abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_5768174
quote:
In Leerdam heeft de politie gisteravond vlak voor tien uur de Westwijk afgegrendeld om vechtpartijen tussen grote groepen jongeren te voorkomen. Eerder deze week waren er ook al vechtpartijen geweest. Daarbij waren grote groepen Molukse en Turkse jongeren betrokken. Zij gingen elkaar met messen en stokken te lijf.

Met de afgrendeling van gisteravond is volgens de politie een treffen tussen Turkse, Somalische en Molukse jongeren voorkomen. De politie was getipt over een confrontatie in de wijk. Vlak voor tien uur zagen zij een groep van ongeveer 40 jonge Molukkers die, gewapend met stokken, buizen en zwaarden, de wijk in wilden trekken.

Burgemeester van Veelen van Leerdam voerde samen met de politie overleg met vertegenwoordigers van de Turkse, Molukse en Somalische gemeenschap. Oudere Molukse inwoners probeerden de jongeren tot kalmte te manen.

Aanleiding voor de broeierige sfeer van de laatste dagen in Leerdam is een vechtpartij afgelopen zaterdag tijdens een muziekfestival op het Europaplein.

bron: FP

leve de multikul!
nog maar een bewijs dat het nooit zal werken
komop heej , zwaarden ...
Hier had de politie dus niet echt in moeten grijpen denk ik, gewoon begeleiden naar een weiland of verlaten industrieterrein en laat ze elkaar maar lekker afmaken. Dan is dat probleem van "je kunt ze niet uitzetten want het zijn gewoon NLers" ook van de baan...
Je kunt lullen wat je wil, dit zijn GEEN NEDERLANDERS!!

pi_5768197
naar een weiland als in 'Ajax-hooligans tegen Feyenoord-hooligans'?

die gingen mekaar ook met stokken en messe en zooi te lijf, dit gebeurt onder Nederlanders net zo veel als onder buitenlanders

of Nederlanders tegen buitenlanders wat ik ook nogal vaak zie

Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast.
  donderdag 12 september 2002 @ 13:24:31 #3
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_5768200
quote:
Op donderdag 12 september 2002 13:21 schreef realist_ik het volgende:

leve de multikul!
Hier had de politie dus niet echt in moeten grijpen denk ik, gewoon begeleiden naar een weiland of verlaten industrieterrein en laat ze elkaar maar lekker afmaken. Dan is dat probleem van "je kunt ze niet uitzetten want het zijn gewoon NLers" ook van de baan...

En of dit Nederlanders zijn.....
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_5768223
En afgelopen dinsdag was het ook al feest bij ons in Leerdam. (bron: www.hetkontakt.nl plaatselijk krantje van Leerdam)

Gewonden bij vechtpartij in Leerdam

LEERDAM - Tijdens een vechtpartij tussen twee groepen jongeren zijn dinsdagavond 10 september twee gewonden gevallen. Het gaat om twee jongens van 17 en 20 jaar uit Leerdam. De 17-jarige jongen liep een beenwond op, terwijl de 20-jarige jongeman de vechtpartij met een been- en hoofdwond moest bekopen. Beide gewonden werden per ambulance overgebracht naar het ziekenhuis.

Dinsdagavond kwam om ongeveer 23.35 uur bij de politie een melding binnen van een grote vechtpartij in de Van Egmondstraat in Leerdam-Noord. Diverse politieauto’s rukten op de melding uit. Bovendien werden uit voorzorg vier wagens van de politie Gelderland-Zuid naar Leerdam gestuurd. Toen de politie arriveerde, was de vechtpartij inmiddels afgelopen. Wel troffen de agenten twee gewonden aan. Uit onderzoek is gebleken dat twee groepen jongeren met elkaar ‘op de vuist’ waren gegaan. Bij de vechtpartij is gebruik gemaakt van stokken en messen. De politie onderzoekt nog hoe groot de groepen waren. Politieagenten troffen in de buurt van het NS-station een aantal jongeren aan die waren gevlucht voor de ‘tegenpartij’. Na een zoekactie hield de politie op de Ieplaan een 42-jarige man aan die betrokken was bij de vechtpartij. Deze man werd ingesloten. De politie onderzoekt zijn aandeel in de ‘schermutselingen’. De overige verdachten van de vechtpartij werden niet meer aangetroffen. Wel vonden politieagenten in de omgeving van de Van Egmondstraat drie messen en twee stokken. Tijdens de actie werd ook een politiehond ingezet. De technische recherche stelde een sporenonderzoek in.

aanleiding
De mogelijke aanleiding van de vechtpartij is volgens de politie een ruzie die zich maandagavond 19 augustus bij een woning in de Prinses Irenelaan afspeelde. Een groep van ongeveer acht personen drong toen een woning binnen en bedreigde de bewoners. Een deel van de groep droeg bivakmutsen en had knuppels bij zich. Op 20 augustus zijn ín verband met deze inval twee mannen van 18 en 20 jaar uit Leerdam aangehouden. Ook sluit de politie niet uit dat de gebeurtenissen van dinsdagavond te maken hebben met de vechtpartij en de dreigende situatie tijdens het muziekfestival op het Europaplein in Leerdam-West, afgelopen zaterdagavond 7 september. Door ongeregeldheden moest GlasPop 2002 eerder stoppen dan voorzien toen een groep jongeren door onbekende oorzaak slaags raakte met andere festivalbezoekers.

De politie stelt een onderzoek in naar de gang van zaken en is op zoek naar getuigen van de vechtpartij. Zij worden verzocht te bellen met de wachtcommandant te Gorinchem. Telefoon 0900 8844. Alle informatie wordt vertrouwelijk behandeld.

© Het Kontakt Edities bv 2002

hmmm.....dus hier hangen die ex dds-ers uit ( was getekend...M&M-etje / FastDevil)
pi_5768255
misschien was het beter geweest ze eerst ff de gang te laten gaan......als ze elkaar zonodig af willen maken doen ze dat toch. Ze zeuren altijd zo dat de nederlanders zo snel klaar staan met een oordeel maar sorry hoor als je elkaar met zwaarden te lijf gaat vraag je er zelf om niet dan?!?!
pi_5768290
OK, de toon is gezet, vooroordelen over en weer.

Wat mij betreft krijgt dit topic een kans in ANM, mits men het gebruik van denigrerende termen en idioterie over mede-Nederlanders en de multiculutrele samenleving voor zich kan houden.

Beschouw het maar als een waarschuwing of als een richtlijn.

Anders zie ik geen andere uitweg dan het (welbekende) slotje.

Weer helemaal terug in de Übercrew
pi_5768302
Als ze nu eens lekker dat in hun eigen landje gingen doen.... wij hebben hier een behoorlijk ontwikkelde samenleving waar ze DUIDELIJK niet in mee kunnen komen en uit frustratie elkaar maar gaan afmaken.
Free people own guns! Slaves do not!
  donderdag 12 september 2002 @ 13:32:31 #8
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_5768309
Het zijn op papier wel Nederlanders, maar de etniciteit is wel de oorzaak van de rellen. We hebben dit met Nederland heel vroeger al een keer gehad (de Hoeken tegen de Kabeljauwen geloof ik en dat soort shit) en nu gaan we dus weer zo'n fase in. History repeats itself.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_5768399
quote:
Op donderdag 12 september 2002 13:32 schreef Vampier het volgende:
Als ze nu eens lekker dat in hun eigen landje gingen doen.... wij hebben hier een behoorlijk ontwikkelde samenleving waar ze DUIDELIJK niet in mee kunnen komen en uit frustratie elkaar maar gaan afmaken.
De samenleving, dat zijn wij allemaal.

Bovendien is je causaal gelegde verband volledig uit de lucht gegrepen en kan simpelweg bestreden worden door een voorbeeld aan te halen waar een 'so-called echte Nederlander' zijn vrouw na een echtelijke ruzie doodsteekt.

Ik geloof dat ik iedereen even moet aanraden mijn vorige post in dit topic te lezen: De toon is gezet. Verandert die niet.. U kent de gevolgen.

pi_5768460
quote:
Op donderdag 12 september 2002 13:23 schreef ToXiCitY het volgende:
naar een weiland als in 'Ajax-hooligans tegen Feyenoord-hooligans'?

die gingen mekaar ook met stokken en messe en zooi te lijf, dit gebeurt onder Nederlanders net zo veel als onder buitenlanders

of Nederlanders tegen buitenlanders wat ik ook nogal vaak zie

kijk, deze vergelijking had ik verwacht, maar gaat imo helemaal niet op. Je kunt een rel tussen 3 etnische groepen niet vergelijken met een rel tussen 2 rivaliserende bendes hooligans. Die laatste gaan tekeer in 'the heat of the moment' en de problemen bij zo'n multiculturele rel zitten veel dieper.

[Dit bericht is gewijzigd door realist_ik op 12-09-2002 13:45]

Overall beste user 2022 donderdag 12 september 2002 @ 13:44:23 #11
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_5768488
quote:
Op donderdag 12 september 2002 13:42 schreef realist_ik het volgende:

[..]

kijk, deze vergelijking had ik verwacht, maar gaat imo helemaal niet op. Je kunt een rel tussen 3 etnische groepen niet vergelijken met een rel tussen 2 rivaliserende bendes hooligans.

Want?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_5768490
quote:
Op donderdag 12 september 2002 13:39 schreef Joker1977 het volgende:

[..]

Bovendien is je causaal gelegde verband volledig uit de lucht gegrepen en kan simpelweg bestreden worden door een voorbeeld aan te halen waar een 'so-called echte Nederlander' zijn vrouw na een echtelijke ruzie doodsteekt.

Ik geloof dat ik iedereen even moet aanraden mijn vorige post in dit topic te lezen: De toon is gezet. Verandert die niet.. U kent de gevolgen.

Mijn beste vriend is slachtoffer geworden van een jaloerse vader die zijn gezin uitmoorde.... hij was blank. Waar ik eebn HEKEL aanheb zijn mensen die toegeven aan hun barbaarse gevoelens en elkaar volgens hun 'traditie' te lijf gaan.... ik heb gezeten op die school in Veghel waar een truk met een pistool binnen kwam lopen en vervolgens zijn onkunde met het pistool ten toonstelde....

bovendien zie ik dat je weinig tot niets begrepen hebt van mijn verhaal. Rogier van Boxtel was al bang voor rassenrellen zoals nu al in Engeland en Zuid frankrijk voorkomen....

[Dit bericht is gewijzigd door Vampier op 12-09-2002 13:45]

donderdag 12 september 2002 @ 13:44:44 #13
16625 robh
pi_5768494
quote:

kijk, deze vergelijking had ik verwacht, maar gaat imo helemaal niet op. Je kunt een rel tussen 3 etnische groepen niet vergelijken met een rel tussen 2 rivaliserende bendes hooligans.

Nou kan dat anders heel goed hoor. Geen enkel verschil.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_5768548
quote:
Op donderdag 12 september 2002 13:44 schreef Ulx het volgende:

[..]

Want?

Die hoolies gaan meestal tekeer in 'the heat of the moment' en de problemen bij zo'n multiculturele rel zitten veel dieper.
pi_5768549
quote:
Op donderdag 12 september 2002 13:44 schreef Vampier het volgende:

[..]

Mijn beste vriend is slachtoffer geworden van een jaloerse vader die zijn gezin uitmoorde.... hij was blank. Waar ik eebn HEKEL aanheb zijn mensen die toegeven aan hun barbaarse gevoelens en elkaar volgens hun 'traditie' te lijf gaan.... ik heb gezeten op die school in Veghel waar een truk met een pistool binnen kwam lopen en vervolgens zijn onkunde met het pistool ten toonstelde....

Waarmee je dus zelf al illustreert dat het niet een afwijking is van 'ethnische minderheden die moeite hebben met integreren en daarom uit frustratie mekaar afmaken'.

Snap je waar ik op doel? Ik begrijp je woede over het voorval al te goed, maar er is geen enkele reden om het 'maar weer op die buitenlanders te schuiven'.

donderdag 12 september 2002 @ 13:47:57 #16
27951 Leonardo1504
[b]dit is vet![/b]
pi_5768561
quote:

[..]

kijk, deze vergelijking had ik verwacht, maar gaat imo helemaal niet op. Je kunt een rel tussen 3 etnische groepen niet vergelijken met een rel tussen 2 rivaliserende bendes hooligans. Die laatste gaan tekeer in 'the heat of the moment' en de problemen bij zo'n multiculturele rel zitten veel dieper.

Oh ja? is dat zo? De haat tussen bepaalde groepen hooligans is vrijwel onoplosbaar en zit minstens net zo diep, zo niet dieper dan de vijandschap tussen bepaalde culturen. Ga maar na: er zijn ook voetbalhooligans die willen sterven voor hun club (tijdens een ral), of het liefst een aanhanger van de verkeerde club om zeep willen helpen. Als het dan niet diep zit weet ik het ook niet meer.
  donderdag 12 september 2002 @ 13:48:42 #17
16625 robh
pi_5768578
quote:
Op donderdag 12 september 2002 13:47 schreef realist_ik het volgende:

Die hoolies gaan meestal tekeer in 'the heat of the moment' en de problemen bij zo'n multiculturele rel zitten veel dieper.

Nee afgesproken knokpartijen (door wie dan ook) kun je niet goed praten met "heat of the moment".
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_5768595
quote:
Op donderdag 12 september 2002 13:47 schreef Joker1977 het volgende:

[..]

Waarmee je dus zelf al illustreert dat het niet een afwijking is van 'ethnische minderheden die moeite hebben met integreren en daarom uit frustratie mekaar afmaken'.

Snap je waar ik op doel? Ik begrijp je woede over het voorval al te goed, maar er is geen enkele reden om het 'maar weer op die buitenlanders te schuiven'.

Mijn woede?... ik ben gewoon bang dat het Nederland waar ik in ben opgegroeid over een aantal jaar naar de verdommenis is geholpen....Balkan style.
  Overall beste user 2022 donderdag 12 september 2002 @ 13:49:56 #19
3928 Ulx
pi_5768599
quote:

[..]

Neuh, Beverwijk bijvoorbeeld was gewoon van te voren afgesproken. Dat kan ik niet echt heat of the moment noemen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  donderdag 12 september 2002 @ 13:52:28 #20
27951 Leonardo1504
[b]dit is vet![/b]
pi_5768649
Kijk wat ik niet goed snap, en wat in mijn ogen ook niet goed uit te leggen is, is de argumentatie van sommigen in dit soort discussies.
Ik zie namelijk vaak dat mensen zware vormen van intolerantie gaan vertonen jegens bepaalde minderheden, juist omdat ze die verwijten intolerant te zijn. Dat gebeurt hier ook weer door degenen die uitzetting betogen.

dus iets als: "buitenlanders zijn onaangepast want intolerant, dus tolereer ik ze hier niet in MIJN land"

[Dit bericht is gewijzigd door Leonardo1504 op 12-09-2002 13:54]

pi_5768667
quote:
Op donderdag 12 september 2002 13:47 schreef Leonardo1504 het volgende:

[..]

Oh ja? is dat zo? De haat tussen bepaalde groepen hooligans is vrijwel onoplosbaar en zit minstens net zo diep, zo niet dieper dan de vijandschap tussen bepaalde culturen. Ga maar na: er zijn ook voetbalhooligans die willen sterven voor hun club (tijdens een ral), of het liefst een aanhanger van de verkeerde club om zeep willen helpen. Als het dan niet diep zit weet ik het ook niet meer.

yeah right,
er is wel een harde kern hoolies die met moordplannen zitten, maar er is maar één keer echt iets heftigs gebeurd (Beverwijk). Het is meestal beperkt tot wat kutten tegen de ME. Als er geknokt wordt, is dat met de blote vuist, al worden er natuurlijk ook flesjes en stenen gegooid waarvan de gevolgen ook ernstig kunnen zijn. Maar als je gewapend met zwaarden etc elkaar te lijf gaat, is dat voor mij een teken dat je niet naast elkaar kunt wonen/leven.
pi_5768694
wat zeikt iedereen nou? is iedereen niet blij dat ze elkaar afmaken?

op verzoek van de Übercrew.

[Dit bericht is gewijzigd door Arma_Angelus op 12-09-2002 13:58]

Ride for vengeance | Tons of Tattoos | Tattoopedia
pi_5768702
quote:
Op donderdag 12 september 2002 13:21 schreef realist_ik het volgende:

[..]

bron: FP

leve de multikul!

Helemaal mee eens. Laat ze elkaar maar afmaken, dat doen ze in hun thuisland dus kunnen ze dat hier ook wel doen. Is goed voor de woningnood
  donderdag 12 september 2002 @ 13:55:40 #24
16625 robh
pi_5768703
quote:
Op donderdag 12 september 2002 13:53 schreef realist_ik het volgende:

yeah right,
er is wel een harde kern idioten die met moordplannen zitten, maar er is maar één keer echt iets heftigs gebeurd (Beverwijk). Het is meestal beperkt tot wat kutten tegen de ME. Als er geknokt wordt, is dat met de blote vuist, al worden er natuurlijk ook flesjes en stenen gegooid waarvan de gevolgen ook ernstig kunnen zijn. Maar als je gewapend met zwaarden etc elkaar te lijf gaat, is dat voor mij een teken dat je niet naast elkaar kunt wonen/leven.

Blijft hetzelfde, echt waar. Stompzinnig en vooral NUTTELOOS geweld.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_5768717
quote:
Op donderdag 12 september 2002 13:49 schreef Vampier het volgende:

[..]

Mijn woede?... ik ben gewoon bang dat het Nederland waar ik in ben opgegroeid over een aantal jaar naar de verdommenis is geholpen....Balkan style.

Dat mag. Maar doe dat dan met argumenten in plaats van veronderstellingen.
  donderdag 12 september 2002 @ 13:56:19 #26
27951 Leonardo1504
[b]dit is vet![/b]
pi_5768719
quote:

[..]

yeah right,
er is wel een harde kern hoolies die met moordplannen zitten, maar er is maar één keer echt iets heftigs gebeurd (Beverwijk). Het is meestal beperkt tot wat kutten tegen de ME. Als er geknokt wordt, is dat met de blote vuist, al worden er natuurlijk ook flesjes en stenen gegooid waarvan de gevolgen ook ernstig kunnen zijn. Maar als je gewapend met zwaarden etc elkaar te lijf gaat, is dat voor mij een teken dat je niet naast elkaar kunt wonen/leven.

Ok je vindt het dus pas heftig als er een dode valt?? Dan zou ik me als ik jou was ook niet zo opwinden over die knok in Leerdam. Ik geloof niet dat daar iemand is overleden.
  Eindredactie Games donderdag 12 september 2002 @ 13:56:35 #27
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_5768731
ff ontopic...hoe grott is leerdam? heb er nog nooit van gehoord
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  donderdag 12 september 2002 @ 13:56:43 #28
16625 robh
pi_5768733
quote:
Op donderdag 12 september 2002 13:55 schreef Gekkehenkie.de.gekste het volgende:

Helemaal mee eens. Laat ze elkaar maar afmaken, dat doen ze in hun thuisland dus kunnen ze dat hier ook wel doen. Is goed voor de woningnood

- edit -

ignorance is bliss

Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_5768746
quote:
Welk landje? Verbaast mij niets als 99% hier geboren en getogen is. Nederland is hun land !

[Dit bericht is gewijzigd door XoXo op 12-09-2002 13:57]

pi_5768753
quote:
Op donderdag 12 september 2002 13:39 schreef Joker1977 het volgende:

[..]

-edit- en ook dit soort postings worden niet op prijsgesteld.

[Dit bericht is gewijzigd door Joker1977 op 12-09-2002 14:01]

"Twenty-six times, I've been trusted to take the game winning shot and missed. I've failed over and over and over again in my life. That is why I succeed." Michael Jordan
pi_5768771
quote:
Op donderdag 12 september 2002 13:49 schreef Ulx het volgende:
Neuh, Beverwijk bijvoorbeeld was gewoon van te voren afgesproken. Dat kan ik niet echt heat of the moment noemen.
En welke voetbalwedstrijden wanneer gespeeld worden is ook al ver van te voren bekend .
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_5768772
quote:
Op donderdag 12 september 2002 13:52 schreef Leonardo1504 het volgende:
Kijk wat ik niet goed snap, en wat in mijn ogen ook niet goed uit te leggen is, is de argumentatie van sommigen in dit soort discussies.
Ik zie namelijk vaak dat mensen zware vormen van intolerantie gaan vertonen jegens bepaalde minderheden, juist omdat ze die verwijten intolerant te zijn. Dat gebeurt hier ook weer door degenen die uitzetting betogen.

dus iets als: "buitenlanders zijn onaangepast want intolerant, dus tolereer ik ze hier niet in MIJN land"

heel simpel, ze (personen in artikel) zijn hier allemaal te gast en gaan elkaar te lijf en hebben schijt aan waarden en normen v/h gastland. Niemand hoeft zo'n gasten te tolereren... Als ik iemand op bezoek krijg die een andere gast in mijn huis aanvalt, schop ik 'm eruit. toch?
pi_5768782
quote:
Op donderdag 12 september 2002 13:56 schreef donald_dick het volgende:
ff ontopic...hoe grott is leerdam? heb er nog nooit van gehoord
Leerdam is een klein stadje van, ik schat, 20.000 inwoners.
  donderdag 12 september 2002 @ 14:00:06 #34
27951 Leonardo1504
[b]dit is vet![/b]
pi_5768793
quote:
Op donderdag 12 september 2002 13:58 schreef realist_ik het volgende:

[..]

heel simpel, ze (personen in artikel) zijn hier allemaal te gast en gaan elkaar te lijf en hebben schijt aan waarden en normen v/h gastland. Niemand hoeft zo'n gasten te tolereren... Als ik iemand op bezoek krijg die een andere gast in mijn huis aanvalt, schop ik 'm eruit. toch?

Ja maar niet gelijk ook zijn hele familie of iedere andere gast in jouw huis met dezelfde etnische achtergrond.
pi_5768821
quote:
Op donderdag 12 september 2002 14:00 schreef Leonardo1504 het volgende:

[..]

Ja maar niet gelijk ook zijn hele familie of iedere andere gast in jouw huis met dezelfde etnische achtergrond.

ik zit toch ook niet te zeuren over 'allemaal' en 'het zijn weer'?
  donderdag 12 september 2002 @ 14:04:50 #36
27951 Leonardo1504
[b]dit is vet![/b]
pi_5768871
quote:
Op donderdag 12 september 2002 14:02 schreef realist_ik het volgende:

[..]

ja dat doe je wel, in je openingspost schreef je :
quote:
leve de multikul!
Daarmee extrapoleer je dit voorval ('nog maar een bewijs') naar de hele multiculturele samenleving. Dat heet generaliseren en is in dit geval een uiting van intolerantie.

[Dit bericht is gewijzigd door Leonardo1504 op 12-09-2002 14:06]

donderdag 12 september 2002 @ 14:05:42 #37
16625 robh
pi_5768893
quote:
Op donderdag 12 september 2002 14:02 schreef realist_ik het volgende:

Maar je stelt wel de ene groep idioten ("hoolies") boven de andere groep idioten ("vechtende jongeren").
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  Overall beste user 2022 donderdag 12 september 2002 @ 14:08:39 #38
3928 Ulx
pi_5768945
quote:

[..]

yeah right,
er is wel een harde kern hoolies die met moordplannen zitten, maar er is maar één keer echt iets heftigs gebeurd (Beverwijk).

Nou, d'r zijn in de loop de jaren anders aardig wat fragmentatiebommen ontploft, messen, darts etc naar spelers gegooid, geschoten, Heizel, stadions gesloopt, treinen getrasht en noem het allemaal verder maar op. Als je dat afdoet als een beetje klooien vraag ik me af waarom je je druk maak over een matpartij in Leerdam. Je klinkt op z'n minst nogal selectief verontwaardigt.
pi_5768950
Het grootste probleem hier wordt gevormd door de verschillende godsdiensten; de moslims tegen de katholieken die weer tegen de protestanten en die weer verder naar de volgende religieuze "groep". Als je kijkt naar alle grote oorlogen dan gingen de meesten om geloofovertuigingen. Ik geloof zelf niet in een god dus dat je daarvoor zou willen sterven is voor mij moeilijk te begrijpen, zou het niet een goed idee zijn om gewoon maar allemaal in nix te geloven volgens mij zouden we zo van een hoop gedonder af zijn
  Overall beste user 2022 donderdag 12 september 2002 @ 14:10:47 #40
3928 Ulx
pi_5768981
quote:
Op donderdag 12 september 2002 14:09 schreef _Ikke_ het volgende:
Het grootste probleem hier wordt gevormd door de verschillende godsdiensten; de moslims tegen de katholieken die weer tegen de protestanten en die weer verder naar de volgende religieuze "groep". Als je kijkt naar alle grote oorlogen dan gingen de meesten om geloofovertuigingen. Ik geloof zelf niet in een god dus dat je daarvoor zou willen sterven is voor mij moeilijk te begrijpen, zou het niet een goed idee zijn om gewoon maar allemaal in nix te geloven volgens mij zouden we zo van een hoop gedonder af zijn
Nah, dan gaan ze wel knokken om land of geld of zo.
pi_5769071
quote:
Op donderdag 12 september 2002 14:10 schreef Ulx het volgende:

[..]

Nah, dan gaan ze wel knokken om land of geld of zo.

of omdat de een voor Ajax is en de ander voor Feyenoord.
pi_5769074
quote:
Op donderdag 12 september 2002 13:59 schreef Joker1977 het volgende:

[..]

Klopt, is een stadje van 20.000 inwoners waar het inprinciepe goed gaat tussen alle culturen. Af en toe een incident dat tot rellen leidt, maar vaak is dat snel voorbij en dan gaat het weer erg lang goed (zijn genoeg steden waar het nooit goed gaat)
hmmm.....dus hier hangen die ex dds-ers uit ( was getekend...M&M-etje / FastDevil)
  Overall beste user 2022 donderdag 12 september 2002 @ 14:16:23 #43
3928 Ulx
pi_5769091
quote:
Op donderdag 12 september 2002 14:15 schreef Chadi het volgende:

[..]

of omdat de een voor Ajax is en de ander voor Feyenoord.

Idd. Of omdat de een met z'n zatte harses in de kroeg de vriending van de ander voor Lelijke Stoephoer uitmaakt of zo.
pi_5769103
quote:
Op donderdag 12 september 2002 13:59 schreef Joker1977 het volgende:

[..]

klopt zo'n 20.000 ja ligt midden in nederland (rand van zuid-hollnad)

maar dit soort dingen gebeuren op kleine schaal wel vaker hier
Zo mogen bijv discotheek in de buurt geen molukkers/marokkanen meer komen, omdat deze weken achter elkaar daar puur naar binnen gingen om te knokken, en als ze niet binnen kwamen, wachten ze gewoon buiten op iemand die ze konden slaan

Ik denk dat hier nog wel doden gaan vallen, want ze gaan het hier echt niet bij laten!
Maybe gewoon vanavond weer! want hun "probleem" met elkaar is dus niet opgelost...

Het is trouwens voornamelijk de allochtone jeugd, de ouders werken veel en hebben te weinig tijd voor ze. Daarom gaan ze buiten hangen (want geen groot huis, maar wel veel kinderen) en gaan zich vervelen.

pi_5769108
quote:
Op donderdag 12 september 2002 14:04 schreef Leonardo1504 het volgende:

[..]

ja dat doe je wel, in je openingspost schreef je :
[..]

Daarmee extrapoleer je dit voorval ('nog maar een bewijs') naar de hele multiculturele samenleving. Dat heet generaliseren en is in dit geval een uiting van intolerantie.

Leuk dat je al die interessante termen in één zin kunt gebruiken.

Zolang er zulke dingen gebeuren, kun je toch niet zeggen dat het goed gaat met de multicul? Als het niet goed gaat met al die verschillende groepen, is er toch geen geslaagde multiculturele samenleving?
Als er hier al sprake is van intolerantie, is dat tussen die verschillende groepen allochtonen onderling. De autochtone bevolking heeft hier in feite geen zak mee te maken, ze hebben er alleen maar last van.

pi_5769121
quote:
Op donderdag 12 september 2002 14:15 schreef FastDevil het volgende:

[..]

Klopt, is een stadje van 20.000 inwoners waar het inprinciepe goed gaat tussen alle culturen. Af en toe een incident dat tot rellen leidt, maar vaak is dat snel voorbij en dan gaat het weer erg lang goed (zijn genoeg steden waar het nooit goed gaat)

op grote schaal zoals dit eigenlijk nooit nee, op kleine schaal wekelijks...
alleen komt het dus niet in de krant ofzo...
pi_5769144
kap trouwes es over die voetbalhoolies want die hebben er geen zak mee te maken...
  donderdag 12 september 2002 @ 14:23:32 #48
27951 Leonardo1504
[b]dit is vet![/b]
pi_5769194
quote:
Op donderdag 12 september 2002 14:17 schreef realist_ik het volgende:

[..]

Leuk dat je al die interessante termen in één zin kunt gebruiken.

Als je ze niet begrijpt kan ik het wel uitleggen hoor.
quote:
Zolang er zulke dingen gebeuren, kun je toch niet zeggen dat het goed gaat met de multicul? Als het niet goed gaat met al die verschillende groepen, is er toch geen geslaagde multiculturele samenleving?
Als er hier al sprake is van intolerantie, is dat tussen die verschillende groepen allochtonen onderling. De autochtone bevolking heeft hier in feite geen zak mee te maken, ze hebben er alleen maar last van.
Ja maar je kunt het niet omkeren. Je kunt gewoonweg niet alle allochtonen over 1 kam scheren. Lees ook mijn sig eens zou ik zeggen.
  donderdag 12 september 2002 @ 14:23:33 #49
16625 robh
pi_5769195
quote:
Op donderdag 12 september 2002 14:20 schreef realist_ik het volgende:
kap trouwes es over die voetbalhoolies want die hebben er geen zak mee te maken...
Nee heeft er niks mee te maken.
Die slaan elkaar de hersens niet in.
Zorgen niet elke weer voor overlast.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  Overall beste user 2022 donderdag 12 september 2002 @ 14:25:02 #50
3928 Ulx
pi_5769216
quote:
Hoezo niet? Die voelen zich ook lid van een groep die om wat voor reden dan ook tegen een andere groep zijn, en er niet voor terugdeinzen om te gaan matten voor hun groepje.

Wat is volgens jou de aanleiding voor die knokpartij, eigenlijk. Want zoals jij het stelt, zou dat de afkomst van die mensen zijn.

pi_5769235
quote:
Waarom mag dat incident niet met dit incident vergeleken worden? Ik zie voldoende overeenkomsten om het hier in ieder geval in de discussie te kunnen betrekken.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_5769245
gezeik zeg. de topicstarter haalt weer eens twee ondererpen doorelkaar.

vraag één: wat vinden we van dat die lui met elkaar op de vuist gaan?

vraag twee (impliciet): wat vinden we van het feit dat het allochtonen zijn die op de vuist gaan.

vraag drie: zijn allochtonen die met elkaar op de vuist gaan nederlanders?

Nog ongeacht het antwoord op de vragen (dus of je nu `tegen' allochtonen bent of niet, dat doet er nu niet toe), worden er hier vragen aanelkaar gelinkt, en zo verkeerde conclusies getrokken. een knap staaltje van drogredeneren dus!

"If I had to choose between betraying my country and betraying my friend, I hope I should have the guts to betray my country."
  Overall beste user 2022 donderdag 12 september 2002 @ 14:29:54 #53
3928 Ulx
pi_5769276
quote:
Op donderdag 12 september 2002 14:27 schreef eenuitduizend het volgende:
vraag één: wat vinden we van dat die lui met elkaar op de vuist gaan?

vraag twee (impliciet): wat vinden we van het feit dat het allochtonen zijn die op de vuist gaan.

vraag drie: zijn allochtonen die met elkaar op de vuist gaan nederlanders?

1. Dat vind ik heel stout van die mensen.
2. Dat vind ik heel stout van die allochtonen.
3. Ja, natuurlijk. En een heel goed bewijs van integratie.
pi_5769303
quote:
Op donderdag 12 september 2002 14:23 schreef Leonardo1504 het volgende:

[..]

Als je ze niet begrijpt kan ik het wel uitleggen hoor.
[..]

pfff... ben een wandelend woordenboek, no need to explain.
Het zag er gewoon uit als een beetje interessant doen, omdat het niet ad rem was. Maar jij vindt van wel en ik vind dat het er niks mee te maken had etc....blabla
quote:
Ja maar je kunt het niet omkeren. Je kunt gewoonweg niet alle allochtonen over 1 kam scheren. Lees ook mijn sig eens zou ik zeggen.
Ik scheer niet alle allochtonen over één kam, dus insinueer dat aub ook niet. My point is; de multiculturele samenleving omvat ALLE autochtonen EN ALLE allochtonen. Als er zo veel strubbelingen en incidenten zijn die te maken hebben met de botsingen tussen culturen kan er bijgevolg imho geen sprake zijn van een geslaagde multicultuur.
  Overall beste user 2022 donderdag 12 september 2002 @ 14:33:45 #55
3928 Ulx
pi_5769336
quote:
Op donderdag 12 september 2002 14:31 schreef realist_ik het volgende:
Als er zo veel strubbelingen en incidenten zijn die te maken hebben met de botsingen tussen culturen kan er bijgevolg imho geen sprake zijn van een geslaagde multicultuur.
Maar is deze knokpartij een gevolg van een botsing tussen culturen?
pi_5769340
quote:
Op donderdag 12 september 2002 14:29 schreef Ulx het volgende:

[..]

zoals ik zei, het gaat me niet om hoe je nu over die vragen denkt. ik denk dat ik dat in het antwoord net zo zou afkeuren en verachten als jij. laat daar geen twijfel over bestaan.

maar in bijna een zin suggereren dat het met elkaar op de vuist gaan van groepen allochtonen onderling en het hebben van het NL burgerschap als allochtoon met elkaar in verband staan, vind ik gewoon zwaar debiel, omdat het niets met elkaar te maken heeft.

"If I had to choose between betraying my country and betraying my friend, I hope I should have the guts to betray my country."
pi_5769348
quote:
Op donderdag 12 september 2002 14:33 schreef Ulx het volgende:

[..]

Maar is deze knokpartij een gevolg van een botsing tussen culturen?

ja, die mogen elkaar niet zo erg in leerdam
pi_5769382
quote:
Op donderdag 12 september 2002 14:34 schreef GS2K1 het volgende:

[..]

Samen plantsoendienst laten draaien leren ze elkaar beter kennen . serieus is er geen buurt overleg of zo waarin de groepen vertegenwoordigt zijn.???
  Overall beste user 2022 donderdag 12 september 2002 @ 14:37:59 #59
3928 Ulx
pi_5769391
quote:
Op donderdag 12 september 2002 14:34 schreef GS2K1 het volgende:

[..]

Die culturen of die groepen jongeren?
pi_5769394
quote:
Op donderdag 12 september 2002 14:36 schreef Chadi het volgende:

[..]

Samen plantsoendienst laten draaien leren ze elkaar beter kennen . serieus is er geen buurt overleg of zo waarin de groepen vertegenwoordigt zijn.???

Is er. Het gaat ook helemaal niet fout tussen de ouderen. De meeste wonen al 30 jaar in Leerdam!
Het gaat juist om de generatie die van 13 t/m 25 ongeveer.
Die luisteren niet naar de ouderen meer...
pi_5769433
quote:
Op donderdag 12 september 2002 14:37 schreef Ulx het volgende:

[..]

Die culturen of die groepen jongeren?

de jongeren van de verschillende culturen...
  donderdag 12 september 2002 @ 14:41:38 #62
16625 robh
pi_5769442
quote:

Ik scheer niet alle allochtonen over één kam, dus insinueer dat aub ook niet. My point is; de multiculturele samenleving omvat ALLE autochtonen EN ALLE allochtonen. Als er zo veel strubbelingen en incidenten zijn die te maken hebben met de botsingen tussen culturen kan er bijgevolg imho geen sprake zijn van een geslaagde multicultuur.

Ik denk dat een vechtpartij tussen gekleurde autochtonen
niks te maken heeft met multicultuur en het al dan niet slagen daarvan.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_5769458
quote:
Op donderdag 12 september 2002 14:18 schreef GS2K1 het volgende:

[..]

op grote schaal zoals dit eigenlijk nooit nee, op kleine schaal wekelijks...
alleen komt het dus niet in de krant ofzo...

ik weet het, woon net als jij in leerdam, maar op kleine schaal komt het overal voor (op grote schaal ook wel op meerdere plaatsen)
  Overall beste user 2022 donderdag 12 september 2002 @ 14:44:24 #64
3928 Ulx
pi_5769473
quote:
Op donderdag 12 september 2002 14:41 schreef robh het volgende:

[..]

Ik denk dat een vechtpartij tussen gekleurde autochtonen
niks te maken heeft met multicultuur en het al dan niet slagen daarvan.

Dat denk ik ook. Je kunt het immers ook omdraaien: Als een paar groepen jongeren van verschillende komaf het prima met elkaar kunnen vinden, is dat dan een bewijs van het succes van de multiculturele samenleving?
pi_5769576
quote:
Op donderdag 12 september 2002 14:04 schreef Leonardo1504 het volgende:

in dit geval een uiting van intolerantie.

Te veel Tolerantie resulteert altijd in Intolerantie. Kijk, dat is dus precies wat er in Nederland aan de hand is.
  donderdag 12 september 2002 @ 14:53:03 #66
27951 Leonardo1504
[b]dit is vet![/b]
pi_5769596
quote:

[..]

pfff... ben een wandelend woordenboek, no need to explain.
Het zag er gewoon uit als een beetje interessant doen, omdat het niet ad rem was. Maar jij vindt van wel en ik vind dat het er niks mee te maken had etc....blabla
[..]

mwah het lijkt me zwaar relevant. Er stond dit:
quote:
[realist_ik]:ik zit toch ook niet te zeuren over 'allemaal' en 'het zijn weer'?

[Leonardo1504]:ja dat doe je wel, in je openingspost schreef je :
quote:'leve de multikul!
nog maar een bewijs dat het nooit zal werken'

Dat je mijn taalgebruik interessant vindt zal me worst wezen, maar leg me ajb wel even uit waarom mijn verhaal niet relevant is, Het lijkt me zeer relevant. Misschien bedoel je dat je geen weerwoord meer hebt, maar dat is iets heel anders.
quote:
Ok, dan heb ik je over dat over een kam scheren verkeerd begrepen. Maar je hebt het hier over precies 1 vechtpartij en nu opeens over 'zo veel strubbelingen en incidenten'. Oftwel: je probeert een stelling te onderbouwen met slechts 1 voorbeeld, dat je tot overmaat van ramp ook nog een bewijs noemt. Dat kan dus niet en heet toch echt generaliseren.

[Dit bericht is gewijzigd door Leonardo1504 op 12-09-2002 14:59]

donderdag 12 september 2002 @ 14:56:54 #67
16625 robh
pi_5769673
quote:
Op donderdag 12 september 2002 14:44 schreef Ulx het volgende:

Dat denk ik ook. Je kunt het immers ook omdraaien: Als een paar groepen jongeren van verschillende komaf het prima met elkaar kunnen vinden, is dat dan een bewijs van het succes van de multiculturele samenleving?

U heeft het helemaal door. Nu de anderen nog.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_5769906
quote:
Op donderdag 12 september 2002 14:53 schreef Leonardo1504 het volgende:

[..]

mwah het lijkt me zwaar relevant. Er stond dit:
[..]

Dat je mijn taalgebruik interessant vindt zal me worst wezen, maar leg me ajb wel even uit waarom mijn verhaal niet relevant is, Het lijkt me zeer relevant. Misschien bedoel je dat je geen weerwoord meer hebt, maar dat is iets heel anders.
[..]

heb zeker wel een weerwoord, ben maar niet bang...
Ik heb niet gezegd dat hetgeen je wilde zeggen niet relevant was. Ik zei dat de woorden die je gebruikte niet op z'n plaats waren. Ik heb al uitgelegd waarom ik dat vind dus daar ga ik me niet nog eens mee bezig houden.
Je bent volgens mij gewoon heel trots op die mooie zin van je, dat je niet doorhebt dat die niet op de situatie van toepassing is. Er is hier in NL maar één multiculturele samenleving en als ik zeg dat het daar niet goed mee gaat, is dat allesbehalve generaliseren. Dan had ik moeten zeggen: "Geen enkele multiculturele samenleving heeft kans op slagen", maar dat zei ik niet. Er is bijgevolg geen sprake van generaliseren dus had je dat woord er in de eerste plaats al niet bij moeten betrekken.
Je gevolgtrekking richting 'intolerantie' houdt dan ook helemaal geen steek. Als ik zeg dat dit weer een bewijs is dat het niet werkt, heb ik het over een zoveelste incident waar etnische/culturele verschillen mede aan de basis liggen, en heeft dat niks met intolerantie mijnerzijde te maken. En daarom vond ik je zinnetje slechts een samenraapsel van wat leuke woorden.
quote:
Ok, dan heb ik je over dat over een kam scheren verkeerd begrepen. Maar je hebt het hier over precies 1 vechtpartij en nu opeens over 'zo veel strubbelingen en incidenten'. Oftwel: je probeert een stelling te onderbouwen met slechts 1 voorbeeld, wat je tot overmaat van ramp ook nog een bewijs noemt. Dat kan dus niet en heet toch echt generaliseren.
Ja, doe maar lekker alsof dit het enige incident is...
  donderdag 12 september 2002 @ 15:32:58 #69
27951 Leonardo1504
[b]dit is vet![/b]
pi_5770258
quote:
Op donderdag 12 september 2002 15:13 schreef realist_ik het volgende:

[..]

heb zeker wel een weerwoord, ben maar niet bang...
Ik heb niet gezegd dat hetgeen je wilde zeggen niet relevant was. Ik zei dat de woorden die je gebruikte niet op z'n plaats waren. Ik heb al uitgelegd waarom ik dat vind dus daar ga ik me niet nog eens mee bezig houden.

en dan nog een off-topic verhaal

[..]

Nee dat heb je niet, je hebt alleen gezegd dat het niks met het onderwerp te maken heeft, maar niet waarom. Ik vindt het zeer relevant omdat ik inhoudelijk reageer op jouw tekst in je openingspost.
quote:
Ja, doe maar lekker alsof dit het enige incident is...
Dat roep ik niet. Ik roep wel dat jij 1 voorbeeld gebruikt om een algemene stelling te onderbouwen.

Wat dat betreft citeer ik graag Ulx nog maar eens:

quote:
Kijk dat gebeurt er als je 1 voorbeeld als bewijs ziet voor een stelling.

[Dit bericht is gewijzigd door Leonardo1504 op 12-09-2002 15:47]

pi_5770843
quote:
Op donderdag 12 september 2002 15:32 schreef Leonardo1504 het volgende:

[..]

Nee dat heb je niet, je hebt alleen gezegd dat het niks met het onderwerp te maken heeft, maar niet waarom. Ik vindt het zeer relevant omdat ik inhoudelijk reageer op jouw tekst in je openingspost.
[..]

je hebt waanbeelden man, die zin stijgt naar je kop...
Het probleem zit 'm erin dat ik de term 'ad rem' gebruik en dat jij al een paar uur verderborduurt op 'relevant'. (en er is wel degelijk een verschil tussen 'relevant' en 'ad rem'!!) Ik heb nergens gezegd dat hetgeen je zei niks met het onderwerp te maken heeft. Als jij het vertikt om GOED te lezen wat er staat, laat maar dan...
quote:
Dat roep ik niet. Ik roep wel dat jij 1 voorbeeld gebruikt om een algemene stelling te onderbouwen.

Wat dat betreft citeer ik graag Ulx nog maar eens:
[..]

Kijk dat gebeurt er als je 1 voorbeeld als bewijs ziet voor een stelling.

wederom lees je niet wat er staat en leg je mij woorden in de mond...
zit niet zo door te draven over iets wat ik helemaal niet heb gezegd/beweerd. Zo is het natuurlijk wel gemakkelijk om je standpunt te verdedigen hè...
Ik zou zeggen, lees alles nog eens chronologisch door en je zult toe moeten geven dat je m'n woorden verdraait en daar al heel het topic op verdergaat...

[Dit bericht is gewijzigd door realist_ik op 12-09-2002 16:13]

donderdag 12 september 2002 @ 17:01:34 #71
27951 Leonardo1504
[b]dit is vet![/b]
pi_5771609
quote:
Op donderdag 12 september 2002 16:08 schreef realist_ik het volgende:

[..]

je hebt waanbeelden man, die zin stijgt naar je kop...
Het probleem zit 'm erin dat ik de term 'ad rem' gebruik en dat jij al een paar uur verderborduurt op 'relevant'. (en er is wel degelijk een verschil tussen 'relevant' en 'ad rem'!!) Ik heb nergens gezegd dat hetgeen je zei niks met het onderwerp te maken heeft. Als jij het vertikt om GOED te lezen wat er staat, laat maar dan...
[..]

wederom lees je niet wat er staat en leg je mij woorden in de mond...
zit niet zo door te draven over iets wat ik helemaal niet heb gezegd/beweerd. Zo is het natuurlijk wel gemakkelijk om je standpunt te verdedigen hè...
Ik zou zeggen, lees alles nog eens chronologisch door en je zult toe moeten geven dat je m'n woorden verdraait en daar al heel het topic op verdergaat...

Een van ons is de weg volledig kwijt en ik ben het niet. Dit heeft weinig mee met een goede discussie te maken en daarom kap ik er ook mee. Ik ben weg.

/edit
Oh ik kan het niet laten, maar ik heb toch even de zin opgezocht:

quote:
Op donderdag 12 september 2002 schreef realist_ik het volgende:

[..]

Je bent volgens mij gewoon heel trots op die mooie zin van je, dat je niet doorhebt dat die niet op de situatie van toepassing is.

Het staat er gewoon! 'dat die niet op de situatie van toepassing is'
Lijkt me niet dat jij en ik hier nog op terug hoeven te komen.

[Dit bericht is gewijzigd door Leonardo1504 op 12-09-2002 17:24]

pi_5771720
Leerdam is zowiso het (op een na) grootste stinkgat van nederland, als je geen mot hebt met de allochtonen, dan is het wel met de boeren, en inderdaad, iedereen zoekt ook ruzie onderling. Afschuwelijke mentaliteit daar.

Note: een paar uitzonderingen daargelaten

Too often, we lose sight of life's simple pleasures. Remember, when someone annoys you it takes 42 muscles in your face to frown, BUT, it only takes 4 muscles to extend your arm and bitch-slap that mother@#?!&! upside the head.
pi_5771945
quote:
Op donderdag 12 september 2002 17:01 schreef Leonardo1504 het volgende:

Lijkt me niet dat jij en ik hier nog op terug hoeven te komen.

Nee, het lijkt mij ook een uitstekend idee om deze discussie te laten rusten en ontopic te gaan richting de originele 'discussie'
pi_5772442
quote:
Op donderdag 12 september 2002 14:17 schreef GS2K1 het volgende:

Het is trouwens voornamelijk de allochtone jeugd, de ouders werken veel en hebben te weinig tijd voor ze. Daarom gaan ze buiten hangen (want geen groot huis, maar wel veel kinderen) en gaan zich vervelen.

Niet lopen blaten over iets waar je niks van weet.
Het is iig geen hangjeugd

De ruzie tussen de turken en molukkers loopt al heel lang hier in Leerdam.
Het begon dat een turk ruzie had met een molukker en naarmate de tijd vorderde werd de ruzie van kwaad naar erger.

Dinsdag zijn 2 jongens die ik ken door 20 molukkers in elkaar geslagen. De molukkers kwamen met een groep van 20 af op een groepje van ongeveer 6 mensen.

Het word er in stad niet beter op

pi_5773705
quote:
Wat nou ontwikkelde samenleving??
Voetbalsupporters moeten als vee gescheiden worden, anders slaan ze elkaar helemaal dood.Het kost kapitalen dat tuig, treinen worden gesloopt of afgebrand afgeleverd.Of ze gaan Utrecht Centraal lam leggen omdat die zeikerds hun zin niet krijgen.
quote:
O kom maar eens kijken,
wie daar in dat weiland ligt,
Carlo Picornie met z'n ogen dicht.
Hij liep voorop,
want had zo'n lef,
maar is vermoord door S.C.F,
de winnaar was de hamerman,
de F-side die de benen nam!

Joden lopen altijd weg!!!

ER ligt een lijk in Beverwijk!

A9 alweer een grote zege!

Iedereen is joods behalve wij!!

Anne Frank De Boer ole ole

6 million more in the next holocaust!

Waar is Picornie nou?!

Stukje tekst van Feyenoord.

quote:

[..]

Die laatste gaan tekeer in 'the heat of the moment' en de problemen bij zo'n multiculturele rel zitten veel dieper.

Wat een gelul, wat denk je wat er gebeurt als er geen politie/ME aan de pas komt.Dat ze elkaar knuffelen ofzo.
quote:

[..]

Je blaalt echt onzin!
pi_5773896
rijden net weer 3 politieauto's op volle snelheid, met zwaailicht aan naar West

gaat vanavond weer fout denk ik

Dit weekeind blijf ik maar uit west/uit de stad...

pi_5774969
quote:
Op donderdag 12 september 2002 20:13 schreef GS2K1 het volgende:
rijden net weer 3 politieauto's op volle snelheid, met zwaailicht aan naar West

gaat vanavond weer fout denk ik

gelukkig woon ik in oost
Maar het blijft klote
pi_5775508
quote:
[b]Op donderdag 12 september 2002 14:09 schreef _Ikke_ het volgende:[/] Als je kijkt naar alle grote oorlogen dan gingen de meesten om geloofovertuigingen. Ik geloof zelf niet in een god dus dat je daarvoor zou willen sterven is voor mij moeilijk te begrijpen, zou het niet een goed idee zijn om gewoon maar allemaal in nix te geloven volgens mij zouden we zo van een hoop gedonder af zijn
Goed idee, ik ken nog een paar drugsdealers die graag een masterclass ongeloof zouden willen geven.

Godsdienstoorlogen bestaan niet, of nauwelijks.

Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
pi_5775966
quote:
Op donderdag 12 september 2002 21:24 schreef FastDevil het volgende:

[..]

gelukkig woon ik in oost
Maar het blijft klote

in Noord Dimmerlaan (woon ik), Drossaards laan enzo rijden nu 2 politie auto's rondjes (allebei andere kan op) + er rijd politie busje af en aan ergens anders vandaan...

nee lekker is dat

pi_5776384
quote:
Op donderdag 12 september 2002 14:29 schreef Ulx het volgende:

pi_5776402
quote:
Gewonden bij vechtpartij in Leerdam

LEERDAM - Tijdens een vechtpartij tussen twee groepen jongeren zijn dinsdagavond 10 september twee gewonden gevallen. Het gaat om twee jongens van 17 en 20 jaar uit Leerdam. De 17-jarige jongen liep een beenwond op, terwijl de 20-jarige jongeman de vechtpartij met een been- en hoofdwond moest bekopen. Beide gewonden werden per ambulance overgebracht naar het ziekenhuis.

Dinsdagavond kwam om ongeveer 23.35 uur bij de politie een melding binnen van een grote vechtpartij in de Van Egmondstraat in Leerdam-Noord. Diverse politieauto’s rukten op de melding uit. Bovendien werden uit voorzorg vier wagens van de politie Gelderland-Zuid naar Leerdam gestuurd. Toen de politie arriveerde, was de vechtpartij inmiddels afgelopen. Wel troffen de agenten twee gewonden aan. Uit onderzoek is gebleken dat twee groepen jongeren met elkaar ‘op de vuist’ waren gegaan. Bij de vechtpartij is gebruik gemaakt van stokken en messen. De politie onderzoekt nog hoe groot de groepen waren. Politieagenten troffen in de buurt van het NS-station een aantal jongeren aan die waren gevlucht voor de ‘tegenpartij’. Na een zoekactie hield de politie op de Ieplaan een 42-jarige man aan die betrokken was bij de vechtpartij. Deze man werd ingesloten. De politie onderzoekt zijn aandeel in de ‘schermutselingen’. De overige verdachten van de vechtpartij werden niet meer aangetroffen. Wel vonden politieagenten in de omgeving van de Van Egmondstraat drie messen en twee stokken. Tijdens de actie werd ook een politiehond ingezet. De technische recherche stelde een sporenonderzoek in.

aanleiding
De mogelijke aanleiding van de vechtpartij is volgens de politie een ruzie die zich maandagavond 19 augustus bij een woning in de Prinses Irenelaan afspeelde. Een groep van ongeveer acht personen drong toen een woning binnen en bedreigde de bewoners. Een deel van de groep droeg bivakmutsen en had knuppels bij zich. Op 20 augustus zijn ín verband met deze inval twee mannen van 18 en 20 jaar uit Leerdam aangehouden. Ook sluit de politie niet uit dat de gebeurtenissen van dinsdagavond te maken hebben met de vechtpartij en de dreigende situatie tijdens het muziekfestival op het Europaplein in Leerdam-West, afgelopen zaterdagavond 7 september. Door ongeregeldheden moest GlasPop 2002 eerder stoppen dan voorzien toen een groep jongeren door onbekende oorzaak slaags raakte met andere festivalbezoekers.

quote:
LEERDAM - In de wijk West in Leerdam is het woensdagavond opnieuw onrustig geweest. De spanningen binnen een aantal jongeren van de Turkse-, Somalische- en Molukse gemeenschap zijn de laatste dagen opgelopen. Bij de politie was informatie binnen gekomen dat het op woensdagavond, 11 september 2002 tot een treffen zou komen tussen de jongeren.

Uit voorzorg surveilleerden ongeveer 20 politiemensen en een tweetal hondengeleiders in de wijk west en omgeving. Omstreeks 21.50 uur stuitte een surveillance eenheid op een groep van ongeveer veertig Molukse jongeren. Ze waren behoorlijk opgewonden en gewapend met stokken, stalen buizen en zwaarden. De agenten kregen direct assistentie van de overige collega’s. Er werd een steen tegen een politieauto gegooid en een politiehond kreeg een aantal klappen met een knuppel. Uiteindelijk bleef het bij een dreigende situatie en vielen er verder geen klappen. Politieagenten zetten een gedeelte van de wijk West af en voorkwam daarmee dat de jongeren zich over Leerdam konden verspreiden. Burgemeester M. van Veelen van de gemeente Leerdam voerde in het gemeentehuis samen met de politie gesprekken met vertegenwoordigers van de Turkse-, Somalische- en Molukse gemeenschap. Het overleg had tot resultaat dat de vertegenwoordigers de gemoederen wisten te bedaren, waarna de jongeren huiswaarts keerden. Ondertussen hield de politie een fiks aantal agenten uit voorzorg achter de hand. Deze hoefden uiteindelijk niet in actie te komen. Omstreeks 2.00 uur keerde de rust in de wijk West van Leerdam weer terug. Er zijn geen aanhoudingen verricht. De politie zet het onderzoek voort. De 42-jarige verdachte die in verband met de vechtpartij van dinsdagavond werd aangehouden is in de loop van woensdag vrij gelaten. Na onderzoek bleek dat hij niet betrokken was bij de vechtpartij. De politie verwacht de komende dagen meerdere verdachten aan te houden.

bron: http://www.kontakt.nl (leerdams krantje)
pi_5777119
quote:
Op donderdag 12 september 2002 20:13 schreef GS2K1 het volgende:
Schijtbak

het is een ruzie tussen molukkers en turken

quote:
Op donderdag 12 september 2002 22:19 schreef GS2K1 het volgende:

[..]

in Noord Dimmerlaan (woon ik), Drossaards laan enzo rijden nu 2 politie auto's rondjes (allebei andere kan op) + er rijd politie busje af en aan ergens anders vandaan...

nee lekker is dat

Logisch, bij de van Egmondstraat zijn die 2 jongens in elkaar geslagen...

[Dit bericht is gewijzigd door Duiveltja op 12-09-2002 23:30]

pi_5777461
quote:
Op donderdag 12 september 2002 23:21 schreef Duiveltja het volgende:

[..]

Schijtbak

het is een ruzie tussen molukkers en turken
[..]

Logisch, bij de van Egmondstraat zijn die 2 jongens in elkaar geslagen...

was ook niet letterlijk bedoeld... en verder kom ik op zich nooit in de stad max 2x per maand ofzo

Maar in van Egmondstraat hebben ze ook huis overhoop gehaald....

weet ondertussen al wat meer... en weet ook dat het flink uit de hand gaat lopen

pi_5777685
quote:
Op donderdag 12 september 2002 23:37 schreef GS2K1 het volgende:

weet ondertussen al wat meer... en weet ook dat het flink uit de hand gaat lopen

Dat weet ik wel zeker, de jongens die in elkaar zijn geslagen, laten het er niet bij zitten.

De meeste hier lopen hier wel meteen te blaten over "de allochtone jeugd" (dat is bijna standaard zo, hier op FOK! bij dit soort berichten) maar ik kan je vertellen dat er niemand maar dan ook niemand naar buiten kwam om die 2 jongens te helpen....

vrijdag 13 september 2002 @ 00:00:21 #85
272 R@b
No-nonsens
pi_5777887
quote:
Op donderdag 12 september 2002 23:49 schreef Duiveltja het volgende:

De meeste hier lopen hier wel meteen te blaten over "de allochtone jeugd" (dat is bijna standaard zo, hier op FOK! bij dit soort berichten) maar ik kan je vertellen dat er niemand maar dan ook niemand naar buiten kwam om die 2 jongens te helpen....

Ik zou ook niet gaan helpen als ik 40 man met messen, buizen en zwaarden op mijn dak kan krijgen. Laat ze het effe lekker zelf uitzoeken.
R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
  vrijdag 13 september 2002 @ 00:02:17 #86
16625 robh
pi_5777933
quote:
Op vrijdag 13 september 2002 00:00 schreef R@b het volgende:

Ik zou ook niet gaan helpen als ik 40 man met messen, buizen en zwaarden op mijn dak kan krijgen. Laat ze het effe lekker zelf uitzoeken.

Waar rook is is vuur...
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_5777961
Ik zet mijn geld op de Molukkers.
pi_5780035
quote:
Op vrijdag 13 september 2002 00:00 schreef R@b het volgende:

[..]

en verder hadden ze allebij een grote groet vrienden meegenomen die al hielp, dus daar hebben ze onze hulp niet meer bij nodig he
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')