abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 2 mei 2013 @ 14:31:20 #1
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_125980101

Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van PostNL.
Vanaf 1 Juni heet TNT Post PostNL.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere TNT'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!

Salaristabel:

De Emolumententabel

Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
PostNL voor Thuis
Posttarieven
Juist adresseren
Verhuisservice
Bewaarservice
Postzegeluitgiftekalender

Zakelijke klanten:
TNT Zakelijk

Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis
HSM = HuisNummerSorteermachine
Lola = Los en Laad ruimte
VOS = Vroege Ochtend Sortering

Overige linkjes:
Over PostNL
TPG en klagen
IntranetMail-Thuis voor TNT'ers

Mensen die hier vaak langskomen

ultra_ivo, Ivo, werkzaam in VBG Maastricht
Token_W, werkzaam in Den Haag, Chroomstraat
xxiessiexx, Isabeau, werkzaam in het Westland
Peterselieman, werkzaam in VBG Leeuwarden
Jojoortje, werkzaam ergens in Twente
Bloemhof, Gerwin, werkzaam in Hasselt
Viper86, werkzaam in VBG Sneek
JMT, werkzaam in Amstelveen (ZO)
ries, werkzaam in VBG Den Bosch
silliegirl, werkzaam op Zuid-Beveland
MissSpooky, werkzaam in Kerkrade
Armageddon, werkzaam in Den Haag, Waldorpstraat
seventhseagulll, werkzaam in Den Haag, Fahrenheitstraat
Beaudelaire, werkzaam in Emmen, Weerdingestraat
sbientje, werkzaam in Breda
Dionysiou, Dion, werkzaam in Alkmaar-Noord en Heiloo
geeMc, Leon, werkzaam in Enschede Rigtersbleek
rub3n, Ruben, werkzaam in Kampen
dutch-mamma, werkzaam in Flevoland
Dale__Cooper, werkzaam in Flevoland
Taneli, Danny, werkzaam in Diemen
JochemP, Jochem, werkzaam in Haarlem
ErwinRommel, Erwin, werkzaam bij het autobedrijf Area Centrum
Selestha, werkzaam in Amersfoort
Atmosphere82, werkzaam in Roosendaal

De OP is hier te vinden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 2 mei 2013 @ 14:31:50 #2
Maffe Fries
pi_125980127
was vandaag prima te doen. Heb nog ff een klein wijkje weggebracht, stelde niet veel voor
pi_125980182
Hier was het erg druk vandaag en we waren zwaar onderbezet met de voorbereiding. Daarom had de TC alles ingezet, van postbezorger tot chauffeur, allemaal aan het voorbereiden! :+
"Everybody lies..."
House M.D.
pi_125980659
Hoe zat het met de drukte rond Breda? Ik zou mijn pakketje tussen 11 en 1 krijgen, om 2 uur nog niemand gezien en sinds 10 minuten staat de status op 'bezorgpoging mislukt'.. Koerier dus 1,5 uur te laat en niemand thuis :(
Hiroshima '45, Chernobyl '86, Windows '95
pi_125985108
Hier was het ook niet veel. Wel was ik mijn eerste straat voor de helft kwijt, maar die is blijkbaar later nog op het depot afgeleverd, want hij stond op de verkeerde plek (we hebben 2 keer een B: 2B en 7B) op het depot. Een 7 lijkt blijkbaar erg veel op een 2 :P
Maar die heb ik aan het einde even gelopen en daarna naar huis gegaan. :)
Ze waren wel netjes om 13 uur vandaag trouwens ;)
pi_125985697
Ene wijk was toch een stuk drukker dan de andere :P ander soort buurt, dat merk je toch wel.
Folder die er volgens de planning bij zou zitten was nergens te bekennen, dus dat was een mazzeltje :D
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_125988523
Vandaag voor het eerst in maanden weer eens doordeweeks post bezorgd, zonder HAH erbij (ben zaterdagmedewerker). Was bijna vergeten hoe fijn dat loopt. :o
  donderdag 2 mei 2013 @ 18:16:07 #8
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_125988933
Nog steeds ziek thuis :')
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  donderdag 2 mei 2013 @ 18:19:38 #9
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_125989021
Mijn kerstpakket dat ik nog van mijn oude werkgever via PostNL zou krijgen komt maar niet aan. Daar kan PostNL niets aan doen, maar dat ligt aan die fabrikant. Het kwam sowieso al een maand te laat en toen heb ik gebeld. Toen werd mij verteld dat van de twee cadeaus die ik had besteld er één niet op voorraad was en dat ze daarom nog niet konden leveren. Beide cadeaus zouden in week 16 arriveren. Echter, week 18 is al weer voor de helft om en er is nog niets. Morgen bel ik weer en dan kan dat bedrijf maar beter spoedig mijn pakket leveren anders zal ik de rechtsbijstand maar eens gaan inzetten.

Dit slaat werkelijk helemaal nergens meer op! :(
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
  donderdag 2 mei 2013 @ 18:20:14 #10
341900 Atmosphere82
pi_125989037
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 18:16 schreef ErwinRommel het volgende:
Beterschap! :o

Ik moet (tegen mijn zin eigenlijk) ook een week rust houden... Dus pas maandag weer gaan werken... -O-
  donderdag 2 mei 2013 @ 18:26:41 #11
110987 ErwinRommel
pi_125989214
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 18:19 schreef Atmosphere82 het volgende:
Mijn kerstpakket dat ik nog van mijn oude werkgever via PostNL zou krijgen komt maar niet aan. Daar kan PostNL niets aan doen, maar dat ligt aan die fabrikant. Het kwam sowieso al een maand te laat en toen heb ik gebeld. Toen werd mij verteld dat van de twee cadeaus die ik had besteld er één niet op voorraad was en dat ze daarom nog niet konden leveren. Beide cadeaus zouden in week 16 arriveren. Echter, week 18 is al weer voor de helft om en er is nog niets. Morgen bel ik weer en dan kan dat bedrijf maar beter spoedig mijn pakket leveren anders zal ik de rechtsbijstand maar eens gaan inzetten.

_O-
  donderdag 2 mei 2013 @ 18:28:26 #12
110987 ErwinRommel
pi_125989273
quote:
11s.gif Op donderdag 2 mei 2013 18:20 schreef Atmosphere82 het volgende:

[..]

Beterschap! :o

Ik moet (tegen mijn zin eigenlijk) ook een week rust houden... Dus pas maandag weer gaan werken... -O-
Wat mankeert jou dan?

Vandaag belde mijn TC op, heb hem verteld dat ik dolgraag weer aan de slag wil. baas heeft me ff een toontje lager laten zingen dat hem dat niet goed leek met die spierverslappers.
Maar maandag mag ik weer een kleine rit rijden *O*
  donderdag 2 mei 2013 @ 18:31:19 #13
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_125989372
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 18:19 schreef Atmosphere82 het volgende:

ik heb bij de quest101 vorig jaar de derde prijs gewonnen.. da tnummer kwam uit in oktober.. ik heb tot nu toe 3x een mailtje gehad dat t 'wat later' komt :')
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  donderdag 2 mei 2013 @ 18:32:26 #14
341900 Atmosphere82
pi_125989400
quote:
11s.gif Op donderdag 2 mei 2013 18:26 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

_O-
Is dit leuk?

quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 18:28 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Wat mankeert jou dan?

Vandaag belde mijn TC op, heb hem verteld dat ik dolgraag weer aan de slag wil. baas heeft me ff een toontje lager laten zingen dat hem dat niet goed leek met die spierverslappers.
Maar maandag mag ik weer een kleine rit rijden *O*
Napijn en dergelijke van operatie verstandkiezen afgelopen maandag.

quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 18:31 schreef superkimmi het volgende:

[..]

ik heb bij de quest101 vorig jaar de derde prijs gewonnen.. da tnummer kwam uit in oktober.. ik heb tot nu toe 3x een mailtje gehad dat t 'wat later' komt :')
Niet te geloven...
  donderdag 2 mei 2013 @ 18:34:12 #15
110987 ErwinRommel
pi_125989440
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 18:32 schreef Atmosphere82 het volgende:

[..]

Is dit leuk?

Niet te geloven...
Niet leuk idd, eerder verbijsterend slecht :D _O-
  donderdag 2 mei 2013 @ 18:35:10 #16
341900 Atmosphere82
pi_125989459
Ja triest hè? :(
  donderdag 2 mei 2013 @ 18:36:06 #17
110987 ErwinRommel
pi_125989489
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 18:35 schreef Atmosphere82 het volgende:
Ja triest hè? :(
Dan vraag ik mij echt af van "wat ben je dan voor ondernemer".
Moet ik eens flikken met mijn bedrijfje :D
  donderdag 2 mei 2013 @ 19:32:48 #18
341900 Atmosphere82
pi_125991716
Ben jij deels ZZP'er dan Erwin? :)
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 2 mei 2013 @ 19:48:11 #19
Maffe Fries
pi_125992371
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 18:03 schreef takkfyrir het volgende:
Vandaag voor het eerst in maanden weer eens doordeweeks post bezorgd, zonder HAH erbij (ben zaterdagmedewerker). Was bijna vergeten hoe fijn dat loopt. :o
ik loop eigenlijk altijd met reclame, dus ik weet zo ongeveer niet beter dan dat het er bij zit. Daarom was vandaag ook een eitje :P
pi_125998757
Hier was het wat drukker omdat de Eigen huis erbij zat.
Ik heb het idee dat we dat ding steeds vaker hebben. Dat is natuurlijk niet zo, maar zo voelt het.
Maar ik kon alsnog (voor een donderdag) redelijk veel adressen overslaan.
pi_126001194
Ik mag zelf dan ook al jaren bij het bedrijf werken, maar de laatste maanden merk ik pas echt hoe snel de sorteerkwaliteit achteruit gaat. Steeds vaker ontvang ik thuis gescheurde enveloppen, verkreukelde beschadigde tijdschriften en ingedeukte pakketjes. Vandaag ook weer een buspakje beschadigd binnen.Weet je gewoon dat ie onderop in de zak heeft gelegen...
Ik weet maar al te goed dat die fout niet ligt bij de postbodes- en bezorgers, maar bij de mensen op het VBG of nog eerder, het sorteercentrum. Lijkt wel alsof ze tegenwoordig alles er doorheen moeten 'jagen' dat kwaliteit niet meer telt.

Je kunt wel nog zo hard roepen dat de bezorgkwaliteit omhoog moet, maar het proces daarvoor moet dan op een hoger of hetzelfde niveau zijn. Vorige week had ik ook een record aan beschadigde brieven (in plastic seal met excuuskaartje). Allemaal van de BD of CJIB, helemaal versnippert.. Vraag je je toch echt af waar het dan fout gaat...
pi_126002083
Ja, hier zitten er ook wel vaak beschadigde pakjes tussen, waarbij de helft van de inhoud er uit is gevallen. Nu moet ik ook wel zeggen dat veel spul gewoon in zeer belabberde verpakkingen wordt verstuurd, maar wij mogen officieel met voorbereiden bijvoorbeeld niet meer bepaalde grote pakjes los in een tas erbij doen. Nee, het moet plat in de tas op de bundel waar het bij hoort. Dat past vaak natuurlijk helemaal niet fatsoenlijk, en ik doe dat dan dus ook niet, dan probeer ik hem er gewoon aan de zijkant van de tas bij te doen, maar er zijn natuurlijk ook collega's die denken "regels zijn regels" en vervolgens drukken ze zo'n pakje met grof geweld in zo'n zak. Vervolgens krijg je als postbezorger dat pakje natuurlijk nauwelijks meer uit zo'n tas, want die zit echt muurvast als er eerst 20 kilo aan andere post op heeft gelegen.
pi_126002603
quote:
0s.gif [b]Op
Als ik me er even tegenaan mag bemoeien ER: is er al aan vervangende taken gedacht? Ik geloof ook niet dat het van thuiszitten beter wordt, maar misschien is er even een veiliger klusje te vinden waarbij er niet zoveel van afhangt als het even wat minder gaat? Kan me voorstellen als je nu een autorit moet doen, dat dat op zich al spanning oplevert, of het wel goed zal gaan....
Hoe dan ook; vervelend :-( Hoop dat de benen er snel weer onder hebt!
  donderdag 2 mei 2013 @ 23:02:52 #24
177779 GeintegreerdePool
Space... The Final Frontier
pi_126003117
En de grootste brief in de bundel is altijd verkreukeld, door de elastieken die om de bundel heen zitten. Soms schaam je ervoor om die dingen in de brievenbus te doen :(
Divide et impera
  donderdag 2 mei 2013 @ 23:03:17 #25
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_126003150
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 22:33 schreef Deezertje het volgende:
Ik mag zelf dan ook al jaren bij het bedrijf werken, maar de laatste maanden merk ik pas echt hoe snel de sorteerkwaliteit achteruit gaat. Steeds vaker ontvang ik thuis gescheurde enveloppen, verkreukelde beschadigde tijdschriften en ingedeukte pakketjes. Vandaag ook weer een buspakje beschadigd binnen.Weet je gewoon dat ie onderop in de zak heeft gelegen...
Ik weet maar al te goed dat die fout niet ligt bij de postbodes- en bezorgers, maar bij de mensen op het VBG of nog eerder, het sorteercentrum. Lijkt wel alsof ze tegenwoordig alles er doorheen moeten 'jagen' dat kwaliteit niet meer telt.

Je kunt wel nog zo hard roepen dat de bezorgkwaliteit omhoog moet, maar het proces daarvoor moet dan op een hoger of hetzelfde niveau zijn. Vorige week had ik ook een record aan beschadigde brieven (in plastic seal met excuuskaartje). Allemaal van de BD of CJIB, helemaal versnippert.. Vraag je je toch echt af waar het dan fout gaat...
Het komt ook door hoe de pakjes tegenwoordig binnenkomen. Voorheen kwamen ze gewoon binnen in blauwe bakken, net als de SMG-post. Daarin bleef alles mooi intact. Tegenwoordig komen ze binnen in rolcontainers, met van alles door elkaar gegooid, pakjes en bundels tijdschriften en catalogi er bovenop.

Overigens is het al misgegaan sinds we niet meer onze eigen wijken klaarmaken. Als ik vroeger nabrengzakjes maakte deed ik daar nooit pakjes in. Die nam ik los mee: Niet tussen de post, maar op de bagagedrager of in de stuurtas.

Tegenwoordig kan dat niet meer, omdat je voor iemand anders voorbereidt. En wat je ook doet met die pakjes, plat op de bundel, aan de zijkant van de tas, of in een aparte tas, beschadigen doet het toch wel. Want al die tassen worden op een grote container gegooid, en daar liggen al gauw 20 tassen op van 10 kg per stuk. Alle onderste tassen komen dus flink in de verdrukking, en zeker pakjes die grotendeels met lucht gevuld zijn (bol.com en consorten) gaan onherroepelijk kapot.

Dus een combinatie van de nieuwe werkmethode en slecht inpakken door de afzenders.

Zelfde verhaal met verkreukelde post: De voorbereiders moeten tegenwoordig elk vakje apart afbundelen. En als daar in dat ene vakje net alleen een ansichtkaart en een A4 formaat envelop ligt, dan kun je je voorstellen wat er gebeurt als je daar zo'n dik postelastiek omheen draait.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')