27-8-13Intro dag zit erop, was erg leuk

7:25 in de trein om 8:25 in 't schoolgebouw te staan. We werden meegenomen door de Wachtmeester naar de sportzaal waar er een aantal tafels stonden met daarop een papiertje met je klas. Iedereen werd gevraagd om plaats te nemen op de bank en zich te melden. In de sportzaal stond een Sgt. der Mariniers, Wachtmeester en Sgt. Majoor van LMB en een vrouwelijke militair waar ik de rang/naam niet van weet.
Niveau 2 mocht blijven zitten op de bank, niveau 3 mocht mooie gele ROT's, patches, pennetje, naamlint, 2 broek elastieken en een noodverband ophalen die op de tafels lagen.
We zijn met een klas van 14 man, ik en 2 anderen zijn nog niet naar het KPU geweest om te kleden dus konden wij ook nog niet de woodland weekend tassen pakken die klaar stonden. Onze klas moest de zaal uit en zich verplaatsen naar de zaal ernaast waar de gene met woodland tas deze uit moesten pakken. Alle spulletjes die erin zaten werden afgevinkt en gemerkt waarna vervolgens zij het GVT aan moesten trekken.
Inmiddels was de Sgt. Majoor het wel een beetje zat dat hij niet na een "ja" met zijn rang werd aangesproken en dus maakte hij de afspraak dat de eerstvolgende keer iedereen in de voorligsteun mocht, wat natuurlijk ook gebeurde
Verder nog heel wat "Niks, ja, maar" "Ja, maar is nee" gehoord.

Nadat de woodland tassen weer werden ingepakt kregen we een klein lesje exercitie (alleen 1e rust en in de houding staan), er werd voorgedaan hoe je je broek elastieken gebruikte en hoe je het beste je kisten kon veteren.
Na 't "militaire gedeelte" gingen we naar een klaslokaal met onze mentor en andere klasgenoten. Iedereen mocht zich voorstellen en standaard regels e.d. werden besproken. Bijna iedereen van onze klas wil bij KMarns stage lopen, onze mentor heeft gezegd dat er maar beperkt plaats is en dus alleen de besten kwa gedrag, cijfers, prestaties etc. worden uitgekozen.
Verder ontvang ik straks nog een of andere businesscard van DEF voor de treinreizen naar BPV.
Na 't voorstellen en het uitdelen van belangrijke documenten/rooster e.d. hadden we nog een kans om documenten in te leveren die van toe passing waren om de opleiding te starten, zoals een diploma bijv.
Als laatste volgde er nog een TOA toets, deze moest in het computerlokaal gemaakt worden. Het was een Nederlands luistertoets die extreem simpel was. Voorbeeld: "Jantje eet ...." Dan werd er door de headset gezegd Jantje eet soep, en dan moest je soep spellen

Dit ook voor schaduw, chauffeur e.d.
Na de TOA toets mochten we naar huis. Volgende week maandag begint het lesrooster, die pleur ik hieronder zo wel neer. Het komt er op neer dat als je militaire lessen hebt oftewel Kerntaken Defensie, je in GVT bent en elke dag om 8:10 in de zaal staat voor appel. Als je GEEN les krijgt van een militaire instructeur ben je in je schooltenue met glanzende kistjes met altijd je sportschoenen en Defensie overal bij je voor "incidentele sportlessen", verder ook omdat lopen op kisten met ontstoken scheenbeenvlies niet echt chill is en je dan liever wat sport patta's aan doet.
Onze eerste BPV (bivak), jawel, is bij de Koninklijke Luchtmacht te Woensdrecht 16 september a.s.
11 september is mijn bezoek aan 't KPU om m'n shitzooi te regelen aangezien 5 september niet meer door gaat.
Hier wat foto's:
![9610423010_c042585999_b.jpg]()