Heb je digitenne (KPN) of heb je digitaal via bijvoorbeeld de kabel? M.a.w. bij welke provider zit je? Het is namelijk misschien ook mogelijk om de settopbox weg te doen aangezien de televisie een ingebouwde DVB decoder heeft voor digitenne (DVB-T) en kabel (DVB-C)quote:Op vrijdag 3 mei 2013 13:23 schreef iljoesjin het volgende:
Dimens: bedankt voor je reactie, de TV heeft echter maar één SCART-poort, als ik die dan opoffer voor het geluid dan kan ik mijn digitenne kastje niet meer aansluiten op de TV.
Die optical poort is een uitgang en kan dus niet gebruikt worden als ingang. De enige ingang die jij hebt op jouw systeem zijn twee RCA (rood / wit tulp) ingangen.quote:GunBee...: Hieronder een link naar een foto van de optical poort op mijn home cinema set, bestaan hier kabels voor die aan te sluiten zijn op de optical poort van mn tv (zie tweede url).
http://imageshack.us/photo/my-images/5/reeklj70edntf6jiblsqkqe.jpg (copy/paste deze link)
http://0.tqn.com/w/experts/Home-Theater-2859/2009/03/TV_1.jpg
Dan zou ik even een maand wachten met de audio en dit volgende maand regelen. Bij Telfort krijg je een settopbox welk gebruik maakt van de HDMI kabel en niet meer het "ouderwetse" SCART. Dan komt de SCART aansluiting dus vrij voor een SCART blok. Deze zou inderdaad ook bij de Media Markt te verkrijgen zijn. Maar je kan hem ook online bestellen op bijvoorbeeld Allekabels.nlquote:Op vrijdag 3 mei 2013 13:33 schreef iljoesjin het volgende:
Nogmaals bedankt. Op dit moment heb ik Digitenne via KPN, ik heb dit al opgezegd en krijg over een maand interactieve TV van Telfort. Het digitenne kastje moet ik inleveren, ik heb nog geen idee hoe de interactieve TV van Telfort ontvangen wordt. Mocht dit dus iets zonder SCART aansluiting zijn dan kan ik dus gebruik maken van de 'SCART-unit' om het probleem op te lossen. Is zo'n blok trouwens gewoon te koop bij (bijvoorbeeld) de Mediamarkt?
En het geluid van de Wii U dan?quote:Op vrijdag 3 mei 2013 13:47 schreef FredvZ het volgende:
Wat een omslachtig gedoe allemaal....
Sluit gewoon een tulp kabel aan tussen je digitenne ontvanger (en straks je telfort ontvanger) en je HTS.
Ah oké, ik dacht dat de Wii U die aansluiting niet meer had. Dus toch.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 13:52 schreef FredvZ het volgende:
[..]
HDMI naar de tv en de rode en witte van de "AV-kabel" op de HTS.
Misschien dat component heel populair is in Japan?quote:Op vrijdag 3 mei 2013 13:56 schreef Dimens het volgende:
Ah oké, ik dacht dat de Wii U die aansluiting niet meer had. Dus toch.
Misschien moet je via het menu van de Wii U nog iets instellen dat het geluid niet over de HDMI gaat maar over de composiet. Maar ik ben niet zo bekend met de Wii U.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 14:06 schreef iljoesjin het volgende:
Ik heb de suggestie van FredvZ geprobeerd, maar als ik de Wii U op de HTS aansluit via de AV-kabel (rode en witte unit erin, geel blijft er los bij hangen) dan krijg ik geen geluid via de cinema set
Even nader onderzoek gedaan: klopt helemaal.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 14:21 schreef iljoesjin het volgende:
Je kunt, voor zover ik kon vinden, alleen instellen of het via HDMI of composiet gaat. Niet allebei.
Met dit soort Home Cinema Sets heb je vaak niet eens te keuze om de boxen te houden, vaak gebruiken fabrikanten eigen stekkertjes. Bovendien blijf je ook met een nieuwe Home Cinema Set opgescheept zitten met net goed samenwerkende inputs en outputs.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 14:21 schreef iljoesjin het volgende:
[...] of gaan sparen voor een nieuwe Home Cinema SetOf zou ik ook alleen de speler kunnen vervangen (en de boxjes dus houden) of scheelt dat niet veel qua prijs?
Bij deze set is het wel mogelijk. Er worden geen speciale aansluitingen gebruikt.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 14:28 schreef FredvZ het volgende:
Met dit soort Home Cinema Sets heb je vaak niet eens te keuze om de boxen te houden, vaak gebruiken fabrikanten eigen stekkertjes. Bovendien blijf je ook met een nieuwe Home Cinema Set opgescheept zitten met net goed samenwerkende inputs en outputs.
Als je jezelf echt een plezier wil doen, dan koop je een losse receiver met losse speakers.
Is iets duurder, maar je hebt dan wel het gemak dat je je Wii U, Telfort ontvanger en tvmet HDMI op de receiver aan kan sluiten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |