Mij ook inderdaad, jouw reactie dan voornamelijk. Houdt dus in dat mensen die hun hond niet in bedwang kunnen houden (of dat nou binnen of buiten het broedseizoen is) gewoon die beesten maar lekker een ander beest dood mogen laten bijten? Stukje opvoeding me dunkt.quote:
En katten dan?quote:Op donderdag 2 mei 2013 07:58 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Mij ook inderdaad, jouw reactie dan voornamelijk. Houdt dus in dat mensen die hun hond niet in bedwang kunnen houden (of dat nou binnen of buiten het broedseizoen is) gewoon die beesten maar lekker een ander beest dood mogen laten bijten? Stukje opvoeding me dunkt.
Ik heb nog nooit een kat een zwaan met succes zien aanvallen. Wat een nonargument.quote:Op donderdag 2 mei 2013 07:59 schreef JerryLee het volgende:
[..]
En katten dan?
het gaat mij om dat onderscheid .
De zwaan blijft dus buiten schot bij poekie ,maar de rest waaronder ook beschermde diersoorten is prooi ?quote:Op donderdag 2 mei 2013 08:01 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit een kat een zwaan met succes zien aanvallen. Wat een nonargument.![]()
Maar je geeft geen antwoord. Dat onderscheid is er, een hond is qua kracht ook iets heel anders dan een kat. Of wil jij zeggen dat een poesje het makkelijk kan winnen van een rottweiler?
je concentreert je enkel op de zwaan nu terwijl ik andere situaties voorleg .quote:Op donderdag 2 mei 2013 08:01 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit een kat een zwaan met succes zien aanvallen. Wat een nonargument.![]()
Maar je geeft geen antwoord. Dat onderscheid is er, een hond is qua kracht ook iets heel anders dan een kat. Of wil jij zeggen dat een poesje het makkelijk kan winnen van een rottweiler?
quote:Op donderdag 2 mei 2013 08:02 schreef JerryLee het volgende:
[..]
De zwaan blijft dus buiten schot bij poekie ,maar de rest waaronder ook beschermde diersoorten is prooi ?
Ik weet niet of je het gelezen hebt, maar het artikel gaat over knobbelzwanen, anders kun je net zo goed mensen erbij betrekken die gebeten worden door honden.quote:Op donderdag 2 mei 2013 08:03 schreef JerryLee het volgende:
[..]
je concentreert je enkel op de zwaan nu terwijl ik andere situaties voorleg .
Maar als ze de nest van een klapekster leeghalen (rode lijst ) heeft poekie een goede dag wat betreft proteïnen ?quote:Op donderdag 2 mei 2013 08:02 schreef Dagonet het volgende:
Op het moment dat een kat een volwassen, broedende, zwaan doodt heb je een punt.
Belletje, opgelost. Maar het is dus prima als jouw hond zo'n knobbelzwaan dood bijt? Lekker hoor.quote:Op donderdag 2 mei 2013 08:06 schreef JerryLee het volgende:
[..]
Maar als ze de nest van een klapekster leeghalen (rode lijst ) heeft poekie een goede dag wat betreft proteïnen ?
http://www2.minlnv.nl/the(...)els/ovztgfwasv02.ASP
Hoezo is dat scheef? Het zijn twee compleet verschillende beesten. Wat Dagonet al aankaartte:quote:Op donderdag 2 mei 2013 08:09 schreef Kletters het volgende:
Het is niet prima, het is alleen een beetje scheef dat hondenbezitters worden aangepakt en katteneigenaren niet (terwijl die meer afslachten dan de gemiddelde hond)
quote:Op donderdag 2 mei 2013 08:02 schreef Dagonet het volgende:
Op het moment dat een kat een volwassen, broedende, zwaan doodt heb je een punt.
Bron dat een kat ooit een zwaan heeft gedood?quote:Op donderdag 2 mei 2013 08:09 schreef Kletters het volgende:
Het is niet prima, het is alleen een beetje scheef dat hondenbezitters worden aangepakt en katteneigenaren niet (terwijl die meer afslachten dan de gemiddelde hond)
Ja, want het doodbijten van een merel is hetzelfde als het doodbijten van een klein kind, je hebt helemaal gelijkquote:Op donderdag 2 mei 2013 08:11 schreef Kletters het volgende:
Het gaat toch allang niet meer om de zwaan, het gaat om huisdieren die wilde dieren doodmaken. Bij een hond is het een schande en is de eigenaar aansprakelijk, bij een kat kijkt er niemand op of om. Terwijl een merel net zo goed een inheemse (en volgens de Vogelrichtlijn beschermde) soort is als de zwaan in dit verhaal.
Tjezus, waar komt dat kind nou ineens weer vandaan XDquote:Op donderdag 2 mei 2013 08:12 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Ja, want het doodbijten van een merel is hetzelfde als het doodbijten van een klein kind, je hebt helemaal gelijk
Ik zie al weer waar dit heen gaat, onbegonnen zaak
Ik kan het mis hebben maar volgens mij zet ik in de eerste alinea ;gevalletje nalatigheid in het geval van Amere .quote:Op donderdag 2 mei 2013 08:07 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Belletje, opgelost. Maar het is dus prima als jouw hond zo'n knobbelzwaan dood bijt? Lekker hoor.
dank U welquote:Op donderdag 2 mei 2013 08:11 schreef Kletters het volgende:
Het gaat toch allang niet meer om de zwaan, het gaat om huisdieren die wilde dieren doodmaken. Bij een hond is het een schande en is de eigenaar aansprakelijk, bij een kat kijkt er niemand op of om. Terwijl een merel net zo goed een inheemse (en volgens de Vogelrichtlijn beschermde) soort is als de zwaan in dit verhaal.
Jij betrekt er toch andere dieren bij? Dan doe ik dat ook, zelfde principequote:Op donderdag 2 mei 2013 08:12 schreef Kletters het volgende:
[..]
Tjezus, waar komt dat kind nou ineens weer vandaan XD
Je zegt ook:quote:Op donderdag 2 mei 2013 08:13 schreef JerryLee het volgende:
[..]
Ik kan het mis hebben maar volgens mij zet ik in de eerste alinea ;gevalletje nalatigheid in het geval van Amere .
of zie jij het anders ,of wil je het anders zien ?
Dat is dus heel normaal?quote:Moet eerlijk bekennen dat buiten de broedtijd ik het ook wel eens aan de hand heb gehad met de bijbehorende boete .
De overleden zwaan meekrijgen was geen optie voor die prijs.
klein kindquote:Op donderdag 2 mei 2013 08:12 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Ja, want het doodbijten van een merel is hetzelfde als het doodbijten van een klein kind, je hebt helemaal gelijk
Ik zie al weer waar dit heen gaat, onbegonnen zaak
Ja, lekker steken, dat zal de discussie ten goede komen.quote:Op donderdag 2 mei 2013 08:15 schreef JerryLee het volgende:
[..]
klein kind![]()
Als je ook zo modereert kom je wel aan je quantum .
Daar gaat het dus wel om. Meerdere mensen hebben het al eerder gezegd; het slaat nergens op om ineens andere slachtoffer dieren erbij te betrekken. Dan kun je, zoals LompeHork zegt, ook nog mensen erbij halen. Wat is het verschil immers?quote:Op donderdag 2 mei 2013 08:11 schreef Kletters het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |