abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130578245
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 23:08 schreef m.k het volgende:
Kan je het binnenwerk van een pukkel er uit halen? Want hij zit verder prima.
Er past alleen niet een GVT + parka e.d. in met schoolboeken en een compleet sporttenue met sportschoenen in.
  woensdag 28 augustus 2013 @ 23:59:55 #202
381233 BesottedOrb
Per Undas Adversas
pi_130579207
Goed topic _O_

Een vriend van mij zit nu in z'n eerste jaar van VeVa, hij mag ook vervroegt de AMO doen wegens goeie inzet. Maar als ik de verhalen van hem zo hoor zijn ze flink streng daarzo, is dat bij jou ook? :P (Hij zit op het ROC Mondriaan in Delft)

[ Bericht 0% gewijzigd door BesottedOrb op 29-08-2013 00:05:02 ]
I gotta hold on to my angst. I preserve it because I need it. It keeps me sharp, on the edge, where I gotta be.
pi_130579453
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 23:59 schreef BesottedOrb het volgende:
Goeie topic _O_

Een vriend van mij zit nu in z'n eerste jaar van VeVa, hij mag ook vervroegt de AMO doen wegens goeie inzet. Maar als ik de verhalen van hem zo hoor zijn ze flink streng daarzo, is dat bij jou ook? :P (Hij zit op het ROC Mondriaan in Delft)
Streng zijn ze wel ja, in ieder geval een stuk strenger dan op 't voortgezet onderwijs. Maar dat komt ook omdat je te maken hebt met militaire instructeurs, die zijn sowieso wel wat strenger dan normale docenten, maar als ze streng zijn leer je je fouten sneller af, dus ook wel weer goed.
  donderdag 29 augustus 2013 @ 00:15:12 #204
381233 BesottedOrb
Per Undas Adversas
pi_130579847
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 00:05 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Streng zijn ze wel ja, in ieder geval een stuk strenger dan op 't voortgezet onderwijs. Maar dat komt ook omdat je te maken hebt met militaire instructeurs, die zijn sowieso wel wat strenger dan normale docenten, maar als ze streng zijn leer je je fouten sneller af, dus ook wel weer goed.
Heb verhalen gehoord van niet mogen roken, geen mobieltjes op de kamer etc. Zijn er in jouw klas al leerlingen afgevallen? In die vriend zijn klas is al de helft afgevallen :o
I gotta hold on to my angst. I preserve it because I need it. It keeps me sharp, on the edge, where I gotta be.
pi_130580024
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 00:15 schreef BesottedOrb het volgende:

[..]

Heb verhalen gehoord van niet mogen roken, geen mobieltjes op de kamer etc. Zijn er in jouw klas al leerlingen afgevallen? In die vriend zijn klas is al de helft afgevallen :o
Maandag begint m'n eerste lesdag. Er is gelukkig nog niemand afgevallen _O-

Op bivak weet ik nog niet hoe 't gaat, maar dat zien we tegen die tijd wel weer.
  donderdag 29 augustus 2013 @ 00:23:33 #206
381233 BesottedOrb
Per Undas Adversas
pi_130580150
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 00:20 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Maandag begint m'n eerste lesdag. Er is gelukkig nog niemand afgevallen _O-

Op bivak weet ik nog niet hoe 't gaat, maar dat zien we tegen die tijd wel weer.
Oh, heb ik even overheen gelezen dan :P

Succes met de opleiding ^O^ Ik heb begrepen dat bivak/stage bij het Korps Mariniers zwaar wordt :P
pi_130580280
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 00:23 schreef BesottedOrb het volgende:

[..]

Oh, heb ik even overheen gelezen dan :P

Succes met de opleiding ^O^ Ik heb begrepen dat bivak/stage bij het Korps Mariniers zwaar wordt :P
Dankje, eerst maar eens een vaste plek bij 't Korps fixen, want wat ik van de mentor had begrepen krijgt lang niet iedereen een plek. Hij kiest zelf de mensen uit op basis van prestaties. Zou dus zo maar kunnen dat ik in LMB of PAINF terecht kom, niet erg, maar het is dus wel de bedoeling dat ik 1 van de zoveel wordt die wel mogen.
  donderdag 29 augustus 2013 @ 00:36:27 #208
381233 BesottedOrb
Per Undas Adversas
pi_130580639
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 00:26 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Dankje, eerst maar eens een vaste plek bij 't Korps fixen, want wat ik van de mentor had begrepen krijgt lang niet iedereen een plek. Hij kiest zelf de mensen uit op basis van prestaties. Zou dus zo maar kunnen dat ik in LMB of PAINF terecht kom, niet erg, maar het is dus wel de bedoeling dat ik 1 van de zoveel wordt die wel mogen.
Volgens mij krijg je uitendelijk een bivak bij het Korps, daar kan je ook gelijk worden aan genomen als je het echt goed doet. (weet ik niet zeker heb zelf de opleiding niet gedaan.)
pi_130580802
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 00:36 schreef BesottedOrb het volgende:

[..]

Volgens mij krijg je uitendelijk een bivak bij het Korps, daar kan je ook gelijk worden aan genomen als je het echt goed doet. (weet ik niet zeker heb zelf de opleiding niet gedaan.)
Als dat zo is, maar even knallen bij 't Korps dan. Echter eerst maar eens op school m'n best doen enzo, goede cijfers halen etc. Dat telt natuurlijk ook.
pi_130595497
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 23:00 schreef Thaboel het volgende:

[..]

Godver beginnen die veva'ers ookal met rond strietsen?
Strietsen? Ik weet niet uit welk gat jij komt, maar daar valt geen koe van te maken.

quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 23:12 schreef m.k het volgende:

[..]

Lijkt me niet de bedoeling?
Ach, dat maakt niet uit, gewoon doen. Ik heb het zelf niet gedaan, aangezien ik de SGM lief heb aangekeken voor 60L's.

quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 23:40 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Er past alleen niet een GVT + parka e.d. in met schoolboeken en een compleet sporttenue met sportschoenen in.
Ik dacht dat je op school in GVT rondliep? Afijn, als je de kisten al aantrekt kom je al een heel eind, parka onder de klep, sportschoenen onderin, alles strak opvouwen en dan gaat het passen. Maar het is niet praktisch, dat klopt.

quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 23:59 schreef BesottedOrb het volgende:
Goed topic _O_

Iedereen die VeVa heeft gedaan en succesvol heeft afgerond doet een VAMO, verkorte AMO, dus dat heeft niks te maken met goede inzet. Eerst VeVa afronden, daarna de VAMO doen, anders heb je er ook geen recht op.

quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 00:15 schreef BesottedOrb het volgende:

[..]

Hehe, niet mogen roken, met die onzin kwamen ze bij ons ook aanzetten op de groene dagen, dat we in GVT rondliepen op een buitenlocatie. Daar zijn ze maar mee gestopt, aangezien het teveel werk was om er telkens maar weer achter aan te gaan en te straffen vanwege het paffen. En ach, op BPV wordt er genoeg afgerookt. En het afvallen van de helft van de klas heeft eerder te maken met het weekje van huis zijn dan dat het echt zwaar is, wat niet zo vreemd is aangezien ik eerlijk gezegd ook vaak geen zin had om maandag ochtend op de trein te stappen, was daar ook niet alleen in, maar als je eenmaal weer in dat pak staat dan is dat gevoel ook weer voorbij, bij mij althans.

quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 00:36 schreef BesottedOrb het volgende:

[..]

Lijkt me sterk dat alleen de instructeurs op de BPV locatie dat beslissen, ik denk dat docenten een minstens, zo niet grotere vinger in de pap hebben.
pi_130596772
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 14:44 schreef Aapsoldaat het volgende:
[..]

Ik dacht dat je op school in GVT rondliep? Afijn, als je de kisten al aantrekt kom je al een heel eind, parka onder de klep, sportschoenen onderin, alles strak opvouwen en dan gaat het passen. Maar het is niet praktisch, dat klopt.
Op de dagen dat wij KTD hebben lopen we in GVT ja, reizen in GVT is verboden.
pi_130598110
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 15:17 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Op de dagen dat wij KTD hebben lopen we in GVT ja, reizen in GVT is verboden.
Dat het verboden is om te reizen in GVT weet ik, maar je kan al je kisten aantrekken, of gewoon hard stouwen.
pi_130598644
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 15:49 schreef Aapsoldaat het volgende:

[..]

Dat het verboden is om te reizen in GVT weet ik, maar je kan al je kisten aantrekken, of gewoon hard stouwen.
Kisten aantrekken sowieso. Naast poetsen hebben die verder toch geen onderhoud nodig?
pi_130602570
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 23:40 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

toch vreemd dat ik in mn amo alle zooi voor een week bivak dr in kreeg... en meer nog, DR8 of camonet dr op/aan etc.
pi_130602656
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 15:49 schreef Aapsoldaat het volgende:

[..]

ook dat mocht nooit, gewoon normale schoenen bij aankomst en eindapel op vrijdag.
pi_130609310
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 16:01 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Kisten aantrekken sowieso. Naast poetsen hebben die verder toch geen onderhoud nodig?
Nope, gewoon goed ingevet houden.

quote:
1s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 17:58 schreef Bouke-p het volgende:

[..]

ook dat mocht nooit, gewoon normale schoenen bij aankomst en eindapel op vrijdag.
We hebben het hier over school, bovendien was er een uitzondering als het onderdeel was van je schooltenue. Zoals bij mij het geval was.
pi_130611554
School of geen school t is defensie verstrekt ;) en je mag alleen in uniform lopen als t correct is, enkel kisten is niet correct dus niet aan doen.

Zelfs eigen aanschaf kisten mochten we niet aan op vrijdagmiddag.
pi_130612756
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 21:20 schreef Bouke-p het volgende:
School of geen school t is defensie verstrekt ;) en je mag alleen in uniform lopen als t correct is, enkel kisten is niet correct dus niet aan doen.

Zelfs eigen aanschaf kisten mochten we niet aan op vrijdagmiddag.
Ik zeg toch net dat er een uitzondering was gemaakt omdat het een onderdeel was van ons schooltenue?
pi_130612903
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 21:42 schreef Aapsoldaat het volgende:

[..]

Ik zeg toch net dat er een uitzondering was gemaakt omdat het een onderdeel was van ons schooltenue?
Dit precies hetzelfde bij ons, en nu weer ontopic.
  Moderator donderdag 29 augustus 2013 @ 21:48:22 #220
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_130613152
quote:
4s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 21:48 schreef jitzzzze het volgende:
Het is al de gehele tijd ontopic.
Nee, het standpunt was duidelijk.
pi_130614902
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 23:53 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Hmm oke, we hebben btw geen 60L gekregen, alleen zo'n pukkel en een woodland, alleen die woodland is nou niet echt functioneel als rugzak ofzo.
waarmee ga je dan op oefening?
pi_130615125
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 22:23 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:

[..]

waarmee ga je dan op oefening?
Op stage krijg je wel een 60L en 120L te leen van Defensie, geld ook voor helm, wapen etc. etc.

Dit is puur voor school.
pi_130615161
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 22:27 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Op stage krijg je wel een 60L en 120L te leen van Defensie, geld ook voor helm, wapen etc. etc.

Dit is puur voor school.
Maar je ging binnenkort toch al op oefening? Of geldt dat meteen als stage?
pi_130615289
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 22:28 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:

[..]

Maar je ging binnenkort toch al op oefening? Of geldt dat meteen als stage?
Even voor de duidelijkheid: BPV = Stage = Oefening = Bivak = Een week naar "een" kazerne :+

1x in de maand heb je zo'n BPV, de eerste 4 keer is dat op verschillende locaties, daarna heb je een vaste plek.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')