Jonah Hex (2010) - IMDbEhm, wat een suf allegaartje is dit. Het heeft een evenzo suf verhaaltje met Josh Brolin als quasi stoere actieheld in het Wilde Westen. Vond het uiteindelijk weinig verheffend en eigenlijk maar slaapverwekkend. Cijfer: 5
Gunga Din (1939) - IMDbHehe, dit was een soort Indiana Jones and The Temple of Doom, maar dan met een cast van o.a. Douglas Fairbanks en Cary Grant. Dromheen zit een jolig oorlogsavontuur met vooral flauwe humor. Ik vond het niet zo denderend. De actiescenes waren ook heel wisselend. De hand-tot-hand-gevechten hadden soms een klungelig bedenkelijk niveau, maar daartegenover stonden wel weer wat spectaculaire stunts. Cijfer: 6
Les glaneurs et la glaneuse (2000) - IMDbMatige docu hoor. Agnès Varda doet erg interessant over hoe in Frankrijk gesprokkeld wordt. Wijngaarden, stranden, verrotte suburbs, het komt allemaal voorbij met her en der wat naïeve interviews met deze en gene. Ook wat niet terzake doende dingen worden gefilmd, bijvoorbeeld snelwegscenes waarbij Varda zelf met haar hand ingehaalde vrachtwagens grijpt. Je moet zien hoe suf dat overkomt. Anyway, alles komt nogal incoherent en rommelig over. Hier had wel meer uitgehaald kunnen worden. Cijfer: 5,5
Sud pralad (2004) - IMDbIk weet niet zo goed wat ik er van moet vinden, maar ik denk dat ik het toch een okee oordeel ga geven. Na Sud Sanaeha is dit de tweede film van de Thaise regisseur Weerasethakul zie en zijn manier van filmen vind ik best aangenaam. Hij neemt rustig de tijd voor de scenes en in deze film weet hij ook het land Thailand prima te promoten met mooie plaatjes.
Verhaaltechnisch vond ik Sud Pralad helaas wat matig. Het eerste deel is meer een registratie van ondermeer een romance tussen twee jonge mannen. Het tweede deel staat compleet los van het eerste deel. Het is een mythisch-achtig verhaal met een soldaat die op zoek gaat naar een in een tijger veranderende shamaan. Dit sprak wel meer tot de verbeelding. Sommige beelden (zeker tegen het eind) zagen er ook verbluffend uit. Al met al is het niet super, maar wel de moeite om eens te zien

. Cijfer: 6,5
Stroszek (1977) - IMDbHa, weer eens een sterke en mooie film van Herzog gezien! Hij schreeft Stroszek speciaal voor Bruno S., iemand die in Jeder für sich und Gott gegen alle (ook van Herzog) ook al zo'n mooie rol en indruk wekte. In deze film wordt hij vrijgelaten uit de gevangenis en probeert het leven in Berlijn weer op te pakken met Eva, een vriendin van hem. Dit lukt alleen niet, want ze worden continu lastiggevallen door pooiers. Via een oude seniele buurman vluchten ze met hem samen naar Amerika, het land van de onbegrensde mogelijkheden! Maar of dat nou zo'n goeie keus is? Alleen Eva kan Engels en de andere twee kunnen maar niet aarden. Anyway, ik vond het dus een goede film met sterk acteerwerk, intrigerende scenes en een nogal tof einde. Cijfer: 8,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>