abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_126210062
Hoi Fokkers,

Ik zit al enige tijd met een probleem en het wordt tijd dat ik eens verder kijk. En daarom vraag ik jullie hulp maar:D

In ons huis hebben wij geen tv aansluiting zitten in de muur. Alleen in de meterkast.
Nu hebben we digitenne van KPN maar werkt uitermate k.u.t. en is ook nog opeens 3 euro omhoog gegaan. Volgens mij een stijging van 25%!

Nu wil ik dus elders tv, maar vanwege de afwezigheid van een aansluiting is dit lastig. Ik ga ook geen aansluiting laten maken, want zonde van de investering aangezien we er misschien niet lang meer willen wonen. Maar willen wel graag van digitenne af:D
Ik heb wel een usb aansluiting vlakbij de tv dus misschien zitten daar mogelijkheden of iets van draadloos ofzo.

Ik heb nog een voorkeur en dat is CI+ mogelijkheden. Het kastje van digitenne heb ik nu niet nodig. De smartcard gaat nu in mijn tv via een CI-module (benamingen zijn uit mijn hoofd, ben geen expert dus kan t mis hebben:D)
Ik heb voorlopig nog geen glasvezel aansluiting ivm onderburen die niet willen meewerken.

Hopelijk zijn er mogelijkheden. Misschien heeft iemand ideeėn:D
"Als iedereen aan zichzelf denkt, wordt er aan iedereen gedacht" - Iemand ergens
  woensdag 8 mei 2013 @ 11:30:11 #2
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_126210299
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 11:24 schreef SlevinX het volgende:
In ons huis hebben wij geen tv aansluiting zitten in de muur. Alleen in de meterkast.
Dat is wel heel erg vreemd.
quote:
Nu wil ik dus elders tv, maar vanwege de afwezigheid van een aansluiting is dit lastig. Ik ga ook geen aansluiting laten maken, want zonde van de investering aangezien we er misschien niet lang meer willen wonen. Maar willen wel graag van digitenne af:D
Dan wil je blijkbaar niet graag genoeg van digitenne af, want welke provider je ook kiest, je zal een investering moeten doen om het signaal bij je tv te krijgen.
So we just called him Fred
pi_126210411
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 11:30 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Dat is wel heel erg vreemd.

[..]

Dan wil je blijkbaar niet graag genoeg van digitenne af, want welke provider je ook kiest, je zal een investering moeten doen om het signaal bij je tv te krijgen.
Dat is niet vreemd want heb ik toen om redenen verwijderd. (zat op een debiele plek) maar koste een hoop ellende en digitenne was een goedkope oplossing.

Investeren moet idd, maar ik wil de opties weten zodat ik een financiele keuze kan maken. Iemand inhuren om iets aan te leggen kost veel geld en ligt mn halve huis in puin dus heb ik geen zin in.
"Als iedereen aan zichzelf denkt, wordt er aan iedereen gedacht" - Iemand ergens
pi_126210494
Je zult toch echt een kabel van je meterkast naar je TV moeten brengen of misschien kun je een korter kabeltje van je meterkast naar je woonkamer brengen en vanaf daar met een draadloze verbindingmaker naar je TV? Maar dat is afhankelijk van de plek van je meterkast.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_126210541
Heb je een plattegrod van je huis met de plek van je meterkast en de plek van je TV?

Mogelijk kun je een draadloze verbinding maken vanuit je meterkast direct naar je TV.

Of je TV verplaatsen zodat hij dichterbij is.

Heb je nog ergens een stopcontact "over" of een telefoon stopcontact? Die zou je kunnen opofferen om de kabel doorheen te trekken.
Supra Groningam Nihil
pi_126210551
Oh en goedkope oplossingen leveren meestal later dure problemen op
Supra Groningam Nihil
  woensdag 8 mei 2013 @ 11:38:31 #7
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_126210570
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 11:33 schreef SlevinX het volgende:
Dat is niet vreemd want heb ik toen om redenen verwijderd. (zat op een debiele plek) maar koste een hoop ellende en digitenne was een goedkope oplossing.

Investeren moet idd, maar ik wil de opties weten zodat ik een financiele keuze kan maken. Iemand inhuren om iets aan te leggen kost veel geld en ligt mn halve huis in puin dus heb ik geen zin in.
Je kan kiezen uit:
• Satelliet, maar dan zal je ergens een schotel op moeten hangen en een kabel naar binnen moeten maken
• Glasvezel, dat moet maar net aanwezig zijn en ook dan moet je een kabel (laten) maken naar je tv.
• IP tv over ADSL, moet je niet te ver van de centrale wonen en ook dan moet je een kabel hebben van je ISRA (in de meterkast) naar je televisie.
• Je tv alleen nog maar aansluiten op een DVDspeler, mediaspeler en laptop.

Kwa kosten zal het allemaal niet zoveel uitmaken.
Persoonlijk zou ik de tv-aansluiting herstellen. Aangezien je aangeeft dat je er niet meer lang wilt wonen, zal je het ook moeten verkopen. en een woning met een bruikbare tv-aansluiting is meer waard dan een woning waar een koper eerst zelf nog een kabel moet gaan trekken.
pi_126211107
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 11:38 schreef FredvZ het volgende:

[..]

• IP tv over ADSL, moet je niet te ver van de centrale wonen en ook dan moet je een kabel hebben van je ISRA (in de meterkast) naar je televisie.

Als IP tv over ADSL mogelijk is kun je ook proberen het ADSL modem aan een telefoonaansluiting in de woonkamer aan te sluiten. Dan zit het modem dicht bij je TV en kun je de UTP - Cat5 kabel van het modem naar de Set-top-box laten lopen.

Ik heb dit in de praktijk goed zien werken

maar dit is een risico aangezien de ADSL leveranciers dit niet supporten. het modem moet eigenlijk aan de ISRA zitten.

edit: als je binnen een jaar wil verhuizen is dit ook geen optie aangezien alle ADSL leveranciers volgens mij werken met een jaarcontract (minimaal)
Alpha kenny one
pi_126212195
quote:
kheden. Het kastje van digitenne heb ik nu niet nodig. De smartcard gaat nu in mijn tv via een CI-module (benamingen zijn uit mijn hoofd, ben geen expert dus kan t mis hebben:D)
Ik heb voorlopig nog geen glasvezel aansluiting ivm onderburen die niet willen meewerken.

Maar een usb vlakbij de tv? Waar loopt deze heen dan? PC in de meterkast?

Ik denk niet dat je daar wat aan hebt.

Enigste zonder kabels is Glasvezel van KPN. Krijg je iptv. icm met de meegeleverde stopcontact/netwerk kastjes. Hoef je dan geen kabel te leggen?
pi_126212530
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 12:21 schreef GodZZila het volgende:

[..]

Maar een usb vlakbij de tv? Waar loopt deze heen dan? PC in de meterkast?

Ik denk niet dat je daar wat aan hebt.

Enigste zonder kabels is Glasvezel van KPN. Krijg je iptv. icm met de meegeleverde stopcontact/netwerk kastjes. Hoef je dan geen kabel te leggen?
Goeie! Volgens mij leverde KPN deze kastjes ook bij IPTV via Adsl
Alpha kenny one
  woensdag 8 mei 2013 @ 12:32:12 #11
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_126212658
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 12:21 schreef GodZZila het volgende:
Dat kan inderdaad ook nog.
pi_126213079
Je kan toch gewoon zelf een kabeltje leggen vanuit je meterkast naar je tv? Eventueel versterkertje er tussen en klaar ben je.
  woensdag 8 mei 2013 @ 12:47:34 #13
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_126213235
Zelf je aansluiting verwijderd en dan nu lopen miepen?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  woensdag 8 mei 2013 @ 13:02:17 #14
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_126213707
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 11:38 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Je kan kiezen uit:

Gaat ook uitstekend met van die netwerkstekkers op de stopcontacten.
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
pi_126219201
quote:
Hoi Fokkers,

Ik zit al enige tijd met een probleem en het wordt tijd dat ik eens verder kijk. En daarom vraag ik jullie hulp maar:D

Ik vermoed dat je met die aansluiting in de meterkast het zogeheten AOP (Abonnee Overname Punt) bedoelt. Dat is het punt waar de verantwoordelijkheid van de kabelexploitant voor de kabelaansluiting eindigt. Dat er in je woning verder geen aansluitpunten zouden zijn kan alleen betekenen dat die door jou of door een vorige bewoner zijn verwijderd. Als het een huurwoning betreft betekent dat overigens dat je zelf verantwoordelijk bent voor het herstel van vroeger aanwezige aansluitpunten wanneer je de woning weer verlaat.
quote:
Nu hebben we digitenne van KPN maar werkt uitermate k.u.t. en is ook nog opeens 3 euro omhoog gegaan. Volgens mij een stijging van 25%!
De verhoging is nog niet ingegaan. Op de site van KPN staat nu een mededeling dat het abonnementstarief m.i.v. 1 juli 2013 stijgt van ¤ 9,66 naar ¤ 12,50 p.m. voor het eerste TV-toestel. Dat is een stijging met ca. 29%. Inderdaad een buitengewoon forse prijsverhoging waardoor Digitenne zeker niet meer concurrerend is t.o.v. de (digitale) kabel, aangezien voor ontvangst op elk volgend TV-toestel ook nog eens ¤ 4,00 p.m. moet worden betaald.
quote:
Zo werkt dat niet. Je wil wat anders maar het mag geen cent kosten? Dat gaat niet. Laat gewoon in de woonkamer weer een correcte kabelaansluiting maken met wandcontactdoos, of leg deze eventueel zelf aan. En nogmaals: als het een huurwoning betreft kun je bij het verlaten van de woning sowieso opdraaien voor de kosten van herstel van de ooit aanwezige aansluiting.
quote:
Ik heb wel een usb aansluiting vlakbij de tv dus misschien zitten daar mogelijkheden of iets van draadloos ofzo.
Nee. Kabeltelevisie en draadloos gaan niet samen. Trouwens, hoe stel je je dat voor, TV via een USB aansluiting? En hoe komt die USB aansluiting daar eigenlijk? Wat was de oorspronkelijke functie daarvan?
quote:
Ik heb nog een voorkeur en dat is CI+ mogelijkheden. Het kastje van digitenne heb ik nu niet nodig. De smartcard gaat nu in mijn tv via een CI-module (benamingen zijn uit mijn hoofd, ben geen expert dus kan t mis hebben:D)
Je bedoelt dat je momenteel Digitenne ontvangt met behulp van een CI module (Conax module) in je TV?
quote:
Daar komt meer aan te pas dan de medewerking van je onderburen. En bovendien, als je op niet al te lange termijn denkt te gaan verhuizen, waarom zou je dan nu wel willen investeren in glasvezel? Dat is vele malen duurder dan het herstellen van de oude kabelaansluiting in je woonkamer.
quote:
Hopelijk zijn er mogelijkheden. Misschien heeft iemand ideeėn:D
Ja. Vertel om te beginnen nog even wie er kabeltelevisie levert in jouw woonplaats, en wat het merk en exacte typenummer is van je televisie. En zoek een electricien of klusjesman die voor jou de kabelaansluiting in de woonkamer herstelt. En neem dan een (basis) digitaal kabelabonnement. Levert Ziggo de kabeltelevisie, dan moet je nog een pakketje met een Ziggo CI+ module en smartcard aanschaffen voor gebruik in je TV. Controleer wel eerst of je TV ook inderdaad geschikt is voor de Ziggo CI+ module. Levert UPC de kabeltelevisie, dan heb je - voor het basispakket - sinds kort niets extra's meer nodig. Dat komt omdat UPC sinds 3 april j.l. het digitale basispakket onversleuteld doorgeeft. Uiteraard heb je wel altijd een basis kabelabonnement nodig, anders krijg je thuis helemaal geen signaal geleverd.

[ Bericht 0% gewijzigd door Riparius op 08-05-2013 15:32:59 ]
pi_126435103
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 12:47 schreef DroogDok het volgende:
Zelf je aansluiting verwijderd en dan nu lopen miepen?
Oordeel niet zo snel. Als ik de aansluiting had laten zitten dan had ik nog steeds dezelfde vraag gesteld alleen had ik een lelijke aansluiting op een muur zitten. Zoals ik al heb aangegeven zat deze op een debiele plek en had dit het probleem niet verholpen.

Mocht ik een kabel buiten mijn muur om willen leggen moet ik , net als oude situatie, m'n halve huis door en langs twee deuren.

Voor wat betreft al het andere commentaar over geen cent willen uitgeven, dit heb ik niet gezegd. Ik wil gewoon mijn opties weten. Ik hoopte op iets draadloos of eventueel via mijn utp kabel, waarom alles overhoop halen als het misschien makkelijk kan. In het geval dat de oplossing niet ideaal zijn zal ik of bij digitenne blijven of kabel alsnog aanleggen.

Afstand meterkast tv is rechtstreeks 4 +- 4 meter. Zit een meterkastdeur en een deur naar de gang tussen deze staat echter altijd open.

Wat betreft mijn utp, deze gaat van meterkast naar playstation en heb er nog 1 over.

Voor degene met wel oplossingen bedankt, ik ga me even in de opties verdiepen.:)
pi_126435486
door de kruipruimte als het een woonhuis is.
pi_126435945
quote:
Ik vermoed dat je met die aansluiting in de meterkast het zogeheten AOP (Abonnee Overname Punt) bedoelt. Dat is het punt waar de verantwoordelijkheid van de kabelexploitant voor de kabelaansluiting eindigt. Dat er in je woning verder geen aansluitpunten zouden zijn kan alleen betekenen dat die door jou of door een vorige bewoner zijn verwijderd. Als het een huurwoning betreft betekent dat overigens dat je zelf verantwoordelijk bent voor het herstel van vroeger aanwezige aansluitpunten wanneer je de woning weer verlaat.
Is koopwoning. Zoals aangegeven heb ik de aansluiting vanuit meterkast naar muur in woonkamer verwijderd gezien de onlogische plek. Daarmee was het probleem niet verholpen geweest.

quote:
Zo werkt dat niet. Je wil wat anders maar het mag geen cent kosten? Dat gaat niet. Laat gewoon in de woonkamer weer een correcte kabelaansluiting maken met wandcontactdoos, of leg deze eventueel zelf aan. En nogmaals: als het een huurwoning betreft kun je bij het verlaten van de woning sowieso opdraaien voor de kosten van herstel van de ooit aanwezige aansluiting.
Heb nergens gezegd dat het niets mag kosten, alleen geen zin om een electrician te laten komen als er misschien andere mogelijkheden zijn.

quote:
Nee. Kabeltelevisie en draadloos gaan niet samen. Trouwens, hoe stel je je dat voor, TV via een USB aansluiting? En hoe komt die USB aansluiting daar eigenlijk? Wat was de oorspronkelijke functie daarvan?
Omdat ik de mogelijkheden niet ken hoopte ik op deze techniek. Misschien dat het kastje tegenwoordig via utp moet worden aangesloten ofzo. geen idee:D Utp zelf aangelegd. Gat in de muur, achter de plint en onder dorpel. Past net en er is geen ruimte meer voor andere kabels. Is aangelegd om playstation direct aan te sluiten op modem in meterkast.

quote:
Je bedoelt dat je momenteel Digitenne ontvangt met behulp van een CI module (Conax module) in je TV?
correct.

quote:
Daar komt meer aan te pas dan de medewerking van je onderburen. En bovendien, als je op niet al te lange termijn denkt te gaan verhuizen, waarom zou je dan nu wel willen investeren in glasvezel? Dat is vele malen duurder dan het herstellen van de oude kabelaansluiting in je woonkamer.
Dat is niet correct. Reggifiber en Lijbrand stoppen met aanleggen ivm niet meewerken onderburen. Ik wil graag een gratis aansluiting maar voorlopig wordt dat dus wel degelijk tegengewerkt.

quote:
Ja. Vertel om te beginnen nog even wie er kabeltelevisie levert in jouw woonplaats, en wat het merk en exacte typenummer is van je televisie. En zoek een electricien of klusjesman die voor jou de kabelaansluiting in de woonkamer herstelt. En neem dan een (basis) digitaal kabelabonnement. Levert Ziggo de kabeltelevisie, dan moet je nog een pakketje met een Ziggo CI+ module en smartcard aanschaffen voor gebruik in je TV. Controleer wel eerst of je TV ook inderdaad geschikt is voor de Ziggo CI+ module. Levert UPC de kabeltelevisie, dan heb je - voor het basispakket - sinds kort niets extra's meer nodig. Dat komt omdat UPC sinds 3 april j.l. het digitale basispakket onversleuteld doorgeeft. Uiteraard heb je wel altijd een basis kabelabonnement nodig, anders krijg je thuis helemaal geen signaal geleverd.
Kunnen geen ziggo krijgen hier. Wel upc en kpn. Als grootste leverancier. TV is een sony bravia, maar omdat er al een ci+ module inzit is deze dus compatible (tenzij de techniek weer veranderd is)
Ik zal er misschien toch aan moeten geloven...
pi_126435963
quote:
2s.gif Op maandag 13 mei 2013 16:53 schreef kovenant het volgende:
door de kruipruimte als het een woonhuis is.
Mijn onderbuurman is de kruipruimte:P
pi_126436713
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 17:02 schreef SlevinX het volgende:

TV is een sony bravia, maar omdat er al een ci+ module inzit is deze dus compatible (tenzij de techniek weer veranderd is)
Ik zal er misschien toch aan moeten geloven...
Wat je hier zegt klopt niet. Je hebt nu een KPN Conax module in je TV zitten, maar dat is een gewone CI module en dus geen CI+ module. Verder moet de TV voor ontvangst van digitale kabeltelevisie over een DVB-C tuner beschikken, terwijl Digitenne gebruik maakt van DVB-T. Kortom, je trekt een conclusie die je niet kunt trekken. Dus nogmaals, wat is het exacte typenummer van de TV?
pi_126437202
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 17:18 schreef Riparius het volgende:

[..]

Wat je hier zegt klopt niet. Je hebt nu een KPN Conax module in je TV zitten, maar dat is een gewone CI module en dus geen CI+ module. Verder moet de TV voor ontvangst van digitale kabeltelevisie over een DVB-C tuner beschikken, terwijl Digitenne gebruik maakt van DVB-T. Kortom, je trekt een conclusie die je niet kunt trekken. Dus nogmaals, wat is het exacte typenummer van de TV?
Hoewel de module niet van KPN is het inderdaad een Conax module. Dacht idd dat dit CI+ was.
Type is Sony Bravia KDL-46EX700
  maandag 13 mei 2013 @ 17:32:47 #22
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_126437333
Neem een sat schotel met twee lnb's, eentje voor de Nederlandse en Duitse zenders, eentje voor alle britse zenders.
Kwaliteit is onovertroffen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_126437397
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 17:30 schreef SlevinX het volgende:

[..]

Hoewel de module niet van KPN is het inderdaad een Conax module. Dacht idd dat dit CI+ was.
Type is Sony Bravia KDL-46EX700
OK. Dat is een recent type en die is inderdaad CI+ geschikt en heeft ook een DVB-C tuner aan boord die tevens geschikt is voor HD ontvangst. Gewoon een (basis)abonnement nemen van UPC en dat aansluitpunt in de woonkamer laten maken dus (maar nu wel op een handig punt) en je bent klaar. Je hebt geen module of smartcard nodig voor het digitale basispakket van UPC.
pi_126437458
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 17:34 schreef Riparius het volgende:

[..]

OK. Dat is een recent type en die is inderdaad CI+ geschikt en heeft ook een DVB-C tuner aan boord die tevens geschikt is voor HD ontvangst. Gewoon een (basis)abonnement nemen van UPC en dat aansluitpunt in de woonkamer laten maken dus (maar nu wel op een handig punt) en je bent klaar.
Bedankt voor de hulp!
Voor zo'n aansluiting moet dan niet de halve muur worden opengebroken? of alleen als er geen goten liggen?
pi_126437544
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2013 17:32 schreef Pietverdriet het volgende:
Neem een sat schotel met twee lnb's, eentje voor de Nederlandse en Duitse zenders, eentje voor alle britse zenders.
Kwaliteit is onovertroffen
Dit is (helaas) geen optie. Schotel mag niet ivm officieel stadsgezicht of hoe ze t ook noemen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')