Beide dagen wssquote:
Autisme, oppositionele persoonlijkheidsstoornis, algemene mannenkwalen als omgaan met emotie en het herkennen ervan? Wel "gewone" opvoeding gehad en gezond IQ?quote:Op donderdag 30 mei 2013 14:14 schreef Neeleh het volgende:
[..]
Ja ik zie het inderdaad als een beperking.. Maar dit komt misschien ook doordat ik pas net de diagnose heb..
Ik kan bijvoorbeeld naast mijn werk het huishouden niet doen.. Financiën zijn een ramp, het gaat wel steeds beter hoor, maar daar is 9 jaar overheen gegaan.. Ik moet straks weer gekeurd worden voor mijn rijbewijs.. Ik heb rust en regelmaat nodig.. Ken mijn eigen lichamelijke grenzen niet qua slaap..
En vorige week had ik het weer ff erg moeilijk en kreeg ik een woedeaanval dus mijn vriend die pakte mij vast om mij weer rustig te krijgen.. Ik drukte alleen mijn knie tegen zijn borstkas aan waardoor hij ineens op de grond lag en niet reageerde en ik dus 112 kon bellen.. Is dus nu gekneusd door mij..
Ga ook getest worden op autisme binnenkort omdat ik soms gewoon echt heel erg egoïstisch ben.. En niet sociaal..
Ik wil gewoon alles kunnen zoals iemand zonder ADHD.. Alleen dat gaat niet en dat kan ik maar moeilijk accepteren..
Ik begon met 2 x10 per dag en nu doe ik 1 x 20 en 1 x 10.quote:Op donderdag 30 mei 2013 19:59 schreef Probability het volgende:
Hoe zijn jullie eigenlijk gestart?
Ik doe nu 4 dagen 3 x 5 mg en vanaf dan 3 x 10 mg.
Er werd namelijk gevraagd of ik langzaam/normaal/snel wilde beginnen/opbouwen.
Dus toen zei ik: ga dan maar all in
Maar zie jij dat als een 'ADHD-ding'?quote:Op donderdag 30 mei 2013 21:16 schreef Neeleh het volgende:
Ik heb ook niet echt een normale opvoeding gehad, ben min of meer verwaarloosd vroeger..
Maar ik kan bijvoorbeeld heel erg egoïstisch zijn in mijn emoties.. Mensen onbewust heel erg pijn doen.. Weet vaak niet of het nou een grapje is of niet, hints zie ik niet.. Lichaamstaal begrijp ik niet.. Heb mezelf heel veel dingen aangeleerd in het sociaal zijn naar anderen.. Kan heeeel erg boos worden ineens..
Nee.. Ik weet niet waar het vandaan komt.. Daarom gaan ze me testen op autisme..quote:Op donderdag 30 mei 2013 21:18 schreef -Miauw- het volgende:
[..]
Maar zie jij dat als een 'ADHD-ding'?
Ik 15 om mee te beginnen en daarna 30 - en dan weer kijken.quote:Op donderdag 30 mei 2013 20:56 schreef -Miauw- het volgende:
[..]
Ik begon met 2 x10 per dag en nu doe ik 1 x 20 en 1 x 10.
quote:Op donderdag 30 mei 2013 21:21 schreef Neeleh het volgende:
[..]
Nee.. Ik weet niet waar het vandaan komt.. Daarom gaan ze me testen op autisme..
Heb je last van bijwerkingen?quote:Op donderdag 30 mei 2013 21:22 schreef Probability het volgende:
[..]
Ik 15 om mee te beginnen en daarna 30 - en dan weer kijken.
Niet zo. Heel klein beetje misselijk-nerveus.quote:
Jij neemt ook veel meer dan ik, dus misschien logisch.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 00:13 schreef Neeleh het volgende:
Ik heb vooral last van:
- geen eetlust, 12kg afgevallen sinds december..
- rebound als ik niet op tijd inneem
- praatdrang
- hoofdpijn als ik het niet op tijd neem
Ik nam op mn max 37mg concerta (daarna dex, 15 mg / dag) en ben ook 8 kg afgevallen... Voor iemand van 1.83 die eerst 73 woog en daarna dus 65 kilotjes was dat .... behoorlijk veel! Toen ik een half jaartje geleden gestopt was met mn medicatie woog ik enkele maanden later ineens 75kg en probeer nu wat af te vallen (strakker te worden).. mjaa johquote:Op vrijdag 31 mei 2013 08:34 schreef Probability het volgende:
[..]
Jij neemt ook veel meer dan ik, dus misschien logisch.
Ik kan vaak op de GL dan is dat niet zo duurquote:Op vrijdag 31 mei 2013 09:12 schreef Fes1-2 het volgende:
[..]
Ik nam op mn max 37mg concerta (daarna dex, 15 mg / dag) en ben ook 8 kg afgevallen... Voor iemand van 1.83 die eerst 73 woog en daarna dus 65 kilotjes was dat .... behoorlijk veel! Toen ik een half jaartje geleden gestopt was met mn medicatie woog ik enkele maanden later ineens 75kg en probeer nu wat af te vallen (strakker te worden).. mjaa joh
Maar vet dat je het hele weekend naar Open Air gaat! Ik heb alleen kaartje voor de zaterdag.. weekendje was me net te gek
Ik ook! Scheelt altijd wel een hoop haha. Had alleen dit jaar toch al een kaartje gehaald om later te horen dat ik zo een lijstplek had kunnen vragen.. ach :pquote:Op vrijdag 31 mei 2013 09:22 schreef Probability het volgende:
[..]
Ik kan vaak op de GL dan is dat niet zo duur
Oh ik wil eigenlijk nog wel wat afvallen (van 68 naar 61 oid maar dan wel met sporten/spier) en ik ga ook niet niet eten en te weinig voedingsstoffen binnen krijgen - desnoods ga ik force feeden.
Ik zou met zulke doseringen oppassen. Bij mij gingen ze ook steeds meer opschroeven omdat het bij mij ook maar erg kort werkt en ik dan last kreeg van de rebound. Op het laatst had ik 5 x 20mg per dag, en toen kreeg ik een zware epileptische aanval.. Sindsdien (al 1,5 jaar) heb ik een paniekstoornis. Nooit meer Ritalin voor mij.quote:Op donderdag 30 mei 2013 21:20 schreef Neeleh het volgende:
Ik slik ongeveer 70 mg op een dag..
Het werkt bij mij ongeveer 2,5 a 3 uur en 's ochtends begin ik soms met 15 mg..
Ik ken je niet, wat je omschrijft zie je wel bij mensen met autisme maar ook bij mensen met emotionele verwaarlozing/afstandelijke opvoeding. Beschik je wel over schuldgevoel en inlevingsvermogen als alles "normaal" is voor je?quote:Op donderdag 30 mei 2013 21:16 schreef Neeleh het volgende:
Ik heb ook niet echt een normale opvoeding gehad, ben min of meer verwaarloosd vroeger..
Maar ik kan bijvoorbeeld heel erg egoïstisch zijn in mijn emoties.. Mensen onbewust heel erg pijn doen.. Weet vaak niet of het nou een grapje is of niet, hints zie ik niet.. Lichaamstaal begrijp ik niet.. Heb mezelf heel veel dingen aangeleerd in het sociaal zijn naar anderen.. Kan heeeel erg boos worden ineens..
Oh en mijn iq ligt rond de 130 dus daar is niks mis mee
Ik wil ook altijd alles begrijpen, het moet logisch zijn voor mij..
Deels is het een ADHD ding. ADHD is geen concentratieprobleempje.quote:Op donderdag 30 mei 2013 21:18 schreef -Miauw- het volgende:
[..]
Maar zie jij dat als een 'ADHD-ding'?
Beetje kort door de bocht weer...quote:Op vrijdag 31 mei 2013 09:53 schreef NomanIW het volgende:
[..]
Deels is het een ADHD ding. ADHD is geen concentratieprobleempje.
Sociale en emotionele achterstand is niet abnormaal bij ADHD en woedeaanvallen al helemaal niet
Autisme en ADHD kunnen in sommige dingenop elkaar lijken, al is de oorzaak van die symptomen wel verschillend.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |