Alles wat je altijd al over computers, hardware, software, internet en elektronische gadgets had willen weten, maar niet op Tweakers.net durft te vragen.
Als je een jaar geleden had gezegd 'ik ga denk ik een Chinees mobieltje kopen', dan had iedereen je hard uitgelachen. Op dat moment waren Chinese mobieltjes nog voornamelijk hoogst irritante plastic dingen met slechte touchresponse, weinige werkgeheugen (RAM), een slome processor en vooral ook bar slechte ondersteuning/updates. Dat alles dan ook nog gebaseerd op een of andere vaag JAVA-aangestuurd besturingssysteem met afschuwelijke navigatie, of als ze al Android hadden een buggy versie van 2.2 of 2.3 zonder upgrademogelijkheden. Tegenwoordig als je van plan bent een Chinese smartphone te kopen, dan ben jij degene die lachen kan!
Op de Chinese markt zijn de laatste jaren een aantal heel succesvolle spelers op het gebied van mobile telecommunicatie voor de consument opgestaan. Zo heb je bijvoorbeeld Meizu met de M9 , Xiaomi met de MI-One en Huawei met verschillende provider telefoons en de Ascend D1 Quad XL. Omdat deze merken door hun marketing, R&D en het richten op de westerse markt ondertussen hoge prijzen hanteren staan er in China op dit moment verschillende nieuwe spelers op de Smartphone markt op die voor kleine prijzen grote telefoons kunnen aanbieden.
Éen van deze telefoon fabrikanten die de laatste tijd redelijke successen boekt is Jiayu(Vertaling: Goede toestellen) . De telefoons die deze fabrikant aanbied kenmerkt zich door een hoge prijs/kwaliteit/spec verhouding.
Jiayu is het nieuwe succesverhaal voor mensen met een budget die veel bang-for-buck (waar voor hun geld) willen hebben. Wat bijvoorbeeld Ainol op tabletgebied is lijkt Jiayu te zijn op smartphone gebied.
Het bedrijf Jiayu is een bedrijf uit Shenzen dat is opgericht in April 2009. Sinds die tijd heeft het bedrijf zich gericht op het maken van R&D, productie en verkoop van mobile apparatuur. Het bedrijf heeft meer dan 800 mensen in dienst waaronder ruim 30 op de afdeling R&D. Er wordt door de R&D veel gelet op duurzaamheid .Het bedrijf heeft 2 productielocaties waar in totaal 10 productie lijnen zijn. Daarnaast zijn voor het testen en ontwikkelen 2 laboratoria in deze gebouwen aanwezig.
Jiayu G1: De G1 was de eerste smartphone uit handen van Jiayu en had een singlecore Mediatek processor. Deze telefoon was vooral 13 in het dozijn maar had wel een degelijke kwaliteit en prijs voor dat moment.
Jiayu G2: Na de komst van de G1 bracht Jiayu recentelijk de JY-G2, of kort: de G2 uit. Een dualSIM met dual-standby-principe 10.6mm slanke smartphone op Android 4.0 ICS.
SPOILER: Specificaties
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een review van deze telefoon kan je hier vinden Deze telefoon heeft een redelijk grote (Chinese) fanbase opgebouwd door zijn concurrerende prijs en vele extra's die voor weinig te verkrijgen waren. Daarnaast bleek uit reviews van de G1 dat de service en ondersteuning vanuit Jiayu zeer goed waren.
Jiayu G2S: Inmiddels heeft de G2 al een upgrade gekregen. Deze upgrade heeft twee telefoons opgeleverd namelijk de G2S enG2S plus. De G2S moet inleveren op gebied van de Camera en werkgeheugen (verlaagd naar resp. 5 MP en 512MB). Maar dit wordt goed gemaakt door een scherpe prijs en Dualcore processor. De G2S plus is alles wat de G2 ook is maar dan met een Dualcore processor.
SPOILER: Specificaties
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Door gelijktijdige aankondiging met de G3 is deze telefoon niet zo populair als de G2. Aangezien de G2S plus ongeveer de zelfde prijs heeft als de G3 is de verwachting dat de G2S/G2S plus bij het uitkomen van de G3 een prijsdaling krijgt. Hoe groot het verschil met de G3 zal zijn is niet bekend.
Momenteel gaat echter alle belangstelling uit naar de Jiayu JY-G3, ofwel de G3, die nu uit is. Het design van deze telefoon is vooral op de Chinese budget/mid-end markt vernieuwend te noemen. Hierdoor lijkt de belangstelling in de G3 nog veel groter als bij de G2.
De afgelopen tijd is er een actie geweest voor het regelen van een coupon/speciale prijs voor Nederlanders en Belgen die belang hadden bij deze telefoon. Deze actie liet maar weer eens zien wat voor een aandacht er is voor deze telefoon. Het feit was dat er bijna 200 aanmeldingen zijn gekomen voor aankoop van deze telefoon! Helaas lijkt het er op dat deze winkel (lightake) geen vooraad binnenkrijgt en is daarom alle orders aan het cancellen. Naast de vraag vanuit Nederland wordt er internationaal veel over deze telefoon gesproken.
Aangezien in het Chinese webshop topic 90% van de posts over deze telefoon ging is besloten om Jiayu en met name de G3 een eigen topic te geven.
Looks:
Zoals gezegd zijn de looks van deze telefoon redelijk uniek. Zeker niet gekopieerd van een nieuw/populair toestel. De Jiayu G3 is te krijgen in dire verschillende kleuren. En aangezien een foto meer verteld als duizend woorden:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Jiayu G3 FAQ
SPOILER: Een Chinese telefoon in Nederland? werkt dat?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Help, mijn paypal claim loopt af! wat nu?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Verzenden:
SPOILER: Douane:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bestellen via MisterTao
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bestellen via AliExpress
Op dinsdag 30 april 2013 20:53 schreef balkanboy het volgende: Dit soort toestellen zijn inderdaad de toekomst. Er zullen vast wel betere maar minder bekende toestellen zijn dan de iPhone of HTC.
Kun je de G3 wel upgraden naar een hogere Android software?
Op dinsdag 30 april 2013 22:54 schreef shiznuts het volgende: Als jullie nu gewoon de reacties in het vorige topic hadden gelezen, dan wist je het al en bespaarde je een vraag...
Ik had voor drie weken lang een ban, dus vandaar dat ik niks wist over dat topic.
Deze man weet. Dat soort toestellen worden voor een paar tientjes in elkaar gezet. Derest van het geld gaat allemaal naar die onmenselijke winstgraaiers en de marketing.
Wie gaat er hier nog meer de Jiayu G4 bestellen? En wacht je dan op de zwarte versie of neem je de witte (die je nu al kunt bestellen?) En ga je dan voor de Basic of de Advanced versie?. Kan de Jiayu ook .MKV bestanden afspelen (HD films e.d.?)
Zijn er hier ook mensen die al een G3 in huis hebben? hoe bevalt deze?
Op woensdag 1 mei 2013 13:06 schreef nickhguitar het volgende: Wie gaat er hier nog meer de Jiayu G4 bestellen? En wacht je dan op de zwarte versie of neem je de witte (die je nu al kunt bestellen?) En ga je dan voor de Basic of de Advanced versie?. Kan de Jiayu ook .MKV bestanden afspelen (HD films e.d.?)
G3 gebruikers genoeg, als je reviews/ervaringsverslagen wilt moet je dit topic gewoon even beetje teruglezen. En Full-HD MKV's draaien prima
Check mijn china reviews op <a href="http://reviewblog.tweakblogs.net" rel="nofollow" target="_blank">Reviewblog.tweakers.net</a>
Ok, ik zit er aan te denken om mijn jiayu weg te doen en een nexus 4 te kopen. Zou dat het waard zijn?
En wat zou ik voor een mishandelde jiayu kunnen krijgen? Er zitten wat deukjes op de zijkant en krasjes op de metalen stukjes. Ook heb ik een mod geprobeerd met de gps antenne helaas is die niet gelukt en heb ik nu geen gps antenne meer. Verder doet ie het nog perfect
Op woensdag 1 mei 2013 15:36 schreef ikveranderhemniet het volgende: Hmmm, opeens een scheur in mijn backplate linksboven. Best raar aangezien ik een case omheen heb zitten en voorzichtig ben met mijn G3.
Jij wilt gewoon een G4. Had je toch nog wat langer voorzichtig moeten doen.
Jij wilt gewoon een G4. Had je toch nog wat langer voorzichtig moeten doen.
Haha, misschien onbewust EIgenlijk enige nadeel aan de G3 is de GPS. Echt gewoon kut. Ik zie voor mijn situatie en behoeften geen reden op up te graden naar een G4.
Haha, misschien onbewust EIgenlijk enige nadeel aan de G3 is de GPS. Echt gewoon kut. Ik zie voor mijn situatie en behoeften geen reden op up te graden naar een G4.
Wordt/is de GPS voor de G4 wel verbeterd dan? Gaan ze hier wat aan doen? ik gebruik 't namelijk best veel voor wielrennen..
Op woensdag 1 mei 2013 13:06 schreef nickhguitar het volgende: Wie gaat er hier nog meer de Jiayu G4 bestellen? En wacht je dan op de zwarte versie of neem je de witte (die je nu al kunt bestellen?) En ga je dan voor de Basic of de Advanced versie?. Kan de Jiayu ook .MKV bestanden afspelen (HD films e.d.?)
Heb laatst een boom gekopt tijdens het fietsen, waar bij ik zo'n klap heb gemaakt dat ik zelfs het glas en de display van mijn G3 heb doorboord. Ik kan 'm wel gewoon nog opstarten en het LEDje doet het nog, maar het scherm blijft zwart...
Banggood gecontacteerd, heb blijkbaar garantie erop. Na wat mailtjes heen en weer een adres gekregen, maar hoe in de fok ga ik mijn G3 richting China krijgen. Also, wat gaat dat grapje ongeveer kosten?
Wel awesome van garantie enzo, maar nog steeds hard aan het balen.
Op donderdag 2 mei 2013 10:07 schreef MrJLJL het volgende: Heb laatst een boom gekopt tijdens het fietsen, waar bij ik zo'n klap heb gemaakt dat ik zelfs het glas en de display van mijn G3 heb doorboord. Ik kan 'm wel gewoon nog opstarten en het LEDje doet het nog, maar het scherm blijft zwart...
Banggood gecontacteerd, heb blijkbaar garantie erop. Na wat mailtjes heen en weer een adres gekregen, maar hoe in de fok ga ik mijn G3 richting China krijgen. Also, wat gaat dat grapje ongeveer kosten?
Wel awesome van garantie enzo, maar nog steeds hard aan het balen. [ afbeelding ] [ afbeelding ]
Ik denk een babylonische spraak verwarring, denk niet dat je hier garantie op krijgt. Wel cool als je het toch krijgt natuurlijk, hou ons zeker op de hoogte.
Veder alles nog heel aan je? Moet een behoorlijke klap geweest zijn.
Op donderdag 2 mei 2013 10:07 schreef MrJLJL het volgende: Heb laatst een boom gekopt tijdens het fietsen, waar bij ik zo'n klap heb gemaakt dat ik zelfs het glas en de display van mijn G3 heb doorboord. Ik kan 'm wel gewoon nog opstarten en het LEDje doet het nog, maar het scherm blijft zwart...
Wel awesome van garantie enzo, maar nog steeds hard aan het balen. [ afbeelding ] [ afbeelding ]
Ik dacht ik probeer het gewoon, mailtje gestuurd, moest ik wat foto's en een filmpje, met een beschrijving van de order en de reden meesturen, dus met gebrekkig engels (waarvan ik dacht dat het in mijn voordeel zou werken) beschreven hoe het is gebeurd (zei gewoon dat ik aan't fietsen was en gecrasht ben), waarop ik een reactie met het adress en een verzoek om hem op te sturen (op eigen kosten uiteraard) kreeg.
Dus zeker het proberen waard, wie weet kan ik hem inruilen voor een G4 met een bijbetaling... Ik kan er nu toch niks mee, dus het proberen waard. Props voor de Banggood service. Heeft me al vaker snel en goed geholpen. Ik houd jullie op de hoogte!
Ik dacht ik probeer het gewoon, mailtje gestuurd, moest ik wat foto's en een filmpje, met een beschrijving van de order en de reden meesturen, dus met gebrekkig engels (waarvan ik dacht dat het in mijn voordeel zou werken) beschreven hoe het is gebeurd (zei gewoon dat ik aan't fietsen was en gecrasht ben), waarop ik een reactie met het adress en een verzoek om hem op te sturen (op eigen kosten uiteraard) kreeg.
Dus zeker het proberen waard, wie weet kan ik hem inruilen voor een G4 met een bijbetaling... Ik kan er nu toch niks mee, dus het proberen waard. Props voor de Banggood service. Heeft me al vaker snel en goed geholpen. Ik houd jullie op de hoogte!
Ik wil best voor je mee hopen, maar eerlijk gezegd denk ik eerder dat je die phone opstuurt en er vervolgens niks meer van hoort en 'afgescheept' wordt met een coupon van een paar dollar.
Maar hou ons op de hoogte zou te gek zijn als die garantie natuurlijk wel werkt!
Goed om te horen, wou dat ik mijn G3 ook bij Banggood had besteld in plaats van AliExpress
Oh, en trouwens, verder gelukkig alles heel, paar mooie schaafwonden op m'n kop, maar voor de rest heeft de chinaphone de val goed gebroken aangezien ik tijdens de val m'n been onbewust uitstak, en de boom precies mijn rechter broekzak raakte. Bespaarde me een pijnlijk been. Het zag er in ieder geval spectaculair uit is me verteld...
En hoe werkt het hele proces precies? Zorgen voor zo'n bolletjesfolie pakket en daar de telefoon in gooien en die postzegels erop knallen en naar de drogist (een PostNL punt) brengen?
En hoe werkt het hele proces precies? Zorgen voor zo'n bolletjesfolie pakket en daar de telefoon in gooien en die postzegels erop knallen en naar de drogist (een PostNL punt) brengen?
Koop de postzegels, wacht tot ze binnen zijn. Verpak het pakket (doos met bubbel plastic en daar de Jiayu + doos in) Ga naar de site van PostNL en download CN22 Vul de CN22 in zoals Banggood aangeeft (wss laag bedrag) Adres en andere nummers (RMA) en de CN22 en postzegels er op plakken. Versturen met aangetekend pakket buitenland Wachten
Had zelf 16 april een tablet terug gestuurd en kreeg vannacht bericht van Lightake. Dus dat duurt ook zo'n beetje 2 weken.
[ Bericht 26% gewijzigd door RobertNL op 02-05-2013 16:56:48 ]
Op donderdag 2 mei 2013 10:07 schreef MrJLJL het volgende: Banggood gecontacteerd, heb blijkbaar garantie erop. Na wat mailtjes heen en weer een adres gekregen, maar hoe in de fok ga ik mijn G3 richting China krijgen. Also, wat gaat dat grapje ongeveer kosten?
Inderdaad. Zo dus! Vandaag mijn G3 opgestuurd naar Banggood (kapotte mic.. en brakke wifi maar dat ter zijde) Heb 14 euro betaald voor de T&T variant die dus normaal 24,30 euro kost.
Moest wel een grotere doos nemen om alle postzegels op te plakken. Worden op een groot stickervel aangeleverd, dus helemaal top. Nu is het wachten op een nieuwe G3... hopelijk wordt ie snel verzonden.
Inderdaad. Zo dus! Vandaag mijn G3 opgestuurd naar Banggood (kapotte mic.. en brakke wifi maar dat ter zijde) Heb 14 euro betaald voor de T&T variant die dus normaal 24,30 euro kost.
Moest wel een grotere doos nemen om alle postzegels op te plakken. Worden op een groot stickervel aangeleverd, dus helemaal top. Nu is het wachten op een nieuwe G3... hopelijk wordt ie snel verzonden.
Hoe keken ze je aan bij het postkantoor
en had je er een CN22 op geplakt !? dat is nl verplicht
en had je er een CN22 op geplakt !? dat is nl verplicht
Wat is een CN22??? :| Ah, douaneverklaring. Ja die moest ik invullen, maar of ik dat goed heb gedaan is een 2e
De vrouw achter de servicebalie keek me vreemd aan toen ik zei dat ik het al gefrankeerd had. Ze moest een collega erbij halen. Die zei "dat is dan 24,30 euro" waarop ik antwoordde "dat zit er al op , u mag het gerust natellen hoor" Hij keek even naar het pakketje... beetje aandachtig naar de aantallen en zei "nah dat zal wel goed zitten" haha.
Ik moest nog een douane dingetje invullen. Heb er maar groot opgezet RMA JIAYU G3 PHONE - DEFECTIVE. Waarde heb ik 150 euro ingevuld... hopelijk is dat goed
De vrouw achter de servicebalie keek me vreemd aan toen ik zei dat ik het al gefrankeerd had. Ze moest een collega erbij halen. Die zei "dat is dan 24,30 euro" waarop ik antwoordde "dat zit er al op , u mag het gerust natellen hoor" Hij keek even naar het pakketje... beetje aandachtig naar de aantallen en zei "nah dat zal wel goed zitten" haha.
Ik moest nog een douane dingetje invullen. Heb er maar groot opgezet RMA JIAYU G3 PHONE - DEFECTIVE. Waarde heb ik 150 euro ingevuld... hopelijk is dat goed
CN22 is dat douane dingetje. RMA is goed die waarde van 150 euro gaan ze alles behalve blij van worden . broken gadget ¤5 zou beter hebben gepast (meer is hij kapot ook niet waard toch ?)
Ja, achteraf een beetje dom Nieuwwaarde opgeschreven. Kunnen ze denk ik wel bezwaar tegen maken denk ik? Anders maar hopen dat ze de nieuwe G3 eerder opsturen dan dat zij de rekening krijgen hehe
Op donderdag 2 mei 2013 22:07 schreef FreaZ het volgende: Ja, achteraf een beetje dom Nieuwwaarde opgeschreven. Kunnen ze denk ik wel bezwaar tegen maken denk ik? Anders maar hopen dat ze de nieuwe G3 eerder opsturen dan dat zij de rekening krijgen hehe
Hoe snel kom je aan die gulden postzegels? Dacht van: die moeten eerst opgestuurd worden, daar gaan wel een paar dagen over heen. Maar die krijg je gewoon digitaal toegestuurd en zelf uitprinten ofzo?
Op vrijdag 3 mei 2013 00:50 schreef Joosie200 het volgende: Hoe snel kom je aan die gulden postzegels? Dacht van: die moeten eerst opgestuurd worden, daar gaan wel een paar dagen over heen. Maar die krijg je gewoon digitaal toegestuurd en zelf uitprinten ofzo?
Dat noemen ze fraude ja. Print je altijd je postzegels en bankbiljetten zelf?
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
Ehm, je kan tegenwoordig via postnl, de website gewoon euro postzegels kopen en direct uitprinten hoor Maar omdat dit via een derde gaat, Robert er vandaag pas op wees en FreaZ dat pakket al toonde hier vond ik het typisch hoe ie zo snel aan die postzegels gekomen is. Maar ik zie vast iets over hoofd
Enfin, genoeg off topic geblaat hier. Countdown has started, nog 12 daagjes en jetz geht's los?
Maar dat zijn dan net pakketlabels of wah? Met een unieke barcode. Kan me niet voorstellen dat je standaard 35ct-zegels ofzo kunt uitdrukken. Dan doe je namelijk gewoon je printer vertellen, print maar 2 kopieën.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
Op vrijdag 3 mei 2013 01:40 schreef shiznuts het volgende: Die van mij zat per ongeluk in de wasmachine. Heeft het zonder krasje overleefd en geen waterschade!
Er zijn geen reviews en ervaringen mee... want hij is nog aan niemand geleverd. Dus hoe verwacht je in godsnaam antwoord op je vraag.
En als je een iPhone of Samsung Galaxy uit je klauwen laat vallen kan het ook zijn dat 'ie uit elkaar barst.
Ik bedoelde G3, mijn excuses. Maar alsnog hoef je niet meteen geïriteerd te raken. Het is al 01:43.
Op vrijdag 3 mei 2013 00:50 schreef Joosie200 het volgende: Hoe snel kom je aan die gulden postzegels? Dacht van: die moeten eerst opgestuurd worden, daar gaan wel een paar dagen over heen. Maar die krijg je gewoon digitaal toegestuurd en zelf uitprinten ofzo?
Ik heb ze zaterdag besteld. Door Koninginnedag kreeg ik ze pas vandaag.
Ik bedoelde G3, mijn excuses. Maar alsnog hoef je niet meteen geïriteerd te raken. Het is al 01:43.
Jonguh. Wie doet er hier nu geïrriteerd. Trouwens. Je kunt dat woord niet eens spellen zo te zien.
Het is gewoon een normale telefoon. Dus alles kan stuk. Maar in principe kan 'ie best wat hebben ook. 't Is niet alsof Chinaphones meteen total loss zijn zodra je er alleen al naar kijkt.
Tot nog toe zijn bij mij de Chinese Android telefoons redelijk robuust gebleken. Mijn G3 is nu 2 keer over straat gegaan, wel met silicone hoesje, mijn dochter had een FG8 die zelfs al een paar keer van de trap is gevallen, nu een Star V1277 die ook een paar keer vallen heeft overleefd. Een B63M is vorig jaar gesneuveld door een punt van een buro tijdens verplaatsen.
Heb Freaz er de 25e op gewezen 2 mei is dan best een redelijke termijn lijkt mij
Ehm, je kan tegenwoordig via postnl, de website gewoon euro postzegels kopen en direct uitprinten hoor Maar omdat dit via een derde gaat, Robert er vandaag pas op wees en FreaZ dat pakket al toonde hier vond ik het typisch hoe ie zo snel aan die postzegels gekomen is. Maar ik zie vast iets over hoofd
Enfin, genoeg off topic geblaat hier. Countdown has started, nog 12 daagjes en jetz geht's los?
Ja, het vorige topic dus
quote:
Op vrijdag 3 mei 2013 01:19 schreef shiznuts het volgende: Maar dat zijn dan net pakketlabels of wah? Met een unieke barcode. Kan me niet voorstellen dat je standaard 35ct-zegels ofzo kunt uitdrukken. Dan doe je namelijk gewoon je printer vertellen, print maar 2 kopieën.
Nee zijn gewoon postzegels Oude gulden postzegels van verzamelaars etc. De meeste van die dingen zijn nu niks meer waard omdat er te veel zijn waardoor ze voor dit soort doeleinden gebruikt worden . Aangezien er nog veel zijn en weinig vraag is gaan die dingen ver onder de oude waarde over de toonbank
Nee zijn gewoon postzegels Oude gulden postzegels van verzamelaars etc. De meeste van die dingen zijn nu niks meer waard omdat er te veel zijn waardoor ze voor dit soort doeleinden gebruikt worden . Aangezien er nog veel zijn en weinig vraag is gaan die dingen ver onder de oude waarde over de toonbank
Ik heb dat hele verhaal wel meegekregen hoor.
Des te groter het ongeloof dat er gedacht wordt dat er een mogelijkheid zou bestaan dat je ze uit kon printen.
Op vrijdag 3 mei 2013 01:40 schreef shiznuts het volgende: Die van mij zat per ongeluk in de wasmachine. Heeft het zonder krasje overleefd en geen waterschade!
Er zijn geen reviews en ervaringen mee... want hij is nog aan niemand geleverd. Dus hoe verwacht je in godsnaam antwoord op je vraag.
En als je een iPhone of Samsung Galaxy uit je klauwen laat vallen kan het ook zijn dat 'ie uit elkaar barst.
We weten dat een Samsung of Apple product niet altijd 100% goed is
Ik heb m'n (toen) splinternieuwe HTC legend in de wc laten vallen. Een week in onzekerheid gezeten of die weer aan zou gaan na het opdrogen. Nog 2,5 jaar zonder problemen kunnen gebruiken. Maar ik was in de veronderstelling dat het redelijk wat aan kon, zeker door die filmpjes waar ze er walnoten mee kraken en er Stanley messen op los laten.
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven Keiharde porno!
Haha, nu mijn G3 weer weg is heb ik de Legend ook weer uit de la gehaald. Even een nieuwe rom op gezet waar de cpu iets is geklokt (768 ipv 600) en dat ding vliegt weer Geweldig telefoontje. Heeft hier ook al menig keren de grond gekust, maar werken blijft ie.
Ja, gorilla glass moet ook heel wat aankunnen, maar je zult net zien dat bij een val het scherm iets hards raakt onder een bepaalde hoek waardoor de kracht voor het ontstaan van een kras net groot genoeg is. Dat is gewoon pech hebben.
Op 786 trok die bij mij heel snel de batterij leeg. Ach het is maar een heel klein krasje en zal inderdaad wel door een val gekomen zijn. En over een paar weken komt de G4 uit als ik zo de berichten hier lees. Kan die mooi deze vervangen.
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven Keiharde porno!
Was kudter geweest als het een iPhone 5 was geweest en je nog anderhalf jaar aan je contract vastzat voor je een nieuwe kon halen, moet je maar denken. Of je moest zo 'slim' zijn geweest om een peperdure verzekering erbij af te sluiten die zelfs het gebruik door idioten dekt en je bij schade gewoon een nieuwe ingeruild krijgt.
Laat mij maar elke 8 maanden ofzo upgraden naar iets nieuws.
Op zaterdag 4 mei 2013 18:21 schreef shiznuts het volgende: Was kudter geweest als het een iPhone 5 was geweest en je nog anderhalf jaar aan je contract vastzat voor je een nieuwe kon halen, moet je maar denken. Of je moest zo 'slim' zijn geweest om een peperdure verzekering erbij af te sluiten die zelfs het gebruik door idioten dekt en je bij schade gewoon een nieuwe ingeruild krijgt.
Laat mij maar elke 8 maanden ofzo upgraden naar iets nieuws.
Het idee alleen al dat ik een Apple product in m'n bezit zou hebben dat mij gruwelen. Maar elke keer upgraden is een puik plan.
Afgelopen weekend de G2s binnen gekregen die ik via AliExpress heb besteld. Omgerekend 127 euro betaald, verder niks hoeven aftikken bij de bezorging. Hij bevalt tot nu toe prima, maar goed het is dan ook mijn eerste smartphone, ik stap over van mijn Nokia 6300.
Overigens wel nog wel wat vragen aangezien de handleiding die erbij zit voor mij onleesbaar is .
-Hoe maak je een screenshot van je scherm? -Als de batterij <15% is, gaat de rode frontled knipperen. Ik zag daarna dat hij bij 95% groen wordt. Kan ik hem dus gewoon het beste altijd opladen bij <15% en eraf halen bij 95%?
Op maandag 6 mei 2013 19:10 schreef neilpad het volgende: Afgelopen weekend de G2s binnen gekregen die ik via AliExpress heb besteld. Omgerekend 127 euro betaald, verder niks hoeven aftikken bij de bezorging. Hij bevalt tot nu toe prima, maar goed het is dan ook mijn eerste smartphone, ik stap over van mijn Nokia 6300.
Overigens wel nog wel wat vragen aangezien de handleiding die erbij zit voor mij onleesbaar is .
-Hoe maak je een screenshot van je scherm? -Als de batterij <15% is, gaat de rode frontled knipperen. Ik zag daarna dat hij bij 95% groen wordt. Kan ik hem dus gewoon het beste altijd opladen bij <15% en eraf halen bij 95%?
Volume up of down plus power button 2 seconden indrukken. Gewoon opladen wanneer je het nodig vindt en eraf halen wanneer je het nodig hebt. Zo doe ik het met m'n g3.
BIC order status voor mijn JIAYU G3 op dit moment: 2013-04-26 19:32:01 Preparing [PayPal Standard] PP geld is al vorige week(29e April) daadwerkelijk van mijn bankrekening afgehaald.
Hoe lang nog eigenlijk voor dat het dispatched is?
Op maandag 6 mei 2013 19:39 schreef Mehari het volgende: Lithium accu's gaan sneller achteruit bij ver ontladen. Dus gewoon elke avond aan de lader. Die rode led wil je niet te vaak zien.
Het is inderdaad beter om ze niet verder dan 10% te onttrekken Maar daar ontkom ik bij mijn huidige telefoon niet altijd aan
Batterijen kunnen er door truukjes (firmware / hardwar matig) wel steeds beter tegen e.g. eerder een lager percentage aangeven of een speciale chip die zorgt dat de batterij niet verder dan 10% ontlaad
Heb 2 weken geleden een Jiayu G2s besteld bij Banggood met normale verzending. Is al sinds 29-4 op vliegveld shanghai volgens de Tracking. Stopt de tracking daar altijd, of kun je ook zien als ie in europa/NL is aangekomen? Ik heb al gecontact met PostNL en die hebben nog geen 3S nummer.
Op dinsdag 7 mei 2013 12:42 schreef Faramir123 het volgende: Heb 2 weken geleden een Jiayu G2s besteld bij Banggood met normale verzending. Is al sinds 29-4 op vliegveld shanghai volgens de Tracking. Stopt de tracking daar altijd, of kun je ook zien als ie in europa/NL is aangekomen? Ik heb al gecontact met PostNL en die hebben nog geen 3S nummer.
G3 dus geretourneerd aan Banggood. Gevraagd wanneer ze de nieuwe gaan versturen. Dat doen ze wanneer ze de oude hebben ontvangen... maar hopen dat ze geen gezeik krijgen met mijn ingevulde waarde
Ze gaf aan dat het misschien een maand kan duren. Zit nu te overwegen om gewoon 50$ bij te lappen (187 betaald) en dan de G4 te nemen.
Slimme keuze? Of krijg je dan weer zo'n brakke 1ste batch?
SPOILER
Brakke 1e batch met oplage van 2000 stuks is al de deur uit. Tegen de tijd dat de 2GB / 3000mAh / zwart op de markt is, zullen ze 'em wel finalized hebben.
Op dinsdag 7 mei 2013 15:14 schreef shiznuts het volgende: Brakke 1e batch met oplage van 2000 stuks is al de deur uit. Tegen de tijd dat de 2GB / 3000mAh / zwart op de markt is, zullen ze 'em wel finalized hebben.
Is de prijs van 249 reëel denk je? Niet dat zo meteen met allerlei coupons dat ding voor 200 is te krijgen ofzo
Op dinsdag 7 mei 2013 12:42 schreef Faramir123 het volgende: Heb 2 weken geleden een Jiayu G2s besteld bij Banggood met normale verzending. Is al sinds 29-4 op vliegveld shanghai volgens de Tracking. Stopt de tracking daar altijd, of kun je ook zien als ie in europa/NL is aangekomen? Ik heb al gecontact met PostNL en die hebben nog geen 3S nummer.
Had ik ongeveer ook (met china post). Gaf na ruim een week ineens Amsterdam aan en 2 dagen op de stoep (zonder extra kosten)
Sterker nog, via Tweakers werd er door Mentoo gewezen op een bericht van Wade
quote:
2 G memory high version of the G4 time-to-market. 2G memory high version of the G4 has been through debugging, users in Shenzhen to meet at the prototype display. High version of sales, mainly due to the Samsung 2G memory chips out of stock, in the case of Samsung memory chips stable and adequate supply of G4 high version is expected to be on sale in June.
Nog even wachten.. en die pizza is er nog sneller dan Jiayu de premium G4 kan leveren Maar nogmaals.. /fwp voor mij, of ik nou tot juni of tot augustus moet wachten.. die G4 premium voor 175 euro ga ik echt niet meer annuleren! Al was het maar n.a.v. deze pics Stylish matzwart ftw!