Lees alles over het onstuimige weer op onze planeet, volg orkanen en tornado's, zie hoe vulkanen uitbarsten en hoe Moeder Aarde beeft bij een aardbeving. Alles over de verwoestende kracht van onze planeet en tal van andere natuurverschijnselen.
Langs is de Franse kust is momenteel een wolk van fytoplankton te zien die vanuit de ruimte zichtbaar is. Wanneer de temperatuur van het water de juiste waarde heeft bereikt in combinatie met genoeg voedsel in het water kunnen dit soort enorme onderwaterwolken van plankton voorkomen.
Gebaseerd op de kleur zijn dit waarschijnlijk coccolithophores, een van de belangrijkste voedselbronnen van het leven in de oceaan.
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
Op vrijdag 3 mei 2013 21:55 schreef polderturk het volgende: Olie wordt toch gevormd door Plankton? Misschien dat ze daar over een paar miljoen jaar heel veel olie vinden.
De krijtrotsen langs de kanaalkust zijn van de kalkskeletrestjes van coccolithofores gemaakt.
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm