Heb ik ook af en toe problemen mee.. weet soms ook niet hoe 'diep' je moet gaan: moet je nog uitleggen waarom de oceanische plaat zwaarder is? (bestaat uit het zwaardere basalt en de continentale plaat uit graniet) vraag ik me dan af.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 16:40 schreef arachide. het volgende:
[..]
Verkeerd begrijpen van de vraag en te weinig opschrijven.
Ik schrijf op: er is subductie en daarom blablabla
Antwoord: er zijn twee convergente platen waarvan de een zwaarder is waardoor er subductie ontstaat en door subductie komt er magma omhoog endaarom blablabla
Geschiedenis draait niet 100% om stof uit je hoofd kennen. Daar komt 't door.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 17:09 schreef Sucuk het volgende:
Alles klaar! Ready voor examens! Alleen nog even twee dagen van te voren van een examen even alles herhalen en de dag ervoor natuurlijk.
Ik moet zeggen dat toen ik een examen van 2012 zowel tijdvak 1 en 2 van geschiedenis over de REP. Even ging bekijken om mijzelf te testen, dat het wat fout gaat, dan weet ik even niks meer.. terwijl ik alles echt letterlijk weet en zo uit mijn hoofd kan voorlezen...
En zo slecht sta ik niet voor geschiedenis. Sta een 8... weet niet of het door de zenuwen komt ofzo...?
Het gaat om verbanden zien. Kijk heel goed naar de bronnen en als je een jaartal ziet, dan weet je in welke richting je moet zoeken. Je kan wel alles opdreunen wat je weet en alles letterlijk uit je boek opnoemen, maar je moet echt verbanden zien en kijken in welke richting je moet denken. Ik weet niet welk niveau je doet, maar vwo is niet alleen maar feitjes opnoemen en dat je dan een 10 haalt.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 17:09 schreef Sucuk het volgende:
Alles klaar! Ready voor examens! Alleen nog even twee dagen van te voren van een examen even alles herhalen en de dag ervoor natuurlijk.
Ik moet zeggen dat toen ik een examen van 2012 zowel tijdvak 1 en 2 van geschiedenis over de REP. Even ging bekijken om mijzelf te testen, dat het wat fout gaat, dan weet ik even niks meer.. terwijl ik alles echt letterlijk weet en zo uit mijn hoofd kan voorlezen...
En zo slecht sta ik niet voor geschiedenis. Sta een 8... weet niet of het door de zenuwen komt ofzo...?
Klopt.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 16:26 schreef jordyqwerty het volgende:
[..]
Ik vind dat eigenlijk vrij terecht... niveau van wiskunde is dramatisch
Oorzaak en gevolg. Altijd in die richting denken.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 16:40 schreef arachide. het volgende:
[..]
Verkeerd begrijpen van de vraag en te weinig opschrijven.
Ik schrijf op: er is subductie en daarom blablabla
Antwoord: er zijn twee convergente platen waarvan de een zwaarder is waardoor er subductie ontstaat en door subductie komt er magma omhoog endaarom blablabla
Genoeg slapen, leren en oefenen beetje afwisselen. Hele dag leren heeft geen zin, dan onthoud je het op een gegeven moment toch niet meer.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 17:33 schreef acalaca het volgende:
Ik ben zooo moe... Te veel geleerd... Ik kan serieus echt niet meer!!!
Hebben jullie tips???
je kunt hetquote:Op dinsdag 7 mei 2013 17:33 schreef acalaca het volgende:
Ik ben zooo moe... Te veel geleerd... Ik kan serieus echt niet meer!!!
Hebben jullie tips???
Als ik je posts zo lees zou ik vandaag even stoppen met AK, lekker wat anders gaan doen en er morgen weer naar gaan kijken.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 17:44 schreef arachide. het volgende:
Als de lijn qua ak examens zo doorgaat, haal ik straks echt een 1
Ah joh, dat heb ik ook. Ik snap de theorie wel allemaal, maar als ik vragen lees dan denk ik echt waaaaaaat? Kop op, gewoon flink oefenen en dan gaat het goed komenquote:Op dinsdag 7 mei 2013 17:44 schreef arachide. het volgende:
aw komt wel goedquote:Op dinsdag 7 mei 2013 17:44 schreef arachide. het volgende:
Daar had ik een 4,7 op.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 18:17 schreef arachide. het volgende:
Ik ga weer een nieuwe poging doen met ak. Vwo 2011-1
Wish me luck!
HAVO, maar ik sta een 8 en op SE scoor ik altijd hoog...quote:Op dinsdag 7 mei 2013 17:32 schreef Etsu het volgende:
[..]
Het gaat om verbanden zien. Kijk heel goed naar de bronnen en als je een jaartal ziet, dan weet je in welke richting je moet zoeken. Je kan wel alles opdreunen wat je weet en alles letterlijk uit je boek opnoemen, maar je moet echt verbanden zien en kijken in welke richting je moet denken. Ik weet niet welk niveau je doet, maar vwo is niet alleen maar feitjes opnoemen en dat je dan een 10 haalt.
[..]
Klopt.
[..]
Oorzaak en gevolg. Altijd in die richting denken.
Heuuuu box!quote:Op dinsdag 7 mei 2013 18:52 schreef Thezeurminator het volgende:
Hallo allemaal in dit mooie subforum. Ik zal hier vanaf nu ook meegaan posten, Ik ben ongeveer ervaringsdeskundige.
Ik heb in 2010 mijn mavo afgerond. In 2011 geslaagd voor mijn HAVO. in 2012 4 vakken op het VWO gehaald en nu doe ik de laatste 4 vakken VWO. Vierde jaar op rij examen heerlijk dus. Het is allemaal niet zo moeilijk mijn tip: ga niet leren maar ga examens maken. Verder heeft informatie in je GR zitten over het algemeen weinig zin. En taalvakken moet je het minst aan doen want daar valt het minst op te verbeteren. Succes iedereen.
Ook een lange omweg in je middelbare school carrière? Het klinkt trouwens heel lang hoe ik het doe maar heb uiteindelijk maar 7 jaar over vwo gedaan als ik nu slaag.quote:
Examens oefenen, geldt dat ook voor het vak geschiedenis? Bovendien kijk ik liever de examens door samen met het correctievoorschrift i.p.v. het serieus te zitten maken (kan mij moeilijk daarvoor concentreren ivm met het spek-en-bonen).quote:Op dinsdag 7 mei 2013 18:52 schreef Thezeurminator het volgende:
Hallo allemaal in dit mooie subforum. Ik zal hier vanaf nu ook meegaan posten, Ik ben ongeveer ervaringsdeskundige.
Ik heb in 2010 mijn mavo afgerond. In 2011 geslaagd voor mijn HAVO. in 2012 4 vakken op het VWO gehaald en nu doe ik de laatste 4 vakken VWO. Vierde jaar op rij examen heerlijk dus. Het is allemaal niet zo moeilijk mijn tip: ga niet leren maar ga examens maken. Verder heeft informatie in je GR zitten over het algemeen weinig zin. En taalvakken moet je het minst aan doen want daar valt het minst op te verbeteren. Succes iedereen.
Ik zelf maak mijn examens op www.examen.studyflow.nl maar ik maak ook vaak geen volledige examens. Mijn advies is gewoon alles doornemen. En als je iets niet weet gewoon correctievoorschrift er bij houden. Zelf schrijf ik ook bijna niets uit maar dat hoeft niet je moet het gewoon gezien hebben.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 19:11 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Examens oefenen, geldt dat ook voor het vak geschiedenis? Bovendien kijk ik liever de examens door samen met het correctievoorschrift i.p.v. het serieus te zitten maken (kan mij moeilijk daarvoor concentreren ivm met het spek-en-bonen).
quote:
2009 examen in mavo (5 jaar over gedaan ivm speciaal onderwijs).quote:Op dinsdag 7 mei 2013 19:10 schreef Thezeurminator het volgende:
[..]
Ook een lange omweg in je middelbare school carrière? Het klinkt trouwens heel lang hoe ik het doe maar heb uiteindelijk maar 7 jaar over vwo gedaan als ik nu slaag.
Ja ik had ook 2 jaar vwo in 1 jaar kunnen doen maar vond het iets teveel een aanslag op mijn vrije tijd. Heb het nu gewoon rustig aan gedaan en de afgelopen 2 jaar gewoon 4 vakken. Nu freewheelend slagen hoop ik.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 19:13 schreef Etsu het volgende:
[..]
[..]
2009 examen in mavo (5 jaar over gedaan ivm speciaal onderwijs).
2010 examen in havo (2 jaar in 1 jaar gedaan)
2011 examen in vwo (2 jaar in 1 jaar gedaan, op 0,1 punt gezakt)
2012 examen in gezakte vakken (Nederlands en economie (met informatica als extra vak))
8 jaar dus, toch best netjes vind ik.Doe nu WO en het gaat me erg goed af.
account aangemaakt, maar stof (bv. geschiedenis) zijn van jaren oud..quote:Op dinsdag 7 mei 2013 19:13 schreef Thezeurminator het volgende:
[..]
Ik zelf maak mijn examens op www.examen.studyflow.nl maar ik maak ook vaak geen volledige examens. Mijn advies is gewoon alles doornemen. En als je iets niet weet gewoon correctievoorschrift er bij houden. Zelf schrijf ik ook bijna niets uit maar dat hoeft niet je moet het gewoon gezien hebben.
Geschiedenis is het enige vak waar je bijna niet kan oefenen omdat de stof elk jaar veranderd. Bij alle andere vakken is het de afgelopen 5 jaar bijna helemaal gelijk. Dus voor Geschiedenis is het niet het meest handige programma.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 19:19 schreef Sucuk het volgende:
[..]
account aangemaakt, maar stof (bv. geschiedenis) zijn van jaren oud..
Bij mij op school waren er heel veel leerlingen die na havo ook vwo achteraan plakten en toch alsnog zakten. Ze raadden mij ook aan om in het 2 jaar te doen, maar ik wilde het gewoon proberen.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 19:17 schreef Thezeurminator het volgende:
[..]
Ja ik had ook 2 jaar vwo in 1 jaar kunnen doen maar vond het iets teveel een aanslag op mijn vrije tijd. Heb het nu gewoon rustig aan gedaan en de afgelopen 2 jaar gewoon 4 vakken. Nu freewheelend slagen hoop ik.
Check dit: EXA / Handige pro-tip van een examenveteraanquote:Op dinsdag 7 mei 2013 23:47 schreef acalaca het volgende:
Dankjulliewel voor jullie tips en opbeurende woorden. Morgen ga ik gewoon rustig aan natuurkunde oefenen en economie, zonder druk en tussendoor een filmpje ofzo kijken![]()
Ook nog eens mijn gezeur kado gedaan aan andere mensen en die wisten mij ook weer te motiveren!!!
goed bezig araquote:Op woensdag 8 mei 2013 15:03 schreef arachide. het volgende:
Eeeeeeeeeeeeeeennnn weer verder met AK 2011-1
Netjes, 2012-II?quote:Op woensdag 8 mei 2013 17:10 schreef Push. het volgende:
6,4 voor Nederlands II. Samenvatten blijft moeilijkMaar er zit verbetering in.
Nope. 2010 II. Heb 2012 II wel gemaakt. Kan wel even kijken wat ik daar voor had als je wilt?quote:
Voor 2012 II had ik een ~7,0 geloof ik. 20 punten voor de tekst, 8 of 12 voor het samenvatten. Ik dacht 12. 2012 had een hogere N-term. Dat ligt mij beter. Ben best wel slordig, dus als ik dan een stom foutje maak wordt het bij een lage N-term me veel strenger aangerekend.quote:
Die samenvatting vond ik echt niet te doen, had maar 8 punten, dat zonder aftrek voor fouten...quote:Op woensdag 8 mei 2013 17:34 schreef Push. het volgende:
[..]
Voor 2012 II had ik een ~7,0 geloof ik. 20 punten voor de tekst, 8 of 12 voor het samenvatten. Ik dacht 12. 2012 had een hogere N-term. Dat ligt mij beter. Ben best wel slordig, dus als ik dan een stom foutje maak wordt het bij een lage N-term me veel strenger aangerekend.
Had trouwens dik een uur over bij 2010. Zit dus nog wel wat rek in het cijfer als ik al m'n tijd gebruik.
Moet toch helemaal goed komen met jouw cijfersquote:Op woensdag 8 mei 2013 16:49 schreef acalaca het volgende:
Lekker ochtend/middag natuurkunde gedaan. Nu even wiskunde doen. Eindelijk een beta dagje
Nog geen enkel examen geoefend, afgezien van Nederlands en Engels... Ben bang dat ik het verpest haha!!!quote:Op woensdag 8 mei 2013 18:24 schreef Nafi het volgende:
[..]
Moet toch helemaal goed komen met jouw cijfers![]()
Ben je nog aan het leren of maak je oude examens? Zo ja, wat haal je er dan zowat voor? Ik sta een 8.6 voor natuurkunde bijvoorbeeld, maar haal magere zesjes/zevens voor de examens. Zelfde geldt voor bio, scheikunde enzo
Mja, vind die antwoorden van de cito zelf ook een beetje dubieus soms. Rekenen ook heel veel verschillende redenen onder één kopje soms, terwijl een andere reden weer wel een nieuw punt waard is. Dus zeg maar in het antwoordmodel:quote:Op woensdag 8 mei 2013 18:19 schreef Nafi het volgende:
[..]
Die samenvatting vond ik echt niet te doen, had maar 8 punten, dat zonder aftrek voor fouten...
Ik ben ook zowat met elk examen ruim voor tijd klaar, meestal halfuurtje. Ik merk dat ik bij de samenvatting vaak niet door heb wat de auteur precies wil zeggen, ik begin gelijk aan het samenvatten zonder de tekst helemaal te begrijpen dus misschien kan ik op het examen beter de samenvattingstekst 2x lezen.
Ik ga zo ook 2010-II proberen
Zelfde probleemquote:Op woensdag 8 mei 2013 18:24 schreef Nafi het volgende:
[..]
Moet toch helemaal goed komen met jouw cijfers![]()
Ben je nog aan het leren of maak je oude examens? Zo ja, wat haal je er dan zowat voor? Ik sta een 8.6 voor natuurkunde bijvoorbeeld, maar haal magere zesjes/zevens voor de examens. Zelfde geldt voor bio, scheikunde enzo
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |