abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 26 mei 2013 @ 10:39:12 #201
327191 RobertNL
For your gear.
pi_127015647
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 10:49 schreef FreaZ het volgende:

[..]

Ohja, dat was ik helemaal vergeten joh. Dacht dat die prijs toen rond de 180 lag. Zou ook graag een berichtje willen krijgen dat de G4 verstuurd is. Zit nog te wachten op een bericht van Banggood dat ze mijn G3 hebben ontvangen...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat is de huidige status van je pakket? Duurt wel erg lang n.l.

quote:
16s.gif Op zondag 26 mei 2013 10:28 schreef tokko1 het volgende:

[..]

Want "jiayuoffical.com" is de officiele site? :')

Gewoon afwachten tot hij er echt is, veel meer kan je niet doen, weten we hier inmiddels uit ervaring :|W c_/

Wel officiele site: http://ejiayu.com/
Dit dus ;)
Wellicht maar eens een G3S nemen, :D
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_127015924
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 10:39 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Wat is de huidige status van je pakket? Duurt wel erg lang n.l.
Track&Trace zegt dat de zending nog onderweg is... maar volgens mij werkt T&T niet in China, toch?
pi_127016175
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 23:09 schreef shiznuts het volgende:
Je weet zeker dat je aan een Chinese mobiel wilt, als je niet eens weet wat je koopt? ;(
Doe eens niet zo bijdehand en beantwoord gewoon mijn vraag, of negeer deze gewoon. Wat heeft zo'n reactie nou voor meerwaarde? Ik begrijp uit meerdere reacties al dat je jezelf een beetje superieur voelt t.o.v. mensen die nog niet eerder wat uit China hebben gehaald, maar houd dan gewoon je mond a.u.b.
pi_127016350
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 11:09 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Doe eens niet zo bijdehand en beantwoord gewoon mijn vraag, of negeer deze gewoon. Wat heeft zo'n reactie nou voor meerwaarde? Ik begrijp uit meerdere reacties al dat je jezelf een beetje superieur voelt t.o.v. mensen die nog niet eerder wat uit China hebben gehaald, maar houd dan gewoon je mond a.u.b.
pi_127016585
Waar is de 3GS vanaf morgen dan te koop? En wat is op dit moment de goedkoopste plek om de 3G te halen? Wachten op de 4G gaat hem niet worden, ze blijven je maar aan het lijntje houden.
pi_127016781
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 11:31 schreef nickhguitar het volgende:
Waar is de 3GS G3s vanaf morgen dan te koop? Misschien zelf even op onderzoek uitgaan. Even wat shops bezoeken en kijken wat daar staat. Misschien even google gebruiken ofzo? En wat is op dit moment de goedkoopste plek om de 3G G3 te halen? Zelfde als hierboven. Alle shops staan in de TS. Eerst zelf even zoeken. Wachten op de 4G G4 gaat hem niet worden, ze blijven je maar aan het lijntje houden.Volgens mij moet je gewoon een iPhone halen.
  zondag 26 mei 2013 @ 12:00:02 #207
327191 RobertNL
For your gear.
pi_127017259
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 10:54 schreef FreaZ het volgende:

[..]

Track&Trace zegt dat de zending nog onderweg is... maar volgens mij werkt T&T niet in China, toch?
Mijn pakket is gisteren aangekomen in China,
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 11:09 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Als je iets niet weet kan je het ook opzoeken;
- 1e hit op google op zoekwoord CPU:
CPU
quote:
Een processor, ook wel CPU (Engels: central processing unit) of in het Nederlands centrale verwerkingseenheid (cve) genoemd, is het hart van een computer
Bron: Wikipedia
- 3e hit op google op zoekwoorden ''wat is een cpu'':
quote:
CPU is een afkorting voor Central Processing Unit. De CPU is de centrale processor en vormt daarmee het hart of de hersens van de smartphone.
De Nederlandse naam is Centrale Verwerkings Eenheid (CVE). De CPU is de chip die zorgt voor het rekenwerk. Vaak is er ook nog een chip voor het grafische gedeelte. Dit is de GPU of Graphical Processing Unit.
De kloksnelheid (frequentie) van de CPU uitgedrukt in MHz (1 GHz = 1000 MHz) geeft de snelheid aan van de processor. Hoe hoger de kloksnelheid, hoe sneller berekeningen gedaan kunnen worden.
Naast de kloksnelheid is er nog een andere factor die de snelheid bepaald: het aantal cores. Een CPU met twee cores kun je zien als twee processors in één. Dit betekent dat de CPU twee berekeningen tegelijk kan maken wat hem in theorie twee keer zo snel maakt. Een CPU met twee cores wordt Dual-Core genoemd en een Quad-Core processor heeft zelfs vier cores.
Bron: http://www.infoon.nl/blog/wat-is-cpu-processor
Als je dit soort dingen al niet zelf kan vinden / wil zoeken dan is zo'n telefoon wellicht wel niks voor je. Voor een nieuwe ROM of oplossingen van problemen heb je de kans dat je moet zoeken op Chinese fora....
Nu, ik wil best af en toe helpen (geen probleem) maar de meest basale/makkelijke op te zoeken dingen voorkauwen gaat wel een beetje ver.

Nou omdat ik nu toch bezig ben kauw ik het nog wel even een keer voor:
De Jiayu G3 bevat:
- MTK6577 SOC (SOC = CPU + GPU in één)
-- MTK6577 is een DUAL (= 2) Core) processor (= dus 2 berekeningsunits)
--- De 2 CPU kernnen (berekeningsuits/cores) doen 1000 berekeningen per seconden dat noemen we 1000MHz ofwel 1GHz.

-- De GPU (Graphics processing unit) is de grafische kaart (plaatjes-berekenende) die zorgt dat er beeld op het scherm komt.
--- De GPU in de MTK6577 chipset (processor) is de SGX531
---- De GPU SGX531 is ondertussen al iets ouder, en niet heel snel en kan maximaal 720P (1280x720 beeldpunten aansturen)

De Jiayu G3S bevat:
- MTK6589 SOC (SOC = CPU + GPU in één)
-- MTK6589 is een QUAD (= 4) Core processor (= dus 4 berekeningsunits)
--- De 4 CPU kernnen (berekeningsuits/cores) doen 1200 berekeningen per seconden dat noemen we 1200MHz ofwel 1.2GHz.

-- De GPU (Graphics processing unit) is de grafische kaart (plaatjes-berekenende kaart) die zorgt dat er beeld op het scherm komt.
--- De GPU in de MTK6589 chipset (processor) is de SGX544
---- De GPU SGX544 is iets sneller en kan een 1080P scherm (1920x1080 beeldpunten) aansturen

tl;dr: (wellicht past dat beter bij je:) De MTK6589 is sneller.

[ Bericht 7% gewijzigd door RobertNL op 26-05-2013 12:13:56 ]
pi_127017370
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 12:00 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Wat voor melding krijg jij dan te zien op de T&T pagina? Heb BG maar een mailtje gestuurd.
pi_127021496
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 11:40 schreef FreaZ het volgende:

[..]

:') Echt. Waarom moet ik een iphone halen? Het is ronduit amateuristisch dat die release telkens maandenlang uitgesteld wordt. Maar jij zult daar ongetwijfeld anders over denken.

Verstuurd vanaf mijn iphone 5
pi_127021540
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 12:00 schreef RobertNL het volgende:

[..]

[..]

Als je iets niet weet kan je het ook opzoeken;
- 1e hit op google op zoekwoord CPU:
CPU

[..]

- 3e hit op google op zoekwoorden ''wat is een cpu'':

[..]

Als je dit soort dingen al niet zelf kan vinden / wil zoeken dan is zo'n telefoon wellicht wel niks voor je. Voor een nieuwe ROM of oplossingen van problemen heb je de kans dat je moet zoeken op Chinese fora....
Nu, ik wil best af en toe helpen (geen probleem) maar de meest basale/makkelijke op te zoeken dingen voorkauwen gaat wel een beetje ver.

Nou omdat ik nu toch bezig ben kauw ik het nog wel even een keer voor:
De Jiayu G3 bevat:
- MTK6577 SOC (SOC = CPU + GPU in één)
-- MTK6577 is een DUAL (= 2) Core) processor (= dus 2 berekeningsunits)
--- De 2 CPU kernnen (berekeningsuits/cores) doen 1000 berekeningen per seconden dat noemen we 1000MHz ofwel 1GHz.

-- De GPU (Graphics processing unit) is de grafische kaart (plaatjes-berekenende) die zorgt dat er beeld op het scherm komt.
--- De GPU in de MTK6577 chipset (processor) is de SGX531
---- De GPU SGX531 is ondertussen al iets ouder, en niet heel snel en kan maximaal 720P (1280x720 beeldpunten aansturen)

De Jiayu G3S bevat:
- MTK6589 SOC (SOC = CPU + GPU in één)
-- MTK6589 is een QUAD (= 4) Core processor (= dus 4 berekeningsunits)
--- De 4 CPU kernnen (berekeningsuits/cores) doen 1200 berekeningen per seconden dat noemen we 1200MHz ofwel 1.2GHz.

-- De GPU (Graphics processing unit) is de grafische kaart (plaatjes-berekenende kaart) die zorgt dat er beeld op het scherm komt.
--- De GPU in de MTK6589 chipset (processor) is de SGX544
---- De GPU SGX544 is iets sneller en kan een 1080P scherm (1920x1080 beeldpunten) aansturen

tl;dr: (wellicht past dat beter bij je:) De MTK6589 is sneller.
Bedankt :)
  zondag 26 mei 2013 @ 14:12:08 #211
327191 RobertNL
For your gear.
pi_127022006
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 13:58 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

:') Echt. Waarom moet ik een iphone halen? Het is ronduit amateuristisch dat die release telkens maandenlang uitgesteld wordt. Maar jij zult daar ongetwijfeld anders over denken.

Verstuurd vanaf mijn iphone 5
Omdat het lekker makkelijk is. Wij gaan niet alles voor je uitzoeken als je Chinees binnen is ;)
Zoals je in mijn post hebt gezien kan je de meeste dingen gewoon googelen, getuige de hoeveelheid linkjes in mijn vorige post.

Beetje zelfredzaamheid wordt erg gewaardeerd; natuurlijk kan je vragen als iets je niet duidelijk is maar:
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 23:07 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Wat houdt dit in het nederlands in ?:P Dat het apparaatje iets sneller is?
Had je zelf makkelijk kunnen uitzoeken, vandaar de reacties van Shiznuts, Tjacka en Freaz.

Nou omdat ik vandaag (blijkbaar) in een goede bui ben hier nog wat verplicht leesvoer:
- Openingspost Chinese smartphones: DIG / Chinese Smartphones #20 - Waar wachten een volkssport is
- Openingspost Android tablets: DIG / Android tablet discussie topic #38 quadcore party
Lees die beiden door en je weet al een stuk meer over de basis.
pi_127025344
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 14:12 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Omdat het lekker makkelijk is. Wij gaan niet alles voor je uitzoeken als je Chinees binnen is ;)
Zoals je in mijn post hebt gezien kan je de meeste dingen gewoon googelen, getuige de hoeveelheid linkjes in mijn vorige post.

Beetje zelfredzaamheid wordt erg gewaardeerd; natuurlijk kan je vragen als iets je niet duidelijk is maar:

[..]

Had je zelf makkelijk kunnen uitzoeken, vandaar de reacties van Shiznuts, Tjacka en Freaz.

Nou omdat ik vandaag (blijkbaar) in een goede bui ben hier nog wat verplicht leesvoer:
- Openingspost Chinese smartphones: DIG / Chinese Smartphones #20 - Waar wachten een volkssport is
- Openingspost Android tablets: DIG / Android tablet discussie topic #38 quadcore party
Lees die beiden door en je weet al een stuk meer over de basis.
Oké ik snap het, mijn excuus dan. Ik blijf er echter bij dat dit inderdaad ook anders verwoord kan worden.

Is er toevallig nog iemand die hier een zwarte G3 wil verkopen?
  zondag 26 mei 2013 @ 16:17:45 #213
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_127027415
Het was anders serieus gemeend hoor.

Als je niet weet waarom je een G3s met een betere CPU zou moeten kopen en niet eens weet wat dat dan in zou houden, dan is het misschien gewoon beter dat je niet aan een Chinaphone begint.

Je hebt geen OTA: dat de updates uit de lucht komen vallen. Je moet zelf gaan rooten, ROMs gaan flashen e.d. dus enige kennis en handigheid daarin is gewoon vereist. Het is niet alsof je een vrij zorgeloze Samsung Galaxy S4 in huis haalt. Je hebt wel de leuke specs in principe, maar ja de goedkopere prijs zit 'em juist net in de support die wat anders verloopt en de tijd/energie die je er zelf in moet stoppen. ;) Zeker als een GPS ofzo niet lekker werkt en als je om die werkend te krijgen fixes uit de community moet gaan toepassen. Dan is het gewoon zaak dat je daarop voorbereid bent en dus vanaf weet.

Verder is dit topic er natuurlijk we om elkaar te helpen, maar een klantenservice is het hier natuurlijk ook weer niet, het is gewoon een discussietopic en een beetje inlezen en Google raadplegen is natuurlijk zo gedaan en zou een user sieren. Zodra je nogal ongeïnformeerd en ahnungsloos zonder moeite te nemen iets op te zoeken dit topic binnenkomt, dan ben je misschien al 'in over your head'. Dus dan kan je best over onze opmerkingen vallen, maar dan moet je die maar net zo hard negeren als dat wij jouw post hadden moeten negeren volgens jou.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  maandag 27 mei 2013 @ 11:48:45 #214
400003 Feyen18
Love China shoppen.
pi_127060496
En ja hoor, ik heb een foto van het product binnen.
En het is verzonden.

Alleen hebben die sukkels het met China post verzonden ipv DHL, waar ik wel voor betaald heb.
  maandag 27 mei 2013 @ 11:50:56 #215
327191 RobertNL
For your gear.
pi_127060556
Ah, kloten. Nu het extra betaalde geld maar terug zien te krijgen.
pi_127060826
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 11:48 schreef Feyen18 het volgende:
En ja hoor, ik heb een foto van het product binnen.
En het is verzonden.

Alleen hebben die sukkels het met China post verzonden ipv DHL, waar ik wel voor betaald heb.
DHL kiezen :')
  maandag 27 mei 2013 @ 12:36:49 #217
25034 neilpad
Changry!
pi_127061817
Na het overstappen naar een G2s ben ik nu ook van provider geswitched.
Zit nu bij Hollandsenieuwe, alleen heb ik geen idee hoe ik nu mijn data bundel instel. Er staan voor allerlei telefoons handleidingen op de site van HN maar uiteraard niet voor mijn Chinese wonder.

Iemand die me een beetje op weg kan helpen, ik ben hier vrij dramatisch in..
Enige wat ik kan vinden zit onder: System Settings -> SIM management -> en dan staat daar Data connection, daar kan ik kiezen tussen "Off" en dus "vodafone NL", alleen kan ik die laatste dus niet aanpassen oid, dus weet ook niet hoe die ingesteld is...
Money won is twice as sweet as money earned.
pi_127071845
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 15:35 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Is er toevallig nog iemand die hier een zwarte G3 wil verkopen?
Kijk even op marktplaats. Staan er een aantal (niet op kleur gelet)
pi_127072328
@neilpad, ga naar instellingen>meer ( onder datagebruik) > mobiele netwerken> namen toegangspunten> Vodafone NL>Vodafone NL.
Hier kan je de APN settings wijzigen volgens HN specificaties.
  maandag 27 mei 2013 @ 17:39:42 #220
400003 Feyen18
Love China shoppen.
pi_127072598
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 12:00 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

DHL kiezen :')
Ja ik had voor DHL gekozen, en er ook voor betaald.
pi_127072882
Jij houdt van belastingen?
  maandag 27 mei 2013 @ 17:57:04 #222
400003 Feyen18
Love China shoppen.
pi_127073263
Die belastingen maakt me niet zoveel uit.
Wou mijn telefoon gewoon snel hebben.
  maandag 27 mei 2013 @ 18:12:43 #223
400003 Feyen18
Love China shoppen.
pi_127073760
Hoe kan ik mijn object volgen?
Kan het niet vinden.

Iemand tips?

http://english.chinapost.com.cn/html/Home/folder/1-1.htm
pi_127073929
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 17:46 schreef FreaZ het volgende:
Jij houdt van belastingen?
Blijft een gok. Ik heb air mail gekozen en moest betalen, twee bekende van me hebben DHL gebruikt en geen van beide heeft moeten betalen. Ik heb daarbij wel 5 weken gewacht tov 5 dagen met DHL, dat was mij dat tientje ook waard geweest.
  maandag 27 mei 2013 @ 18:17:35 #225
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_127073930
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 18:12 schreef Feyen18 het volgende:
Hoe kan ik mijn object volgen?
Kan het niet vinden.

Iemand tips?

http://english.chinapost.com.cn/html/Home/folder/1-1.htm
Geldt hetzelfde voor als andere items uit Chinese webshops halen...
Dus kijk eens hier: GC / [Chinese Webshops] Topic #259 Tokko in een morphsuit! ;)
En zwar sogar onder het kopje:
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')