Dat Sam uit die put komt vind ik ook wel een goeie cliffhangerquote:Op maandag 13 mei 2013 16:17 schreef MAHL het volgende:
[..]
Misschien volgend seizoen, dat de aanval van de wights opnieuw de cliffhanger wordt voor Sam?
Het laatste zou ook een spoiler zijn omdat we in de boeken nooit hebben gelezen dat Robbs vrouw dood zou gaanquote:Op maandag 13 mei 2013 16:17 schreef Maisnon het volgende:
Ja volgende week Daariomaar het is niet die man die voorop staat in de preview, je ziet hem daar achter ergens.
Dat van Talisa die zwanger is vond ik best heftig. Ook werd er door sommige mensen gesuggereerd dat ze een spion was en daarom die brief nu schreef in die taal zodat het niet door iedereen gelezen kon worden.
Maar zoals iemand al zei: als ze echt zwanger is dan is dat een spoiler voor wat nog niet in de boeken geweest is, of ze moet doodgaan bij den Rooien Bruijloft
Nou in de boeken bleef ze achter in Riverrun, kreeg ze een pardon, en was het later misschien iemand anders, de 'smalle-heupen-theorie'quote:Op maandag 13 mei 2013 17:26 schreef Cinderella_Man het volgende:
[..]
Het laatste zou ook een spoiler zijn omdat we in de boeken nooit hebben gelezen dat Robbs vrouw dood zou gaan
Ja dat is waar....smalle heupen vs brede heupen....quote:Op maandag 13 mei 2013 17:27 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Nou in de boeken bleef ze achter in Riverrun, kreeg ze een pardon, en was het later misschien iemand anders, de 'smalle-heupen-theorie'
Als Rob een kind heeft gaat de hele erfopvolging van Winterfell op de schop. Sansa wordt dan 3e in lijn volgens de serie.quote:Op maandag 13 mei 2013 18:16 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Wat is er zo belangrijk aan dat kind dan?
Tegen de tijd dat dat kan praten is het verhaal verteld.
4de. Ze is nu al 3rde want Bran en Rickon zijn 1 & 2. Dat kind wordt dan direct #1.quote:Op maandag 13 mei 2013 18:17 schreef Kirov het volgende:
[..]
Als Rob een kind heeft gaat de hele erfopvolging van Winterfell op de schop. Sansa wordt dan 3e in lijn volgens de serie.
Bran en Rickon zijn technisch gezien dood voor de erfopvolging.quote:Op maandag 13 mei 2013 18:41 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
4de. Ze is nu al 3rde want Bran en Rickon zijn 1 & 2. Dat kind wordt dan direct #1.
Ja, maar eigenlijk niet.quote:Op maandag 13 mei 2013 18:42 schreef Kirov het volgende:
[..]
Bran en Rickon zijn technisch gezien dood voor de erfopvolging.
Maar een handje vol mensen weet dat ze leven. Ramsay en Theon, die vermoedelijk niets zullen zeggen. Die dikke van White Harbour en Davos zijn eigenlijk de enige die er wat mee kunnen doen.quote:
Ja dat klopt, maar in principe kan elk van hun terug komen en de rechten voor Winterfel claimen. Als ze dat via Rickon willen claimen moeten ze wel liegen over Bran, want ze moeten ongetwijfeld weten dat die ook wel leeft.quote:Op maandag 13 mei 2013 18:44 schreef Kirov het volgende:
[..]
Maar een handje vol mensen weet dat ze leven. Ramsay en Theon, die vermoedelijk niets zullen zeggen. Die dikke van White Harbour en Davos zijn eigenlijk de enige die er wat mee kunnen doen.
Mwa, als er een kind op de troon zit en er staat iemand naast die de macht werkelijk heeft, geeft die het niet gauw opquote:Op maandag 13 mei 2013 18:48 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Ja dat klopt, maar in principe kan elk van hun terug komen en de rechten voor Winterfel claimen. Als ze dat via Rickon willen claimen moeten ze wel liegen over Bran, want ze moeten ongetwijfeld weten dat die ook wel leeft.
Hoe dan ook, een kind van Robb veranderd een hoop
Dat is nog maar de vraag, dan zou die echt moeten toegeven dat z'n kinderen incest hebben gepleegd. Zou nog best kunnen dat hij dat niet eens weet omdat die het niet wilt weten.quote:Op maandag 13 mei 2013 18:54 schreef Kirov het volgende:
[..]
Mwa, als er een kind op de troon zit en er staat iemand naast die de macht werkelijk heeft, geeft die het niet gauw op
Tywin weet bijvoorbeeld ook donders goed dat Stannis de rechtmatige koning is.
quote:Op maandag 13 mei 2013 16:17 schreef Maisnon het volgende:
Ja volgende week Daariomaar het is niet die man die voorop staat in de preview, je ziet hem daar achter ergens.
Dat van Talisa die zwanger is vond ik best heftig. Ook werd er door sommige mensen gesuggereerd dat ze een spion was en daarom die brief nu schreef in die taal zodat het niet door iedereen gelezen kon worden.
Maar zoals iemand al zei: als ze echt zwanger is dan is dat een spoiler voor wat nog niet in de boeken geweest is, of ze moet doodgaan bij den Rooien Bruijloft
ja, vind het wel erg raar eerlijk gezegd, hoe de zaken er nu na ADWD erbij staan wat het noorden/Winterfell betreft kan er erg veel gebeuren.quote:Op maandag 13 mei 2013 18:48 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Ja dat klopt, maar in principe kan elk van hun terug komen en de rechten voor Winterfel claimen. Als ze dat via Rickon willen claimen moeten ze wel liegen over Bran, want ze moeten ongetwijfeld weten dat die ook wel leeft.
Hoe dan ook, een kind van Robb veranderd een hoop
`quote:Op maandag 13 mei 2013 19:56 schreef Maisnon het volgende:
De Westerlings hebben volgens mij links met de Lannisters dus het is eerder een backup voor hun denk ik
Inderdaad. D8 juist dat ze Jeyne juist een drankje gaven, zodat ze niet zwanger kon worden. Is ze nu ineens wel zwanger?quote:Op maandag 13 mei 2013 19:59 schreef Kirov het volgende:
[..]
`
Het zijn de vazallen van de Lannisters, en ze zaten gewoon in het plot om het bondgenootschap tussen de Freys en de Starks te verbreken.
Wat dan?quote:Op maandag 13 mei 2013 17:46 schreef Poemgirl het volgende:
George R R Martin die zijn eigen fans spoilt met die Talisa scene
Om het elke aflevering te laten zien is inderdaad wat overdreven, maar anders hadden ze hem er 2 seizoenen uit moeten halen en dat lijkt me ook niets.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 00:33 schreef Timwonnacott het volgende:
Wordt het sowieso wel zat een Theon scene in elke aflevering. Vond het wel prima in de boeken dat je niet wist wat er met Theon was gebeurd, gaf de overige verhaallijn bij Iron Island ook wat meer zin.
We weten het nu wel, hij wordt gemarteld, omdat nou elke week opnieuw te zien.
Ik heb beide scene's overgeslagen. Ramsay vind ik wel weer briljant gespeeld, dus dat maakt wel wat goed.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 09:15 schreef Angelof9 het volgende:
Vond zowel de scene met Theon als die met Robb overbodig. Alsof er perse naakt te zien moest zijn ofzo. Nu vind ik die talisa sowieso
Wat ik jammer vind is dat ik het woord "Reek" (plus bijbehorende rijmpjes) nog niet heb gehoord, ik vond dat toch wel iets markants in de boeken, ik hoop dat dat ook in de serie komt.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 09:17 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Ik heb beide scene's overgeslagen. Ramsay vind ik wel weer briljant gespeeld, dus dat maakt wel wat goed.
quote:Op dinsdag 14 mei 2013 09:17 schreef Jivis het volgende:
edit: nvm, zit natuurlijk in het boekspoilertopic.
kusje
Ze hebben de eerste Reek niet eens genoemd, de stinkerd die parfum dronk om van zijnquote:Wat ik jammer vind is dat ik het woord "Reek" (plus bijbehorende rijmpjes) nog niet heb gehoord, ik vond dat toch wel iets markants in de boeken, ik hoop dat dat ook in de serie komt.
Eens, Vargo was toch wel een apart figuurquote:Ik vond het ook al zo jammer dat Vargo Hoat in een niet-lispelende Locke was veranderd... ze moeten echt niet al die grappige dingen eruit gaan halen!
Denk niet dat de Reek's in de serie zou werken. Theon zal wel gewoon Theon blijven, maar dan anders.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 10:29 schreef Serieus_Persoon het volgende:
[..]
Ze hebben de eerste Reek niet eens genoemd, de stinkerd die parfum dronk om van zijn
nare geur af te komen
Dat geruzie zullen ze wel als reden gebruiken van de split. Ik kan me niet meer herinneren hoe het in het boek ging eigenlijk.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 12:29 schreef Angelof9 het volgende:
Jeyne Jeyne, it rhymes with pain.
Trouwens, wanneer gaat Osha eens de andere kant op met Rickon? Wat is al dat geruzie tussen haar en de Reeds??
Ik vond het juist meer interessant dat je zelf moest indenken hoe Theon tot zo'n schepsel is verworden. Je fantasie gebruiken. Dit was gewoon plat.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 12:34 schreef GI het volgende:
Ik vind juist de martelingen van Theon een meerwaarde. Je weet in het boek niet precies wat er allemaal gebeurd is. Je komt er zelfs pas later achter wie Reek is. Dat kan je in een TV serie nooit op die manier doen. Dus dan moet je langzaam uitleg geven over wat er gebeurd is. Dat kan je in de verhaallijn zelf doen, of in een paar flashbacks.
Ik vind het psychish uitputten naast de physieke marteling op een goede manier in beeld gebracht. Zijn psyche wordt gebroken, zijn sterke persoonlijkheid en grootheidswaanzin vervange door een klein hoopje mens dat wil dat alles ophoudt.
Zij was ook een totaal ander personage. Een dochter van een huis die loyaal was aan de Lannisters. Verder geen toegevoegde waarde van het zwanger zijn aangezien ze haar stiekem vloeibare morning after pil hebben gegevenquote:
Moon tea bedoel je?quote:Op dinsdag 14 mei 2013 13:34 schreef Reuzelbek het volgende:
[..]
Zij was ook een totaal ander personage. Een dochter van een huis die loyaal was aan de Lannisters. Verder geen toegevoegde waarde van het zwanger zijn aangezien ze haar stiekem vloeibare morning after pil hebben gegeven
In de boeken ben ik het compleet met je eens. Maar hoe vertel je zo'n verhaal geloofwaardig in een serie ?quote:Op dinsdag 14 mei 2013 13:32 schreef Reuzelbek het volgende:
[..]
Ik vond het juist meer interessant dat je zelf moest indenken hoe Theon tot zo'n schepsel is verworden. Je fantasie gebruiken. Dit was gewoon plat.
Ze splitsen meteen al op, bij Winterfell. Inderdaad Maester Luwin's idee.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 12:41 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Dat geruzie zullen ze wel als reden gebruiken van de split. Ik kan me niet meer herinneren hoe het in het boek ging eigenlijk.
Ik moet nog steeds aan Ramsay wennen, had zo'n ander beeld voor ogen bij hem. Veel onbehouwener, lelijker, viezer, dommer, boerser.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 09:17 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Ik heb beide scene's overgeslagen. Ramsay vind ik wel weer briljant gespeeld, dus dat maakt wel wat goed.
en vooral groter en dikker.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 15:48 schreef Cinderella_Man het volgende:
[..]
Ik moet nog steeds aan Ramsay wennen, had zo'n ander beeld voor ogen bij hem. Veel onbehouwener, lelijker, viezer, dommer, boerser.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |