abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125969122
ALMERE - Honden en zwanen, dat gaat niet samen. Dat blijkt maar weer. In Almere broeden elk jaar zo’n 40 paar Knobbelzwanen. In de meeste gevallen brengen die veilig hun jongen groot. Het gaat echter ook wel eens mis. Zo werd twee weken geleden in Almere Haven een mannetje aangevallen door een loslopende hond.

De zwaan wilde zijn nest verdedigen en moest dat bekopen met ernstige verwondingen. De zwaan is door de dierenambulance naar het Vogelhospitaal in Naarden gebracht en zit daar nog steeds in de ziekenboeg.

Weer raak
Vorige week was het opnieuw raak. Bij de sluis van de Leeghwaterplassen werd een broedende zwaan gegrepen door een loslopende Husky (of daarop gelijkend). Een voorbijganger heeft de hond verjaagd want de eigenaresse kwam zelf niet in actie en is
uiteindelijk verder gefietst.

Deze zwaan heeft de aanval van de hond echter niet overleefd, en de vijf eieren in het nest zullen nooit uitkomen. Omdat er over dit geval veel informatie bekend is , is
aangifte gedaan bij de politie.

Verdedigen
In beide gevallen liepen de honden los in een gebied waar dat niet is toegestaan, de eigenaars zijn dus strafbaar en aansprakelijk. Maar ook in gebieden waar het wel is toegestaan om de hond los te laten lopen zitten zwanen te broeden. En die verdedigen hun nest, wat natuurlijk heel logisch is.

Honden aan de lijn
Om in de toekomst dit soort gruwelijke incidenten te voorkomen willen wij een beroep doen op hondenbezitters om hun hond aan te lijnen in de buurt van broedende zwanen. Dat lijkt ons een kleine moeite en geeft iedereeneen hoop plezier wanneer men de jonge zwanen samen met hunouders weer rond ziet zwemmen

We willen dan ook met klem een beroep doen op hondenbezitters om hun hond aan te lijnen in de buurt van broedende zwanen.

Bron : http://www.dichtbij.nl//a(...)gaan-niet-samen.aspx

Gevalletje nalatigheid natuurlijk in deze context ,je word overal met borden erop geattendeerd om in het broedseizoen je hond aan de lijn te houden.
Moet eerlijk bekennen dat buiten de broedtijd ik het ook wel eens aan de hand heb gehad met de bijbehorende boete .
De overleden zwaan meekrijgen was geen optie voor die prijs.

Vind het toch een beetje dubbel als je de voorzorgsmaatregelen in acht heb genomen ,en het buiten het broedseizoen plaatsvind in een losloopgebied .

De polders zitten er vol mee,net als ganzen waar hetzelfde verhaal voor geld.
Alleen als Fikkie Poekie had geheten blijkt de carnivoor wel een licence te kill te bezitten.
Stelletje tuinterroristen gaan moordend door de fauna heen waarbij ook amfibieën niet gespaard blijven en dan staat het vrouwtje te stuiteren in de deuropening wat die haarbal nu weer gruwelijk verminkt naar huis sleept.

Komt op mij een beetje hypocriet over. :)
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_125969188
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 07:39 schreef JerryLee het volgende:
Komt op mij een beetje hypocriet over. :)
Mij ook inderdaad, jouw reactie dan voornamelijk. Houdt dus in dat mensen die hun hond niet in bedwang kunnen houden (of dat nou binnen of buiten het broedseizoen is) gewoon die beesten maar lekker een ander beest dood mogen laten bijten? Stukje opvoeding me dunkt.
pi_125969194
quote:
15s.gif Op donderdag 2 mei 2013 07:58 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Mij ook inderdaad, jouw reactie dan voornamelijk. Houdt dus in dat mensen die hun hond niet in bedwang kunnen houden (of dat nou binnen of buiten het broedseizoen is) gewoon die beesten maar lekker een ander beest dood mogen laten bijten? Stukje opvoeding me dunkt.
En katten dan?
het gaat mij om dat onderscheid .
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_125969204
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 07:59 schreef JerryLee het volgende:

[..]

En katten dan?
het gaat mij om dat onderscheid .
Ik heb nog nooit een kat een zwaan met succes zien aanvallen. Wat een nonargument. :{

Maar je geeft geen antwoord. Dat onderscheid is er, een hond is qua kracht ook iets heel anders dan een kat. Of wil jij zeggen dat een poesje het makkelijk kan winnen van een rottweiler?
pi_125969217
quote:
14s.gif Op donderdag 2 mei 2013 08:01 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit een kat een zwaan met succes zien aanvallen. Wat een nonargument. :{

Maar je geeft geen antwoord. Dat onderscheid is er, een hond is qua kracht ook iets heel anders dan een kat. Of wil jij zeggen dat een poesje het makkelijk kan winnen van een rottweiler?
De zwaan blijft dus buiten schot bij poekie ,maar de rest waaronder ook beschermde diersoorten is prooi ?
  donderdag 2 mei 2013 @ 08:02:49 #6
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_125969218
Op het moment dat een kat een volwassen, broedende, zwaan doodt heb je een punt.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_125969228
quote:
14s.gif Op donderdag 2 mei 2013 08:01 schreef LompeHork het volgende:

[..]

je concentreert je enkel op de zwaan nu terwijl ik andere situaties voorleg .
pi_125969229
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 08:02 schreef JerryLee het volgende:

[..]

De zwaan blijft dus buiten schot bij poekie ,maar de rest waaronder ook beschermde diersoorten is prooi ?
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 08:03 schreef JerryLee het volgende:

[..]

je concentreert je enkel op de zwaan nu terwijl ik andere situaties voorleg .
Ik weet niet of je het gelezen hebt, maar het artikel gaat over knobbelzwanen, anders kun je net zo goed mensen erbij betrekken die gebeten worden door honden.

[ Bericht 26% gewijzigd door #ANONIEM op 02-05-2013 08:03:59 ]
pi_125969243
quote:
14s.gif Op donderdag 2 mei 2013 08:02 schreef Dagonet het volgende:
Op het moment dat een kat een volwassen, broedende, zwaan doodt heb je een punt.
Maar als ze de nest van een klapekster leeghalen (rode lijst ) heeft poekie een goede dag wat betreft proteïnen ?

http://www2.minlnv.nl/the(...)els/ovztgfwasv02.ASP
pi_125969254
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 08:06 schreef JerryLee het volgende:

[..]

Maar als ze de nest van een klapekster leeghalen (rode lijst ) heeft poekie een goede dag wat betreft proteïnen ?

http://www2.minlnv.nl/the(...)els/ovztgfwasv02.ASP
Belletje, opgelost. Maar het is dus prima als jouw hond zo'n knobbelzwaan dood bijt? Lekker hoor.
pi_125969264
Het is niet prima, het is alleen een beetje scheef dat hondenbezitters worden aangepakt en katteneigenaren niet (terwijl die meer afslachten dan de gemiddelde hond)
pi_125969272
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 08:09 schreef Kletters het volgende:
Het is niet prima, het is alleen een beetje scheef dat hondenbezitters worden aangepakt en katteneigenaren niet (terwijl die meer afslachten dan de gemiddelde hond)
Hoezo is dat scheef? Het zijn twee compleet verschillende beesten. Wat Dagonet al aankaartte:
quote:
14s.gif Op donderdag 2 mei 2013 08:02 schreef Dagonet het volgende:
pi_125969278
aah leuk, kat/hond discussie!

Ik ben voor de honden, alle katten die buiten rondlopen zijn voor mij een doel om aan te rijden. Kan de hondenbelasting mooi gebruikt worden om de aartsvijand van de weg te schrapen.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
pi_125969280
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 08:09 schreef Kletters het volgende:
Bron dat een kat ooit een zwaan heeft gedood?

Wat is dit voor achterlijke discussie..
pi_125969286
Het gaat toch allang niet meer om de zwaan, het gaat om huisdieren die wilde dieren doodmaken. Bij een hond is het een schande en is de eigenaar aansprakelijk, bij een kat kijkt er niemand op of om. Terwijl een merel net zo goed een inheemse (en volgens de Vogelrichtlijn beschermde) soort is als de zwaan in dit verhaal.
pi_125969292
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 08:11 schreef Kletters het volgende:
Het gaat toch allang niet meer om de zwaan, het gaat om huisdieren die wilde dieren doodmaken. Bij een hond is het een schande en is de eigenaar aansprakelijk, bij een kat kijkt er niemand op of om. Terwijl een merel net zo goed een inheemse (en volgens de Vogelrichtlijn beschermde) soort is als de zwaan in dit verhaal.
Ja, want het doodbijten van een merel is hetzelfde als het doodbijten van een klein kind, je hebt helemaal gelijk _O_

Ik zie al weer waar dit heen gaat, onbegonnen zaak :')
pi_125969296
quote:
14s.gif Op donderdag 2 mei 2013 08:12 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Ja, want het doodbijten van een merel is hetzelfde als het doodbijten van een klein kind, je hebt helemaal gelijk _O_

Tjezus, waar komt dat kind nou ineens weer vandaan XD
pi_125969300
quote:
7s.gif Op donderdag 2 mei 2013 08:07 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Belletje, opgelost. Maar het is dus prima als jouw hond zo'n knobbelzwaan dood bijt? Lekker hoor.
Ik kan het mis hebben maar volgens mij zet ik in de eerste alinea ;gevalletje nalatigheid in het geval van Amere .
of zie jij het anders ,of wil je het anders zien ?
pi_125969307
quote:
dank U wel ^O^
pi_125969308
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 08:12 schreef Kletters het volgende:

[..]

Tjezus, waar komt dat kind nou ineens weer vandaan XD
Jij betrekt er toch andere dieren bij? Dan doe ik dat ook, zelfde principe :)
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 08:13 schreef JerryLee het volgende:

[..]

Ik kan het mis hebben maar volgens mij zet ik in de eerste alinea ;gevalletje nalatigheid in het geval van Amere .
of zie jij het anders ,of wil je het anders zien ?
Je zegt ook:

quote:
Moet eerlijk bekennen dat buiten de broedtijd ik het ook wel eens aan de hand heb gehad met de bijbehorende boete .
De overleden zwaan meekrijgen was geen optie voor die prijs.
Dat is dus heel normaal?
pi_125969321
quote:
14s.gif Op donderdag 2 mei 2013 08:12 schreef LompeHork het volgende:

[..]

klein kind :?
Als je ook zo modereert kom je wel aan je quantum .
pi_125969324
TS is een asociale hondenbezitter, ik walg van zulke 'eigenaren' :r
  donderdag 2 mei 2013 @ 08:16:19 #23
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_125969328
Het sneue is nog dat als een van de twee van een paar sterft, de ander nooit meer een partner krijgt.

Iirc
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_125969333
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 08:15 schreef JerryLee het volgende:

[..]

klein kind :?
Als je ook zo modereert kom je wel aan je quantum .
Ja, lekker steken, dat zal de discussie ten goede komen.

Klein kind ja, je hebt het toch over de vergelijking met andere dieren? Mensen zijn ook maar dieren, echter heb ik nog nooit iets gehoord over een huiskat die een kind dood bijt. Of trek ik nu de discussie naar een verkeerde helling in jouw ogen? Het is namelijk hetzelfde principe.
pi_125969334
quote:
Daar gaat het dus wel om. Meerdere mensen hebben het al eerder gezegd; het slaat nergens op om ineens andere slachtoffer dieren erbij te betrekken. Dan kun je, zoals LompeHork zegt, ook nog mensen erbij halen. Wat is het verschil immers?

Vergelijk gewoon eerlijk. Als jij je merels erbij wil betrekken, betrek dat dan op de honden die af en toe een merel afgeslacht hebben. Worden die baasjes aangepakt? Lijkt me niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')