abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 22 juni 2000 @ 23:58:00 #1
3185 Adelante
To let it go now
pi_41174
hoi allemaal,

ik heb voor mijzelf besloten dat het eens tijd gaat worden dat ik mijn ouderlijk huis ga verlaten en zelfstandig ga wonen en dus ben ik op zoek gegaan naar een eigen etage in Arnhem.

ik ben nu 22 jaar, studeer deeltijd en werk daarnaast parttime. mijn bruto maandinkomen ligt dus nog niet zo heel erg hoog, maar een eigen etage moet er toch wel inzitten.

wat ik graag van jullie wil weten is eigenlijk wat jullie ervaringen zijn met het verlaten van jullie ouderlijk huis om zelfstandig te gaan wonen. Viel het mee of tegen en waar moet je de eerste tijd vooral wel en/of niet op letten?

Alle verhalen/tips zijn van harte welkom....

"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  vrijdag 23 juni 2000 @ 00:08:00 #2
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_41175
Is hartstikke leuk, tenminste, in een studentenhuis
ik dacht eerst dat ik wel minstens eens in de 2 weken naar m'n ouders zou gaan. tussen de afgelopen 2 keer zat geloof ik ongeveer 2 maand
en de vrijheid is echt geweldig, die wil je nooit meer kwijt (duh!)
dingen als eten koken en schoonmaken doe je om de beurt en valt dus heel hard mee, (hmm ... het is wel errug lang geleden dat de plee schoongemaakt is, ranzig (ranzigheid went wel ))
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_41176
Oh ja hoor, die ranzigheid went inderdaad wel
Na de eerste 3 keer goed ziek zijn van alle bacterien en een beetje kosten, doet dat stapeltje borden met schimmel op de gang je niks. Sterker nog, je kan een mooi lijstje halen en die rare kleurtjes op de keukenmuur inlijsten en verheffen tot multi-mediale kunst (multi-media omdat het naast kleur ook geur heeft ).
  vrijdag 23 juni 2000 @ 00:19:00 #4
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_41177
quote:
op 06-23-2000 om 12:15 AM schreef EvilPlatypus het volgende:
-knip-(multi-media omdat het naast kleur ook geur heeft ).

... en ook omdat het af en toe ook nog beweegt (er groeit bij )
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
  vrijdag 23 juni 2000 @ 10:21:00 #5
4210 Joe Gain
Is you, or is you ain't??
pi_41178
Hey Adelante,

Ik heb toevallig ook een tijdje in Arnhem gewoond, Elderveld om precies te zijn. Mooie stad!

Sinds een jaar of twee woon ik nu samen in Hilversum, daarvoor eigenlijk altijd thuis gewoond. Het was te gek.
Mijn vriendin besloten de knoop door te hakken, omdat je na een tijdje echt ziek wordt van het feit dat je niet meer weet waar je na het eind van de avond naar toe moet, waar ligt mijn tandenborstel ook al weer, en mijn gel, dat soort dingen.
Hals over kop besloten same te gaan wonen, ik kon echt een te gek appartement krijgen hier tegen het bos aan, dus dachten wij : Doen!

Er is heel veel positiefs aan. Je leert alles zelf te regelen, en je krijgt een ongelofelijk gevoel van zelfstandigheid over je heen. WEl zijn de kosten in het beign aan de hoge kant, maar je moet er wel wat voor over hebben. Je vertelde dat je parttime studeerde en parttime werkte. Ik doe ook allebei, maar dan fulltime. Het is wel zwaar maar ik heb het er voor over, na mijn studie verdien ik genoeg geld , dan neem ik wel de tijd om uit te rusten.

Mijn ervaring? Een van de beste moves die ik ooit in mijn leven heb gezet. Ga d'r voor,.. maar zorg dat je genoegg cash hebt, want na het einde van je geld nog een stukje maand over hebben is niet tof!

Succes!

*No animals were harmed during the posting of this post*
  vrijdag 23 juni 2000 @ 10:55:00 #6
3566 micha
Sankt Nimmerlein
pi_41179
Ik ben er zelf ook mee bezig, woon nu in Harderwijk en wil weer terug naar Utrecht, gelukkig zijn er veel vrienden die meekijken, dat scheelt echt, ik kon me nog net op tijd inschrijven voor huurhuizen, dus, hopelijk dat er binnenkort wat leuks gebeurt. Ik werk zelf fulltime, maar ja als je jong bent verdien je niet zo erg veel, ik kan het net redden. Ook ik houd me aanbevolen voor tips!
  vrijdag 23 juni 2000 @ 11:10:00 #7
3185 Adelante
To let it go now
pi_41180
Thanx for your advise Joe Gain

Maar ken je misschien nog iets meer vertellen over het regelen van de financiën. Je hebt natuurlijk de kale huurprijs, daar bovenop servicekosten (liggen m.i. errug hoog in Arnhem) en dan betaal je nog voor gas, water en licht. En ik zou graag willen weten wat je als eenpersoons-huishouden zo'n beetje kwijt bent aan alles.

"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  vrijdag 23 juni 2000 @ 11:21:00 #8
3566 micha
Sankt Nimmerlein
pi_41181
Ik heb het uit laten rekenen bij het JIP, ik weet niet of er eentje bij jou in de buurt zit. Als je bij ilse.nl gaat zoeken vind je wel wat pagina's over wat je kwijt bent, waar je op moet letten etc. Heb ik ook gedaan, het plan ligt er, nu het huisje nog
  vrijdag 23 juni 2000 @ 14:24:00 #9
2856 dWigHt
dwigh7@iname.com
pi_41182
Ik heb zelf binnen 1 maand als het goed is een etage in Arnhem (2km v/h centrum).

Als je iets zoekt nog kun je je het beste hier inschrijven: http://www.xs4all.nl/~ssharnhe/
...duurde bij mij ongeveer een half jaar voordat ze me een etage (met zelfst. keuken/douche/wc/3 kamers/balkon) aanboden, een kamer gaat wel veel sneller, maar dat zie ik niet echt zitten, je moet overgens wel in Arnhem (of Velp) studeren als je via hun voor een woning in Arnhem in aanmerking wil komen...

Op: http://kamers.pagina.nl/
...en: http://woning.pagina.nl/
...staan goeie links, http://www.intermediair.nl/student/woonruimte/woonruimte_vinden.html
is ook wel interessant.

Ikzelf denk dat ik totaal zo'n 1.200,- per maand kwijt ben, en dan bedoel ik ook totaal, dus incl. eten/kleding/uitgaan enzo.

Grtz

zaterdag 24 juni 2000 @ 09:07:00 #10
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_41183
Het is ook wel handig (als je tenminste in een studentenhuis wilt wonen) om gewoon wat advertenties op de Hogescholen in Arnhem te hangen. En op Larenstein in Velp want daar zitten de meeste uitwonende studenten (net als ik).

Als je in een eigen hutje wilt wonen, moet je gewoon even naar studentenhuisvesting gaan. Daar moet je altijd aangeven in welke wijken je eventueel zou willen wonen. Kruis je gewoon maar een wijk aan, zit je er zo. Vooral Elderveld en Malburgen is erg makkelijk.

Extra kosten in Arnhem zijn inderdaad vrij hoog, ik weet van andere studenten dat ze iedere maand ongeveer 125 piek extra aan alles (dus inc. gas water en licht) kwijt zijn. Veel van die extra onzin (zoals de Rijnbelasting als je in Zuid woont) kun je laten kwijtschelden als je kunt aangeven dat je geen cent te makken hebt, is wel een hoop extra administratie voor jezelf maar loont wel.

------------------
HOLLAND!!!...HOLLAND!!!...HOLLAND!!!

[Dit bericht is gewijzigd door Trainspotter (Datum 24 Juni 2000).]

pi_41184
quote:
op 06-23-2000 om 12:15 AM schreef EvilPlatypus het volgende:
Oh ja hoor, die ranzigheid went inderdaad wel
Na de eerste 3 keer goed ziek zijn van alle bacterien en een beetje kosten, doet dat stapeltje borden met schimmel op de gang je niks. Sterker nog, je kan een mooi lijstje halen en die rare kleurtjes op de keukenmuur inlijsten en verheffen tot multi-mediale kunst (multi-media omdat het naast kleur ook geur heeft ).

En als je een pizza wilt, koop je een bodem en schraapt de ovenwanden leeg....

Zolang er was is, is er leven.
  Redactie Frontpage zaterdag 24 juni 2000 @ 23:48:00 #12
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_41185
Ik woon net een jaar op mezelf. Ik betaal per maand ongeveer 650 piek voor huur, incl. stookkosten servicekosten. Daar gaat nog weer een beetje huursubsidie af gelukkig. Dan heb je natuurlijk nog water, kabel, licht en andere gas. Gas, kabel, internet en electriciteit kosten mij 180 piek in de maand. Boodschappen ( lees veel bier ) kosten mij ook nog zo'n 250 à 300 piek in de maand. Blijft dus nog een beetje geld over voor benzine en andere leuke dingen. Errug duur dus, maar ik heb wel een tof plekkie bovenin de flat!
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')