abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 5 mei 2013 @ 20:10:33 #1
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_126102866
Oorspronkelijke openingspost:

Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen
  zondag 5 mei 2013 @ 20:11:26 #2
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_126102903
Ik sloot 'm met

Becky, wat sneu zeg. Ging 't vandaag beter met drinken?

Suikertante, fijn zeg dat het steeds beter gaat en dat je steeds verliefder wordt. Dat blijft zo hoor, net als je denkt dat je je baby niet nóg leuker kunt vinden, vind je hem ineens toch nóg nóg leuker, mooier en liever O+ . Bij ons was het ook zo dat het de eerste +/- 7 weken vooral veel plakken en vasthouden was, en daarna (dat was bij ons de enige echte duidelijke sprong met huildagen en 'opeens' een ander kind) zag hij ineens echt de mobile en kon hij zichzelf heel eventjes vermaken terwijl ik eens toekwam aan een wasje of douchen ofzo. Of soms zelfs dat het beide lukte ;) . En vanaf dan werd dat bij ons eigenlijk steeds langere momenten. Oh en dat branderige, dat klinkt mij als een toeschietreflex in de oren? Ik vond dat ook een vervelend gevoel en had die ook nog een tijdje nadat ik met de borstvoeding gestopt was.

Wat een moppie tante Soesa! Ze is fijngebouwd of niet? En yay voor haar rol-zit-acties! Oh en Logician wat is Noa een knapperd! Ik hoop dat die aanvallen verleden tijd zijn, lijkt me echt eng :{

Wij zijn vandaag voor het eerst met Silvijn naar het park geweest, lekker in het gras aan het water gezeten. Voetjes in het gras O+ Voor het eerst het Deryan tentje gebruikt en dat werkte echt super! Fijn ding zeg. Kwamen nog jonge ouders naar ons toe om info te vragen over dat tentje.

Ik zag net wel toen we Silvijn in bad deden dat hij best wel flinke uitslagplekken heeft op zijn armpjes en beentjes. Een soort 'plakkaten' zeg maar. Geen idee waar het door komt, of het eczeem is, een reactie op de zonnebrandcreme of een reactie op de zon. Maar dat laatste lijkt me sterk omdat hij niet direct in de zon heeft gelegen. En de uitslag zit niet op zijn gezicht terwijl ik dat ook meerdere keren heb ingesmeerd. Hij heeft wel aan een stukje komkommer en aan een stukje mango gelikt, die had hij nog niet eerder gehad. Mocht het een reactie op de zon of zonnebrandcreme zijn dan zou het morgen minder moeten zijn lijkt me? Als het niet minder wordt bel ik denk ik toch maar even de huisartsassistent morgen.

Oh en Twinkle, 5 uurtjes op een dag is echt weinig voor die leeftijd ja! Zou best eens door de warmte kunnen komen. Verder niet hangerig?
pi_126103054
Uitslag van het gras ?
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  zondag 5 mei 2013 @ 20:16:42 #4
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_126103142
Ow ja, die was nog niet in me opgekomen :+ Schrijven we op de optielijst. Hij heeft volgens mij alleen op het kleed gelegen en met zijn voetjes gestaan in het gras. Maar heb er niet heel erg op gelet, heb hem niet de hele dag zelf vast gehad.
  zondag 5 mei 2013 @ 20:19:06 #5
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_126103288
Bram heeft grassprieten geproefd vandaag. :9
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_126103340
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 20:16 schreef Spees_Eend het volgende:
Ow ja, die was nog niet in me opgekomen :+ Schrijven we op de optielijst. Hij heeft volgens mij alleen op het kleed gelegen en met zijn voetjes gestaan in het gras. Maar heb er niet heel erg op gelet, heb hem niet de hele dag zelf vast gehad.
ik ben ook allergisch voor langdurig contact met gras, en krijg dikke grote bulten en plakkaten ervan vandaar.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  zondag 5 mei 2013 @ 20:20:57 #7
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_126103394
quote:
14s.gif Op zondag 5 mei 2013 20:20 schreef Joene het volgende:

[..]

ik ben ook allergisch voor langdurig contact met gras, en krijg dikke grote bulten en plakkaten ervan vandaar.
Jij bent overal allergisch voor.
  zondag 5 mei 2013 @ 20:22:37 #8
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_126103477
quote:
14s.gif Op zondag 5 mei 2013 20:20 schreef Joene het volgende:

[..]

Oh dat klinkt wel heftiger dan het hier is. Ik zet zelf voorlopig in op de zonnebrandcreme, en hoop vooral op geen eczeem of allergische reactie op het nieuwe fruit.
pi_126103484
quote:
1s.gif Op zondag 5 mei 2013 20:20 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Jij bent overal allergisch voor.
ja best
  zondag 5 mei 2013 @ 20:25:13 #10
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_126103620
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 20:22 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Oh dat klinkt wel heftiger dan het hier is. Ik zet zelf voorlopig in op de zonnebrandcreme, en hoop vooral op geen eczeem of allergische reactie op het nieuwe fruit.
Hier kwam rond de zes maanden opeens eczeem opzetten. Alle mogelijke uitlsuitingen waren het niet.
Met 14 maanden was het net zo plotseling weer weg.
Dus zomaar zonder reactie op kan ook nog.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_126103662
Yay voor Tante_Soesa's baby en het zitten *O*

Spees, ik hoorde dat als het een voedsel overgevoeligheid is, de uitslag bij de mond ook zou zitten.

Wij waren ook lekker buiten. Grote deed helaas een valpartij van de loopfiets en heeft er een leuk ei voor terug gekregen. Daarna nog heerlijk naar de speeltuin, alwaar mijn bijna dreumes in noodvaart dwars eroverheen kroop, zich optrok, knaagde aan de speeltoestellen en heerlijk ging glijen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  zondag 5 mei 2013 @ 20:26:51 #12
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_126103701
Thanks Spees! Het is idd een redelijk smal meisje, weet niet van wie ze dat heeft :')

Vreemd, die uitslag :? Klinkt wel als een heerlijk dagje zo O+

Wij hebben vandaag weer een lekker stuk gefietst door de duinen. Het was lekker weer maar de wind hier aan de kust was echt koud, helaas...

Dat is echt weinig wakker Twink! Slaapkopje O+ dat is hier ook wel heeeel lang geleden :). Ze is hier nu wakker van 7 tot 7 en slaapt 2,5/3 uur overdag.

Nog ff in het nieuwe topic O-) Elin kan vanuit buiklighouding zelf gaan zitten *O* én er komt nu ook een tweede tandje door! Ze is er nu alleen toch niet echt lekker van. Gister verhoging en wel wat huileriger dan normaal.

Zoë, ik kan me ook nog wel goed wat dingetjes van jouw zwangerschap herinneren :Y. De angst dat ze te vroeg zou komen, de vele pijn en het uiteindelijke over tijd lopen! Vorig jaar rond deze tijd was is een week of 28 zwanger. Het lijkt wel vorige week ;)
  zondag 5 mei 2013 @ 20:31:43 #13
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_126103975
quote:
1s.gif Op zondag 5 mei 2013 20:25 schreef laziness het volgende:

[..]

Hier kwam rond de zes maanden opeens eczeem opzetten. Alle mogelijke uitlsuitingen waren het niet.
Met 14 maanden was het net zo plotseling weer weg.
Dus zomaar zonder reactie op kan ook nog.
En kreeg je daar dan zalf voor? Of moest je het gewoon vet houden met Vaseline o.i.d.? Ik heb zelf ook af en toe (elke paar jaar een paar maanden last van) eczeem op mijn elleboogholten en/of knieholten. Dus wie weet een erfelijkheidsfactortje. Vond het alleen wel erg plotseling en veel, maar misschien is dat ook wel typisch. We houden het maar even goed in de gaten en gebruiken Neutral in bad en Vaseline om in te smeren om parfum e.d. als oorzaak uit te sluiten.

Tinu, geen uitslag om de mond of in het gezicht gelukkig. Hopelijk is dat idd. een goed teken vwb een voedselallergie.
  zondag 5 mei 2013 @ 20:36:26 #14
244125 laziness
pi_126104284
Na dat we bij de dokter geweest zijn kregen we een receptje voor cetomacrogol en vaseline lanette creme gebruikten we ook. Maar het ging, kwam etc. De zalf leek niet veel te doen hier in maar vet houden is altijd goed.
pi_126104732
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 20:22 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Mijn mini krijgt wat uitslag in zijn gezicht als er tanden doorkomen. Maar niets dat op plakkaten lijkt.. Hopelijk trekt het snel weg!

Tinu, lekker spelen! :D

Soesa, wat goed, zelf zitten!! *O*

Logi, fijn om weer een update van Noa te krijgen. Wat eng dat ze nog af en toe aanvalletjes heeft ;(. Ik hoop voor jullie dat het hierbij blijft.

Mijn mini ging gister tegen een speelding staan en toen dat wegschoof zette hij een paar stapjes :o.
Venus in pocketformaat
© loveli
  zondag 5 mei 2013 @ 20:45:03 #16
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_126104788
quote:
1s.gif Op zondag 5 mei 2013 20:36 schreef laziness het volgende:
Na dat we bij de dokter geweest zijn kregen we een receptje voor cetomacrogol en vaseline lanette creme gebruikten we ook. Maar het ging, kwam etc. De zalf leek niet veel te doen hier in maar vet houden is altijd goed.
Hier ook :Y vet houden doen we maar echt helpen :N... . Hydrocortisonzalf helpt wel maar ook maar tijdelijk en dat smeren we liever niet te vaak. Ze heeft ook echt een hele lichte en gevoelige huid. Ook veel berg op haar hoofdje. Helaas... Volgens de artsen (huis en CB) groeit ze er wel overheen.
  zondag 5 mei 2013 @ 20:46:36 #17
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_126104870
Leyla heeft die vette vaseline crème. Bij de apotheek staat altijd een tester met een fijne crème, als ik er ben smeer ik altijd Bram z'n wangen ermee.
pi_126104873
Uitslag check.. Hier nog geen zoonebrand enzo gebruikt maar mijn mini staat van nek tot teen onder de uitslag. ik heb niks verranderd maar ik twijfel of ze afgelopen week niet af en toe wat van zus toegestopt heeft gekregen met melk erin ook enorm luieruitslag met kleine zweertjes erin die zijn gelukkig al weg maar morgen toch maar langs de dokter met dr denk ik.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
  zondag 5 mei 2013 @ 20:50:25 #19
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_126105110
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 20:46 schreef Sam1993 het volgende:
Uitslag check.. Hier nog geen zoonebrand enzo gebruikt maar mijn mini staat van nek tot teen onder de uitslag. ik heb niks verranderd maar ik twijfel of ze afgelopen week niet af en toe wat van zus toegestopt heeft gekregen met melk erin ook enorm luieruitslag met kleine zweertjes erin die zijn gelukkig al weg maar morgen toch maar langs de dokter met dr denk ik.
Serieus? Voor uitslag die al wegtrekt naar de huisarts?

Gewoon vet houden.
  zondag 5 mei 2013 @ 20:53:11 #20
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_126105265
quote:
1s.gif Op zondag 5 mei 2013 20:45 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Hier ook :Y vet houden doen we maar echt helpen :N... . Hydrocortisonzalf helpt wel maar ook maar tijdelijk en dat smeren we liever niet te vaak. Ze heeft ook echt een hele lichte en gevoelige huid. Ook veel berg op haar hoofdje. Helaas... Volgens de artsen (huis en CB) groeit ze er wel overheen.
Berg hebben we hier makkelijk (en definitief) weggekregen met goed inwrijven met babyolie en na een uurtje of wat met een kam konden we het er zo uithalen. Of heb je dat al geprobeerd/kan ze niet tegen babyolie?
  zondag 5 mei 2013 @ 20:55:05 #21
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_126105371
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 20:53 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Berg hebben we hier makkelijk (en definitief) weggekregen met goed inwrijven met babyolie en na een uurtje of wat met een kam konden we het er zo uithalen. Of heb je dat al geprobeerd/kan ze niet tegen babyolie?
Hebben we al een paar x gedaan maar het blijft terugkomen helaas. De CB arts gaf aan dat we het dan maar beter gewoon konden laten zitten. Wel houden we het vet en pulk ik af en toe het ergste weg ( :@ ). Het sneue is dat er dan ook altijd wat haartjes meekomen en ze heeft al zo weinig :D
  zondag 5 mei 2013 @ 20:56:53 #22
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_126105467
quote:
1s.gif Op zondag 5 mei 2013 20:55 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Hebben we al een paar x gedaan maar het blijft terugkomen helaas. De CB arts gaf aan dat we het dan maar beter gewoon konden laten zitten. Wel houden we het vet en pulk ik af en toe het ergste weg ( :@ ). Het sneue is dat er dan ook altijd wat haartjes meekomen en ze heeft al zo weinig :D
Jen is 5 en heeft het nog. Ik denk dat ik het 1x per jaar doe. Helemaal invetten en uitkammen.
  zondag 5 mei 2013 @ 21:00:09 #23
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_126105698
quote:
1s.gif Op zondag 5 mei 2013 20:56 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Jen is 5 en heeft het nog. Ik denk dat ik het 1x per jaar doe. Helemaal invetten en uitkammen.
Ik had het zelfs op m'n 21e nog :')

Het is alleen bij mijn dame met haar lichte en weinige haar heul goed zichtbaar. Niet de leukste foto maar hier kun je het wel zien:

zondag 5 mei 2013 @ 21:01:51 #24
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_126105822
quote:
1s.gif Op zondag 5 mei 2013 21:00 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Ik had het zelfs op m'n 21e nog :')

Het is alleen bij mijn dame met haar lichte en weinige haar heul goed zichtbaar. Niet de leukste foto maar hier kun je het wel zien:

[ afbeelding ]
Oh wow, nee zo erg heeft Silvijn 't nooit gehad dus dat zal echt niet vergelijkbaar zijn. Balen, maar gelukkig kan 't geen kwaad!
  zondag 5 mei 2013 @ 21:02:33 #25
244125 laziness
pi_126105859
Wat een leuk jasje O+

Kan me voorstellen dat je het idd liever weg hebt als ik dit zo zie.
Hopen dat haar haren een groeispurtje krijgen ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')