abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_5779688
Er zijn hier blijkbaar best veel mensen met ADHD en aanverwante stoornissen (voor zover je dat zo zou moeten noemen), dus...

iets dat mij een jaar of 2 geleden tijd lang goed heeft geholpen (maar helaas in vergetelheid is geraakt) is Taoisme, en specifieker: de Tao van Poeh

Dat is een boekje dat naar aanleiding van winnie de Poeh (de kewlste beer ter wereld) over de principes van Taoisme vertelt. Taoisme is misschien een wat zweverige filosofie, maar dit boekje heeft mij echt geholpen om innerlijk meer rust te geven.

Het basisprincipe van Taoisme is dit:
Een manier van leven die accepteert wat er gebeurt. De dingen gaan nu eenmaal zoals ze gaan en daar kun je niet zoveel aandoen.

Neem bijv. een tentamen maken. Je leert ervoor, en waarom zou je je vervolgens zorgen maken? Je hebt gedaan wat je kon. Zorgen maken betekent verstoring van innerlijke balans, paniek, blackout. Misschien heb je te weinig geleerd, of is het te hoog gegrepen, maar door tobben worden je resultaten niet beter. Alleen maar slechter. Dus gewoon het leven en de dingen proberen te accepteren Je kunt wel verandering teweeg brengen, maar niet door je zorgen te maken. Als ik daaraan denk kan ik me vaak veel rustiger voelen.

Nou, het boekje is denk ik beter in staat om het te verwoorden dan ik.

Hier is nog wat meer info:
http://www.geocities.com/annemie_de_paepe/tao_van_poeh.htm

hopelijk heeft iemand er wat aan...

The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated - Mahatma Gandhi (1869-1948)
pi_5779700
[quote]Op vrijdag 13 september 2002 02:45 schreef kokosmakroon het volgende:
Er zijn hier blijkbaar best veel mensen met ADHD en aanverwante stoornissen (voor zover je dat zo zou moeten noemen), dus...

Reuze bedankt.

vrijdag 13 september 2002 @ 14:22:06 #3
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_5785365
Misschien ook wat voor andere populaire aandoeningen op Fok!, zoals dyslexie.
Nicht ärgern, nur wundern!
pi_5786461
Staat het ergens integraal online toevallig? Anders moet ik weer naar de boekwinkel
Vu ja dé, the odd feeling nothing has ever happened before...
pi_5786658
laat ik nou toevallig dat boek thuis hebben
We are the weirdo's mr - The Craft
pi_5787359
quote:
Op vrijdag 13 september 2002 15:40 schreef mad26 het volgende:
Staat het ergens integraal online toevallig? Anders moet ik weer naar de boekwinkel
Ben bang dat je er voor naar de boekwinkel moet. Ik heb het niet online gevonden.
The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated - Mahatma Gandhi (1869-1948)
pi_5787509
quote:
Op vrijdag 13 september 2002 16:45 schreef kokosmakroon het volgende:
Ben bang dat je er voor naar de boekwinkel moet. Ik heb het niet online gevonden.
Ik heb het net online besteld bij Bol.com
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_5795110
Leef deze levenswijze nu bijna 3 jaar na... zelf achtergekomen... Laat rest van je wereld ook zo op je inkomen... maar dit lukt af en toe ook niet.
pi_5802708
Wel grappig inderdaad. Zo ben ik uiteindelijk ook de wereld gaan benaderen... net als bovenstaande schrijver voor mezelf uitgevonden dus.

Maar het boekje staat al jaren 1 meter rechts van me in de boekenkast!

pi_8383267
'k ben het nu aan het lezen.

Doordat het Taoïsme voor mij altijd te zwaar is beschreven, bleef het altijd onduidelijk. Aan de hand van verhaaltjes met Poeh is het een stuk toegankelijker en leuker om te lezen.

Absolute aanrader voor iedereen

"Don't drive faster than your angel can fly..."
pi_8394933
Bedankt voor de tip

Denk dat het voor mij nuttig is om te lezen.

maandag 10 februari 2003 @ 19:23:16 #12
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_8394985
Taoisme lijkt dan op Zen.
Mijn therapie was gebaseerd op Zen. Heb trouwens net een boekje van Poeh gekocht en de rust in die boekjes trekt me erg aan
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_8395483
He! Een psycholoog die ik ken kwam laatst met dat boek. Hij vond um ook echt geweldig!

Volgens mij een echte aanrader idd... alleen moet ik um nog lezen. ^_^

That which you give thought to, is that which you invite into your reality. Give though only to what you are wanting to see and forget what you do not wish to see.
  maandag 10 februari 2003 @ 19:48:31 #14
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8395569
Ik heb het ook gelezen.

Tja, leuk boekje, leuke filosofie en idd, het is HEEL lekker als je alles zo kan zien, maar ja, zo BEN IK SIMPELWEG niet.

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
pi_8453279
Eigenlijk was ik altijd al zo... alles op de Poeh-manier.

De Dingen nemen zoals ze Zijn enzo... ben dat wel een beetje kwijt volgens mij, doe de laatste tijd zo onnodig moeilijk

En dat werkt wel tegen inderdaad... onder het motto: "vroeger was alles beter" ga ik maar weer 's terug naar m'n goeie, ouwe, eigen Ik

pi_8497571
Ik heb m ook en ik moet/mag/wil 'm nog lezen . De ideeen hang ik al wat langer aan (sinds het uit was met mijn 'grote liefde'), dus ik ben benieuwd....
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
  zaterdag 15 februari 2003 @ 18:54:57 #17
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_8498781
Altijd erg leuk dat soort spul... vooral als het werkt, kun je er veel uit leren!
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
pi_8501118
K heb ut boekje donderdag binnen gekregen en hijs echt wel leuk!

Alleen al om dat ie zo lekker weg leest is ut een aanrader. Plus bij veel dingen die er instaan denk je "Heh, ja... daar zit wel wat in".

That which you give thought to, is that which you invite into your reality. Give though only to what you are wanting to see and forget what you do not wish to see.
pi_8503701
Grappig, zo is mijn levensfilosofie rationeel gezien ook ongeveer.
Kapitalisatie is de beste remedie tegen ideologische inhoud. - Zodiakk.
FA Jump: webicon weggehaald wegens wachtwoord beveiliging
pi_8602393
Ik ben naar de bibliotheek geweest deze week en ik kon het boekje over poeh en taoisme niet vinden.

Wel heb ik een ander boekje van Poeh geleend en dat heet :" Poeh en de psychologen". Misschien staat hier ook wel wat nuttigs in.

Begonnen met lezen ben ik nog niet maar dat doe ik vanavond wel.

Ben benieuwd.

donderdag 20 februari 2003 @ 10:57:58 #21
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_8602470
Ik wil nog even toevoegen dat er voor mensen die nog meer interesse
hebben in een simpele uitleg van de oosterse filosofie uit dezelfde serie
ook de volgense boeken bestaan:
  • De Té van Knorretje
  • De de Tjing van Tijgetje
  • Zijn erg leuk om mee te beginnen...

"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
    When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
      vrijdag 21 februari 2003 @ 00:30:33 #22
    30443 fris
    pure frisheid
    pi_8620951
    eergisteren kwam het binnen
    ik heb de bundel (2 in 1) van

toa van poeh en teh van knorretje

leuk boekje....

pi_8622253
    MMhh, misschien wel verstandig om zo een boekje te bestellen,maar als je nu helemaal niet wil veranderen, als je wel een beetje houd van dat hypere en die onrust injezelf en die complete chaos in je hoofd en die spanning bij alles wat je doet en die onnodige pijn die je jezelf vaak aandoet...

Of ben ik nou eenbeetje een massochist?

Ach, ben nog lang niet klaar met alle emoties die ik kan voelen te begrijpen c.q. ervaren, en om te leren er van te genieten,maar ik leer het mezelf elke dag een beetje bij

Schiet mij maar neer!
    pi_8658646
    quote:
    Op vrijdag 21 februari 2003 02:36 schreef AKI het volgende:
    MMhh, misschien wel verstandig om zo een boekje te bestellen,maar als je nu helemaal niet wil veranderen, als je wel een beetje houd van dat hypere en die onrust injezelf en die complete chaos in je hoofd en die spanning bij alles wat je doet en die onnodige pijn die je jezelf vaak aandoet...

Of ben ik nou eenbeetje een massochist?

Ach, ben nog lang niet klaar met alle emoties die ik kan voelen te begrijpen c.q. ervaren, en om te leren er van te genieten,maar ik leer het mezelf elke dag een beetje bij

Je kunt het ook nooit allemaal weten denk ik...

... op de dag dat je het allemaal door hebt, precies weet hoe het in elkaar steekt... en dat je denkt: "aaah, zo zit dat"

... dan ga je dood. Dat denk ik tenminste...

zondag 23 februari 2003 @ 00:00:37 #25
    38344 knokkels
    Radio49 voor je kanus! O+
    pi_8658725
    quote:
    Op vrijdag 13 september 2002 15:40 schreef mad26 het volgende:
    Frisse lucht is ook goed voor je geestelijke gestel ;-)
    Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
    Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')