abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_126216071
Hallo,

ik ben op zoek naar een redelijk goedkoop GPS syteem voor tijdens het wielrennen. Gewoon 1 die de afgelegde afstand en snelheid bijhoudt, daarnaast is het natuurlijk leuk om hierop routes in te voeren en ze zo te kunnen volgen.

Heeft iemand hiervoor tips?

Mvg.
pi_126216291
Ik heb sinds gister de app My Tracks op mijn telefoon geïnstalleerd. Ik heb hem nog niet uitgeprobeerd, maar die ziet waar je hebt gefiest en hoe hard je bent gegaan enz.

Met de app Bikenode kun je al bestaande routes bekijken en/of zelf aanmaken. Misschien is dit ook een tip. Dan hoef je niet een systeem te kopen als je al een smartphone hebt.
pi_126216317
Voor smartphones zijn hier hele bergen apps voor te krijgen. Ik gebruik zelf RunKeeper. Die is weliswaar bedoelt voor lopers maar werkt ook perfect als je gaat fietsen.
  woensdag 8 mei 2013 @ 14:13:42 #4
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_126216339
Idd, je telefoon. Maar dan wel met strava. En anders ga je naar een garmin 500/510 of 800/810 oid.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  woensdag 8 mei 2013 @ 14:15:11 #5
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_126216389
SPT / Recreatief Wielrennen #254 Ook tijdens de giro.. Hier weten ze er ook een hoop vanaf!
pi_126216393
Oké dat is inderdaad ook een optie. Ik heb wel de app fietstijden.nl, maar hier kun je geen routes invoeren volgens mij? Ik heb overigens windows Phone, Strava kan ik dus al niet krijgen :P
  woensdag 8 mei 2013 @ 14:15:54 #7
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_126216420
voor de smartphone gebruik ik endomondo, werkt prima. Ik zou als tracker geen GPS systeem kopen, de gratis app's zijn prima.
ok, lets go again
m'n eigen fantopic :') *t-8one fan-topic*
danku lieve fans
pi_126216451
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 14:15 schreef t-8one het volgende:
voor de smartphone gebruik ik endomondo, werkt prima. Ik zou als tracker geen GPS systeem kopen, de gratis app's zijn prima.
endomendo heb ik ook niet op windows Phone :'(
  woensdag 8 mei 2013 @ 14:18:05 #9
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_126216500
Tis wel irritant denk ik om de hele tijd je telefoon erbij te moeten pakken, of heb je een houder op je stuur?
  woensdag 8 mei 2013 @ 14:25:46 #10
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_126216786
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 14:15 schreef nickhguitar het volgende:
Oké dat is inderdaad ook een optie. Ik heb wel de app fietstijden.nl, maar hier kun je geen routes invoeren volgens mij? Ik heb overigens windows Phone, Strava kan ik dus al niet krijgen :P
Wil je ermee navigeren, of enkel tijden mee registreren?
ok, lets go again
danku lieve fans
pi_126217007
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 14:18 schreef kanovinnie het volgende:
Tis wel irritant denk ik om de hele tijd je telefoon erbij te moeten pakken, of heb je een houder op je stuur?
Dan koop ik er uiteraard een houdertje bij. Die apps die jij bedoelt hebben volgens mij geen navigatie, alleen de mogelijkheid om achteraf je routes te bekijken.

quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 14:25 schreef t-8one het volgende:

[..]

Wil je ermee navigeren, of enkel tijden mee registreren?
Ik zou ermee willen navigeren. Een snelheidsmeter heb ik al en de tijd kan ik zelf bijhouden. Ik zoek een programma waarbij je op je pc routes kan instellen, vervolgens geeft de display op de fiets telkens aan welke kant je op moet.
  woensdag 8 mei 2013 @ 14:52:42 #12
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_126217867
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 14:31 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Dan koop ik er uiteraard een houdertje bij. Die apps die jij bedoelt hebben volgens mij geen navigatie, alleen de mogelijkheid om achteraf je routes te bekijken.

[..]

Ik zou ermee willen navigeren. Een snelheidsmeter heb ik al en de tijd kan ik zelf bijhouden. Ik zoek een programma waarbij je op je pc routes kan instellen, vervolgens geeft de display op de fiets telkens aan welke kant je op moet.
Hahh, mijn ervaring is dat dat laatste met GSM's niet zo goed wil. Voor navigeren moet je aan een Garmin Edge of Etrex denken.
Op het mountainbike forum is veel informatie te vinden over GPS: http://www.mountainbike.nl/forum/viewforum.php?f=27

Bedenk eerst goed wat je met het GPS systeem wilt gaan doen, zoek uit wat het verschil is tussen routes en tracks. ;)

Garmin Edge 500/800 series zijn momenteel erg populair, maar voor enkel navigeren voldoet een Garmin Etrex ook prima. Op de website van Garmin kan je heel mooi de specificaties naast elkaar leggen om te vergelijken.
ok, lets go again
danku lieve fans
pi_126223270
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 14:52 schreef t-8one het volgende:

[..]

Hahh, mijn ervaring is dat dat laatste met GSM's niet zo goed wil. Voor navigeren moet je aan een Garmin Edge of Etrex denken.
Op het mountainbike forum is veel informatie te vinden over GPS: http://www.mountainbike.nl/forum/viewforum.php?f=27

Bedenk eerst goed wat je met het GPS systeem wilt gaan doen, zoek uit wat het verschil is tussen routes en tracks. ;)

Garmin Edge 500/800 series zijn momenteel erg populair, maar voor enkel navigeren voldoet een Garmin Etrex ook prima. Op de website van Garmin kan je heel mooi de specificaties naast elkaar leggen om te vergelijken.
Tracken is een route die je al gereden hebt die weergeven wordt toch? Wat ik zoek is een apparaatje waarop ik een route via de pc in kan voeren, een soort tomtom op de fiets dus :P Als ik bijv. Arnhem invoer, dat hij me dan via de fietsroutes naar Arnhem stuurt.

maar als een apparaatje als GPS (dus routes?) kan werken, dan kan hij toch ook tracken, of is dit niet het geval?
  donderdag 9 mei 2013 @ 01:13:19 #14
317952 geldwolf
De echte Henk en Ria
pi_126249083
Runtastic, ook voor wielrennen.
Top app op WP.
en een poot van snuffel de hond
  donderdag 9 mei 2013 @ 01:18:28 #15
402570 Knotsaap
Knetterbek
pi_126249261
Runkeeper is beter, tevens gratis! Zit ook nog eens een leuke community achter!
The right to lie in force. - illuminati.
pi_126249860
Ik gebruik voor hardlopen Runkeeper en voor wielrennen Cyclemeter (iPhone). Werkt perfect. Bij hardlopen hou ik de telefoon gewoon in de hand en bij wielrennen in achterzakje van mn shirt.

Runkeeper kun je ook voor fietsen gebruiken, maar ja de naam 'Run' erin doet mij besluiten om hem niet voor fietsen te gebruiken ;)
pi_126253532
Maar al deze Appa hebben geen navigatie toch? Dat je de mobiel kunt aansluiten op de pc en dan een route erin kan zetten?
pi_126262273
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 10:33 schreef nickhguitar het volgende:
Maar al deze Appa hebben geen navigatie toch? Dat je de mobiel kunt aansluiten op de pc en dan een route erin kan zetten?
De meeste idd niet. Ik heb wel eens met deze app zitten klooien: http://www.motionx.com waarmee je volgens mij wel navigatiepunten kunt instellen. Lukte me alleen niet echt (kan aan mij liggen ;)), maar daarnaast heb ik eigenlijk nog nooit navigatie nodig gehad. Meestal stippel ik van te voren een route uit op Google Maps en schrijf desnoods een paar plaatsnamen op waar ik langs moet. Handiger dan een telefoon op je stuur te monteren, waarvan de accu meestal ook snel leeg is met gps.
pi_126264576
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 14:33 schreef Palomar het volgende:

[..]

De meeste idd niet. Ik heb wel eens met deze app zitten klooien: http://www.motionx.com waarmee je volgens mij wel navigatiepunten kunt instellen. Lukte me alleen niet echt (kan aan mij liggen ;)), maar daarnaast heb ik eigenlijk nog nooit navigatie nodig gehad. Meestal stippel ik van te voren een route uit op Google Maps en schrijf desnoods een paar plaatsnamen op waar ik langs moet. Handiger dan een telefoon op je stuur te monteren, waarvan de accu meestal ook snel leeg is met gps.
Leek mij ook, vandaar dus ook het idee om een GPS aan te schaffen die dat wel kan, meer hoeft hij niet te doen. Dingen als hartslag en snelheid boeien me niet, daar heb ik wel andere dingen voor :P
  donderdag 9 mei 2013 @ 16:19:49 #20
324709 baaart
¯¯¯¯¯¯¯
pi_126266214
Routes invoeren; Google Maps. Meten: Strava.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')