Jep, dat verklaart ook de kledingsdatum van 5 sept.quote:Op zondag 16 juni 2013 20:14 schreef Aapsoldaat het volgende:
1 Augustus is de administratieve startdatum, je begint pas begin september.
Hoe bedoel je precies? Tijdens de stage sta je wel onder de verantwoordelijkheid van Defensie en krijg je ook loon van Defensie, je leert ook op die stages dus dat zal ook wel zo zijn lijkt me?quote:Op maandag 17 juni 2013 09:24 schreef newguy3000 het volgende:
Werk en leer je onder defensie eigenlijk straks?
Ik vroeg me af waar je als leerling onder viel, de defensie als werkgever of onder een hogeschool o.i.d. als onderwijsstelling. Rekent defensie je opleiding mee als dienstjaren?quote:Op maandag 17 juni 2013 10:10 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Hoe bedoel je precies? Tijdens de stage sta je wel onder de verantwoordelijkheid van Defensie en krijg je ook loon van Defensie, je leert ook op die stages dus dat zal ook wel zo zijn lijkt me?
Je bent nog gewoon een student, vandaar dat V&V ook niet in uniform mag lopen buiten de school/ zonder toezicht van een militair/docent. Defensie rekent het niet mee als dienstjaren, omdat het gewoon een schoolopleiding is. Ze betalen je wel stagevergoeding.quote:Op maandag 17 juni 2013 10:21 schreef newguy3000 het volgende:
[..]
Ik vroeg me af waar je als leerling onder viel, de defensie als werkgever of onder een hogeschool o.i.d. als onderwijsstelling. Rekent defensie je opleiding mee als dienstjaren?
Een echte afwijking is niet gemeten, ik moest alleen bij van die "C" figuurtjes vertellen aan welke kant de opening zat met verschillende groottes, en alleen bij de allerkleinste rij had ik er een stuk of 2 fout. Bij een oogtest kun je je sterkte meten bijv. +1.25, dat hebben ze bij het SMA niet gedaan.quote:Op maandag 17 juni 2013 18:37 schreef MaryMouse het volgende:
Gaat goed![]()
Maar waarom toch nog een oogtest laten doen? Als dat nodig zou zijn hadden ze je dat echt wel verteld. Wat voor verrassing denk je dan eventueel te kunnen krijgen?
quote:Op maandag 17 juni 2013 18:48 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Een echte afwijking is niet gemeten, ik moest alleen bij van die "C" figuurtjes vertellen aan welke kant de opening zat met verschillende groottes, en alleen bij de allerkleinste rij had ik er een stuk of 2 fout. Bij een oogtest kun je je sterkte meten bijv. +1.25, dat hebben ze bij het SMA niet gedaan.
Dat zal best, het is toch dat extra beetje zekerheid die je hebt als je het op papier hebt. Heb een opticien gevonden die het gratis uitvoert dus waarom niet? Ik heb toch vakantiequote:Op maandag 17 juni 2013 18:51 schreef MaryMouse het volgende:
[..]als je überhaupt letters op de onderste rij kunt lezen heb je uitzonderlijk goede ogen. Zelfs met lenzen kan ik 9 van de 10 keer de letters op de onderste rij niet lezen, en dan is er echt wel accuraat gemeten.
Of te wel, als er al een afwijking is, dan is die kleiner dan + of - 0.25
ik mag het hopen jaquote:Op woensdag 26 juni 2013 18:30 schreef mtchel112 het volgende:
een maatje van mij deed ook veva echt alleen maar slechte verhalen erover gehoord.
hoe alles geregeld is etc. maar ook de leerlingen (van zijn groep) zaten velen aan de drugs en waren echt een stel wilde apen zonder hersens.
hoop dat t bij jou anders zit dan!
Zat je in de NatRes AMO van juni jl? Zo ja, dan heb je die info van mij.quote:Op woensdag 3 juli 2013 16:47 schreef ikveranderhemniet het volgende:
Ik hoor alleen maar slechte verhalen over VeVa, mensen die er over hebben getwijfeld, en mensen die het 2,5 jaar hebben gedaan. Tijdens de 2 weken amo een groepje veva'ers gezien in de kantine: ze keken niet blij... Mogen geen alcohol nuttigen en van wat ik had gehoord (weet niet of het waar is) mogen ze geen wapens afvuren omdat ze burger zijn en merendeels minderjarig zijn.
Ik heb me er niet heel diep in verdiept maar als ik mocht kiezen zou ik de VeVa overslaan...
Alleen de onderzoekkosten van 100 euro vind ik al raar genoeg.
In ieder geval succes als dit echt iets wat je wilt doen.
Geen alcohol nuttigen of geen vuurwapens af mogen vuren heb ik geen problemen mee. Ook ik hoor slechte verhalen en dan gaat het meestal om de eentonigheid rond het 2e jaar van de opleiding, maar toch ken ik aardig wat gasten van V&V die nu militair zijn en eentje zet over 2 dagen zijn rode baret op. Maar ik zie inderdaad wel wat er van komt, ROC A'dam is tot zover ik nu heb gezien een goede opleidingsschool en ook veel initiatief van leerlingen daar ( vierdaagse 4x50KM dit jaar ), wekelijkse training met een stel studenten die er aan mee wilden doen.quote:Op woensdag 3 juli 2013 16:47 schreef ikveranderhemniet het volgende:
Ik hoor alleen maar slechte verhalen over VeVa, mensen die er over hebben getwijfeld, en mensen die het 2,5 jaar hebben gedaan. Tijdens de 2 weken amo een groepje veva'ers gezien in de kantine: ze keken niet blij... Mogen geen alcohol nuttigen en van wat ik had gehoord (weet niet of het waar is) mogen ze geen wapens afvuren omdat ze burger zijn en merendeels minderjarig zijn.
Ik heb me er niet heel diep in verdiept maar als ik mocht kiezen zou ik de VeVa overslaan...
Alleen de onderzoekkosten van 100 euro vind ik al raar genoeg.
In ieder geval succes als dit echt iets wat je wilt doen.
Lijkt mij eigenlijk ook. Heb je toch meer om op terug te vallen lijkt me. Vooral na grondoptreden.quote:Op donderdag 11 juli 2013 14:17 schreef mtchel112 het volgende:
Ken een aantal mensen die zijn afgekeurd na veva, volgens mij kun je veel beter een andere mbo opleiding doen en dan als burger instromen
had het laatst even met een maat van me erover die ook veva deed (en eruit werd geflikkerd vanwege een blessure), bijna niemand van zijn groep is daadwerkelijk defensie ingegaan.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 11:26 schreef gelly het volgende:
VeVa is ook maar iets voor kansloze jongeren lijkt me, ook niet raar dat er dan veel probleemspul tussen zit. Ik zou gewoon een technische MBO opleiding doen, heb je veel meer aan. Al was het alleen al omdat rondhuppelen in camo op je school wat maf is.
Hey, bedankt hèquote:Op vrijdag 12 juli 2013 11:26 schreef gelly het volgende:
VeVa is ook maar iets voor kansloze jongeren lijkt me, ook niet raar dat er dan veel probleemspul tussen zit. Ik zou gewoon een technische MBO opleiding doen, heb je veel meer aan. Al was het alleen al omdat rondhuppelen in camo op je school wat maf is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |