abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 4 juli 2013 @ 09:38:46 #176
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_128570822
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 09:34 schreef -Spring het volgende:

[..]

Zoiets hadden we bij L ook. 'Hoera, onze dochter is geboren' oid. Dat vind ik nog wel prima maar maar het kaartje zelf vind ik achteraf afschuwelijk. Het interesseerde me destijds geen zak, dus N heeft het samen met een vriend in elkaar gefreubeld. Foto erop; klaar.

Met het gedichtje ben ik nog wel steeds blij. Da's nu 'ons liedje' ook.

Ik heb je lief, m'n hele leven
Het is veel meer dan houden van

Ik heb je lief, m'n hele leven
Vier jaargetijden lang


Of zo. Ik weet niet meer hoe we 'm bij elkaar gepuzzeld hadden. Niet precies als de oorspronkelijke songtekst iig.
Over songteksten hebben we toen niet nagedacht, daar zit wel veel moois tussen. Die van jullie ook. Wel jammer van jullie geboortekaartje, dat je daar toen zo anders over dacht. Met ons geboortekaartje ben ik wel nog steeds heel erg blij, vind m verder perfect O+ .
pi_128571030
Ik zie bij letterpers best wat kaarten die uit bestaande lettertypes bestaan. Als je hem dan laat digitaalprinten en dat pregen (dat ingedrukte) weg laat valt het weer mee qua kosten.
  donderdag 4 juli 2013 @ 09:50:43 #178
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_128571077
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juli 2013 09:38 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Over songteksten hebben we toen niet nagedacht, daar zit wel veel moois tussen. Die van jullie ook. Wel jammer van jullie geboortekaartje, dat je daar toen zo anders over dacht. Met ons geboortekaartje ben ik wel nog steeds heel erg blij, vind m verder perfect O+ .
Songtekst is leuk, hadden wij ook. Maarrr...die songtekst had ik al 10 jaar in m'n hoofd zitten en ik wist al zo lang dat ik dat in het geboortekaartje van mijn kindje zou willen! En nu voor een eventuele tweede ben ik al keihard aan het denken maar zoals die eerste tekst, dat lukt niet meer...En dat vind ik dan ook nu al sneu voor de tweede die er dus voorlopig nog niet is :')
pi_128571255
Mabawa, zelfde kaartje als dat al eens getoond is, die O+ met t konijntje, maar dan beetje sepia tinten?

http://www.geboortekaartjesbabyfactory.nl/cards.php?cid=199&p=1
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_128571309
Ik ben wel benieuwd wat zo'n kaartje kost bij letterpers. Ik vind het echt supertof, zo'n preeg erin ook. Alleen dat is juist wat het zo duur maakt inderdaad, en dat alles 'handgedrukt' (of hoe zeg je dat, ze doet het allemaal zelf met een eigen persje toch?) word en t ontwerp en t papier... Ik snap dat ze er 'veel' voor vraagt iig voor t (hand)werk wat erin zit...
pi_128571477
Ja gebeurt dat echt? Want het zijn dus niet allemaal handgemaakte letters zoals bij bellelena bijvoorbeeld. Kun je er nog wel een preeg voor maken natuurlijk.
pi_128571523
Oh ik zie nu van wel! O+
Mooi zeg zo helemaal handgemaakt :Y dat zie je er wel aan af als je het in je hand hebt ja. Maar het is inderdaad erg arbeidsintensief.
pi_128571743
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juli 2013 09:29 schreef Spees_Eend het volgende:
Een nieuw kaartje voor een eerste :7 :D goed, rationeel idee!

Wij hebben bij Silvijn aan extra tekst alleen maar "onze zoon is geboren!" op het kaartje staan. Omdat ik alles stom of te zoetsappig vond. Mijn nieuwe hormonensamenstelling heeft hier spijt van en wil bij een tweede meer tekst (maar die vindt het ook zielig voor S dat hij dat dan niet heeft :') ) . De tekst hebben we wel al (2e baby nog langes niet) .

Ik ben nu wel benieuwd naar die letterpers! Ff googlen.
!!!
Wij hebben er dus wel een (vind ik nu) cheesy gedichtje op, wat mijn hormonen toen prachtig en precies het gevoel dekkend vonden, maar waar ik twee weken later al spijt van had. Maar verder ben ik nog blij met het kaartje. Songteksten heb ik ook naar gekeken, maar waar moet je beginnen...? Die van jullie is wel precies goed Spring! En ik vind het kaartje van Silvijn prachtig, heel anders dan onze maar wel helemaal mijn smaak.

Bij het zoeken naar een gedichtje had ik wel steeds een opmerking van de buurvrouw in gedachten. Ging dacht ik over die tien vingertjes en teentjes. Want stel nou dat die er niet aan zitten?! Zit je daar met je gedichtje... Hormonen...

Die prijs van letterpers-kaartjes is wel terecht hoor, zit zoveel werk in. Dat relief vind ik juist zo mooi.
pi_128572570
Wij hebben expres geen gedichtje, geen zoetsappige tekst... Mijn hormonen zijn blijkbaar niet erg sentimenteel ;)
Home is where the O+ is...
pi_128573041
Wij wilden eigenlijk "ik houd mijn hart vast, met jou in mijn armen" van Eefje de Visser. Maar we bedoelden dat we onszelf in ons kind zien. En dat het je allermooiste goed is, je kind. Vlak voor de bevalling gingen we twijfelen of mensen zouden denken dat we continu bang waren :')
Dus niet gedaan. Maar we hadden genoeg ruimte voor allerlei tekst en daar hebben we ook gebruik van gemaakt voor een beetje het prentenboekgevoel O+
pi_128573376
Voor Elin schreef M. zelf een tekstje, passend bij de betekenis van haar naam.

bij lex:

Down among the reeds and rushes
A baby boy was found
His eyes as clear as centuries
His silky hair was brown

Never been lonely
Never been lied to
Never had to scuffle in fear
Nothing denied to
Born at the instant
The church bells chime
And the whole world whispering
Born at the right time

van paul simon

en nu hadden we dus voor Emily:

And when I awoke
And felt you warm and near
I kissed your honey hair
With my grateful tears
Oh I love you girl
Oh I love you


for Emily wherever i may find her, van Simon en Garfunkel

maar tís geen Emily meer :P
pi_128573881
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 10:17 schreef Mineola het volgende:

[..]

!!!
Wij hebben er dus wel een (vind ik nu) cheesy gedichtje op, wat mijn hormonen toen prachtig en precies het gevoel dekkend vonden, maar waar ik twee weken later al spijt van had. Maar verder ben ik nog blij met het kaartje. Songteksten heb ik ook naar gekeken, maar waar moet je beginnen...? Die van jullie is wel precies goed Spring! En ik vind het kaartje van Silvijn prachtig, heel anders dan onze maar wel helemaal mijn smaak.

Bij het zoeken naar een gedichtje had ik wel steeds een opmerking van de buurvrouw in gedachten. Ging dacht ik over die tien vingertjes en teentjes. Want stel nou dat die er niet aan zitten?! Zit je daar met je gedichtje... Hormonen...

Die prijs van letterpers-kaartjes is wel terecht hoor, zit zoveel werk in. Dat relief vind ik juist zo mooi.
Mn nichtje had 11 vingers (nou ja het 11e vingertje was niet helemaal volwaardig hoor), dus was beetje triest geweest zo'n tekstje :P
Vriend van ons had 11 tenen _O- dus zelfde geval

Hier geen tekstjes en nog steeds blij met de kaartjes (hoewel ik t papier van Elise dr kaartje iets minder vind :@ maar goed, vriend zag dat anders :') en dat wist ik niet van te voren)
  donderdag 4 juli 2013 @ 11:50:32 #188
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_128574456
Hehe Sonnetje, dat zou wat ongelukkig zijn geweest :D

Meeste teksten op kaartjes doen mij niks of irriteren me ontzettend :@ Wij hebben uiteindelijk gekozen om het kort en krachtig te houden. Op de rechterbinnenzijde naam etc, op de linkerbinnenzijde een kleine foto met daarbij "blij trots verwonderd" Nog steeds blij met die keuze omdat deze woorden nog steeds de kern zijn van wat ik voel als ik maar m'n zoon kijk O+

Songtekst van Stef Bos had ik ook mooi gevonden, maar vriend had daar wat minder mee.

Ik heb je lief
Liever liefste
Elke dag
O+

Heb ik mijn kraamweek tranen met tuiten gehuild bij dat nummer *; :')
Oude (on)bekende.
pi_128574927
Joh KD wie weet dat nou! :D Je had die tekst best nog kunnen gebruiken O+

Ik vind Stef Bos meestal té, maar dit is wel heel lief Mevrouw!

Bij ons stond er (naast het kom langs eerst bellen tekstje) op de voorkant:
Hij is er!
Aan de binnenkant op een van de pagina's:
Hij is geboren op 15 april in de middag.
En op een ander:
We zijn zo gelukkig met jou!


Waar "We zijn zo gelukkig met jou!" staat zou anders dat tekstje van Eefje de Visser hebben gestaan, maar dan met het egeltje want die knuffelt zijn mini-egeltje.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 4 juli 2013 @ 12:09:19 #190
381212 Gulara
From the future
pi_128575088
Wij hebben een tekst die verkeerd geïnterpreteerd kan worden (en dat werd ie ook hoorde ik via via).
Maar de tekst is voor onze zoon en niet voor diegenen die ons niet zo goed kennen en de betekenis niet snappen. :s)
  donderdag 4 juli 2013 @ 12:16:07 #191
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_128575321
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 12:04 schreef Suikertante het volgende:

Ik vind Stef Bos meestal té, maar dit is wel heel lief Mevrouw!

Dat was ook de reden om het niet te doen :D Maar dit stukje tekst vind ik in z'n eenvoud zo krachtig O+
Oude (on)bekende.
pi_128575427
Ik heb al heel lang een tekst in gedachten die je tegenwoordig ook vaak voor overlijdensadvertenties ziet, dus die wordt het waarschijnlijk niet.
Misschien gaan we voor een bijbeltekst, geen idee wat vriendlief wil.
  donderdag 4 juli 2013 @ 12:23:53 #193
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_128575580
Suikertante, jullie "in de middag" vind ik trouwens heel mooi! Kan niet precies uitleggen waarom, maar het klinkt heel warm ofzo :)
Oude (on)bekende.
  donderdag 4 juli 2013 @ 12:28:07 #194
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_128575695
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 12:23 schreef Mevr_Mus het volgende:
Suikertante, jullie "in de middag" vind ik trouwens heel mooi! Kan niet precies uitleggen waarom, maar het klinkt heel warm ofzo :)
Het klinkt alsof het besef van tijd is vervaagd. Ik vind het ook wel mooi!
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_128576019
Ik moest ook meer denken aan een echt moment, waarop de zon wel of niet schijnt en er muziek op staat of niet. Niet een statistisch gegeven. Fijn dat het ook zo overkomt! :Y
pi_128601269
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 09:34 schreef -Spring het volgende:

[..]

Zoiets hadden we bij L ook. 'Hoera, onze dochter is geboren' oid. Dat vind ik nog wel prima maar maar het kaartje zelf vind ik achteraf afschuwelijk. Het interesseerde me destijds geen zak, dus N heeft het samen met een vriend in elkaar gefreubeld. Foto erop; klaar.

Met het gedichtje ben ik nog wel steeds blij. Da's nu 'ons liedje' ook.

Ik heb je lief, m'n hele leven
Het is veel meer dan houden van

Ik heb je lief, m'n hele leven
Vier jaargetijden lang


Of zo. Ik weet niet meer hoe we 'm bij elkaar gepuzzeld hadden. Niet precies als de oorspronkelijke songtekst iig.
Echt een mooie zin voor op de geboortekaartje. Die zin zing ik heel vaak voor Riley ook O+
  donderdag 4 juli 2013 @ 22:52:37 #197
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_128601388
"In de middag" vind ik ook erg mooi, Suikertante!

Ik zing vaak ;'in een groen knollenland' en 'een damespaard' voor silvijn, zal ik die bewaren voor ons volgende kaartje :+
  donderdag 4 juli 2013 @ 23:44:00 #198
381212 Gulara
From the future
pi_128604401
Ja ik vind het ook prachtig Suiker.

"In de middag"

Het klinkt zo warm. Alsof hij op een prachtige dag onder een bloesemboom ter wereld kwam. En jij dan in een witte jurk met bloemenkrans in je haar :P
pi_128604494
Hoofd schouders knieën teen (je mag er toch wel vanuit gaan dat hij of zij minstens een teen heeft?) is ook een leuke! Moet F altijd om lachen O+

Gulara dat is bijna hoe het ging! :o Ik lag in het verkeerde ziekenhuis, het regende en ik had een gestreept shirt uit de jaren tachtig aan O+
  donderdag 4 juli 2013 @ 23:46:40 #200
381212 Gulara
From the future
pi_128604523
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 22:52 schreef Spees_Eend het volgende:
"In de middag" vind ik ook erg mooi, Suikertante!

Ik zing vaak ;'in een groen knollenland' en 'een damespaard' voor silvijn, zal ik die bewaren voor ons volgende kaartje :+
Ik zal je even helpen:

Papa en mama zaten te konijnen
In een groen, groen, groen, groen knollenland
En toen was jij daar!
Welkom klein konijntje!

Graag gedaan! *O*
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')