikzelf denk dat ik totaal zo'n 1.200,- per maand kwijt ben, en dan bedoel ik ook totaal, dus incl. eten/kleding/uitgaan enzo.
Grtz
Als je in een eigen hutje wilt wonen, moet je gewoon even naar studentenhuisvesting gaan. Daar moet je altijd aangeven in welke wijken je eventueel zou willen wonen. Kruis je gewoon maar een wijk aan, zit je er zo. Vooral Elderveld en Malburgen is erg makkelijk.
Extra kosten in Arnhem zijn inderdaad vrij hoog, ik weet van andere studenten dat ze iedere maand ongeveer 125 piek extra aan alles (dus inc. gas water en licht) kwijt zijn. Veel van die extra onzin (zoals de Rijnbelasting als je in Zuid woont) kun je laten kwijtschelden als je kunt aangeven dat je geen cent te makken hebt, is wel een hoop extra administratie voor jezelf maar loont wel.
------------------
HOLLAND!!!...HOLLAND!!!...HOLLAND!!!
[Dit bericht is gewijzigd door Trainspotter (Datum 24 Juni 2000).]
quote:
op 06-23-2000 om 12:15 AM schreef EvilPlatypus het volgende:
Oh ja hoor, die ranzigheid went inderdaad wel
Na de eerste 3 keer goed ziek zijn van alle bacterien en een beetje kosten, doet dat stapeltje borden met schimmel op de gang je niks. Sterker nog, je kan een mooi lijstje halen en die rare kleurtjes op de keukenmuur inlijsten en verheffen tot multi-mediale kunst (multi-media omdat het naast kleur ook geur heeft).
En als je een pizza wilt, koop je een bodem en schraapt de ovenwanden leeg....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |