Daarom mag ik ook echt niet meer slikken.. Ook omdat ik nog Welbutrin en Sertraline slik.. Maar a.s. dinsdag moet ik weer naar de psychiater toe en dan gaan we kijken voor een iets wat langer werkt, mijn vriend had het over een medicijn wat nog niet zo bekend is.. Maar de naam wist hij niet meer..quote:Op vrijdag 31 mei 2013 09:28 schreef YokiKater het volgende:
[..]
Ik zou met zulke doseringen oppassen. Bij mij gingen ze ook steeds meer opschroeven omdat het bij mij ook maar erg kort werkt en ik dan last kreeg van de rebound. Op het laatst had ik 5 x 20mg per dag, en toen kreeg ik een zware epileptische aanval.. Sindsdien (al 1,5 jaar) heb ik een paniekstoornis. Nooit meer Ritalin voor mij.
Ja ik kan me wel heel goed inleven in mensen, maar het komt ook wel vaak voor dat ik het niet begrijp.. Schuldgevoel heb ik soms te snel en voel me ook vaak verantwoordelijk voor dingen waarvoor ik niet verantwoordelijk ben..quote:Op vrijdag 31 mei 2013 09:41 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Ik ken je niet, wat je omschrijft zie je wel bij mensen met autisme maar ook bij mensen met emotionele verwaarlozing/afstandelijke opvoeding. Beschik je wel over schuldgevoel en inlevingsvermogen als alles "normaal" is voor je?
Gecombineerde problematiek komt vaak voor en het zorgt wel voor een hoop problemen in de omgang voor mensen als je niet weet waar het vandaan komt.
Ga gewoon door de wasstraat in en denk mee zou ik zeggen.
Lijkt me heel erg naar en onrustig. Het klinkt een beetje suf maar doe je aan sport? Niet dat sport nou de oplossing is voor alles maar het werkt vaak wel in het 'je beter voelen'.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 10:49 schreef Neeleh het volgende:
[..]
Ja ik kan me wel heel goed inleven in mensen, maar het komt ook wel vaak voor dat ik het niet begrijp.. Schuldgevoel heb ik soms te snel en voel me ook vaak verantwoordelijk voor dingen waarvoor ik niet verantwoordelijk ben..
Ik zit nu inmiddels sinds 2009 in de psychische mallemolen, 5 weken opname, 8 maanden deeltijdtherapie, RET-cursus gedaan en afgelopen december dus te horen gekregen dat ik gewoon ADHD heb..
De woede-aanvallen krijg ik eigenlijk pas op het moment dat het me echt teveel wordt en ik ff met rust gelaten wil worden en dat gebeurt dan vervolgens niet..
Begrijpelijk dat hij me niet met rust laat, want ik deed in het verleden nog weleens gekke dingen en de eerste x wilde ik in onze auto stappen waarvan de remmen het slecht deden en heb 1 x 10 alprazolam ingenomen en het vertrouwen daarin moet gewoon weer terug komen, maar toch..
Vorige week is dat dus echt fout gelopen.. En hij heeft er nu nog last van, krijgt een brace volgende week voor z'n gekneusde borstkast..
En het ergste vind ik nog dat ik het nog heel voorzichtig deed ook.. Heb dus echt heel veel kracht als ik boos ben en dat beangstigd me weer..
Klinkt niet echt als autisme, dan zou je wel kunnen redeneren waarom reacties zijn zoals ze zijn maar niet dat daar een emotie aan vast kan zitten als het goed is. Ook het lezen van emotie/lichaamstaal is voor autisten vaak lastig omdat het te subtiel is, je moet er tekst én uitleg bij doen bij wijze van. Wel lijk je moeite te hebben met het inschatten hoe je zelf overkomt en betrek je negatieve terugkoppeling makkelijk op je eigen persoon, niet je functioneren of de omstandigheden. Dit maakt het lastig om te reflecteren en te relativeren wellicht.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 10:49 schreef Neeleh het volgende:
[..]
Ja ik kan me wel heel goed inleven in mensen, maar het komt ook wel vaak voor dat ik het niet begrijp.. Schuldgevoel heb ik soms te snel en voel me ook vaak verantwoordelijk voor dingen waarvoor ik niet verantwoordelijk ben..
Heb je wel iets aan die jaren en die opname gehad?quote:Ik zit nu inmiddels sinds 2009 in de psychische mallemolen, 5 weken opname, 8 maanden deeltijdtherapie, RET-cursus gedaan en afgelopen december dus te horen gekregen dat ik gewoon ADHD heb..
Heb je dan al eerder het gevoel dat het wat veel wordt maar wil je je niet laten kennen? Ik heb een paar maanden terug voor het eerst in mijn leven tegen een paniekaanval aangezeten omdat ik mijn werk niet naar mijn zin kon doen (nu nog niet maar toen liep het echt de spuigaten uit), ik nog veel op mijn lijstje had, een flinke aanvaring op werk en prive had (beiden over niks maar kon er vanaf mijn werk op dat moment ook niets aan doen) en ik kreeg een van de lastigste bewoners (autistische knul van 24 die strontverwend is en nooit "nee" heeft gehoordquote:De woede-aanvallen krijg ik eigenlijk pas op het moment dat het me echt teveel wordt en ik ff met rust gelaten wil worden en dat gebeurt dan vervolgens niet...
Beste soort vrienden, maar luister naar hem. Maak ook afspraken over hoe te handelen als je een woedeaanval hebt, geef aan wat het in stand houdt en hoe je het beste eruit kunt komen (zijn ook trainingen voor overigens)quote:Begrijpelijk dat hij me niet met rust laat, want ik deed in het verleden nog weleens gekke dingen en de eerste x wilde ik in onze auto stappen waarvan de remmen het slecht deden en heb 1 x 10 alprazolam ingenomen en het vertrouwen daarin moet gewoon weer terug komen, maar toch..
De enige echt grote angst die ik heb is dat ik geen controle meer heb. Als ik kwaad ben probeer ik het tot maximaal 80% op te laten lopen, daarboven vind ik het lastig rationeel te blijven en kan ik per ongeluk meer stuk maken dan ik voor ogen heb, zowel materieel als immaterieel.quote:Vorige week is dat dus echt fout gelopen.. En hij heeft er nu nog last van, krijgt een brace volgende week voor z'n gekneusde borstkast..
En het ergste vind ik nog dat ik het nog heel voorzichtig deed ook.. Heb dus echt heel veel kracht als ik boos ben en dat beangstigd me weer..
Nee ik sport niet.. Wel jarenlang volleybal gedaan, maar heb hier in deze stad het geprobeerd en het lukte niet om aansluiting te vinden bij de groep..quote:Op vrijdag 31 mei 2013 10:55 schreef -Miauw- het volgende:
[..]
Lijkt me heel erg naar en onrustig. Het klinkt een beetje suf maar doe je aan sport? Niet dat sport nou de oplossing is voor alles maar het werkt vaak wel in het 'je beter voelen'.
Lichaamstaal en hints snap ik niet.. En qua emoties twijfel ik heel vaak of ze terecht zijn bij mezelf..quote:Op vrijdag 31 mei 2013 12:21 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Klinkt niet echt als autisme, dan zou je wel kunnen redeneren waarom reacties zijn zoals ze zijn maar niet dat daar een emotie aan vast kan zitten als het goed is. Ook het lezen van emotie/lichaamstaal is voor autisten vaak lastig omdat het te subtiel is, je moet er tekst én uitleg bij doen bij wijze van. Wel lijk je moeite te hebben met het inschatten hoe je zelf overkomt en betrek je negatieve terugkoppeling makkelijk op je eigen persoon, niet je functioneren of de omstandigheden. Dit maakt het lastig om te reflecteren en te relativeren wellicht.
[..]
Heb je wel iets aan die jaren en die opname gehad?
[..]
Heb je dan al eerder het gevoel dat het wat veel wordt maar wil je je niet laten kennen? Ik heb een paar maanden terug voor het eerst in mijn leven tegen een paniekaanval aangezeten omdat ik mijn werk niet naar mijn zin kon doen (nu nog niet maar toen liep het echt de spuigaten uit), ik nog veel op mijn lijstje had, een flinke aanvaring op werk en prive had (beiden over niks maar kon er vanaf mijn werk op dat moment ook niets aan doen) en ik kreeg een van de lastigste bewoners (autistische knul van 24 die strontverwend is en nooit "nee" heeft gehoord) van mijn werk ook nog eens op kantoor. Toen echt heel fel aangegeven dat het mij teveel werd, dat ik er zenuwachtig van werd en dat ik het niet leuk vond, waarna hij ineens indimde en heel stil naast me heeft gezeten, maar niet bang.
[..]
Beste soort vrienden, maar luister naar hem. Maak ook afspraken over hoe te handelen als je een woedeaanval hebt, geef aan wat het in stand houdt en hoe je het beste eruit kunt komen (zijn ook trainingen voor overigens)
[..]
De enige echt grote angst die ik heb is dat ik geen controle meer heb. Als ik kwaad ben probeer ik het tot maximaal 80% op te laten lopen, daarboven vind ik het lastig rationeel te blijven en kan ik per ongeluk meer stuk maken dan ik voor ogen heb, zowel materieel als immaterieel.
Maar dan heb ik het over actief gerichte woede, niet een aanval ter ventilatie. Dat moet kunnen denk ik en is ook vrij gezond als het met praten alleen niet lukt. Alleen zoek een gezonde vorm zou ik zeggen
Over het voorval: heel cru wellicht, maar je vriend heeft die keuze gemaakt en kent je al langer. Het is jouw verantwoordelijkheid wel om bij je handelen na te denken (knie tegen borstkas drukken, volgens mij moet je OF springen, OF liggen wil je dat voor elkaar krijgen), maar de zijne om in te schatten of het verstandig of slim is. Ik verwijs weer naar hierboven: maak afspraken.
Merk niet zo veel verschil nog..quote:Op zondag 2 juni 2013 14:49 schreef Probability het volgende:
Morgen beginnen met dubbele dosis (10 mg per keer) ben benieuwd
Hier nagenoeg geen verschil eigenlijk, iets alerter, iets makkelijker in het zakelijk maken van taken, vooral als er veel tegelijk moet gebeuren, maar niet de veelomschreven zee van rust...quote:
Nou ja ben nog aan het opbouwen, dus wie weet dat ik later wel effect merk!quote:Op maandag 3 juni 2013 11:03 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Hier nagenoeg geen verschil eigenlijk, iets alerter, iets makkelijker in het zakelijk maken van taken, vooral als er veel tegelijk moet gebeuren, maar niet de veelomschreven zee van rust...
Die hoop had ik ook en zelfs een keer bij wijze van experiment (dom, niet nadoen) dubbele dosering genomen en daarbij ook 0,0 verschil gemerkt. Gewoon kritisch blijven kijken naar het effect en wat het met je doet.quote:Op maandag 3 juni 2013 12:14 schreef Probability het volgende:
[..]
Nou ja ben nog aan het opbouwen, dus wie weet dat ik later wel effect merk!
Zat ik ook over na te denken, maar niet gedaan.quote:Op maandag 3 juni 2013 12:22 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Die hoop had ik ook en zelfs een keer bij wijze van experiment (dom, niet nadoen) dubbele dosering genomen en daarbij ook 0,0 verschil gemerkt. Gewoon kritisch blijven kijken naar het effect en wat het met je doet.
Nee idd.. Dus doe het nu maar 'hoe het hoort'quote:Op maandag 3 juni 2013 12:23 schreef Skull-splitter het volgende:
Niet dat het zomaar verkeerd gaat, maar wisselende dosering is niet zo best als je aan het instellen bent.
Mogelijk werkt een dubbele dosis wel, maar is het effect niet zo opvallend als je waarschijnlijk hoopt.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |