abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127872499
1 Augustus is de administratieve startdatum, je begint pas begin september.
pi_127873031
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 20:14 schreef Aapsoldaat het volgende:
1 Augustus is de administratieve startdatum, je begint pas begin september.
Jep, dat verklaart ook de kledingsdatum van 5 sept. :) Weer een extra maandje trainen

[ Bericht 2% gewijzigd door BredeBroeder op 16-06-2013 23:52:54 ]
  maandag 17 juni 2013 @ 09:24:21 #78
403884 newguy3000
nieuwer dan 2000
pi_127892575
Werk en leer je onder defensie eigenlijk straks?
kijk maar
pi_127893389
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 09:24 schreef newguy3000 het volgende:
Werk en leer je onder defensie eigenlijk straks?
Hoe bedoel je precies? Tijdens de stage sta je wel onder de verantwoordelijkheid van Defensie en krijg je ook loon van Defensie, je leert ook op die stages dus dat zal ook wel zo zijn lijkt me?
  maandag 17 juni 2013 @ 10:21:09 #80
403884 newguy3000
nieuwer dan 2000
pi_127893600
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 10:10 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Hoe bedoel je precies? Tijdens de stage sta je wel onder de verantwoordelijkheid van Defensie en krijg je ook loon van Defensie, je leert ook op die stages dus dat zal ook wel zo zijn lijkt me?
Ik vroeg me af waar je als leerling onder viel, de defensie als werkgever of onder een hogeschool o.i.d. als onderwijsstelling. Rekent defensie je opleiding mee als dienstjaren?
kijk maar
pi_127893644
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 10:21 schreef newguy3000 het volgende:

[..]

Ik vroeg me af waar je als leerling onder viel, de defensie als werkgever of onder een hogeschool o.i.d. als onderwijsstelling. Rekent defensie je opleiding mee als dienstjaren?
Je bent nog gewoon een student, vandaar dat V&V ook niet in uniform mag lopen buiten de school/ zonder toezicht van een militair/docent. Defensie rekent het niet mee als dienstjaren, omdat het gewoon een schoolopleiding is. Ze betalen je wel stagevergoeding.
pi_127910550
Update 17-06-2013

Zojuist 3 uurtjes geleden het SMA gehad te Baarn en met een goedkeuring naar huis

Geen kleurenblindheid, bijna perfect gezichtsvermogen, ik zie met rechts iets minder scherp. Ook al was het gezichtsvermogen goed ga ik toch nog een oogtest laten doen zodat ik niet voor verassingen kom te staan. Voor de rest functioneerde alles zo als het zou moeten dus ik heb niks te klagen.

Over 2 weken ontvang ik het volledig medisch dossier + ik verwacht een VOG op deurmat aan te treffen. Als die 2 binnen zijn heb ik in principe groen licht voor het starten van de opleiding buiten wat formuliertjes over loon en het kleden om.

Dat betekent dus dat ik nog tot eind augustus heb om lekker pittig te trainen en goed aan de opleiding te beginnen.
  † In Memoriam † maandag 17 juni 2013 @ 18:37:45 #83
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_127912476
Gaat goed ^O^

Maar waarom toch nog een oogtest laten doen? Als dat nodig zou zijn hadden ze je dat echt wel verteld. Wat voor verrassing denk je dan eventueel te kunnen krijgen?
You better lose yourself in the music
The moment, you own it, you better never let it go
pi_127912925
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 18:37 schreef MaryMouse het volgende:
Gaat goed ^O^

Maar waarom toch nog een oogtest laten doen? Als dat nodig zou zijn hadden ze je dat echt wel verteld. Wat voor verrassing denk je dan eventueel te kunnen krijgen?
Een echte afwijking is niet gemeten, ik moest alleen bij van die "C" figuurtjes vertellen aan welke kant de opening zat met verschillende groottes, en alleen bij de allerkleinste rij had ik er een stuk of 2 fout. Bij een oogtest kun je je sterkte meten bijv. +1.25, dat hebben ze bij het SMA niet gedaan.
  † In Memoriam † maandag 17 juni 2013 @ 18:51:39 #85
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_127913088
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 18:48 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Een echte afwijking is niet gemeten, ik moest alleen bij van die "C" figuurtjes vertellen aan welke kant de opening zat met verschillende groottes, en alleen bij de allerkleinste rij had ik er een stuk of 2 fout. Bij een oogtest kun je je sterkte meten bijv. +1.25, dat hebben ze bij het SMA niet gedaan.
:D als je überhaupt letters op de onderste rij kunt lezen heb je uitzonderlijk goede ogen. Zelfs met lenzen kan ik 9 van de 10 keer de letters op de onderste rij niet lezen, en dan is er echt wel accuraat gemeten.
Of te wel, als er al een afwijking is, dan is die kleiner dan + of - 0.25 :)
You better lose yourself in the music
The moment, you own it, you better never let it go
pi_127913152
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 18:51 schreef MaryMouse het volgende:

[..]

:D als je überhaupt letters op de onderste rij kunt lezen heb je uitzonderlijk goede ogen. Zelfs met lenzen kan ik 9 van de 10 keer de letters op de onderste rij niet lezen, en dan is er echt wel accuraat gemeten.
Of te wel, als er al een afwijking is, dan is die kleiner dan + of - 0.25 :)
Dat zal best, het is toch dat extra beetje zekerheid die je hebt als je het op papier hebt. Heb een opticien gevonden die het gratis uitvoert dus waarom niet? Ik heb toch vakantie ;)
pi_127945170
Update 18-06-2013

Ik heb mijn VOG binnen, veel eerder dan verwacht eigenlijk. De man bij het gemeentehuis zei dat het tussen de 2 en 4 weken zou kunnen duren, echter is het bij 4 dagen gebleven. Uiteraard gewoon goedgekeurd en afgegeven.

pi_127964199
Even een Flickr account aangemaakt, hierop gaan alle foto's geshared worden dus geen Tinypic o.i.d. meer. Zo kunnen oude foto's van bijvoorbeeld ( voor in de toekomst 2 topics terug ) makkelijk gevonden worden zou iemand dat willen. Er staat een hotlink naar mijn Flickr rechts bovenin de post naast de quote knop, ook te bereiken op http://www.flickr.com/photos/jordy_g/
pi_128076411
Weer een brief in de brievenbus. Ditmaal een "documentendag" om alle testresultaten in te leveren en m'n cijferlijst ( diploma-uitreiking is pas vrijdag de 28e ) Schooluniform passen en een schoolpas foto.

pi_128289413
een maatje van mij deed ook veva echt alleen maar slechte verhalen erover gehoord.
hoe alles geregeld is etc. maar ook de leerlingen (van zijn groep) zaten velen aan de drugs en waren echt een stel wilde apen zonder hersens.

hoop dat t bij jou anders zit dan!
pi_128302854
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 18:30 schreef mtchel112 het volgende:
een maatje van mij deed ook veva echt alleen maar slechte verhalen erover gehoord.
hoe alles geregeld is etc. maar ook de leerlingen (van zijn groep) zaten velen aan de drugs en waren echt een stel wilde apen zonder hersens.

hoop dat t bij jou anders zit dan!
ik mag het hopen ja :')
pi_128389585
Daar is die dan eindelijk!

pi_128545094
Ik hoor alleen maar slechte verhalen over VeVa, mensen die er over hebben getwijfeld, en mensen die het 2,5 jaar hebben gedaan. Tijdens de 2 weken amo een groepje veva'ers gezien in de kantine: ze keken niet blij... Mogen geen alcohol nuttigen en van wat ik had gehoord (weet niet of het waar is) mogen ze geen wapens afvuren omdat ze burger zijn en merendeels minderjarig zijn.

Ik heb me er niet heel diep in verdiept maar als ik mocht kiezen zou ik de VeVa overslaan...
Alleen de onderzoekkosten van 100 euro vind ik al raar genoeg.

In ieder geval succes als dit echt iets wat je wilt doen.
pi_128545845
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 16:47 schreef ikveranderhemniet het volgende:
Ik hoor alleen maar slechte verhalen over VeVa, mensen die er over hebben getwijfeld, en mensen die het 2,5 jaar hebben gedaan. Tijdens de 2 weken amo een groepje veva'ers gezien in de kantine: ze keken niet blij... Mogen geen alcohol nuttigen en van wat ik had gehoord (weet niet of het waar is) mogen ze geen wapens afvuren omdat ze burger zijn en merendeels minderjarig zijn.

Ik heb me er niet heel diep in verdiept maar als ik mocht kiezen zou ik de VeVa overslaan...

Zat je in de NatRes AMO van juni jl? Zo ja, dan heb je die info van mij. :+

Maar het verhaal klopt grotendeels wel, ze mogen inderdaad geen vuurwapens afvuren (wel KKWSIM), alcoholbeleid wordt bepaald door ROC, maar de instructeurs gaan niet selectief zeggen jij mag wel en jij mag geen alcohol drinken, gewoon niet dus. Er wordt natuurlijk wel eens alcohol genuttigd, maar dat is bij speciale gelegenheden, 's avonds aan de bar hangen zit er dan niet in, dat klopt.

Aan de andere kant, heeft VeVa wel z'n positieve kanten, bijvoorbeeld (afhankelijk van je uitstroomrichting) het diploma dat je na 1,5/2,5/3,5 jaar in ontvangst kan nemen en MBO gecertificeerd is. Daar heb je dan weer meer aan dan bijvoorbeeld een MBO certificaat van de KMS, als je tenminste een technische uitstroomrichting hebt gevolgd. Nee, het is niet perfect, verre van, maar dat is weer in een ander topic bespreekbaar, BB heeft z'n keuze gemaakt, dus hij zal het wel ondergaan. ;)
pi_128557550
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 16:47 schreef ikveranderhemniet het volgende:

Geen alcohol nuttigen of geen vuurwapens af mogen vuren heb ik geen problemen mee. Ook ik hoor slechte verhalen en dan gaat het meestal om de eentonigheid rond het 2e jaar van de opleiding, maar toch ken ik aardig wat gasten van V&V die nu militair zijn en eentje zet over 2 dagen zijn rode baret op. Maar ik zie inderdaad wel wat er van komt, ROC A'dam is tot zover ik nu heb gezien een goede opleidingsschool en ook veel initiatief van leerlingen daar ( vierdaagse 4x50KM dit jaar ), wekelijkse training met een stel studenten die er aan mee wilden doen.

En de onderzoekskosten zijn de prijs die je als normale burger ook zou betalen. Het is geen militaire keuring maar sommige dingen heb je wel wat aan bijv. gezichtsscherpte of afwijkingen die mogelijk problemen zouden vormen.

[ Bericht 0% gewijzigd door BredeBroeder op 03-07-2013 22:17:44 ]
pi_128834393
Ken een aantal mensen die zijn afgekeurd na veva, volgens mij kun je veel beter een andere mbo opleiding doen en dan als burger instromen
  vrijdag 12 juli 2013 @ 11:16:10 #97
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_128864522
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 14:17 schreef mtchel112 het volgende:
Ken een aantal mensen die zijn afgekeurd na veva, volgens mij kun je veel beter een andere mbo opleiding doen en dan als burger instromen
Lijkt mij eigenlijk ook. Heb je toch meer om op terug te vallen lijkt me. Vooral na grondoptreden.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_128864847
VeVa is ook maar iets voor kansloze jongeren lijkt me, ook niet raar dat er dan veel probleemspul tussen zit. Ik zou gewoon een technische MBO opleiding doen, heb je veel meer aan. Al was het alleen al omdat rondhuppelen in camo op je school wat maf is.
pi_128868060
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 11:26 schreef gelly het volgende:
VeVa is ook maar iets voor kansloze jongeren lijkt me, ook niet raar dat er dan veel probleemspul tussen zit. Ik zou gewoon een technische MBO opleiding doen, heb je veel meer aan. Al was het alleen al omdat rondhuppelen in camo op je school wat maf is.
had het laatst even met een maat van me erover die ook veva deed (en eruit werd geflikkerd vanwege een blessure), bijna niemand van zijn groep is daadwerkelijk defensie ingegaan.

een meisje heeft veva afgerond, en is bij de echte keuring afgekeurd. T zit daar vol met ratten geloof ik, veel drugsgebruikers en jochies die dommer zijn dan een vlieg
pi_128869306
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 11:26 schreef gelly het volgende:
Hey, bedankt hè
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')